Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 09-02-2023, 10:20
Grooze Grooze is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2020
Posts: 11
Default Golf Mk2

Hallo allemaal!

Ik maak deze thread omdat ik benieuwd ben wat mensen van m'n golf vinden en om te peilen wat deze ongeveer waard kan zijn.

Ik kan op dit moment een nieuwe auto kopen (echt een buitenkansje).
Mn golf zit ik dan ook over denken om te verkopen, maar ik heb nooit echt een waarde op m'n golf 2 gezet.

Hierbij mijn instagram met foto's:
https://www.instagram.com/vw_rb_223/







Specs:
1985 VW Golf MK2 CL nevada beige
Swapped GTI 1.8 16v kr 5 gear
130 000km

Origineel:
D90 rims,
US bumper (geen nummerplaat houder ingewerkt in de bumper) Zeldzaam!
Beige/bruin dashboard (volgens mij ook US versie, maar kan ook alleen het midden console zijn.)
Beige origineel interieur (hoedenplank, stoelen, bank, deurpanelen zijn allemaal beige en origineel)
De lak is nog origineel.

Hij is verlaagd met een schroefset, maar kan eventueel weer teruggezet worden.

Maar wat is er allemaal aan gebeurt?

Hij heeft 20 jaar droog in een loods gestaan. Daarna is hij door de toen nieuwe eigenaar met liefde naar originele niveau gemaakt.
De motor is ongeveer 4/5 jaar geleden erin gezet en volledig uit elkaar gehaald (zie hier: https://www.instagram.com/p/ChW8EyRsuUG/ ), nagekeken en gereviseerd.
Onderdelen zijn ge-poedercoat tegen roest (en omdat het mooi is )

Vorige jaar heb ik de koppeling laten reviseren, en remplaten laten vervangen. Verschillende nieuwe onderdelen (te veel om allemaal hier te schrijven) zijn vervangen en dus nieuw. Er zitten heel wat uren in en er is nog meer aan gesleuteld en afgesteld zodat de motor nu helemaal perfect loopt. Start zonder problemen, valt niet uit, klinkt perfect en rijd heerlijk!

Wat denken jullie dat ik voor deze golf kan vragen?



Last edited by Grooze : 09-02-2023 at 10:23.
Reply With Quote
  #2  
Old 09-02-2023, 13:05
Rick's Avatar
Rick Rick is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,569
Default

Misschien verplaatsen naar het "Vraag en aanbod" gedeelte?
Dit valt in de categorie: Wat de gek er voor geeft, er is amper vergelijk.
Je moet bij jezelf na gaan: Voor welk bedrag zou ik zelf blij zijn, dat kan alleen jij invullen, wij niet.
__________________
1990 Volkswagen Golf CL 1.3 NZ -> soon 3.2
2022 SEAT Leon ST 1.5 TSI DSG FR
Reply With Quote
  #3  
Old 10-02-2023, 00:36
Function Function is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 268
Default

Nou vooruit dan...
Voor €15,- kom ik de bak wel ophalen.
Reply With Quote
  #4  
Old 10-02-2023, 08:19
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,258
Default

Zoiets blijft altijd lastig, zo'n waardebepaling. Maar je hebt m net een goed jaar vlgs de RDW, waarom dan niet lekker genieten? Zeker als je vorig jaar zoveel hebt gedaan/laten doen. En als je m pas zo kort hebt, weet je ook nog wel wat je ervoor betaalt hebt denk ik zo

Succes met je beslissing iig.
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #5  
Old 10-02-2023, 09:13
braadpan60 braadpan60 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2022
Posts: 11
Default

Quote:
Originally Posted by Function
Nou vooruit dan...
Voor €15,- kom ik de bak wel ophalen.


Oei kun je zo,'n immens bedrag wel missen als rasechte knakenrijder, niet dat je je er voor in de schulden moet steken ofzo he...
Reply With Quote
  #6  
Old 11-02-2023, 14:52
jatoch jatoch is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2005
Posts: 198
Default

Ligt denk ik ook wel een beetje aan hoe snel je er vanaf wilt en wie de koper is. Ik vind het zo op de foto's een mooie auto hoor, maar ik denk dat de meeste kopers die in 2023 naar een Golf II zoeken kopers zijn die een knappe basis zoeken om zelf op smaak te brengen. Alle extra's die in jou ogen meerwaarde hebben kunnen voor een ander onderdelen zijn die er dag 1 af gaan.

Voor mij is € 5.000,- echt de max voor een Golf II en dan moet hij echt netjes zijn. Alles daarboven en dan moet het om een knappe GTI/G60 gaan. Er zijn vast mensen die er meer voor willen geven.. Ik heb die van jou nooit in het echt gezien dus een prijs zou ik je niet kunnen geven.

Misschien ben ik wel gek. Op MP staan er genoeg "onverprutste" en "schuurvondsten" die voor meer dan € 5.000,- te koop staan. Misschien ben ik wel zuur omdat ik ooit (19 jaar geleden) een originele GTI 16v golf 2 kocht voor € 400,- waar ik een paar jaar plezier van heb gehad en weer voor bijna hetzelfde geld heb verkocht

Succes met de verkoop
Reply With Quote
  #7  
Old 11-02-2023, 15:15
MTyn's Avatar
MTyn MTyn is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 128
Default

Er zullen maar weinig aangepaste MK2 aangeboden worden die al helemaal ´op smaak´ zijn.
Voor vele zal gelden dat het een auto is die wat (herstel)werk zal hebben.

Mijn Golf van 1989 gaat er ook uit.. prijs vind ik ook lastig neer te zetten, soms zijn de berg extra´s van een GTi niet van meerwaarde omdat het origineel een kale CL betreft. Los leveren die extra´s ook soms ook meer op. Het totale plaatje is liefhebber afhankelijk.

In jouw geval zou originele hoogte en wielen al een hoop meer interesse bij kopers wekken. Andere willen weer graag enkel de velgen en bijbehorende verlaging.

Succes met de verkoop, al zit ik in een schuitje erachter.
Reply With Quote
  #8  
Old 11-02-2023, 21:52
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 945
Default

Laat hem taxeren (ook voor je verzekering). Dat is niet de verkoopprijs maar wel een kleine indicatie.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum