Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Sharan en Touran
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 22-02-2009, 20:00
Jossiek Jossiek is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 2
Default Voorverwarming Touran 1.9 TDI (2005)

De voorverwarming rookt nogal van mij Touran. Nu heb ik laatst aan de dealer gevraagd of ze er iets kunnen doen. Ik kreeg de volgende opties:
1. Nieuwe software installeren.
2. Nieuwe voor verwarming plaatsen.
3. Pijpje aan de uitlaat van de voorverwarming maken.

Optie 2 was erg duur en optie 3 verhelpt het probleem niet. Dus heb ik gekozen voor nieuwe software. Het heeft dus totaal niet geholpen en ik schaam me af en toe rot als ik bij een stoplicht sta.

Weet iemand of ik misschien een zekering kan verwijderen zodat de voorverwarming het niet meer doet. Dan werkt hij helemaal niet meer, maar rookt ie in ieder geval ook niet meer. Misschien heeft iemand nog wel een gouden tip, die zijn uiteraard ook welkom.

Alvast bedankt.
Reply With Quote
  #2  
Old 02-03-2009, 22:10
ReBo ReBo is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 724
Default

Zal het je sterker vertellen . . . Ik ben aangehouden omdat mijn auto zo rookte . . . Auto is een Caddy 2.0 TDI maar systeem is hetzelfde. Als je via Google VW TOURAN en ZUHEIZER QUALMT intikt, krijg je een hele riedel dingen naar boven.

Optie 1 kan een oplossing zijn, optie 3 was een verbetering door VW uitgevoerd, wat ik heb gelezen vallen deze beide onder de garantie. Optie 2 lijkt me een beetje onzin . . . wat je verders leest, is dat vaak het gloeistiftje ook voor problemen zorgt . . .

Mijn dealer presteerde het zelfs om te zeggen dat ik er maar mee moest leren leven omdat ik zelf koos voor een standkachel. Mijn interieur staat soms zelfs blauw . . . ( en nee, ik overdrijf niet !! ) De dealer waar ik daarna ben toegegaan, pakt de zaak gelukkig wel serieus op, maar ik heb nog geen echte oplossing ervoor. ( komt ook een beetje door mijn eigen tijdsgebrek om er nog eens langs te rijden. ) Pijpje verlengen, schijnt wel veel uit te maken, doordat het dan achter je as zit, ipv ervoor . . .
Reply With Quote
  #3  
Old 04-03-2009, 01:01
vwbullit's Avatar
vwbullit vwbullit is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 1,563
Default

die voorverwarming werkt toch alleen wanneer het 3 graden is of kouder???
want dan kun je het ook zo maken dat je de temperatuur sensor eruit haalt en die met elkaar verbinden ( dan denkt hij dat het 3 graden is) met een schakeling er tussen.
dan kun je hem toch aanzetten wanneer het extreem koud word.

groeten ben
__________________
VW GTI G60 zwart 1989
VW GTI EDITION BLUE 1991
VW CADDY TDI 1998
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum