Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Polo 6N, 6N2, 9N en 6R
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 03-11-2015, 21:58
bigremco bigremco is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2015
Posts: 12
Default Wiebel Wiebel

Hallo mijn voorstoelen wiebelen alle 2 de passagiers stiel in de rails en ik kan niet vinden waar de bestuurdersstoel wiebelt alleen dat het heel irritant is iemand tips hoe ik doet kan oplossen en of het een bekend probleem is
Reply With Quote
  #2  
Old 04-11-2015, 12:57
slinecab's Avatar
slinecab slinecab is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 74
Default

Misschien de stoelgeleidingsclips vervangen. Deze willen nog wel eens verslijten waardoor de stoel ook niet lekker meer zich laat verstellen.
Reply With Quote
  #3  
Old 04-11-2015, 13:09
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

Inderdaad geleideclips waarmee de stoel door de zijrails vervangen. Zijn nog bij de dealer te krijgen als het goed is.
Tevens het geleideblokje aan de voorzijde, die word vaak vergeten of raakt kwijt bij het (de)monteren van de stoelen en zorgt ook voor speling.

Als je dan toch de stoelen er uit hebt om de boel te vervangen kun je gelijk de railsen schoonmaken en opnieuw invetten. Versteld weer makkelijker.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
  #4  
Old 04-11-2015, 13:20
bigremco bigremco is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2015
Posts: 12
Default

Quote:
Originally Posted by The_Maxx
Inderdaad geleideclips waarmee de stoel door de zijrails vervangen. Zijn nog bij de dealer te krijgen als het goed is.
Tevens het geleideblokje aan de voorzijde, die word vaak vergeten of raakt kwijt bij het (de)monteren van de stoelen en zorgt ook voor speling.

Als je dan toch de stoelen er uit hebt om de boel te vervangen kun je gelijk de railsen schoonmaken en opnieuw invetten. Versteld weer makkelijker.




Kun je misschien een foto van die geleide blokjes maken waar ze zitten kan het niet vinden hoe het precies in elkaar zit
Reply With Quote
  #5  
Old 04-11-2015, 13:22
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

Quote:
Originally Posted by bigremco
Kun je misschien een foto van die geleide blokjes maken waar ze zitten kan het niet vinden hoe het precies in elkaar zit


Stoel eruit halen. Dan op de 2 uiteinden zitten 2 witte/grijze plastic blokjes, die zitten geklemd op de uiteinden.
Een aanbieder die toevallig het als set inc het middelste blokje aanbied:
https://boelm.nl/stoelgeleiding-set-voor-1-stoel.html
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
  #6  
Old 14-12-2015, 07:46
magnetron's Avatar
magnetron magnetron is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 397
Default

Wat het ook kan zijn, dat je pin aan de voorkant van de stoel eruit ligt. Daar zit een veertje aan om op spanning te houden.

Eruit trekken M8 erin en moer erop. Dan kan t ook niet meer los.
__________________
Project Link Polo 6n Gti Circuit: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=95177
Reply With Quote
  #7  
Old 14-12-2015, 09:35
bigremco bigremco is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2015
Posts: 12
Default

Daar zal ik een naar kijken want het lijkt alsof hij inderdaad alleen los zit aan de voorkant. Enig idee waar dat pinnetje moet zitten en moet ik de stoel eruit halen of kun je er zo bij ja ik weet het ik heb 2 linkerhanden maar ik probeer het wel 😇
Reply With Quote
  #8  
Old 14-12-2015, 11:33
magnetron's Avatar
magnetron magnetron is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 397
Default

Quote:
Originally Posted by bigremco
Daar zal ik een naar kijken want het lijkt alsof hij inderdaad alleen los zit aan de voorkant. Enig idee waar dat pinnetje moet zitten en moet ik de stoel eruit halen of kun je er zo bij ja ik weet het ik heb 2 linkerhanden maar ik probeer het wel 😇



Het is heel simpel!

1 Open de deur
2 Ga op je knieen zitten
3 Buk met je hoofd onder je stoel
4 Daar zie je een bevestiging aan de voorzijde waar een dikke PEN in hoort te zitten door het ijzer van 't caisiss en door de O van de stoel.

https://www.google.nl/url?sa=i&rct=...450171642698230

5druk 't erop nieuw in of kijk of 't er uberhaupt in zit, het lijkt op de foto hierboven!
__________________
Project Link Polo 6n Gti Circuit: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=95177
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum