Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Algemeen > Stel je voor
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 18-09-2021, 16:36
PurpleTDIgolf1 PurpleTDIgolf1 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2021
Posts: 2
Default Voorstellen en een vraag

Hallo allen,

Ik zal beginnen met mijzelf te voorstellen. Ik ben Felix, 18 jaar oud en kom uit de omgeving van Deventer. Groot auto liefhebber en vind het erg leuk om ook aan auto's te sleutelen. Ook ben ik nieuw op fora dus zal het nog niet zo soepel gaan. Dit ben ik in het kort maar daar gaat het niet om. het gaat natuurlijk om mijn auto, dit is een Golf 1 uit 77' en zoals de naam doet vermoeden een paarse.

Mijn vader heeft deze auto gekocht in het najaar van 2018 en is ondertussen al enige tijd onder ons. Ik heb hem overgenomen/gekregen. Het golfje had wat liefde nodig (deze heeft hij onderhand ruischoots gehad) zo zijn bijna alle rubbers van het onderstel vervangen, zijn er veel roest reparatie gedaan aan de bodem en is er een nieuw stuk onder de vooruit ingelast. Ook het motortje had aandacht nodig dit was een 1.5 maar liep erg beroerd op zijn carburateur en als snel kwam de beslissing om er een modernere injectie motor in te hangen. Dit kwam mede doordat ik de auto dagelijks wil gaan gebruiken en ervan wil genieten.



TDI deze letters in mijn gebruikersnaam staan voor de motor die nu in de golf hangt, een 1.9 tdi uit een seat cordoba met 130pk gekoppeld aan een 6 bak. De keuze voor een diesel komt doordat ik veel in de auto wil rijden, het een keer iets anders is dan een 1.8t 20v en de 1.9 oer degelijk is. de swap is gedaan met de beugels van Epytec met een custom made beugel voor de versnellingsbak (is nu ook tekoop op hun site). veel onderdelen voor de swap komen van de donor auto en de bedrading is zelf gesnoeid en gesoldeerd. Het motortje loopt perfect en alles werkt. Het enige wat nu nodig is voor een proefrit zijn aandrijfassen.

Daar gaat mijn vraag over. Ik heb nu twee paar aandrijfassen hierbij moeten de bak kanten van de cordoba aan de naafkant van de assen van de golf worden gelast. dit moet natuurlijk recht en stevig zijn, helaas kunnen wij dit niet zelf thuis en ben ik opzoek naar iemand die dit wel zou kunnen. Hopelijk is hier iemand of kent iemand in de omgeving van deventer die dit zou kunnen.



Hartelijk dank voor het lezen!
excusses voor de waarschijnlijk vele spellings fouten.
Reply With Quote
  #2  
Old 19-09-2021, 10:54
giuliettaevo giuliettaevo is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 287
Default

Bertil hier op het forum kan je daar waarschijnlijk wel mee helpen.
Reply With Quote
  #3  
Old 20-09-2021, 20:20
Sinaasboom's Avatar
Sinaasboom Sinaasboom is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 476
Default

Welke bak (code) heb je nu precies erop? Bij swaps kun je vaak al gebruik maken van bestaande assen en hoef je niet te gaan lopen klooien. Verder leuke wagen en leuk project!
Reply With Quote
  #4  
Old 21-09-2021, 07:49
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,860
Default

assen van een 1.8 cabrio pakken. of een stukje van de opstaande rand van de oude golf1 assen afdraaien (mits ze van een 1.5 of hoger zijn) en daar 100mm kineten op zetten.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #5  
Old 21-09-2021, 18:12
PurpleTDIgolf1 PurpleTDIgolf1 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2021
Posts: 2
Default

Quote:
Originally Posted by giuliettaevo
Bertil hier op het forum kan je daar waarschijnlijk wel mee helpen.

Dankjewel, ik zal hem een pm sturen en hopelijk kom ik daar weer wat verder mee.

Quote:
Originally Posted by Sinaasboom
Welke bak (code) heb je nu precies erop? Bij swaps kun je vaak al gebruik maken van bestaande assen en hoef je niet te gaan lopen klooien. Verder leuke wagen en leuk project!

Volgens mij gaat het om een 02Q bak en zijn dacht ik vooral onder golf 5/6 geplaatst. Naar wat ik heb gelezen is hier niet echt een bestaande as voor die ik kan gebruiken, zover ik weet. Misschien dat jij wel een mogelijkheid weet?

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
assen van een 1.8 cabrio pakken. of een stukje van de opstaande rand van de oude golf1 assen afdraaien (mits ze van een 1.5 of hoger zijn) en daar 100mm kineten op zetten.

De assen die ik nu heb komen van een 1.5 maar zijn eigenlijk te lang omdat de nieuwe bak een stuk breder is bij het diff. Ik ben bang dat dit hetzelfde is bij 1.8 assen maar ik kan het helemaal fout hebben en in dat geval leer ik er graag meer over.

Erg bedankt voor jullie reacties en het meedenken!
Reply With Quote
  #6  
Old 27-09-2021, 15:05
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,245
Default

Welkom hier en leuke wagen
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #7  
Old 21-03-2022, 11:53
GolfMania's Avatar
GolfMania GolfMania is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 560
Default

Heb je er inmiddels al mee kunnen rijden?
Ik ben ook wel benieuwd naar nieuwe foto's
__________________
Gr. Mark

Rides:
'03 VW Golf 4 daily
'83 VW Golf 1 GTI project

'83 VW Golf 1 LX diesel donor
'92 Mitsubishi Colt sold
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum