Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Off Topic
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #161  
Old 19-12-2012, 20:20
JeeWee's Avatar
JeeWee JeeWee is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,742
Default

http://hollandbikeshop.com/fietsver...g-bang-140-lux/

'k zoek nog een goede voorlamp voor m'n fiets, zag dat er op bovenstaande link ook al xenon beschikbaar was! cool! Beetje prijzig alleen haha!

Iemand nog wat ideen voor een goede lamp, liefst op batterijen?
__________________
RIJD DUURZAAM, RIJD OLDTIMER!

Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers!

'72 T2 singlecab '78 T2 doka '80 T3 singlecab '80 T3 singlecab Lupo 3L
Reply With Quote
  #162  
Old 19-12-2012, 20:39
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

dit wat JW?



een goede lamp,op batterijen,plus je kan er nog een beuk mee uitdelen als iemand de peren wil nemen met je fiets.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #163  
Old 19-12-2012, 21:11
JeeWee's Avatar
JeeWee JeeWee is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,742
Default

haha! MAG dat?
__________________
RIJD DUURZAAM, RIJD OLDTIMER!

Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers!

'72 T2 singlecab '78 T2 doka '80 T3 singlecab '80 T3 singlecab Lupo 3L
Reply With Quote
  #164  
Old 19-12-2012, 21:13
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

Quote:
Originally Posted by JeeWee
haha! MAG dat?

van mij wel
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #165  
Old 19-12-2012, 21:20
sander_beer's Avatar
sander_beer sander_beer is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 681
Default

Canyon YELLOWSTONE 5.0 W 2012




goed genoeg voor wat ik er mee doe
Reply With Quote
  #166  
Old 20-12-2012, 00:01
Edward's Avatar
Edward Edward is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,862
Send a message via MSN to Edward
Default

Quote:
Originally Posted by De Pul
dit wat JW?



een goede lamp,op batterijen,plus je kan er nog een beuk mee uitdelen als iemand de peren wil nemen met je fiets.


Reply With Quote
  #167  
Old 02-01-2013, 15:33
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Leuk topicje hier!

Ik doe aan wielrennen in de jeugdcategorie. Ben tweedejaars Junior, en ben vorig jaar pas begonnen. Dus direct gestart bij de junioren wat vrij hard is. Heb direct problemen gehad met de knieen door overbelasting dus de eerste helft van het seizoen compleet naar de vaantjes. Dan midden Juli mijn eerste koers gereden en daarna er nog 3 gereden in de zomer. Dan wijsheidstanden operatie gehad dus de herfst was ook geen vette qua trainen enz. Ik wil wel even duidelijk maken: 20km meerijden is mijn record, daarna werd ik uit koers gezet. Moet dus nu een goede winter doen dat ik in het begin van het seizoen beter meekan. En maar hopen dat ik weer geen blessures heb zodat ik een beter jaar kan doen en koersen kan uitrijden.
Gelukkig was ik ervoor gewaarschuwd dat het onmogelijk zou zijn om al direct koersen uit te rijden, dus de teleurstelling was minder groot.

Dan, mijn fiets..
Is de ideale voor mij, op maat besteld dus heb me helemaal laten opmeten. Zit dus perfect. Ik kan in quasi stilstand bochten van hondertachtig graden doen op een gewoon standaard fietspad om maar te zeggen hoe goed die fiets zit.
Het is een Museeuw MC-6 rood-zwart met een Campagnolo Centaur Carbon Red groep op. Deze groep raad ik ook iedereen aan, is een geweldig groepje.
Wielen zijn Campagnolo Khamsin met momenteel Vittoria Rubino's op en Schwalbe binnenbandjes. In de zomer zitten er Schwalbe Lugano's op. Ik zweer bij Schwalbe, da's het allerbeste van het allerbeste! Heb nog nooit een platte band gehad tijdens een koers, en tijdens trainingen af en toe als de banden al meer dan 4 maand oud waren. Eigenlijk moet je ze veel vroeger vervangen, zeker als je intensief gebruik maakt van je fiets zoals ik doe. In de zomer zit ik een 12 uur per week in het zadel, en niet altijd de beste wegen.

Wel hier een fototje:



En eentje van tijdens een koers:



Heb ook nog een MBT, een Trek 4300. Lekker relatief goedkoop gekocht tweedehands.

Quote:
Originally Posted by Rick

Echt zonde van zo'n fiets, ik zou een hele technische uitleg kunnen geven waarom je dat niet zou mogen doen met een carbon fiets maar misschien interesseert het jullie niet
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart

Last edited by ar1g3 : 02-01-2013 at 15:51.
Reply With Quote
  #168  
Old 02-01-2013, 21:06
Siem's Avatar
Siem Siem is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 1,459
Send a message via AIM to Siem
Default

Heb ook een aantal jaar fanatiek gemountainbiked. Helaas het plezier er in verloren en gestopt. Heb altijd gefietst op een Santos scc03 carbon. (shimano xtr afgemonteerd)
Vorige jaar nog een American eagle gekocht maar niet veel meer mee gefietst en ook verkocht.

Voorbeeld foto (mijn frame was met rode accenten en magura hs33 remmen, keramische velgen)



Er zijn wel weer plannen voor een nieuwe fiets, wielren of freeride.
__________________
VAGH

Audi a4 Avant 1.8T '03
?
Reply With Quote
  #169  
Old 02-01-2013, 21:59
Pieter_Ibiza Pieter_Ibiza is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 142
Default

Jazeker. Ik heb een racefiets (Giant) en een 29-er (Focus Cypress). Inmiddels aan het trainen om in mei 3x te Mont Ventoux zien te beklimmen voor het ms fonds. Zie www.klimmentegenms.nl en www.facebook.com/pieterborgaatklimmentegenms.
__________________
Pieter

Steun mij in de strijd tegen MS: Pieter gaat klimmen tegen MS

Last edited by Pieter_Ibiza : 02-01-2013 at 22:01.
Reply With Quote
  #170  
Old 22-03-2013, 19:35
Bernhard's Avatar
Bernhard Bernhard is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 637
Default

Leuk topic! Ben zelf (ja het bestaat!) 1e fiets technicus. 4 jaar opleiding gedaan op innovam nieuwegein. Dit is mijn laatste project. Deze mtb heb ik op maat gemaakt voor mijn vriendin:

Speclist:

Frame: Rocky mountain instinct alu
Voorvork: Marzocchi Bomber z2 atom 80
Demper: Manitou
Balhoofd: FSA Orbit
Stuurpen: RaceFace Steamride XC 70mm (vrouwenmaat )
Stuur: RaceFace Atlas ricer (ingekort)
Zadel: Selle Italia X2 Lady
Zadelpen: Noname 26.8
Zadelpenklem: Rocky Mountain
Crankset: RaceFace next LP
Trapas: Shimano UN-72 73-113
Shifters: Shimano LX
Derraileurs: Shimano LX
Remhendels: Shimano LX
Remmen: Shimano LX
Cassette: Sram X0 pg990 red spider
Ketting: KMC 9l Gold
Naven: Shimano XT
Spaken: Dt swiss zwart
Velgen: Alexrims
Banden: Vredestein Ultralight Grinder 26x2.10
Kabelset: BBB chroomlook
Grips: Sram
Bidonhouder: Tacx foxy


















zo was die eerst Alle bushings en bouten zijn vervangen. Zelf ook de voorvork Marzocchi bomber z2 atom 80 geserviced

__________________
Caddy mk1 project
Reply With Quote
  #171  
Old 22-03-2013, 19:38
Ruud's Avatar
Ruud Ruud is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: May 2005
Posts: 1,509
Default

Kijk dat is mijn merk ;-) rocky mountain
__________________
W12 Engine
http://youtu.be/q-uq3oOjuL8
Reply With Quote
  #172  
Old 22-03-2013, 19:56
Bernhard's Avatar
Bernhard Bernhard is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 637
Default

weinig mensen die het kennen, maar het is de buggati onder de fietsen geen massaproduct zoals giant, trek, cannondale ect.
(niet dat die merken slecht zijn hoor! Heb zelf ook cannondale )
__________________
Caddy mk1 project
Reply With Quote
  #173  
Old 22-03-2013, 20:10
foxmanvos foxmanvos is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 114
Default

Wat is fietsen?
Het is denk ik serieus 22 jaar geleden dat ik op een fiets heb gezeten haha.
Reply With Quote
  #174  
Old 29-05-2013, 11:33
Pieter_Ibiza Pieter_Ibiza is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 142
Default

Hier ook een fanatiek racefietser. Vorige week maandag zelfs op de Mont Ventoux geweest:

Kort verslag van de maandag, de dag van Klimmen tegen MS:
’s Morgens om 5 uur ging de wekker (niet super geslapen, zenuwen?). Even rustig wakker geworden en toen toch een bakkie koffie genomen. Nog even lekker genoten van het Franse brood en toen gaan omkleden. Om 06.15 zijn we op de fiets met een groep vertrokken richting Malaucene voor de 1e beklimming. Op onze camping zaten we toevallig met veel meer KTMS-ers. Super gezellig dus. We hadden ook met de auto kunnen gaan, alleen dan start je met koude spieren. Niet zo verstandig aangezien het na het startschot gelijk bergopwaarts gaat.

Bij de start:



Zoals beschreven even een lekker half uurtje warm gefietst (het was ’s ochtends nog best koel). Rond 6.45 uur kwamen we aan bij de startboog. Klokslag 7 uur vertrok de vrachtwagen met alle bevoorrading al toeterend naar boven. Het was dus begonnen.
De 1e beklimming was dus vanaf Malaucene. Echt een hele mooie beklimming en qua zwaarte van de 3 staat deze op plaats 2. Vooral het begin is goed te doen en er zijn diverse stukken waar je enigszins kan bijkomen. Het klimmen ging best goed moet ik zeggen en in 2 uur en 5 minuten stond ik op de top in de sneeuw. Dat was best frisjes:



Snel wat foto’s gemaakt, de winterkleding aangetrokken en afgedaald naar chalet Reynard waar een verzorgingspunt was ingericht. Even wat gedronken en gegeten en snel verder afgedaald naar Bedoin. Dat werd hem even niet. Na 10 km was ik 3 lekke banden verder en totaal chagrijnig. Zoiets werkt behoorlijk slecht op mijn humeur. De oorzaak (bleek achteraf) is dat ik waarschijnlijk te veel geremd heb en een verkeerd velglint (beschermlint tussen de velg en de binnenband) had. Deze kan te warm worden en kan dan wat vervormen en dus scherp worden. Gelukkig hadden we nog een stel reservewielen bij, dus maar het complete achterwiel vervangen. Hierna geen problemen meer gehad gelukkig.

Beneden bij Bedoin omgedraaid en begonnen aan de klim, wat een hel was dit. Deze was echt loodzwaar. Totaal geen stukken waar je kan bijkomen, overal steil. In 2 uur en 12 minuten was ik uiteindelijk weer boven voor de 2e keer. Maar best wel gesloopt. Vanaf Chalet Reynard is het nog zo’n 7 kilometer naar de top, 7 kale kilometers. Probleem is ook dat je de top dan al lang ziet en dan moet je nog zo’n stuk. Dat is behoorlijk zwaar Maar we zijn boven gekomen. Met deze beklimming ben ik tot het gaatje gegaan, bijna echt compleet gesloopt. Maar wel boven gekomen:



Daar weer afgedaald en terug naar Chalet Reynard, daar de afslag richting Sault genomen voor de laatste beklimming. Onderweg al te horen gekregen dat dit de makkelijkste zou zijn (op de laatste 7 kilometer na dan). Gelukkig was dit zo. Het is ook de langste klim qua afstand, maar totaal geen echte steile stukken. Dat was wel even lekker. Het was wel de saaiste beklimming. Grote stukken alleen maar tussen de bomen door en weinig verkeer. Maar opeens bij een bocht was daar chalet Reynard weer gelukkig. Even op adem gekomen en alle moed verzameld voor de laatste 7 kilometer naar de top! Over Sault heb ik ongeveer 2,5 uur over gedaan.
Maar wat een gevoel geeft het dan dat het gelukt is, onbeschrijflijk. Je staat gewoon met tranen in je ogen:

__________________
Pieter

Steun mij in de strijd tegen MS: Pieter gaat klimmen tegen MS
Reply With Quote
  #175  
Old 29-05-2013, 13:31
Ronal_Driver's Avatar
Ronal_Driver Ronal_Driver is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 832
Default

Heerlijke fietsen die TCR's ik heb zelf de composite uitvoering van 2012 en ben er erg goed over te spreken
__________________
..Some people just need a high-five..
..In the face..
..With a chair..
Reply With Quote
  #176  
Old 29-05-2013, 13:43
Skeez's Avatar
Skeez Skeez is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,272
Default

Heb voor dagelijks gebruik een Vanmoof, beetje customized.



Als hobby een chromen Chinetti (nog niet helemaal af) en een carbon Giant Cadex 980 C.

Reply With Quote
  #177  
Old 29-05-2013, 17:07
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

IK zal jullie maar sparen met een foto maar ik heb een echte
Rat Look Oma fiets
Waar ik zo weinig mogelijk gebruik van maak
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #178  
Old 29-05-2013, 17:27
LRR's Avatar
LRR LRR is offline
Getting there...
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 7,567
Default

Sinds kort ook in het bezit van een Cube Attention 29 (2013), moet zeggen dat het MTB'en goed bevalt. De vrouw heeft er ook ééntje, dus gezellig samen fietsen !!
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster)
Reply With Quote
  #179  
Old 13-11-2013, 18:43
De Limburger's Avatar
De Limburger De Limburger is offline
Volksforum QUATTRO donor - Mr Muscle
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 6,203
Send a message via MSN to De Limburger
Default

Sinds vandaag eigenaar van een Canondale handmade racefiets, frampje is parelmoer wit, en afgemonteerd met groep van Shimano Ultegra, Ritchy zadelpen, stuurpen en stuur. Shimano ultegra remmen en naven. Flydecks ook van Shimano Ultegra, en een Carbon voorvork. Wat een wereld van verschil van fietsen vooral als je bedenkt dat de fiets compleet 8.3Kg weegt. Heerlijk. Fijn fietsen van de zomer. Foto komt nog.
__________________
Future project: Mk2 APY 210Ps S3 02M 2Wheel Racecar look.
Reply With Quote
  #180  
Old 14-11-2013, 18:39
De Limburger's Avatar
De Limburger De Limburger is offline
Volksforum QUATTRO donor - Mr Muscle
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 6,203
Send a message via MSN to De Limburger
Default




Hierbij de foto!
__________________
Future project: Mk2 APY 210Ps S3 02M 2Wheel Racecar look.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum