Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Lupo, Fox en Up!
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #41  
Old 02-03-2010, 18:45
carbreaker de autosloper carbreaker de autosloper is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,368
Default

hoe ga je je achterlichten dan weer monteren??? als ik dat rode cirkeltje zie,,,verders zet em op de motor is wel het kersje ,,,,,,
__________________
quintus.....de grote race
Reply With Quote
  #42  
Old 02-03-2010, 18:51
lupogrun's Avatar
lupogrun lupogrun is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 172
Default

Quote:
Originally Posted by carbreaker de autosloper
hoe ga je je achterlichten dan weer monteren??? als ik dat rode cirkeltje zie,,,verders zet em op de motor is wel het kersje ,,,,,,


de achterlichten kan je bij een lupo er gewoon indrukken aan de buitenzijde en dan kan je ze vast zetten met 2 torx schroeven. Je hoeft er van de binnenzijde dus niet bij.

Dankje, de motorruimte gaat er ook nog mooier uitzien.
Reply With Quote
  #43  
Old 02-03-2010, 19:51
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,839
Default

Quote:
Originally Posted by 2H-2H
De arme man


Na dit project niet meer...

Maar even serieus? Hier zeggen 100 man je dat dit laswerk slecht is, zelfs waardeloos en dat je problemen gaat krijgen met de plamuur (scheuren)..

Maar je reageert hier niet of nauwelijks op, doe je het laswerk zelf, of laat je het doen? Dan zou ik die mensen er toch op aanspreken, of heb je dit al gedaan, maar zij vertellen je dat het wel goed zit??

Ik zou dit toch niet willen voor mijn project, en als ik zulke reacties kreeg dat het prutswerk was (en ik er zelf geen verstand van zou hebben) dan zou ik er toch niet van slapen...
__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote
  #44  
Old 02-03-2010, 22:31
lupogrun's Avatar
lupogrun lupogrun is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 172
Default

Quote:
Originally Posted by Berserker
Na dit project niet meer...

Maar even serieus? Hier zeggen 100 man je dat dit laswerk slecht is, zelfs waardeloos en dat je problemen gaat krijgen met de plamuur (scheuren)..

Maar je reageert hier niet of nauwelijks op, doe je het laswerk zelf, of laat je het doen? Dan zou ik die mensen er toch op aanspreken, of heb je dit al gedaan, maar zij vertellen je dat het wel goed zit??

Ik zou dit toch niet willen voor mijn project, en als ik zulke reacties kreeg dat het prutswerk was (en ik er zelf geen verstand van zou hebben) dan zou ik er toch niet van slapen...



Oké ik zou even laten weten waarom ik niet eerder heb gereageerd op jullie reacties. Ik was toch enigszins teleurgesteld in de reacties. Ik dacht mede autoliefhebbers het zouden waarderen, om mee te kijken met een groot en naar mijn mening apart project. Ik wou jullie door middel van een foto reportage en wat tekst op de hoogte houden van de vorderingen.

Ik heb jullie foto’s laten zien waarop de laswerkzaamheden te zien waren, kan me goed voorstellen dat in jullie ogen het werk niet goed is. Het enige is dat het laswerk op de OUDE foto’s, alleen nog maar puntlassen waren. Dit was dus een moment opname! Ik ben zelf geen kenner, dus doe het ook niet zelf. Ik heb sinds de reacties toen der tijd er over gepraat en er is hierna behoorlijk wat aan gedaan.

De auto is sinds de tijd dat ik de laatste foto’s heb gepost, helemaal afgelast en alles is glad geslepen (geen foto van). Alle lasnaden zagen er allemaal erg strak uit toen die naar de plamuurder ging. Ik ga er dus vanuit dat alles goed gaat komen.

Ik vind het ook erg jammer dat ik zulke reacties krijg, ik kan me het aan de ene kant wel voorstellen, maar de auto stond er op het laatst echt compleet anders bij.

Ik heb foto toegevoegd hoe die de laaste 2 weken bij stond. Ze waren op het moment van de foto de laatste naden aan het nalassen en gladslijpen;




Ik hoop dat ik alles zo helder heb kunnen uitleggen, anders hoor ik het graag.

Gr frank
Reply With Quote
  #45  
Old 02-03-2010, 23:04
Jan-Jelle Jan-Jelle is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 1,027
Default

je sluit je lichten dus ook niet meer aan?
__________________
1984 Golf MkII 5-Drs
1999 Transporter 2.5TDI
Reply With Quote
  #46  
Old 02-03-2010, 23:15
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

ik snap wel dat je teleurgesteld bent,maar je bent het in de verkeerde perso(o)n(en).
ik heb diep respect voor mensen die echt iets aparts en/of diks bouwen,maar als je nou zelf eens nuchter naar die lassen kijkt springen de tranen toch in je kruis?
sowieso als ik iets gelast hebt werk ik het gelijk af zodat ik niet bij de volgende update een combinatie van roest en braden zonder croma op de gevoelige plaat hoef te zetten.

__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #47  
Old 03-03-2010, 13:42
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,839
Default

Nou ik snap niet dat je teleurgesteld bent, er wordt toch geen slecht commentaar gegeven op je ideen, maar meer op de manier waarop gewerkt wordt, en als dit slecht is dan is dit toch alleen maar positieve inbreng?

En wat je laat zien zijn echt geen puntlasjes maar echt Bak en braadwerk, puntlasjes zien heel anders uit.

Daarbij kan het na het afslijpen allemaal wel goed en strak uitzien, maar of het daadwerkelijk nu wel goed vastzit is een 2de, je kunt staal altijd zo bewerken dat het strak uitziet, maar het moet ook goed gehecht zijn...
__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote
  #48  
Old 03-03-2010, 13:59
Area51's Avatar
Area51 Area51 is offline
Draaideur donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,886
Default

Quote:
Originally Posted by lupogrun
Ja, hij staat op dit moment bij de plamuurder


Hier in Den Haag noemen we dat de "sla hol / stort vol" werkwijze

En als je teleurgesteld bent in onze reakties, het technische nivo op deze site is vrij hoog, dit zijn we niet gewent.
Ik ben ook 'blij' dat dit geknetter & gespetter met een lastrafo niet op dragende/constructieve onderdelen op de Lupo is toegepast ... hoop ik.

Mocht je willen weten hoe serieus laswerk eruitziet, dan raad ik je aan HIER te klikken.




en voor de rest;

__________________
Alain
Quote:
Originally Posted by Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!!
Reply With Quote
  #49  
Old 04-03-2010, 12:48
richard-polo's Avatar
richard-polo richard-polo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,975
Send a message via MSN to richard-polo
Default

zal toch wel garantie opzitten zeker

@ area51, da,s indd een echte lasrups
Reply With Quote
  #50  
Old 05-03-2010, 11:27
MeerArosa's Avatar
MeerArosa MeerArosa is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 153
Default

Quote:
Originally Posted by Jan-Jelle
je sluit je lichten dus ook niet meer aan?


Bij een Lupo (maar ook Arosa) hoeft je niet in de auto te zijn om de achterlichten aan te sluiten. Hetgeen bij deze Lupo is dicht gelast is puur optisch en heeft in principe geen invloed op het functioneren als auto.
Reply With Quote
  #51  
Old 07-03-2010, 02:03
bivw 16vg60 bivw 16vg60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 1,051
Default

Quote:
Originally Posted by Berserker
Nou ik snap niet dat je teleurgesteld bent, er wordt toch geen slecht commentaar gegeven op je ideen, maar meer op de manier waarop gewerkt wordt, en als dit slecht is dan is dit toch alleen maar positieve inbreng?

En wat je laat zien zijn echt geen puntlasjes maar echt Bak en braadwerk, puntlasjes zien heel anders uit.

Daarbij kan het na het afslijpen allemaal wel goed en strak uitzien, maar of het daadwerkelijk nu wel goed vastzit is een 2de, je kunt staal altijd zo bewerken dat het strak uitziet, maar het moet ook goed gehecht zijn...



kom op als die jonge denkt dat het las werk zo goed is dan is het toch goed???
snap best dat hij beetje teleur gesteld is, je stopt ergens veel geld in
denk je wat goed te doen (en ook in de waan dat het goed is) gaan ze met 50 man liggen zeuren weet zeker dat er bij veel auto,s hier slechter is/ word gelast
ook al denk ik zelf dat het gaat scheuren vroeg of laat zeker met wat vermogen er achter
maar goed dat is maar af wachten messchien dat het mee valt
dik project ook al is het niet mijn smaak wordt zeker wat apparts


ga nu niet
__________________
veeel nedrglands gehebt......,wijnig gehielpt

T5 2.5tdi multivan lwb 335pk 678nm

Audi Rs2 94 nogaro blue 350pk+
Audi Rs2 95 nogaro blue total rebuild
Audi Rs4 02 B5 imola yellow 487pk
Project Rallye 2.5L 5cilinder turbo Sold
Reply With Quote
  #52  
Old 18-03-2010, 23:42
gbgolf2's Avatar
gbgolf2 gbgolf2 is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 580
Default

het laswerk is iets aan de mindere kant ma ik vind het nog wel mee vallen heb slechter gezien (mezelf bijvoorbeeld)

Tevens al die reactie over de lasnaden wat maakt het uit en je leert er ook nog is wat van en volgens mij als die straks klaar is komt er nog een best leuk autotje te staan,,
Reply With Quote
  #53  
Old 20-06-2010, 20:53
jarnogti jarnogti is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 623
Default

vind wel erg cool wat je met de auto doet echt respect
maar ben zelf plaatwerker in een restauratie bedrijf
maar dit las werk is zeer slecht ,en je krijgt er zeker weten gezeik mee
last hij wel alles af ?of word er gewoon met plamuur de boel dicht gesmeerd ?
maar voor de rest sucses
gr jarno
Reply With Quote
  #54  
Old 17-07-2010, 16:05
GoAzBox's Avatar
GoAzBox GoAzBox is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 634
Default

leuk project hoor!
wens je er veel succes mee
ben benieuwd naar het eindresultaat.....

maar kan niet anders dan het eens zijn met de reacties over het laswerk. zo zagen mijn eerste elektrode lasjes er ook uit. niet professioneel gedaan. als je garantie hebt zou ik het over laten doen.

maar goed hoe staat het er nu bij? is het plamuur/spuitwerk al klaar? en heb je fotos?

ben ook wel erg benieuwd hoe zo'n 20vt in een luup brult
__________________
'12 Passat B7 Variant 1.6 TDI 110kW
'01 Golf Cabrio 85kW
Reply With Quote
  #55  
Old 17-07-2010, 16:13
lupogrun's Avatar
lupogrun lupogrun is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 172
Default

Quote:
Originally Posted by GoAzBox
leuk project hoor!
wens je er veel succes mee
ben benieuwd naar het eindresultaat.....

maar kan niet anders dan het eens zijn met de reacties over het laswerk. zo zagen mijn eerste elektrode lasjes er ook uit. niet professioneel gedaan. als je garantie hebt zou ik het over laten doen.

maar goed hoe staat het er nu bij? is het plamuur/spuitwerk al klaar? en heb je fotos?

ben ook wel erg benieuwd hoe zo'n 20vt in een luup brult



Thanks, ten eerste al het laswerk is weer opnieuw gedaan bij de lupo en hij staat nu in de spuitplamuur. De motorruimte hoeft alleen nog maar geschuurd te worden. Hopelijk gaat de lupo volgende week naar de spuiter toe voor zijn nieuwe kleurtje.

hier wat foto's hoe de lupo er nu bijstaat;

Het is al weer een tijdje geleden, dus weer tijd voor een update. We zijn nu bijna zo ver dat we de lupo naar de spuiter kunnen brengen (motorruimte nog schuren). Hij staat op de foto's al in de spuit plamuur, alleen moeten sommige delen nog fijn worden geschuurd en daarna alles nog worden natgeschuurd. Dit zodat alles echt super glad wordt. Hier een sfeer impressie;

Ik kan je zeggen dat ik al steeds blijer word :mrgreen:

Achterklep



Voorbumper









Achterbumper







Deuren (zijn ook aan de binnenkant behandeld)






Dak








Binnenzijde
















Buitenzijde




Linker voorscherm




Rechter voorscherm




Booskijkers (verder doorgelast)








nog 2 foto's van de voorkant hoe hij er straks uit komt te zien;







hier nog een filmpje van de lupo waarbij die loopt.
http://www.youtube.com/watch?v=wRrtB88a0tA


gr frank
Reply With Quote
  #56  
Old 17-07-2010, 22:26
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Dat gaat een heel glad Luupje worden
Reply With Quote
  #57  
Old 17-07-2010, 23:20
mischatdi's Avatar
mischatdi mischatdi is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,220
Default

iedereen klaagt over het laswerk... heeft iemand je ook verteld dat deurgrepen een verplicht iets is voor de apk?
__________________
WWW.MISCHA-78FOTOGRAFIE.NL

*Seat Ibiza'08 & Passat-35i for hobby*
Reply With Quote
  #58  
Old 18-07-2010, 00:15
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Quote:
Originally Posted by mischatdi
iedereen klaagt over het laswerk... heeft iemand je ook verteld dat deurgrepen een verplicht iets is voor de apk?


ey appingedammer! (woon vlakbij jou)
Is niet verplicht hoor, kameraad van me komt gewoon door de keuring met z`n strak gemaakte Corrado.

Volgens mij was het dat ze minimaal 1 deurgreep moeten hebben (binnen of buiten)
Reply With Quote
  #59  
Old 18-07-2010, 00:59
VolkswagenRacing's Avatar
VolkswagenRacing VolkswagenRacing is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,705
Default

Volgens de nieuwe regels moet het portier op degelijke wijze van buiten te openen zijn. Maar een paar apk deurtjes erbij aanschaffen en het probleem is opgelost.

Vind het wel grappig project, grondig aangepakt!

En hoop voor je dat het uit eindelijke resultaat na jouw tevredenheid is (en blijft)!
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04
- Audi A3 8p '04 1.9 TDI
- Seat Arosa S '03 1.4
- VW Caddy 3k '10 1.9 TDI
http://www.krasendeukservice.nl
Reply With Quote
  #60  
Old 18-07-2010, 08:31
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Default

Dit ga je niet menen !!!!





Waar komen trouwens je knippers aan de voorzijde?

Last edited by Domi : 18-07-2010 at 08:48.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum