Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Vraag en Aanbod > Archief
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





 
Thread Tools Search this Thread
  #561  
Old 22-08-2009, 11:33
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,769
Send a message via MSN to Misha
Default

Waarom zou je liegen over wat je voor 'n auto betaald, lijkt me vrij kansloos..
__________________
www.dubclub-online.nl
  #562  
Old 22-08-2009, 11:38
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

om een eventuele verkoopprijs in de toekomst in hun eigen ogen te rechtvaardigen.. kom het genoeg tegen..

"ja maar ik heb hem een half jaar geleden voor 6000 gekocht dus een vraagprijs van 4000 lijkt me dan goed" en dan kijk je op internet en zie dat de auto destijds de vraagprijs 1500 was
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
  #563  
Old 22-08-2009, 11:39
golf16v's Avatar
golf16v golf16v is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,282
Default

Quote:
Originally Posted by Misha
Ik ken wel enkele Belgen die me zelf hebben verteld wat ze hebben betaald voor hun auto


zijn bij mijn weten nog maar 2 golfkes in België verkocht voor veel geld

golf 2 vr6 op kenteken (uiterste zeldzaam omdat dit bijna onmogelijk is), eerst verkocht voor 8000 of zo en nadien voor 11000

en dan nog een golf 2 met 20vt in (84er) met aardig wat pk


voor de rest zullen het toch maar blaasjes zijn wat ze u verteld hebben hoor
  #564  
Old 22-08-2009, 11:53
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,769
Send a message via MSN to Misha
Default

Ik heb 12500 gehoord voor die VR6, alleen ik heb 't niet van de persoon zelf maar van iemand uit zijn club gehoord.
Maar goed, dat doet er verder niet echt toe.. ik vraag me nog steeds af waarom Chris mij een handelaar vind..
__________________
www.dubclub-online.nl
  #565  
Old 22-08-2009, 12:11
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

Quote:
Originally Posted by Misha
Ik heb 12500 gehoord voor die VR6, alleen ik heb 't niet van de persoon zelf maar van iemand uit zijn club gehoord.
Maar goed, dat doet er verder niet echt toe.. ik vraag me nog steeds af waarom Chris mij een handelaar vind..

nou dat lijkt me duidelijk,als jij zegt dat je meer plezier aan een auto bouwen beleeft als aan het rijden is je hobby dus auto's bouwen....
als je daarna echter elk dubbeltje doorberekent in je verkoopprijs ben je gewoon een handelaar die een auto aantrekkelijk voor verkoop maakt en hem dan met winst afstoot en ga niet weer zeggen dat je er niks aan verdient want ik geloof er geen hol van
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
  #566  
Old 22-08-2009, 12:16
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,769
Send a message via MSN to Misha
Default

Rijden vind ik zeker zo leuk, alleen rijdt ik graag af en toe wat anders.. ik heb niet voor niks in 2.5maand tijd 5000km op de rode Jetta gezet. Dat je denk dat ik overal winst op maak moet je zelf weten, maar ook voor jou de vraag.. geef is 3 voorbeelden waarop ik winst heb gemaakt.
__________________
www.dubclub-online.nl
  #567  
Old 22-08-2009, 12:27
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

Quote:
Originally Posted by Misha
Rijden vind ik zeker zo leuk, alleen rijdt ik graag af en toe wat anders.. ik heb niet voor niks in 2.5maand tijd 5000km op de rode Jetta gezet. Dat je denk dat ik overal winst op maak moet je zelf weten, maar ook voor jou de vraag.. geef is 3 voorbeelden waarop ik winst heb gemaakt.

zo ken ik er nog tien,onschuldig tot het tegendeel is bewezen het is voor ons vanzelf niet te controleren.het gaat mij erom dat jij dit topic hebt gestart om af te geven op iemand die op dezelfde manier als jou te werk gaat........dat tegenwoordig alles duurder is is een feit,dat de hobby daaronder lijd geloof ik niet(de liefhebber koopt toch wel),dat jij een goeie handelaar bent heb je inmiddels ook bewezen, dus doe je ding zou ik zeggen maar ga dan ook niet over een ander lopen jammeren
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
  #568  
Old 22-08-2009, 12:32
stij
Guest
 
Posts: n/a
Default

Niet zoenen jonges
  #569  
Old 22-08-2009, 12:32
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

Quote:
Originally Posted by Misha
Waarom zou je liegen over wat je voor 'n auto betaald, lijkt me vrij kansloos..

niet meer doen dus
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
  #570  
Old 22-08-2009, 12:55
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,769
Send a message via MSN to Misha
Default

Ik koop geen auto's om er 1000 euro op te verdienen, zeker geen kant en klare auto's, dan is de hobby er voor mij vanaf.
Blijkbaar is mijn vraag erg lastig .. noem eens wat waar ik winst op maak. Dat krijg je niet verzonnen, omdat ik minimale winst heb gemaakt in m'n hele auto geschiedenis.. dat beetje winst van de rode heb ik in de witte alweer weggegooid. Ik ga niet 't zelfde te werk, ik vind het ronduit beledigend dat jullie zo over mij denken.. maar goed, geloof wat je wil geloven
__________________
www.dubclub-online.nl
  #571  
Old 22-08-2009, 14:54
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

ik citeer;
Alleen een paar kleine dingetjes vervangen/gemaakt..
als hij 'm verkoopt is die 1000 euro toch snel verdient!

volgens mij was dit jouw uitspraak,dus zo kant en klaar was ie niet.


en nog een keer;
dat beetje winst van de rode heb ik in de witte alweer weggegooid.

logisch,je hebt geen baan dat geld komt niet aanlopen....maar die witte is toch ook zo weer weg en zo word dat kleine beetje een steeds groter beetje winst.

dat je niet hetzelfde te werk gaat ben ik met je eens,jij neemt genoegen met 500 winst.

nogmaals misha,ik heb niks tegen jou persoonlijk(ken je eigenlijk niet eens) en ik gun je elke cent,maar kom er dan ook ruiterlijk voor uit
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
  #572  
Old 22-08-2009, 15:11
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,769
Send a message via MSN to Misha
Default

Die bovenste uitspraak, doelt op de polo die verkocht wordt.. dat is de oude van Stijn, een van m'n beste maatjes.
Hij heeft 'm verkocht voor 2250 paar kleine technische mankementen, die heeft de huidige eigenaar gemaakt en verkoopt 'm nu voor 1000 euro meer. Die kleine dingetjes kosten misschien 100 euro en kwa uiterlijk is er niks aan veranderd, wat hij dus doet is een kant en klare meeting auto kopen, paar kleine reparaties uitvoeren, en nog geen week later de auto verkopen voor voor 1 rooi meer, moet jij me toch is vertellen hoe je dat vergelijkt met mij.

Die 2e uitspraak, volgens mij snap je 't niet helemaal... weggegooid betekend dat je 't niet meer terug ziet, die witte kan ik nu geld blijven duwen maar dat zie ik er niet meer voor terug, ik ga er althans niet vanuit dat ik deze voor 2750 kwijt raak, op dat bedrag zit ik intussen al namelijk. Weggegooid is dus weggegooid, ik maak geen winst.. klaar! Ik neem geen genoegen met 500 euro winst, ook niet met 400, 200 of 5 tientjes, ik hoef geen winst te maken, enige wat ik wil is een startbudget voor de volgende auto. Op die rode verdien ik misschien 100 euro, daarentegen heb ik op die grijze 100den euro's toegelegd.. dan hoor je ook niemand zeuren.

Dus je kan blijven volhouden, maar je zit er goed naast.. je kent me inderdaad niet, dat blijkt wel uit je oordeel over mij..
__________________
www.dubclub-online.nl
  #573  
Old 22-08-2009, 15:24
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

ik oordeel alleen over dingen die ik hier zie gebeuren,ik bedoel je zet prachtige auto's neer die even later te koop staan voor een IMO te hoge prijs,je raakt ze evengoed kwijt wat dus betekent dat je een goede handelaar bent want ik zal er eerlijk bijzeggen,mij zou het niet lukken,vervolgens heb je weer wat nieuws en begint het verhaal van voren af aan.toen jij voor je stage in engeland zat neem ik aan dat er ook geen cent binnenkwam,je hamert er zelf tenminste altijd op dat er niks binnenkomt.
hoe wil jij nou hard maken dat je van alles doet zonder op je handel te verdienen?
logisch toch dat niemand je gelooft?
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
  #574  
Old 22-08-2009, 15:33
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,769
Send a message via MSN to Misha
Default

Nu en het afgelopen jaar kwam er inderdaad niet zoveel binnen, maar je hebt zeker niet meegekregen dat ik voor Engeland naast school/stage gemiddeld 20 uur werkte in het weekend? Dan verdien je wel centjes, en dan kan je je bankrekening op peil houden.
En als je mijn verhaal snapt, dan begrijp je dat ik telkens zo rond die koers van 3000 euro zit wat ik in een auto stop en voor een auto terug krijg, hoe kan ik nou op handel verdienen als ik geen handel heb? Zie jij ergens een verkooptopic met mijn naam erop?
Enige wat ik doe is mijn centen in een auto stoppen, die verkopen voor een prijs zodat ik weer een nieuwe auto de weg op kan helpen, 't is een vicieuze cirkel.. Maar NOGmaals, waarop moet ik dan allemaal winst maken, vertel het me dan is, misschien kan ik dan nog is wat verdienen
__________________
www.dubclub-online.nl
  #575  
Old 22-08-2009, 15:40
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

En als je mijn verhaal snapt, dan begrijp je dat ik telkens zo rond die koers van 3000 euro zit wat ik in een auto stop en voor een auto terug krijg.......

jij begrijpt mij waarschijnlijk ook niet helemaal,vind jij die auto's dat waard dan? ik zie alles wat boven de normale vraagprijs uitkomt als winst ongeacht of jij er een heel doosje RVS-parkers ingeschroefd hebt waar je je geld voor terug wil.als ik alles wat ik in m'n mk3 gestopt heb aan modificaties bij elkaar op zou tellen en dat zou m'n vraagprijs worden denk ik dat je met de ambulance afgevoerd moet worden van de lach.....
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
  #576  
Old 22-08-2009, 15:49
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,769
Send a message via MSN to Misha
Default

Ik vind zulke auto's dat bedrag waard ja, maar zoals ik al eerder heb gezegd, tot 'n bepaalde hoogte.. daarom zeg ik dus net ook dat alles wat ik nu nog in de witte stop weggegooid is, aangezien ik dat niet meer terug zie, als je over de 3 rooien heen gaat dan wordt het wel erg overdreven.. wat je dan krijg is dat mensen 't niet meer gaan betalen. Maar 2750 blijkt een prima prijs, anders reed ik nu een rode coupe ipv een witte 4drs. Ik vind een nette, goede mk2 waar je niks aan HOEFT te doen best z'n geld waard, blijkbaar ben ik niet alleen anders bleef ik er wel mee zitten. Tuurlijk gaat niemand 4000 euro betalen voor een Jetta 1.3, dat snap ik ook wel, daarom leid ik ook weleens verlies, maar dan hoor je niemand zoals ik net ook al aangaf. Naast de rode heb ik nergens winst op gemaakt, nie onderdelen nie en nie auto's nie.
__________________
www.dubclub-online.nl
  #577  
Old 22-08-2009, 15:58
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

dan doe je het toch niet helemaal goed,maar goed zullen we dan de term handelaar maar laten vallen,dan maken we daar "misha,uw leverancier voor goedkope custom-vw's" van.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
  #578  
Old 22-08-2009, 16:03
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,769
Send a message via MSN to Misha
Default

Als jij voor <2500 auto's kan bouwen zoals ik ze verkoop dat moet je dat zeker doen, dan kan je nog een leuk centje verdienen.
Je moet echt je geliefde handelaar niet laten vallen omdat ik dat wil hoor, maar ik vind 't onterecht en probeer mezelf te verantwoorden. Blijkbaar als ik hier mijn verklaringen neerzet krijg je van dit soort slappe reacties, je kan ook respect hebben voor 't geen wat ik doe.. nogmaals, 't hoeft niet.. maar ga mensen niet onterecht beschuldigen of van die kinderachtige reacties plaatsen.
__________________
www.dubclub-online.nl
  #579  
Old 22-08-2009, 16:26
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,769
Send a message via MSN to Misha
Default

Deze blaast het topic ook wel weer wat leven in denk ik, wel heel extreem:

http://volksforum.com/forum/showthr...8034#post768034
__________________
www.dubclub-online.nl

Last edited by Misha : 23-08-2009 at 11:07.
  #580  
Old 22-08-2009, 17:15
servibruls servibruls is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 781
Default

Quote:
Originally Posted by Misha
Deze blaast het topic ook wel weer wat leven in denk ik, wel heel extreem:

http://volksforum.com/forum/showthr...8034#post768034


Dan was de jouwe een koopje
__________________
AOW ---> Auto Onvriendelijke Woonwijk

Ex, Golf 3 1.8 GT '92, R.I.P
Ex, Polo 1.3 Sprinter '88, SOLD
Ex,Golf 2 GTI 1.8 8V '89, SOLD
Ex Golf 2 1.3 CL '89 , SOLD
Ex, Jetta 2 1.6 GL '91, SOLD
Golf 2 1.3 CL '91 DAILY..op C2's..



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum