Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Algemeen > Stel je voor
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 10-11-2013, 21:47
Jobo245 Jobo245 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 172
Default jobo245

hallo,

ik ben job, ben 19 jaren jong en woon in groede, west zeeuws-vlaanderen.
heb sinds donderdag een golf mk2 uit 89 op me naam staan. ben altijd jap fan geweest maar de oude golf vond ik altijd wel wat hebben.

dus toch beland bij een golf, mede door een klasgenoot, en na de golf van tim gezien te hebben 1.8 turbo

zoals ik al zei het is een golf mk2 uit 89 geworden 1.8 handgeschakeld, eerst paar foto, zijn nog de foto's zoals die op de advertensie stond. zal zo snel mogelijk nieuwe maken.










zitten nog resten plastidip op de auto, hij was mat groen, maar de vorige eigenaar had nog niet alles verwijderd. Ook op alle bumpers en sierlijsten zit mat zwart plastidip.

auto is ongeveer 5 cm verlaagd met veren, hij was begonnen met ratlook, zelf ga ik dit eraf halen en auto de orginele kleur geven.

ben eerst van plan auto weer helemaal mooi te maken van buiten, Dus orginele kleur terug geven alle kleine roest plekjes verwijderen, voor bij het raam en achter bij lamp 1 klein plekje. Daarna de motor aanpakken of een vr6 of 1.8 turbo.

heb tot nu toe paar min puntjes gevonden, de ventilator is aan het slijten lagers waarschijnlijk versleten, ben op zoek naar een nieuwe. En voor de sierlijsten aan de zijkant heb ik nieuwe bevestiging dopjes nodig, iemand een idee waar ik die kan vinden?

Ook krijg ik de radio niet uit met het contact uitzetten, is dit niet mogelijk bij een mk2?

groeten job
Reply With Quote
  #2  
Old 10-11-2013, 21:50
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

Welkom en goede plannen. De radio kan je wel op je contact aansluiten. Waarschijnlijk staat hij nu op een constante plus

Zo te zien is het een 10millionen. Volgens mij staan er nog onderdelen op het forum te koop in die kleur.
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #3  
Old 10-11-2013, 22:07
Jobo245 Jobo245 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 172
Default

dankje tjaap , ja ik was al even bezig geweest met de radio, nu zitten rood en geel bij elkaar op de rode van de auto maar zodra ik rood op rood, geel op geel doe dan doet de radio niks meer, en als ik ze omwissel dus rood op geel, geel op rood gebeurd er ook niks. Dus dat word gewoon even proberen nog. Zal is zoeken of er toevallig nog een motorkap in die kleur is zou wat werk schelen.

heb ook nog een nieuw raammechanisme nodig voor links, raam gaat wel naar beneden maar niet meer omhoog.
Reply With Quote
  #4  
Old 10-11-2013, 23:10
Mauricejuhvw's Avatar
Mauricejuhvw Mauricejuhvw is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 274
Send a message via MSN to Mauricejuhvw
Default

Welkom en leuke golf we zijn benieuwd hoe het gaat worden
__________________
Volkswagen golf MK2 2.0 8v 1990 ( sold)
Opel vectra 1.6 1997 ( sold)
Volkswagen golf MK2 1.6 Aut. 1988 ( Sold)
Volkswagen Polo 6n 1.4 (sold)
Volkswagen kever 1972 (project)
Volkswagen Golf MK4 1.6 (daily

Last edited by Mauricejuhvw : 10-11-2013 at 23:42.
Reply With Quote
  #5  
Old 11-11-2013, 08:01
evilnyntje's Avatar
evilnyntje evilnyntje is offline
10k maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 10,987
Default

Welkom!
__________________
“Things you don’t know . . . fill libraries.”


My Swallowtail

Flake It!
Reply With Quote
  #6  
Old 11-11-2013, 16:22
Jobo245 Jobo245 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 172
Default

Bedankt, zal regelmatig updaten, elke dag kan het niet snel genoeg 4 uur zijn dan ben ik klaar met werk. Snel naar huis s avonds aan de golf werken,

Vanavond draden van radio doormeten, binnenkort versterker en subwooofer inbouwen.

Vanavond ook nieuwe lampjes bestellen. Zaterdag waarschijnlijk velgen spuiten.

Weet iemand ook toevallig hoeveel watt de ventilator voor de radiotor moet zijn dan kan ik die vanavond ook bestellen.

@tjaap het is inderdaad een 10 millionen, heb gister mog wat nagezocht en op de plek waar de orginele sticker zat zie je de lak verkleurd zijn en vaag een sillouhet zitten van de sticker.

Last edited by Jobo245 : 11-11-2013 at 16:30.
Reply With Quote
  #7  
Old 14-11-2013, 19:37
Jobo245 Jobo245 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 172
Default

Kleine update

Heb nu een week in de golf gereden en bevalt me prima. Paar minpunten ontdekt nog wel, maar zaterdag gaan we lekker knutselen en dingen vervangen.

Wat minder was dat vandaag me band plat was toen ik terug kwam van me werk, op magische wijze is ook me radio kortgesloten vandaag alle draden zaten goed toen ik radio loshaalde, zekeringen niet gesprongen in radio niet en in de zekeringkast niet, dus ff flink balen. Ook is de motor van de achterruitwisser kapot en sproeiers werken niet meer.

Maar van het weekend vrolijk knutselen, blijven positief.
Reply With Quote
  #8  
Old 18-11-2013, 23:01
Jobo245 Jobo245 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 172
Default

afgelopen weekend lekker aan de golf bezig geweest,

eerst achter us lights gemaakt, was nog heel gepruts om de draadjes goed gesoldeerd te krijgen.







uiteindelijk allemaal gelukt ben er blij mee . nu alleen voor nog.

ook lampjes vervangen voor door gele lampen.



een van de vorige eigenaren had de draden aan elkaar vast getaped en zo aangesloten, dus ook maar nieuwe fitting erop gemaakt.

zo zat het, het einde van het blauwe draad zat met de lamp mee de fitting ingestoken



maar met goeie verbinding nieuwe erop.






heb ook de radiotorventilator vervangen, aangezien die het niet meer deed. werkt nu weer goed. ook ruitersproeier motor vervangen en nieuwe slangetjes, motor was overleden en slangetjes uitgedroogd, ook nog olie bijgevult.

had bij het voorraam paar plekjes zitten die ik voor de winter bijgewerkt wou hebben.




opgeschuurd en glasmatje en polyster erop.



bij de ruitenwisser hetzelfde alleen viel daar een groter gat onder dan verwacht , maar is allemaal goed gekomen.



beetje onduidelijke foto.

dus ben tevreden dat is voor de winter aangepakt, hopelijk komend weekend auto op de brug en van onder even alles nalopen, hoe de staat werkelijk is, en de koelvloeistof verversen.

met de kerst ben ik 2 weken vrij dan wil ik kijken of ik ergens een verwarmde schuur/ garage kan vinden, dan wil ik de auto gaan rollen.

eigen garage staat nog vol troep van de verhuizing



voor de leuk kwam ik tegen bij de albert heijn. Daar moest ik hem naast zetten natuurlijk
Reply With Quote
  #9  
Old 27-12-2013, 19:30
Jobo245 Jobo245 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 172
Default

tijdje niks laten horen ben ook niet heel druk geweest met de golf, paar dingen die wat minder zijn v snaar is aan het slippen, waterpomp lekt en me raammechanisme is kapot gegaan.

Volgende maand nieuwe v snaar en waterpomp halen en gelijk vervangen.

en me raam heb ik "proffesioneel" gerepareerd


binnenkort even langs de sloop hopelijk een nieuwe scoren.

binnenkort beginnen met sparen voor een abf blok en voorbereiden om die in te bouwen.

en nog onderdelen zoeken in de goeie kleur zoals motorkap en spatborden.
Reply With Quote
  #10  
Old 27-12-2013, 19:34
road runner road runner is offline
Volksforum aandeelhouderCABRIO DRIVER
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 381
Default

Waarom haal je het voornaam er niet even uit zodat je de rotte hoek eruit slijpt en er een nieuw stukje inlast. Polyester kan toch niet, het is geen boot
__________________
GR. DENNIS
Reply With Quote
  #11  
Old 27-12-2013, 21:26
Jobo245 Jobo245 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 172
Default

omdat ik buiten moet werken dus voorraam even eruit is niet zo handig. plus ik heb geen las apperatuur en kan niet lassen, wil dit nog wel leren. ga polyster nog afwerken met plamuur, ik zie het probleem niet.
Reply With Quote
  #12  
Old 27-12-2013, 21:39
StefTurboDiesel StefTurboDiesel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2013
Posts: 340
Default

Nice going! Toevalig heb ik het zelfde probleem met mijn raam mechaniek,
heb hetzelfde gedaan, een houte plank erop
Vandaag is mijn bestelling aangekomen via Boelm.nl.
Koste me 35euro verzending naar Belgie.

Hopelijk gaat ie passen. Heb de juiste besteld...

ps; Soms moet je oppassen bij het bestellen op het net, ookal zijn dat hele goede website's, die stukken wat je besteld zijn soms niet te gebruiken.
Heb een 2maand geleden mijn slot cilinder vervangen in die van een Boelm bestelde exemplaar, blijkt dat die rot slecht is. je kreeg de deur in no time open zonder sleutel..

Meteen naar de sloop gereden, en inmiddels een andere erop gezet, problem solved.

Last edited by StefTurboDiesel : 27-12-2013 at 21:48.
Reply With Quote
  #13  
Old 27-12-2013, 21:44
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

Quote:
Originally Posted by Jobo245
omdat ik buiten moet werken dus voorraam even eruit is niet zo handig. plus ik heb geen las apperatuur en kan niet lassen, wil dit nog wel leren. ga polyster nog afwerken met plamuur, ik zie het probleem niet.

het probleem is dat je nu niets hebt gedaan om het te verhelpen,je hebt het alleen voor enkele weken onzichtbaar gemaakt.

en welkom hier
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #14  
Old 27-12-2013, 22:10
Jobo245 Jobo245 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 172
Default

@depul oke bedankt, i dacht dat dit ook zou werken heb de roestplek helemaal kaal gemaakt, maar jullie zouden dus zeggen snij het eruit en las er nieuw stukje in.
@stefturbodiesel bedankt , zal is kijken op die site heb ze eigenlijk nog niet op internet gevonden.


Gr job

Last edited by Jobo245 : 27-12-2013 at 22:17.
Reply With Quote
  #15  
Old 13-01-2014, 19:06
Jobo245 Jobo245 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 172
Default

Klein updatetje:

Afgelopen zaterdag nieuwe waterpomp erin gezet, vorige was lek. Ook verbruikt de motor iets olie 1 liter op 3000km dus heb fin25 toegevoegt hopen dat dit helpt tot er nieuw blok inkomt. Ondertussen in belgie langs een autospuiter geweest offerte aangevraagt prijs viel heel erg mee, dus grote kans dat de golf weer netjes in de lak komt voordat er een nieuw blok inkomt.
Reply With Quote
  #16  
Old 13-01-2014, 19:50
StefTurboDiesel StefTurboDiesel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2013
Posts: 340
Default

Beste,

Wat was de prijs offerte als ik vragen mag?
Reply With Quote
  #17  
Old 14-01-2014, 17:42
Jobo245 Jobo245 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 172
Default

Maar 1300 euro vergeleken met de prijzen in nederland. Was bij een spuiter in maldegem
Reply With Quote
  #18  
Old 14-01-2014, 21:16
StefTurboDiesel StefTurboDiesel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2013
Posts: 340
Default

Mooi meegenomen en goedkoop ook nog.

Last edited by StefTurboDiesel : 14-01-2014 at 22:22.
Reply With Quote
  #19  
Old 14-01-2014, 22:48
Jobo245 Jobo245 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 172
Default

Daarom woon vlakbij belgie en werk in belgie op het moment dus kan mooi adres regelen nu
Reply With Quote
  #20  
Old 06-04-2014, 17:57
Jobo245 Jobo245 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 172
Default

poos niks laten horen, met de 1.8 is het allemaal op een laag pitje. Wiellagers achter waren beide versleten dus laten vervangen. voorremmen voor waren op hoorde ijzer op ijzer werd ik niet blij van. Allemaal vervangen dus hij brengt weer netjes elke dag op en neer naar me werk.

Nu blijkt dat de keerring tussen me versnellingsbak en motorblok lek is.

Toen werd ik benaderd door een forumlid of ik nogsteeds bumpers zocht in de 10 miljoen kleur. Dat was ik zeker, van het 1 kwam het ander en nu heb ik dus een nieuwe golf 2 erbij alleen zonder stoelen en achterbank en nog wat bekleding.

Ik ben nu de 1.6 grondig aan het aanpakken eerst paar fototjes







aangezien het interieur er toch uit was gelijk maar bodem aangepakt en goed schoon gemaakt vanbinnen toen kwamen er 2 gaten uit op de bodem die binnenkort gelast gaan worden.







zodra dit gelast is komt alles van binnen er weer terug in en gaan we naar de keuring zodat de 1.8 verder gesloopt kan worden en naar de sloop kan.

Ook had ik nog een stel meter van een vriend van me vader gekregen die ik heb ik dus ook maar ingebouwd.







moet alleen nog uitvinden hoe ik de olie temp moet aansluiten. daarnaast heb ik de trommelremmen vervangen. De carberateur afgesteld loopt weer netjes alleen moet de voetpakking nog vervangen.

En de schroefset omhoog want ik kan me oprit niet op of af met de bumper erop, Moet ik opnieuw laten uitlijnen als ik de schroefset aanpas ?

gr job
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 05:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum