Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 07-10-2015, 19:56
thmzs thmzs is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2015
Posts: 13
Default Golf mk1 1.8t 20v keuring

Weet niet of het hier al eens aangehaald is of niet maar ik ben dus in bezit van een golf mk1.
Nu zou ik deze willen voorzien van een 1.8t 20v motor.
Heb mij daarvoor een complete golf mk4 gti aangeschaft.
Nu zou ik de golf 1 willen laten inschrijven met de 1.8t motor.
Nu mijn vraag is wat de procedure hiervoor is.
Ben inwoner van belgie en de procedure hier is volgens wat ik kunnen vinden heb een hele procedure van papierwerk, over en weer geloop en vele euro's.
Is er een manier om de wagen in nederland te laten keuren en na keuring terug in te voeren naar belgie?
Reply With Quote
  #2  
Old 08-10-2015, 08:40
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

In Nederland staat ie voor een paar tientjes op kenteken

Misschien de auto even overschrijven op naam van een vriend uit Nederland. Even bij het RDW laten keuren en weer terugschrijven op je eigen naam? Geen idee of dit zo werkt of dat je de auto dan terug mag invoeren naar België?

Misschien heeft iemand anders hier meer ervaring mee.



Edit:
http://www.autoforum.be/showthread....anuit-nederland

Hier hoor ik verschillende verhalen. De ene zegt dat het wel kan, de ander weer niet?
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM

Last edited by Sven-GTI : 08-10-2015 at 08:45.
Reply With Quote
  #3  
Old 08-10-2015, 08:48
Rick's Avatar
Rick Rick is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,569
Default

Heb zo'n verhaal ook eens gehoord. Was volgens mij gewoon toegestaan. Dit omdat Europese landen elkaars "goedkeuringen" moeten accepteren.

https://www.emigrerennaarbelgie.nl/...-in-belgi%C3%AB

Even doorlezen, staat ook wat in over verlagen.
__________________
1990 Volkswagen Golf CL 1.3 NZ -> soon 3.2
2022 SEAT Leon ST 1.5 TSI DSG FR

Last edited by Rick : 08-10-2015 at 08:51.
Reply With Quote
  #4  
Old 08-10-2015, 09:21
thmzs thmzs is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2015
Posts: 13
Default Golf mk1 1.8t keuring

Ja terug invoeren zou na keuring in nederland geen probleem mogen zijn.
Dit inderdaad omdat belgie een goedkeuring van een ander land dat tot de europeesche unie hoort niet mag afkeuren.
Heb zelf al auto's vanuit nederland en duitsland ingevoerd in dit is geen enkel probleem.
Nu mag de 1.8 motor al in mijn golf 1 gemonteerd zitten om hem dan in nederland in te voeren en te laten keuren of laat ik hem best origineel keuren dan pas motor plaatsen en dan nogmaals keuren?
Moet da wagen waar de motor uit komt trouwens ook in nederland kngeschreven staan of is een gelijksvormigheidsattest en inschrijvingsbewijs uit belgie ook voldoende om voor te leggen indien dit gevraagd wordt?
Alvast bedankt voor de antwoorden.

Last edited by thmzs : 08-10-2015 at 09:35.
Reply With Quote
  #5  
Old 08-10-2015, 09:27
JVW77's Avatar
JVW77 JVW77 is offline
Volksforum draaideur donateur
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 203
Default

Zoals Rick ook al stelt in de basis mag een kenteken wat in een EU land is afgegeven niet worden geweigerd door een ander EU land.
Als ik me goed herinner heeft ooit eens een advocaat (die een kitcar had en wilde importeren) een recht zaak hieromtrent aangespannen en gewonnen. Volgens mij zwerft er op internet de officiële uitspraak van die recht zaak, ik heb me wel eens laten vertellen dat sommige met deze uitgeprinte uitspraak naar keuringsstations gingen en lieten deze zien op het moment dat er "gezeik" ontstond...dan werd er toch met tegenzin een kenteken afgegeven door de bevoegde instantie. Misschien kan je hier nog wat meer info terug vinden:

http://www.kitcarclub.nl/forum/inde...jven-in-belgie/
__________________
Verleden:
- Golf 1 1.6 automaat
- Golf 2 gti 1.8 16v
- Golf 3 vr6 highline
- Polo coupe 1.4
- Golf 4 gti v5 exclusive
- Polo 6n2 1.4
- Passat B4 2.0 8v
- Golf 1 Cabriolet

Heden:
- Touran



"Liebe scheiße....das ist V Wow!"
Reply With Quote
  #6  
Old 08-10-2015, 11:36
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,989
Default

ik vrees er een beetje voor ... je weet hoe moeilijk ze doen in belgië , zowiezo in belgië zal het een no go worden je zal de wagen nooit gekeurd krijgen ( wel op o plaat , als je dan de motor inbouwt ) maar ingebouwd en dan keuren zal niet lukken .

of het zal lukken als je hem via nederland keurt en dan terug haalt ben ik benieuwd , deze volg ik even
Reply With Quote
  #7  
Old 08-10-2015, 12:29
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,814
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Ik heb dit een aantal keren zo gedaan voor een belgische klant. (TDI ombouw)

Verders geen probleem, alleen maar omslachtig.

Je voert de auto in NL in (origineel zoals hij op kenteken staat)
Dan pas je hem aan en keurt hem om bij de RDW
Dan voer je hem weer in Belgie in.
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #8  
Old 08-10-2015, 12:51
The Green The Green is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 224
Default

dit werkt ENKEL voor autos die nog nooit in belgie zijn ingeschreven.
Voor oldtimer zou er een andere regeling zijn en kan je mits een alleenstaand geval keuring toch je motor veranderen.
Reply With Quote
  #9  
Old 08-10-2015, 12:52
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,814
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Dan moet dit onlangs gewijzigd zijn. Heb er 4 zo omgekeurd.
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #10  
Old 08-10-2015, 13:46
thmzs thmzs is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2015
Posts: 13
Default

Ik zou hem dan ook zowieso als oldtimer inschrijven. Het is zeker niet voor dagelijks gebruik. Heb al op andere forums gelezen dat er mensen zonder problemen een wagen als oldtimer vanuit nederland die daar met andere motor gekeurd is geweest deze zonder problemen in belgie hebben kunnen inschrijven. Daarom dat ik dus wil weten wat ik moet doen om de wagen in nederland te laten keuren.

Met wat ik hier kunnen lezen heb ben ik toch al een beetje geholpen. Mijn zus woont in nederland dus ik ga via haar de golf laten inschrijven en keuren. Ga gewoon een poging doen en zien hoe ver ik er met kom in belgie.
Reply With Quote
  #11  
Old 08-10-2015, 15:39
The Green The Green is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 224
Default

vraag het nog maar eens na dan, er werden in het verleden teveel belgische autos uitgevoerd en opnieuw ingevoerd, ze zijn dan gaan kijken waarom en hebben de wetgeving aangepast (is al een tijdje): ooit een belg, altijd een belg en wordt er gekeken naar wat de auto had als gegevens toen hij belg was.

Mne maat heeft hier in belgie eerst zijn auto als oldi laten keuren en dan nadien pas met de motor ombouw gestart. Dit zou dan via alleenstaand geval kunnen herkeurd worden (reken op 3 maand). Volgens wat ik weet is dit de enige manier (tenzij ge een niet belgische auto invoert waar de motor al van veranderd is op papier, deze moet dan zowiezo als allenstaand geval binnenkomen)
Reply With Quote
  #12  
Old 08-10-2015, 16:39
thmzs thmzs is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2015
Posts: 13
Default

@ The Green:

dus een andere motor plaatsen is in belgie geen probleem meer bij een oldtimer als je hem laat herkeuren als alleenstaand geval?
wat moet ik hieronder dan verstaan?
het zou idd veel makkelijker zijn zo dan hem te moeten uitvoeren en invoeren natuurlijk.
hoe gaat die procedure dan in zijn werk?
wat wordt er dan verwacht van modificaties aan de wagen bij het plaatsen van een andere/zwaardere motor?
ik bedoel dan ophanging, remmen, uitlaat,... of ben je zelf vrij om te kiezen welke ophanging, remmen enz. die je wil steken die zouden voldoen aan de aanpassing van de motor?
Reply With Quote
  #13  
Old 08-10-2015, 18:47
HB24 HB24 is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2008
Posts: 770
Send a message via MSN to HB24
Default

Zal niet lukken. De PVGnummer van de wagen blijft bestaan en kan niet verwijderd worden, dus als je uitvoert en vervolgens terug invoert naar België zien ze bij de keuring dat er normaal een andere motor in hoort te liggen.
Enige manieren in België voor swap is:
- Wagen ombouwen, oltimer keuren met attest 'vervanging motor bij oldtimer' of buitenlandse oldtimer invoeren en keuren met zelfde papier
- Duitse wagen kopen, ombouwen, tuv keuren zodat alles op papier staat en dan invoeren als alleenstaand geval
-
__________________
KISS -> Keep It Simple Stupid!!
Scratch the surface
http://i48.tinypic.com/t0j5as.gif
Reply With Quote
  #14  
Old 08-10-2015, 19:32
thmzs thmzs is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2015
Posts: 13
Default

Ok ze zien bij de keuring dat er een andere motor moet inliggen, maar dan is het toch ook aan de keuring van nederland om te zeggen " a nee dit mag niet" want keuren ze het in nederland wel goed dan is dat volgens wat ik begrijp conform met de europeesche wetgeving en dan zou de keuring van belgie dit toch niet mogen weigeren want daar is belgie door europa al voor gestraft (beboet) geweest omdat ze een keuring van een ander eu land dan weer weigeren
Reply With Quote
  #15  
Old 08-10-2015, 20:02
HB24 HB24 is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2008
Posts: 770
Send a message via MSN to HB24
Default

Je haalt het zelf aan dat België hier boetes voor betaald omdat ze zich er niet aan houden
__________________
KISS -> Keep It Simple Stupid!!
Scratch the surface
http://i48.tinypic.com/t0j5as.gif
Reply With Quote
  #16  
Old 08-10-2015, 20:19
thmzs thmzs is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2015
Posts: 13
Default

Wel dan is het dus toch betwistbaar?
Nu niet dat ik mij daar met bezig ga houden maar dacht dat vanaf september 2013 belgie niet meer mag zeggen dat het niet goed is.
Dus als ik met mijn golf die in belgie de eerste maal is ingeschreven naar nederland uitvoer en hem daar laat goedkeuren met andere motor en terug invoer dan zou volgens het veranderen van de wetgeving de keuring van belgie niet mogen zeggen dat dat niet mag ook al was hij vroeger ingeschreven met een andere motor in belgie?
Reply With Quote
  #17  
Old 11-10-2015, 08:34
vw golf 1979's Avatar
vw golf 1979 vw golf 1979 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 434
Default

Quote:
Originally Posted by thmzs
Ok ze zien bij de keuring dat er een andere motor moet inliggen, maar dan is het toch ook aan de keuring van nederland om te zeggen " a nee dit mag niet" want keuren ze het in nederland wel goed dan is dat volgens wat ik begrijp conform met de europeesche wetgeving en dan zou de keuring van belgie dit toch niet mogen weigeren want daar is belgie door europa al voor gestraft (beboet) geweest omdat ze een keuring van een ander eu land dan weer weigeren


Je vergeet ook dat je met een Belgische wagen bezig bent, die dus ook Nationaal is goedgekeurd. Auto's hebben pas een Europese goedkeuring van ongeveer 1998 als ik het goed voor heb.
Ben je al eens naar de keuring gegaan met deze vraag? Misschien krijg je wel een correct antwoord op je vraag
__________________
golf 1 '79 1.1
golf mk4 1.9tdi
Reply With Quote
  #18  
Old 11-10-2015, 15:55
thmzs thmzs is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2015
Posts: 13
Default

Ben van plan deze week eens langs de keuring te gaan, maar ik vrees dat het is zoals hb24 zegt. Als de wagen in België ingeschreven is zullen ze idd kijken hoe hij hier gekeurd was voor verbouwing zoals eerste maal.
Zal het hier zeker posten wat ze op de keuring te zeggen hebben.
Reply With Quote
  #19  
Old 30-03-2016, 00:05
weazel weazel is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 30
Default

Is hier intussen al antwoord op? Speel met een gelijkaardig idee

Op de website van "Keuringsbureau Motorvoertuigen" vindt je dit terug over oldtimers
En dit over tuning in het algemeen.

Niet echt flexibel dus, zoals geweten..

Misschien iemand een kopietje van die uitspraak van de rechtszaak ivm weigeren met ingevoerde wagens?

Heb hier ook ooit een Belg met een golfje gezien met andere motor, rolkooi,... volledig gekeurd, maar vind hem niet terug.. Misschien kan die hem even aanmelden?
Reply With Quote
  #20  
Old 01-04-2016, 12:59
jones1984 jones1984 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2015
Posts: 16
Default

Quote:
Originally Posted by DÁ-BRT
Dan moet dit onlangs gewijzigd zijn. Heb er 4 zo omgekeurd.

in welk keuringstation in belgie heb je dit laten keuren ?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum