Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #341  
Old 25-04-2023, 17:03
Mk1_er Mk1_er is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 843
Default

Quote:
Originally Posted by René
Op het remsysteem wel idd....maar niet op je reservoir. Deze connectie sluit je af met de HRC als je remt.

Ik gebruik zo'n potje die je aansluit op de compressor en een vacuüm trekt aan je ontluchtingsnippel. Kost wel wat tijd, maar het is ideaal voor het vullen en flushen van je systeem.

Als ik het echt goed ontlucht wil hebben, doe ik het met 2 man dmv pompen, vasthouden en ontluchten......of in m'n eentje door een slang op de ontluchtingsnippel aan te sluiten en deze in een flesje met remvloeistof te hangen....in de vloeistof. Het flesje hang ik vervolgens hoger dan de nippel, bijvoorbeeld aan de veerpoot. Nippel een beetje open en pompen maar. Doordat je een vloeistofslot hebt, omdat hij in de vloeistof staat, raak je het licht wel kwijt, maar trekt hij geen lucht meer aan. Werkt altijd prima.


Dan zal ik die eezibleed dan toch maar niet meer gebruiken.
Opties hierboven dan maar eens proberen.
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily
Bmw 335i coupe=>>sold
Golf gti 1600 82' =>>sold
Audi RS Q3 2021
Golf gti 1800 82´
Reply With Quote
  #342  
Old 25-04-2023, 20:06
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 947
Default

Ik heb 2 van die vacuum dingen, 1 op de compressor, 1 met een handpomp. Het werkt wel, want het niveau in het reservoir zakt, maar je ziet er geen mooie constante stroom uit komen, wat vloeistof maar voornamelijk lucht komt voorbij.

Net de auto klaar gemaakt voor morgen en alvast de GoPro erin gezet, meteen aan de laadkabel gedaan. Contact aan -> GoPro laad op.
Fuelpomp uit -> GoPro uit.

Wacht, wat? Naast de opties "12V, ook tijdens starten", "12V, niet tijdens starten", "12V, alleen tijdens starten" en de vage lage voltages van 1 á 2 Volt heb je dus ook de "12V, alleen als de brandstofpomp draait" optie

De GoPro zit op uitgang G01 van de zekeringkast. Ik ga er vanuit dat deze wel weer spanning geeft als de motor loopt, toch? De pomp gaat immers dan ook weer aan. Ben de GoPro voor de zekerheid aan het laden en kan morgenvroeg nog wel wat doen, maar eenmaal op de baan wil ik rijden en niet knutselen :P
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #343  
Old 25-04-2023, 20:38
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 836
Default

Succes morgen.
__________________
Trackday Leon:
https://www.volksforum.com/forum/sh...ad.php?t=145903
Reply With Quote
  #344  
Old 26-04-2023, 07:56
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,800
Default

Quote:
Originally Posted by daNpy
Ik heb 2 van die vacuum dingen, 1 op de compressor, 1 met een handpomp. Het werkt wel, want het niveau in het reservoir zakt, maar je ziet er geen mooie constante stroom uit komen, wat vloeistof maar voornamelijk lucht komt voorbij.


Komt de lucht niet gewoon langs de aansluiting van de slang op de vulnippel (vaak het geval). Je krijgt daar ook een zuigende werking.
Veel plezier vandaag!
__________________
Reply With Quote
  #345  
Old 26-04-2023, 19:29
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 947
Default

Quote:
Originally Posted by VeeDubber
Komt de lucht niet gewoon langs de aansluiting van de slang op de vulnippel (vaak het geval). Je krijgt daar ook een zuigende werking.

Daar heb ik naar gekeken, maar als het goed is niet. Bij het apparaat op de compressor zit een stevige rubber dop met een nauw gaatje. En bij het handpompje zit de slang ook strak er om heen.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #346  
Old 27-04-2023, 16:12
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Is normaal hoor. Dat doet mijn vacuümsetje ook....meer lucht dan vloeistof. Daarom; ideaal voor het vullen en flushen van het systeem....daarna nog ff op de ouderwetse manier ontluchten
Reply With Quote
  #347  
Old 27-04-2023, 18:36
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 947
Default

Exact!

Zoals in het trackday topic te lezen heb ik gisteren op Zolder wel wat issues gehad, welke ik hier verder zal bespreken;
Gaskabel had een verkeerde rubber door het schutbord: opgelost;
Remmen nog een keer ontluchten, pedaal is nog wat diep;
Deurvanger links zit los. Ik zag nog een schroefje zitten, het onderste is kwijt.
Versnellingsbak schakelt slecht: hopelijk opnieuw afstellen;
Raar slijpend geluid bij de koppeling/vliegwiel: nog niks gevonden;
Oliekoeler voorzien van nieuwe rubber ring;
Nieuwe booskijker bestellen. Deze is is eraf gevlogen.

Ik zag vandaag ook dat ik wat koelvloeistof kwijt was. Het kan natuurlijk zijn dat het systeem nog ergens een luchtbubbel had en deze er nu uit is. Althans dat hoop ik.
Ik heb de olie al zo goed als weggepoetst maar geen kvs lekkage id gevonden.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!

Last edited by daNpy : 27-04-2023 at 18:42.
Reply With Quote
  #348  
Old 27-04-2023, 18:52
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 947
Default




De enige foto die ik heb gemaakt.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #349  
Old 27-04-2023, 18:56
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 836
Default

Volgende trackday Assen?
__________________
Trackday Leon:
https://www.volksforum.com/forum/sh...ad.php?t=145903
Reply With Quote
  #350  
Old 27-04-2023, 19:08
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 947
Default

Nee in mei nog naar Zolder. Mits er geen grote zaken aan de bak zijn uiteraard, maar dat hoop ik eigenlijk niet.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #351  
Old 28-04-2023, 09:46
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 947
Default

Yellowstuff blokken voor de achteras besteld, want die prijzen stijgen alleen maar verder. Echt niet grappig meer.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #352  
Old 28-04-2023, 18:28
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 947
Default

Vandaag nog even gebeld met degene van wie ik de bak heb. Hij vermoed dat het schakelprobleem door de warmte komt en adviseerde dikkere olie en ook nog een additief. Dat gaan we dus maar proberen.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #353  
Old 28-04-2023, 19:19
Mk1_er Mk1_er is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 843
Default

Er komt toch ook altijd zoveel bij kijken he
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily
Bmw 335i coupe=>>sold
Golf gti 1600 82' =>>sold
Audi RS Q3 2021
Golf gti 1800 82´
Reply With Quote
  #354  
Old 29-04-2023, 15:35
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

De mijne schakelt op het einde van een sessie vrijrijden ook niet zo lekker meer....kan me voorstellen dat jouw 02A nog warmer wordt door langere sessies en hogere toerentallen met de 16V.

Je zou ook eens kunnen kijken op de site van Pinderwagen....hij heeft dacht ik wel een bakolie koeler, maar misschien heeft ie ook wel beschreven welke olie hij erin doet.

Dat ding van mij heeft gewoon de standaard olie die er volgens de vraagbaak in hoort
Reply With Quote
  #355  
Old 29-04-2023, 16:15
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 947
Default

De Motul olie die er nu in zit is ook 'gewoon' 75W90. Dat gaat dus dikkere olie worden. Zolder heeft natuurlijk ook redelijk wat schakelacties met al die korte bochtjes en chicanes.
Een bakkoeler is leuk, maar dan moet je wel aansluitingen op je giet-alu bak (kunnen) lassen.

Waar ik meer mee zit is het volgende:



Bij het intrappen van de koppeling hoor je een schavend/ slijpend geluid.
Ik ben al bezig de bak te verwijderen maar krijg de korte aandrijfas niet los. Heb de draagarm al een beetje uit het subframe omdat ik geen zin heb wéér uit te moeten lijnen. Iemand nog tips? De andere kant kwam uiteraard wel uit zichzelf los....
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!

Last edited by daNpy : 29-04-2023 at 17:32.
Reply With Quote
  #356  
Old 29-04-2023, 20:59
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,157
Default

Fusee gewoon loshalen op de conische fuseekogel onder, dan behoudt je grotendeels je uitlijning. Kan je fusee zo naar buiten slingeren en de as eruit pakken, zolang je de 3 bouten van de fuseekogel niet loshaalt zal er weinig veranderen aan je camber/caster & sporing!
Reply With Quote
  #357  
Old 29-04-2023, 21:02
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 947
Default

De aandrijfas is inmiddels los en we hebben geprobeerde de bak eronder uit te krijgen....
task succesfully failed zeg maar. We kregen de bak er niet onderuit gekanteld. Met name de aandrijfas zit in de weg om het diff weg te kunnen laten kantelen. Omdat hij er echt niet onderuit wilde hebben we geprobeerd hem terug te zetten, maar ook dat wilde niet. De as van de bak wil (weer) niet in de koppeling.

Ik denk sowieso dat we het verkeerd doen, ik heb de motor opgehangen maar niet gekanteld. En toch de aandrijfas weghalen.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #358  
Old 29-04-2023, 22:07
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Quote:
Originally Posted by daNpy
Een bakkoeler is leuk, maar dan moet je wel aansluitingen op je giet-alu bak (kunnen) lassen.


Ik zat zelf meer te denken om gebruik te maken van de stalen vul- en drainplug aansluitingen van de bak. Om hieraan een koppeling te lassen.
Reply With Quote
  #359  
Old 30-04-2023, 09:00
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 947
Default

Quote:
Originally Posted by RobertVoorst
Fusee gewoon loshalen op de conische fuseekogel onder, dan behoudt je grotendeels je uitlijning. Kan je fusee zo naar buiten slingeren en de as eruit pakken, zolang je de 3 bouten van de fuseekogel niet loshaalt zal er weinig veranderen aan je camber/caster & sporing!

Hoi Robert, had gisteren je bijdrage gemist zie ik.
Hier heb ik ook aan gedacht omdat je dan inderdaad de uitlijning niet aanpast. Echter is de Golf zo stug dat ik ten eerste al denk dat ik de fusee niet van de pin krijg en daarna al helemaal niet meer terug. Ik haal de aandrijfas er wel uit dan moet er meer ruimte zijn. Dat kost me slechts een nieuwe moer.

Quote:
Originally Posted by René
Ik zat zelf meer te denken om gebruik te maken van de stalen vul- en drainplug aansluitingen van de bak. Om hieraan een koppeling te lassen.

Je zou dan ook nog koppelingen met dezelfde draad erin kunnen draaien. Je moet wel altijd een hoek moeten om weg te komen bij de aftapplug en dat is al het laagste punt, dus dat is wel een beetje gevaarlijk.

Het is wel mogelijk, vrienden van me hebben een bak met daarop aansluitingen gelast. Het is alleen niet heel makkelijk te doen. En je hebt een pompje nodig, etc.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #360  
Old 30-04-2023, 12:56
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 836
Default

Hang er eerst maar een temperatuurmeter in, zodat je ook daadwerkelijk weet waar je staat.
__________________
Trackday Leon:
https://www.volksforum.com/forum/sh...ad.php?t=145903
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum