![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Bevalt die verlichting nog een beetje boven de auto? Vind het er mooi uitzien maar lijkt me super irritant werken eigenlijk. Ben ook nog op zoek naar zoiets maar twijfel nog steeds. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dat is niet mijn lamp. Ik zou het niet durven zeggen. Komt amper daglicht binnen rond deze tijd. Voor wat zou je zo veel licht nodig moeten hebben? ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Als ik aan het sleutelen ben kan ik niet genoeg licht hebben. Komt misschien ook omdat ik een dagje ouder wordt. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
voor het polijsten van een auto is het licht wel echt fijn zo. je kan er goed je weerspiegeling in zien zelf ben ik ook al een tijdje opzoek naar iets maar wil juist iets anders omdat je deze krengen inmiddels overal ziet. zit zelf aan dit te denken: led balken zijn zelfs nog in kleur te stellen dus kan ik uit eindelijk kiezen wat ik het fijnste vind.
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
|
||||
|
||||
![]() De meeste auto's wil je niet eens zien onder zo'n lamp
![]() Nieuwe gril geplaatst en een nieuw logo aan de achterzijde. Pas als je de nieuwe ziet weet je hoe dof de huidige echt was. Ondertussen wel enkele onyx onderdelen verzameld. Een keer goed schoonmaken en dan kan dit binnenkort ook eens afgewerkt worden. Naar de handgrepen ben ik nog op zoek. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Een tijd geleden merkte ik dat de Audi misfires had. Na een bougie, bobine wissel bleef VAGCOM cil. 3 aangeven. Op dat moment te weinig tijd om er echt verder naar te kijken. Langzaam begon hij ook naar olie te stinken en de misfires werden erger, cil. 1 melde zich ook. Dan wordt de zoektocht in ieder geval snel kleiner.
Met de camera de kop in om zo falende klepseals vast te stellen. Het zat handig genoeg enkel aan de inlaat kant. Dan hoeft de hele distributie niet los en kom je er langs boven ook wel bij. Bij het loshalen werd vastgesteld dat alle (Victor Reins)klepseals opgezwollen waren. Jammer dat zelfs die simpele kleine dingen ook niet meer tegen olie en/of ethanol kunnen. Op dat moment werd het even vervangen voor een Elring setje maar ergens voelde dat toch niet echt als een oplossing voor de lange termijn. Echter bij deze montage zijn er fouten gemaakt en resultaat zijn enkele kromme kleppen. Oorzaak ook niet heel duidelijk welke stap nu echt fout was. Maakt verder niet heel veel uit nu. Nu kan dan alsnog de hele kop er af om het goed te doen. - 12 nieuwe inlaat kleppen - 2 nieuwe +1mm Supertech uitlaat kleppen. - 20 Klepstoters nieuw - Klepseals vervangen voor de bruine variant(Ja, er is gewoon een oplossing) - Nieuw loopwiel en Gates T306 Om al dat werk niet zomaar uit te voeren zonder echt te verbeteren steken we deze keer een Catcams (1013668) nokkenas set erin. Die was nog origineel en dat kon echt niet meer. Daarbuiten de inlaat ook eens laten poederlakken en nu CNC injector pockets erin ter voorbereiding van de 1000cc injectoren. En zo eindigen we weer met een uitgebreid onderhoudsbeurtje. Ik heb ook nieuwe ruitenwissers ![]() ![]()
Volkswagen Golf MK1 1.1 Volkswagen Golf MK1 1.6 GTI Volkswagen Golf MK1 2.1 G60 Shortshifter MK1 02A Last edited by Van Limburg : 06-04-2025 at 19:54. |
|
||||
|
||||
![]() Kop er weer op:
![]() En terug op tijd: ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Sow, ingrijpende operatie
![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Het zijn de details die het doen ![]() Wat zijn de specs van de nokkenas? |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Hoewel deze niet de eerste keuze was. Enkel 1013668 voorradig. Deze cam staat niet meer op hun site zo te zien. 1013668 268°/246° - 226°/210° - 9.25mm/10.00mm - 1.15mm/0.45mm Bij deze keuze zijn de +1mm grotere uitlaat kleppen meegenomen. Enkel de werking van de VVT moet nog iets duidelijker worden onderzocht. Deze staat nu afgesteld met de VVT geschakeld. Beetje onduidelijk in de manual van CATCAMS hoe dit gezien wordt. Weinig zin in nog een reeks klep-sleutelhangers...
Volkswagen Golf MK1 1.1 Volkswagen Golf MK1 1.6 GTI Volkswagen Golf MK1 2.1 G60 Shortshifter MK1 02A Last edited by Van Limburg : 07-04-2025 at 14:30. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Da's nog wel een vrij serieuze kleplift ook. Net wat je zegt, zou jammer zijn als die nieuwe kleplift + VVT verdraaiing weer zuiger-klep huwelijk wordt. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Inderdaad risico wordt alleen maar groter zo. Als iemand ergens echte info over de VVT weet te vinden; laat me het weten. Op dit moment is de stekker nog gewoon los. Wil hem wel liefst gewoon mooi werkend nog. Zorgt toch weer voor een beetje koppel extra. Mijn monteur neemt verder contact op met CATCAMS. Zij vermelden er namelijk wel wat over. En hun eigen tandwiel past totaal niet als je dit afstelt zonder de VVT te bedienen. Ik denk toch dat we de goede weg op zijn. Maar op "gevoel" kan zwaar tegen vallen
![]() EDIT; zij dekken zich in door je te wijzen op; Moet je speling nameten ![]()
Volkswagen Golf MK1 1.1 Volkswagen Golf MK1 1.6 GTI Volkswagen Golf MK1 2.1 G60 Shortshifter MK1 02A Last edited by Van Limburg : 09-04-2025 at 12:12. |
|
||||
|
||||
![]() Inlaat weer er op. Blijf het een mooi ding vinden
![]() ![]() ![]() De 1000cc's zitten er nu ook in. ![]() En de TTE480 ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
1.65mm meer dan OEM op de inlaat 0.80mm meer dan OEM op de uitlaat |
|
||||
|
||||
![]() Eerste start. Nokkenas inlopen en olie/oliefilter wissel is alvast uitgevoerd.
Morgen wordt er gekeken naar een goede plek voor een catchtank. De plek is linksvoor vrij en ideaal. Maar de leidingen steken nu naar rechts. ![]()
Volkswagen Golf MK1 1.1 Volkswagen Golf MK1 1.6 GTI Volkswagen Golf MK1 2.1 G60 Shortshifter MK1 02A Last edited by Van Limburg : 09-04-2025 at 19:24. |
|
|||
|
|||
![]() Dit wordt wel een snel apparaat zeg, met zo'n dikke turbo.
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Lekker bezig
![]()
|
||||
|
||||
![]() Op maat gemaakt catchtank. Prachtig stuk, zie je dadelijk niets meer van.
Waar ik dan wel echt blij van kan worden is de carterontluchtingbuis aan de achterkant van de kleppendeksel. Aluminium piping kan daar zo mooi het niveau omhoog trekken. Deze loopt door tot onder het koelvloeistof reservoir en gaat daar over naar flexibel tot de tank. ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ziet er top uit
![]()