Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 29-05-2012, 11:09
Gebruiker Gebruiker is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 48
Default Spacers... Schroefset problemen nu...

Heb afgelopen week mijn Golf II verlaagd. De auto is aardig wat gezakt en loopt nu aan met het insturen. Er liggen nu 14" 6,5J ET38 wielen op met 185/60/14 banden. Hoe kan ik het makkelijkste controleren hoeveel MM spacers ik er tussen moet zetten dat hij niet meer aanloopt? Aangezien het straks met de winterwielen nog erger zal worden. Die wielen zijn 14" 6J ET45 met 185/60/14 banden. Ik gok dat ik ongeveer 5MM per kant nodig is, nu heb ik gelezen dat deze zonder rand zijn en dus de wielen niet gecentreerd worden? Klopt dit, zoja, is het dan slim die spacers te kopen of wat is dan het slimste?

Last edited by Gebruiker : 30-05-2012 at 08:50.
Reply With Quote
  #2  
Old 29-05-2012, 11:35
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Zou eerst kijken waarop deze aanloopt. Zou zeggen de schermranden ?
Reply With Quote
  #3  
Old 29-05-2012, 17:41
Gebruiker Gebruiker is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 48
Default

Vandaag op de brug geweest en hij loopt aan tegen de binnenschermen aan. Dus waarschijnlijk wel met een spacer op te lossen. Dan nog steeds mijn vraag wat het slimste is kwa spacers?
Reply With Quote
  #4  
Old 29-05-2012, 17:59
MarkZweers's Avatar
MarkZweers MarkZweers is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 230
Default

met 60 bandjes erop zou ik m iets omhoog schroeven, wielen oprijden en beginnen met plattere banden
__________________
Flickr
Reply With Quote
  #5  
Old 29-05-2012, 18:14
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default

ik kijk altijd met ringen van 1mm dik m12 hoeveel milimeter spacer ik nodig heb om te kijken hoe de banden precies mooi staan.
En als ik de goede dikte weet koop ik de spacers.
spacers met centreer ringen zijn wel een must vind ik.
__________________
Jetta mk2
Reply With Quote
  #6  
Old 30-05-2012, 08:49
Gebruiker Gebruiker is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 48
Default

Bedankt voor de reacties. Patjette zal dat wel eens proberen !

Gisteren een heel eind gereden en gekeken... Nu zitten er wat 'deuken, scheuren en mist wat lak' in het binnenscherm.

Dat hij aanloopt wordt hij op afgekeurd maar dat er 'deuken, scheuren en lak mist' wordt hij daar ook op afgekeurd? Het lijkt wel een beetje op alsof er 'deuken' ingeslagen zijn, het plaatwerk is een beetje de motorruimte ingeduwd zeg maar. Mag dit of kunnen ze hierop de auto afkeuren?

Nu maakt mijn schroefset ook een soort bonkend geluid aan de achterkant... Alsof mijn schroefset niet goed vast zit, maar alle moeren zijn goed aangedraaid. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Ik zal nog een geluidsfragment plaatsen zodat jullie het geluid kunnen horen. Ohja, het geluid is maar aan een kant, aan de rechtse achterkant van de auto (passagierkant).
Reply With Quote
  #7  
Old 30-05-2012, 09:26
Gebruiker Gebruiker is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 48
Default

Geluidfragment van het "bonkend" geluid...
Reply With Quote
  #8  
Old 30-05-2012, 16:51
brounys brounys is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 386
Send a message via MSN to brounys
Default

hej je heb zoiezo spacers met centreeringen eraan vast is gewoon ff goed zoeken en zullen wel ietsje duurder zijn dan de gewone..
kan helaas je bonkende geluid niet horen op een of andere manier maar is het constant of alleen met wat harder over een drempel bijv..? zit de schroefset aan de bovekant goed vast? toplager nog goed..? als toplager niet goed is verspringt de veer elke keer wanneer je aan het sturen gaat zou mis het bonkende geluid wel kunnen zijn wat je bedoelt..
Reply With Quote
  #9  
Old 31-05-2012, 06:35
BobbyEdition1 BobbyEdition1 is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,322
Default

ET45 voor een MKII is ook wel heel hoog.
Als je er per kant een cm. tussen zet zit je al op 35, dat lijkt er al meer op
__________________
******* ****
Reply With Quote
  #10  
Old 31-05-2012, 06:53
Gebruiker Gebruiker is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 48
Default

Maar met de zomerwielen loopt hij ookal aan, die zijn ET 38 en daarmee komt al tegen binnenscherm aan. Dus waarschijnlijk zal hij daarmee blijven aanlopen (zelfs met 10MM spacer). Maar dat is nog niet zo erg, zolang hij dan maar niet aanloopt met de zomerwielen, dan kan hij met die set naar APK .

Het 'bonkend' geluid is nu weg, mijn pa heeft gisteren meegekeken en (weet niet hoe dat heet) spul op mijn veer gespoten, nu is geluid weg. Nu loopt hij alleen nog een beetje aan. Maar dat is op te lossen met een spacer, aleeen ff kijken of het dan ook werkt met die ET45 wielen .

Last edited by Gebruiker : 31-05-2012 at 07:12.
Reply With Quote
  #11  
Old 31-05-2012, 11:43
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by Gebruiker
Maar dat is op te lossen met een spacer, aleeen ff kijken of het dan ook werkt met die ET45 wielen .

Met velgen met een hogere ET waarde is dat juist makkelijker, je hebt dikkere spacers nodig
Reply With Quote
  #12  
Old 31-05-2012, 15:05
Gebruiker Gebruiker is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 48
Default

Klopt, maar moet ik wel eerst weten welke maat ik voor de ET38 wielen nodig heb !
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum