Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #281  
Old 16-05-2023, 11:51
steven16v steven16v is online now
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,004
Default

Bedankt heren.

Ben helaas wel tegen een probleempje gelopen. Helaas werkt de koelvloeistofmeter, benzinemeter en het klokje niet. Dit zit allemaal op dezelfde unit.

Dit moet ik eerst uitzoeken voordat ik echt kan afstellen aan de motor omdat ik wel graag de temperatuur in de gaten wil houden.

Dus het genieten moet nog even uitblijven.
Reply With Quote
  #282  
Old 16-05-2023, 13:20
Bartaggio's Avatar
Bartaggio Bartaggio is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 120
Default

Het zou kunnen dat je spanningsregelaar stuk is gegaan, alhoewel die eigenlijk alleen voor je meters zijn en niet je klokje.

https://golf1wiki.de/index.php/Span...Vergleichstypen
__________________
Golf II R32
https://www.facebook.com/G60R32/
Reply With Quote
  #283  
Old 16-05-2023, 16:00
steven16v steven16v is online now
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,004
Default

Bedankt voor het meedenken maar die zit er bij mij niet op. Althans ik zie hem niet zitten.
Reply With Quote
  #284  
Old 16-05-2023, 19:41
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 945
Default

Komt er wel 12V aan? Is dat niet ergens onderbroken?
Hoe ziet de achterkant van je tacho eruit?
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #285  
Old 17-05-2023, 06:39
vwjopie's Avatar
vwjopie vwjopie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,918
Send a message via MSN to vwjopie
Default

Wordt echt een plaatje.
Top gedaan.
P.S. wel de juiste kentekenplaten erop he oud blauw van Veldhuis reclame
__________________
T1 panel 1964

Sold Golf 1 LS 1.8 DX 1981
Reply With Quote
  #286  
Old 17-05-2023, 08:29
steven16v steven16v is online now
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,004
Default

@daNpy er komt vaste 12volt aan voor de klok en geschakelde 12 volt voor de benzinemeter en temperatuur meter. Ook de massa is goed. Verder ook geen kabelbreuken naar de sensoren. (zit een nieuw temperatuur sensor in) Ik ga er vanuit dat of de gehele unit defect is of dat er een breuk zit in de leiterfolie achterop de klok. Volgens mij is dat ook nog wel gevoelig spul. Andere tips zijn welkom.

Heb zo geen fototje bij de hand op dit moment.

@vwjopie. Er komen inderdaad de juiste blauw platen op. Wat bedoel je precies met Veldhuis reclame?
Reply With Quote
  #287  
Old 17-05-2023, 09:33
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 945
Default

Die folie kun je nog nameten. Daar zitten metalen contactjes op. Ook zit op de achterkant de spanningsregelaar, althans bij de Golf 2, aangezien jij expliciet zegt dat ie er niet op zit?
Misschien is dat wel het probleem :P
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #288  
Old 17-05-2023, 10:15
steven16v steven16v is online now
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,004
Default

Quote:
Originally Posted by daNpy
Die folie kun je nog nameten. Daar zitten metalen contactjes op. Ook zit op de achterkant de spanningsregelaar, althans bij de Golf 2, aangezien jij expliciet zegt dat ie er niet op zit?
Misschien is dat wel het probleem :P


Als ik dat wil nameten moet ik eerst de tellerunit helemaal demonteren. Kan er op dit moment lastig bij komen en tijd (zoals bij zo velen) is op dit moment het probleem.

Ik heb het originele stroomloopschema en daar zit ook geen spanningsregelaar ingetekend. Degene van wie ik de originele VW schema's gekregen heb gaf ook aan dat zo'n spanningsregelaar pas vanaf model jaar 76 ingevoerd is.

Wanneer ik wat meer tijd heb haal ik de boel los om goed te kunnen meten en zoeken.
Reply With Quote
  #289  
Old 17-05-2023, 12:31
vwjopie's Avatar
vwjopie vwjopie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,918
Send a message via MSN to vwjopie
Default

Quote:
Originally Posted by steven16v
@daNpy er komt vaste 12volt aan voor de klok en geschakelde 12 volt voor de benzinemeter en temperatuur meter. Ook de massa is goed. Verder ook geen kabelbreuken naar de sensoren. (zit een nieuw temperatuur sensor in) Ik ga er vanuit dat of de gehele unit defect is of dat er een breuk zit in de leiterfolie achterop de klok. Volgens mij is dat ook nog wel gevoelig spul. Andere tips zijn welkom.

Heb zo geen fototje bij de hand op dit moment.

@vwjopie. Er komen inderdaad de juiste blauw platen op. Wat bedoel je precies met Veldhuis reclame?


bij Veldhuis reclame hebben ze nog de originele ouderwetse gespoten blauwe platen.
Je kan ze zowel normaal als luxe bestellen, ook even vragen om de oude stempels erin, zijn ze nieuw maar lijken ze toch oud.
Ze zijn wel redelijk prijzig maar als je blauwe platen bij de lokale kentekenboer besteld dan krijg je gewoon geplastificeerde platen met ook nog eens de verkeerde moderne letters.
Vindt ik altijd heel erg zonde om te zien.

https://velthuisreclame.nl/
__________________
T1 panel 1964

Sold Golf 1 LS 1.8 DX 1981
Reply With Quote
  #290  
Old 17-05-2023, 12:42
steven16v steven16v is online now
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,004
Default

Quote:
Originally Posted by vwjopie
bij Veldhuis reclame hebben ze nog de originele ouderwetse gespoten blauwe platen.
Je kan ze zowel normaal als luxe bestellen, ook even vragen om de oude stempels erin, zijn ze nieuw maar lijken ze toch oud.
Ze zijn wel redelijk prijzig maar als je blauwe platen bij de lokale kentekenboer besteld dan krijg je gewoon geplastificeerde platen met ook nog eens de verkeerde moderne letters.
Vindt ik altijd heel erg zonde om te zien.

https://velthuisreclame.nl/


Aah zo.

Mijn platen zijn al 16 jaar oud (destijds gekregen bij de auto) en zijn inderdaad gespoten platen met de letters en cijfers in reliëf gedrukt.
Reply With Quote
  #291  
Old 17-05-2023, 13:00
vwjopie's Avatar
vwjopie vwjopie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,918
Send a message via MSN to vwjopie
Default

aha ok, dan is het goed dan heb je de juiste ;-)
__________________
T1 panel 1964

Sold Golf 1 LS 1.8 DX 1981
Reply With Quote
  #292  
Old 23-05-2023, 08:38
steven16v steven16v is online now
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,004
Default

Heb een compleet nieuwe dashboard gemonteerd en nu werkt de koelvloeistof temperatuur wel maar de klok nog steeds niet.

Ook als ik de klok gewoon op de werkbank test doet hij het ook niet. Zowel mijn eigen als de nieuwe niet.

Bijgaand een foto van de achterkant.




Nu zit er wel wat electronica in de klok zelf naast allemaal kleine tandwieltjes en asjes maar dat is allemaal zo fragiel en klein om open te halen ik ben bang dat het spul niet heel blijft als ik dat allemaal open haal.

Ik hoop dat iemand nog tips heeft want heb geen idee wat het probleem kan zijn dat de klok niet loopt.
Reply With Quote
  #293  
Old 01-07-2023, 08:48
steven16v steven16v is online now
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,004
Default

Het probleem met de klok is opgelost. Een helpend forumlid heeft mij geholpen en deze klokt gerepareerd. Het bleek inderdaad dat er electronica defect was in de klok zelf. Ook de temperatuurmeter was defect dus deze is ook gelijk gerepareerd.

Bijgaand de foto's van de reparatie. (alle credits naar het helpend forumlid welke dit kosteloos heeft gerepareerd voor mij)










En weer heel in elkaar.




Ook had ik een probleem met mijn carburateur. Deze lekte bij de gasklepas en hierdoor trok deze ook valse lucht aan wat resulteerde dat ik de carb niet goed kon afstellen.

Ik heb geprobeerd de oude carb te repareren dmv messing busjes welke in de bestaande gaten geperst moesten worden. Het probleem is dat de boring super precies moet en helaas is dit niet gelukt. Aan 1 kant was de lekkage verholpen maar aan de kant van de gaskabel lekte deze nog steeds.

Aangezien ik geen risico wilde lopen met lekkende benzine ben ik toevallig tegen een NOS carburateur aangelopen in Belgie. Na het monteren hiervan en het afstellen van de carburateur liep de motor pefect en pakt goed op. Probleem opgelost.

Hierbij de foto's van de nieuwe originele carburateur. Het is een 34PICT5 maar daar zijn onderling ook nog weer heel veel verschillen in. Dus niet elke 34PICT5 SOLEX carb is plug & play. Gelukkig was deze dat wel.










Als laatste was ik nog op zoek naar een originele Emden radio met zilver front zodat deze bij het interieur paste. Door het geboortecertificaat wist ik welke radio origineel geleverd was in 1974 en deze heb ik via Ebay kunnen vinden.








Als laatste moest de auto uitgelijnd worden en APK gekeurd worden. Dit is gisteren 30-6-2023 gebeurd en de auto is in 1 keer APK gekeurd met de opmerking dat deze in technische perfecte staat was.

Dat is de kers op de taart van al het werk en het feit dat het 22 jaar geleden is geweest dat de auto voor het laatst goedgekeurd de weg op mocht.

Bijgaand een paar foto's. Bij mooier weer zal ik wat meer foto's plaatsen.







En 1 van buiten toen het nog wel mooi weer was. Hier is de auto voor de eerste keer gewassen nadat deze gespoten is geweest.





Ik dacht dat er geen einde aan kwam maar nu is de auto echt 'af'. Oke, het interieur wil ik nog opnieuw laten bekleden maar dit wordt een winterprojectje.

Al met al was het een zeer leuk project maar wel heeeeel veeeel werk. In totaal ben ik bijna 2.5 jaar non stop aan het werk geweest met de golf. Ik weet niet meer wie maar iemand op dit forum zei in het begin dat hier wel 100+ lasuren in zat en hij had niet gelogen want er zitten heel veel uren in.

Ik denk dat ik nu ongeveer een kleine 100 km gereden heb en dit zonder problemen. Auto voelt goed aan geen rare rammeltjes of trillingen dus ik verwacht dat ik zonder problemen de zomer door kom.


Tot de volgende update....
Reply With Quote
  #294  
Old 01-07-2023, 09:48
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,789
Default

Ben ademloos, in één woord: schitterend!

Steenslagkapjes achter missen nog wel.

Volgende week zaterdag 8 juli is trouwens het originele Golf 1 Treffen op de Schützenplatz in Wolfsburg-Vorsfelde, met deze auto zul je er daar de show stelen, daar ben ik van overtuigd!
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
Reply With Quote
  #295  
Old 01-07-2023, 10:54
steven16v steven16v is online now
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,004
Default

Dank je voor het compliment.

De steenslagkapjes heb ik nog nieuw origineel VW in de verpakking liggen omdat ik ook dacht dat deze er op moesten zitten.

Echter in de folder uit 1974 zitten geen steenslagkapjes vandaar dat ik ze nog niet gemonteerd heb.







Het gaat ook om de Swallowtail uitvoering. Folder is uitgegeven in April 1974


Reply With Quote
  #296  
Old 01-07-2023, 13:41
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,789
Default

Folder van april '74 heb ik ook, wel helaas een Engelstalige, maar soit.
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
Reply With Quote
  #297  
Old 01-07-2023, 14:53
Mk1_er Mk1_er is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 840
Default

Top man, geniet er nu maar eerst eens goed van.
Die ziet er heel goed uit
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily
Bmw 335i coupe=>>sold
Golf gti 1600 82' =>>sold
Audi RS Q3 2021
Golf gti 1800 82´
Reply With Quote
  #298  
Old 01-07-2023, 15:58
MauSeR35's Avatar
MauSeR35 MauSeR35 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,658
Send a message via MSN to MauSeR35
Default

Mooi zeg, nu lekker van genieten verder.
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
Reply With Quote
  #299  
Old 01-07-2023, 19:16
Ironvw Ironvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 365
Default

Het is een plaatje om naar te kijken

Veel plezier en veel veilige km,s gewenst
Reply With Quote
  #300  
Old 02-07-2023, 16:20
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,797
Default

Heel gaaf! Mooi gedaan!
__________________
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum