Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 25-08-2017, 10:52
Ajoep Ajoep is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 19
Default TDI in een golf 1 met vragen/jullie ervaringen.

Hallo allemaal,

Ik wil graag gebruik maken van jullie ervaringen en expertise .

Ik heb pas een golf 1 gekocht met een TDI (rode i) motor uit een golf 3 die al aangesloten is en super rijd.

Nu heb ik wel terug kunnen vinden via google
(want de zoekprogramma op deze site rechts bovenin is alleen maar aan het laden maar geeft niks weer.)
dat de golf 1 kilometerteller niet goed werkt op de digitale uitgang van de versnellingsbak.
Nu heeft de vorige eigenaar er een mechanische uitgang op geschroefd maar geeft nu hele rare uitslagen op mijn kilometerteller soms wel maal 1.5 / 2. Ook is de toerenteller niet aan te sluiten.

Ik heb dus besloten om binnen ook maar de boel aan te passen naar een golf 3 bekabeling
Er zat op de golf 3 ook cruise controle, en wat zou het toch mooi zijn als ik deze ook zou kunnen inbouwen .

Mijn 3 vragen:

1.Past de golf 3 kilometerteller direct in een golf 1 dashboard, ik heb geen tietendeshbaord?
Zo niet, welke aanpassen zou ik moeten doen om hem te kunnen inbouwen, iemand foto’s?

Ik heb een oude zekeringskast erin zitten met Torpedo autozekeringen.
Nu heb ik de zekeringskast van de golf 3 ook binnen, deze zijn met steekzekeringen.

Ik wil de golf 3 zekeringkast aansluiten met de originele bekabeling van de golf 3.
In de motorruimte zitten volgens mij alle bekabeling die vanuit de motor komen en moeten aangesloten worden op de zekeringkast. De vorige eigenaar die hem ook zelf heeft ingebouwd, heeft mij verteld dat hij alleen een plus draad heeft aangesloten op de computer en de sensoren van de motor heeft aangesloten maar geen bekabeling van de motorruimte naar de zekeringkast heeft aangesloten.
Ik zie in mijn motorruimte een dikke pak kabels niet daar netjes in 1 bundel is getapt.

2.Mijn vraag aan jullie is nu, wie zou mijn kunnen voorzien van uitleg over de bekabeling van de zekeringskast en de kleurdraden met functie van de golf 3?
Past de zekeringkast ook gelijk al in de golf 1 of moeten daar ook aanpassingen voor komen?
Is dit niet dezelfde zekeringskast die ook in de latere golf 1 is gebouwd?



3.Passen de richtingaanwijzers van de golf 3 ook direct in de golf 1?
Zo niet welke aanpassingen moet ik aan denken of kan in de boel overschroeven in de houder van de golf 1?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Gr, Ajoep
Reply With Quote
  #2  
Old 26-08-2017, 07:11
ewcaddymk1's Avatar
ewcaddymk1 ewcaddymk1 is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 2,938
Default

Klok moet passen met enige aanpassing, cruise hendel is er voor golf 1 wel te vinden. Voor bekabeling van de klok kijk ff op a2resourse bij instrument cluster.

Ergens in mijn project topic staan wel foto's van een golf3 klok in type 1
__________________
TSJA ......zeg het maar!!


Caddy '85 >1.6D > 1.6TD >1.9TDI >2.8VR6>2.8 AQP 24v
Reply With Quote
  #3  
Old 26-08-2017, 08:08
Jeff's Avatar
Jeff Jeff is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,202
Default

Ik ken er genoeg met een TDI in een Golf 1 die de orginele teller gebruiken.
__________________
Groeten van Jeff
Golf 1 cabriolet 2.0 8V
www.Golfcabrio.com
Alles voor de Golfcabrioot!
Reply With Quote
  #4  
Old 03-09-2017, 11:19
Ajoep Ajoep is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 19
Default

Bedankt ewcaddymk1, wat een prachtige tips.
Ik ga a2resourde op mijn gemakje nakijken met de bekabeling en zekeringsbox ernaast. Ook je topic van je mk1 caddy heeft mij uren plezier gegeven samen met de tip:

November 2011
ik heb gewoon de orginele gebruikt ,even een lange dop 17 pakken de onderhoeken met een verfstripper voorzichtig warmmaken aan de buiten kant dat het wat zacht word en dan de dop in de hoek drukken en een beetje naar beneden buigen zo laten afkoelen en klaar.
de klok heb in de orgi beugel hangen de bovenste schroeven eruit en een beetje passen en meten,dan moet het lukken.
scheeld in ieder geval wel dat je dan gelijk toerenteller en kilometerteller werkend hebt.

Bedankt ewcaddymk1.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum