Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf V, VI en VII
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 18-11-2015, 19:15
renshoff's Avatar
renshoff renshoff is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 332
Default Golf 5 2.0tdi 4motion probleem

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over mijn golf 5 2.0tdi(bkd) 4motion. Wanneer ik gas geef in z'n 4/5/6 heb ik een hele lage luide brom/trilling in de auto. Dit is van ongeveer 2000 tot 3500 toeren en pas vanaf een snelheid van 80km/h tot ongeveer 140-150 km/h hierna heb ik dus geen brom meer....

Ben er al meerdere malen mee bij de dealer geweest maar dit heeft niet geholpen, hier werd mij verteld dat dit aan de uitlaat zou liggen met als reden dat wanneer er gas werd gegeven de uitlaat ergens tegen aan zou komen wat dit gebrom zou veroorzaken. Zelf vervolgens onder de auto de uitlaat geprobeerd alle kanten op te bewegen maar onder geen enkele mogelijkheid heb ik deze ook maar in de buurt van de carrosserie gekregen.

Nog wat aanvullende info, de auto heeft een fabrieks af geleverd ABT chip en dus voorzien van 180pk, de haldex olie is laatst nog ververst en het maakt niet uit wat voor banden ik er onder heb of hoe warm de auto/olie van de haldex is.

Zelf zat ik in de richting van de aandrijfas welke richting de haldex gaat te denken, misschien een lichte onbelans oid?

Dus bij deze, wanneer iemand mij zou kunnen helpen of het probleem herkend zou dat geweldig zijn ! De auto presteert er niet minder om maar het is wel verrekte irritant dat je de gene achterin of naast je niet meer kan verstaan
__________________
Golf Mk1 '82 1.6GLI Cabriolet - Project

Golf MK5 2.0 16V TDI - Daily
Golf Mk5 2.0 16V TDI 4Motion - Daily
Reply With Quote
  #2  
Old 18-11-2015, 19:47
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Zit er nog een meerdelig vliegwiel in? Hoeft het niet te zijn, maar wel het eerste waar ik aan dacht.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #3  
Old 18-11-2015, 19:56
renshoff's Avatar
renshoff renshoff is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 332
Default

Quote:
Originally Posted by tim_j
Zit er nog een meerdelig vliegwiel in? Hoeft het niet te zijn, maar wel het eerste waar ik aan dacht.


Deze zit er in ja, moet binnenkort wel vervangen worden, hoorde al wat buigeluiden tijdens het stil zetten van de auto. Nu deed hij het ook al voordat ik deze geluiden hoorde maar het kan natuurlijk zijn dat dit het is..

Lastig om uit te sluiten en voornamelijk ook een dure grap om "even" te vervangen...
__________________
Golf Mk1 '82 1.6GLI Cabriolet - Project

Golf MK5 2.0 16V TDI - Daily
Golf Mk5 2.0 16V TDI 4Motion - Daily
Reply With Quote
  #4  
Old 19-11-2015, 00:03
Polo1w Polo1w is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,077
Default

Ik dacht ook al direct vliegwiel.
Als je m al hoort bij het afzetten van de motor, dan zou ik hem niet al te lang laten zitten.
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor
E30 320i cabrio '90 😎
Twingo 1.2 '01 extra daily
Twingo 1.2 '08 voor de vrouw
Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back!
Reply With Quote
  #5  
Old 20-11-2015, 18:59
renshoff's Avatar
renshoff renshoff is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 332
Default

Vliegwiel gaat vervangen worden. Zijn gisteren weer langs de garage geweest en hier werd aangegeven dat vliegwiel toch wel op is. Wat de brom is kon hij helaas niet uitsluiten dus het is afwachten wat het vervangen van het vliegwiel zal brengen.

De planning is dat we dit zelf gaan doen dus mochten mensen nog handleiding/diy hebben dan zie ik ze graag tegemoet komen!
__________________
Golf Mk1 '82 1.6GLI Cabriolet - Project

Golf MK5 2.0 16V TDI - Daily
Golf Mk5 2.0 16V TDI 4Motion - Daily
Reply With Quote
  #6  
Old 23-11-2015, 21:25
renshoff's Avatar
renshoff renshoff is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 332
Default

Heb net even een output test gedaan met VCDS en hierbij zag ik dat de druk die de haldex levert/krijgt 2.0 bar is bij een temperatuur van 12°C met een stilstaande motor. Klopt deze waarde een beetje of is dit te laag/te hoog? Verder geen foutcodes op de haldex zelf en tijdens de output test hoor ik de pomp lopen en weer uit gaan. Is der verder nog een manier op eventuele problemen aan de haldex uit te sluiten ?
__________________
Golf Mk1 '82 1.6GLI Cabriolet - Project

Golf MK5 2.0 16V TDI - Daily
Golf Mk5 2.0 16V TDI 4Motion - Daily
Reply With Quote
  #7  
Old 24-11-2015, 21:01
renshoff's Avatar
renshoff renshoff is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 332
Default

Niemand die ff kan checken bij zijn eigen 4motion of deze druk het zelfde is ?
__________________
Golf Mk1 '82 1.6GLI Cabriolet - Project

Golf MK5 2.0 16V TDI - Daily
Golf Mk5 2.0 16V TDI 4Motion - Daily
Reply With Quote
  #8  
Old 26-11-2015, 21:05
renshoff's Avatar
renshoff renshoff is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 332
Default

Niemand met een 4motion op het forum ?
__________________
Golf Mk1 '82 1.6GLI Cabriolet - Project

Golf MK5 2.0 16V TDI - Daily
Golf Mk5 2.0 16V TDI 4Motion - Daily
Reply With Quote
  #9  
Old 30-11-2015, 10:19
Quattro_38's Avatar
Quattro_38 Quattro_38 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 200
Default

Jawel, maar alleen 2 oudere types en geen VCDS maat ;'(
__________________
Volkswagen Lupo 3L '00
Volkswagen T4 Westfalia Joker '98
Reply With Quote
  #10  
Old 15-12-2015, 07:50
magnetron's Avatar
magnetron magnetron is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 397
Default

Yooow,

Even andere input, er zit een rubberen schijf aan de voorkant van je cardanas in een "ijzeren" omhhuling. https://encrypted-tbn2.gstatic.com/...CdxOCx8eGXg6Ajw (Linker kant van de foto)

Als je lekker hebt lopen vlammen is dit een deel die verslijt. Bekijk m eens vanonder de auto!
Je klachten kom grote kans dat je deze los in zijn ruber ziet hangen of canvas zelfs zoals bij ons.



Dit komt en erg overeen met t probleem van mijn huisgenoot. Die al een nieuwe koppeling en vliegwiel had.

Cheers
__________________
Project Link Polo 6n Gti Circuit: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=95177

Last edited by magnetron : 15-12-2015 at 07:52.
Reply With Quote
  #11  
Old 15-12-2015, 20:45
renshoff's Avatar
renshoff renshoff is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 332
Default

Quote:
Originally Posted by magnetron
Yooow,

Even andere input, er zit een rubberen schijf aan de voorkant van je cardanas in een "ijzeren" omhhuling. https://encrypted-tbn2.gstatic.com/...CdxOCx8eGXg6Ajw (Linker kant van de foto)

Als je lekker hebt lopen vlammen is dit een deel die verslijt. Bekijk m eens vanonder de auto!
Je klachten kom grote kans dat je deze los in zijn ruber ziet hangen of canvas zelfs zoals bij ons.



Dit komt en erg overeen met t probleem van mijn huisgenoot. Die al een nieuwe koppeling en vliegwiel had.

Cheers


Hey! bedankt voor je reactie.

Ik zal de schijf is even controleren kan maar zo zijn dat deze sinds de laatste controle wel wat schade/slijtage heeft opgelopen. Opzich rijden we best rustig met de auto elke dag op en neer over de autobahn dus echt vlammen zit der niet bij. De auto gaat binnenkort nog even naar een garage waarvan ze 95% zeker wisten het probleem op te kunnen lossen dus we zullen het zien.. De garage gaf aan dat de ophangrubbers van de achteras/haldex versleten waren waardoor bij gas geven het rubber dermate vervormd dat de metalen kern tegen de metalen buitenhuls aan komt en dit dus het gebrom veroorzaakt. Opzich lijkt me dit een aannemelijke verklaring aangezien het geluid achterin veel luider is dan voorin.

Keep you posted !
__________________
Golf Mk1 '82 1.6GLI Cabriolet - Project

Golf MK5 2.0 16V TDI - Daily
Golf Mk5 2.0 16V TDI 4Motion - Daily
Reply With Quote
  #12  
Old 25-12-2015, 14:03
magnetron's Avatar
magnetron magnetron is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 397
Default

En en en en ?
__________________
Project Link Polo 6n Gti Circuit: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=95177
Reply With Quote
  #13  
Old 25-12-2015, 20:56
Polo1w Polo1w is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,077
Default

Uit automonteurs interesse ben ik ook erg nieuwsgierig😄
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor
E30 320i cabrio '90 😎
Twingo 1.2 '01 extra daily
Twingo 1.2 '08 voor de vrouw
Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back!
Reply With Quote
  #14  
Old 27-12-2015, 16:56
renshoff's Avatar
renshoff renshoff is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 332
Default

Hahaha, het is nog niet opgelost. Ik heb de haldex rubber koppelingen nog even nagekeken maar deze zijn nog in na genoeg perfecte staat ( nog geen haarscheurtjes te zien)

Na betere inspectie van de achteras rubbers bleken ze toch niet versleten te zijn maar wel de LV draagarm rubbers. Deze zijn dus vervangen en nu weten we ook waar het gebonk bij lagere snelheden vandaan kwam :p Garage had de rubber nog even netjes bewaard om het te laten zien en ze waren ook goed af

Wat de brom betreft, 1 motorsteun is gaar dus die wordt ook vervangen.. Motor hangt niet meer in het rubber aan 1 kant maar leunt meer op de restanten ervan zeg maar. Waarschijnlijk is ook de gever van de koppeling kapot, bij het pedaal zelf, deze lekt verder niet maar hapert soms een beetje, dus deze wordt ook vervangen..(koppelingspedaal komt soms niet uit zichzelf omhoog en blijft soms onderin hangen, alsof het achter het vloerkleed blijft haken.)

We blijven zoeken totdat de oplossing is gevonden ! Maar mochten er verder nog suggesties zijn dan hoor ik het graag natuurlijk.. Toch wel interessant dat we bij 4 verschillende garages zijn geweest, van VW tot vakgarage, en 4 totaal verschillende diagnoses gekregen hebben...
__________________
Golf Mk1 '82 1.6GLI Cabriolet - Project

Golf MK5 2.0 16V TDI - Daily
Golf Mk5 2.0 16V TDI 4Motion - Daily

Last edited by renshoff : 27-12-2015 at 16:58.
Reply With Quote
  #15  
Old 27-12-2015, 19:07
Polo1w Polo1w is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,077
Default

Ben benieuwd!
Auto's blijven soms lastige dingen, heb er elke dag weer last van😂
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor
E30 320i cabrio '90 😎
Twingo 1.2 '01 extra daily
Twingo 1.2 '08 voor de vrouw
Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back!
Reply With Quote
  #16  
Old 27-12-2015, 19:44
magnetron's Avatar
magnetron magnetron is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 397
Default

Ga hiermee naar Leenders in Andelst!
__________________
Project Link Polo 6n Gti Circuit: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=95177
Reply With Quote
  #17  
Old 27-12-2015, 21:48
renshoff's Avatar
renshoff renshoff is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 332
Default

Quote:
Originally Posted by magnetron
Ga hiermee naar Leenders in Andelst!


Ergens in januari wordt de motorsteun vervangen. Mocht dit het geluid niet oplossen is dit altijd nog een optie en gelukkig niet te ver weg bedankt!
__________________
Golf Mk1 '82 1.6GLI Cabriolet - Project

Golf MK5 2.0 16V TDI - Daily
Golf Mk5 2.0 16V TDI 4Motion - Daily
Reply With Quote
  #18  
Old 07-01-2016, 14:16
Dennisdutch Dennisdutch is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2016
Posts: 3
Default

Misschien een beetje laat, maar ik ben ook in bezit van een prachtige Golf 2.0TDI (72-GRX-8) 4motion met precies dezelfde problemen.

Trillen/brommen onder hoge last 3,4,5,6 versnelling (1500-2200rpm)

Koppeling pedaal die soms "achter het kleed bijft steken" maar vanzelf ook weer omhoog schiet.

En sinds kort doen de achterwielen ook niet meer mee, meerdere malen getest maar er lijkt geen signaal naar achteren te gaan.

Wist niet dat er andere mensen waren met dit probleem.
Reply With Quote
  #19  
Old 07-01-2016, 20:30
renshoff's Avatar
renshoff renshoff is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 332
Default

Nou,

Motorsteun vervangen, koppelingsgever bij het pedaal vervangen, koppelingsgever/nemer op de bak vervangen.. Allemaal zonder het gewenste resultaat..

Dat de motorsteun vervangen is, was maar goed ook was echt op(roeren in een kom soep is der niets bij ). Auto blijft weer mooi rustig tijdens het starten.

We hebben de afspraak gemaakt met de garage dat we de brug mogen gebruiken om zelf de koppeling en vliegwiel te vervangen en er zal een monteur bij ons over de schouder mee kijken om te helpen. Garage baalde er zelf ook van dat het dus toch het vliegwiel lijkt te zijn. Gelukkig worden we er goed behandeld en is de service meer dan top dus gaan we toch maar voor vervanging... Dit gaat waarschijnlijk binnen nu en 2 weken gebeuren

Quote:
Originally Posted by Dennisdutch
Misschien een beetje laat, maar ik ben ook in bezit van een prachtige Golf 2.0TDI (72-GRX-8) 4motion met precies dezelfde problemen.

Trillen/brommen onder hoge last 3,4,5,6 versnelling (1500-2200rpm)

Koppeling pedaal die soms "achter het kleed bijft steken" maar vanzelf ook weer omhoog schiet.

En sinds kort doen de achterwielen ook niet meer mee, meerdere malen getest maar er lijkt geen signaal naar achteren te gaan.

Wist niet dat er andere mensen waren met dit probleem.


Ha een mede lot genoot haha. Heb je beschikking over VAG-COM of VCDS ? Als je achterwielen helemaal niet mee draaien is er misschien ook nog wel een foutcode aanwezig? Hoeveel km heeft jouw golf gedraaid ?



Keep you posted !
__________________
Golf Mk1 '82 1.6GLI Cabriolet - Project

Golf MK5 2.0 16V TDI - Daily
Golf Mk5 2.0 16V TDI 4Motion - Daily
Reply With Quote
  #20  
Old 11-01-2016, 11:41
Dennisdutch Dennisdutch is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2016
Posts: 3
Default

Quote:
Originally Posted by renshoff
Nou,

Motorsteun vervangen, koppelingsgever bij het pedaal vervangen, koppelingsgever/nemer op de bak vervangen.. Allemaal zonder het gewenste resultaat..

Dat de motorsteun vervangen is, was maar goed ook was echt op(roeren in een kom soep is der niets bij ). Auto blijft weer mooi rustig tijdens het starten.

We hebben de afspraak gemaakt met de garage dat we de brug mogen gebruiken om zelf de koppeling en vliegwiel te vervangen en er zal een monteur bij ons over de schouder mee kijken om te helpen. Garage baalde er zelf ook van dat het dus toch het vliegwiel lijkt te zijn. Gelukkig worden we er goed behandeld en is de service meer dan top dus gaan we toch maar voor vervanging... Dit gaat waarschijnlijk binnen nu en 2 weken gebeuren



Ha een mede lot genoot haha. Heb je beschikking over VAG-COM of VCDS ? Als je achterwielen helemaal niet mee draaien is er misschien ook nog wel een foutcode aanwezig? Hoeveel km heeft jouw golf gedraaid ?



Keep you posted !


Ik heb helaas geen toegang tot en VAGCOM oid, ik heb hem wel uit laten lezen.

Even een stapje terug.

Ik heb de auto gekocht met 278.000km, 3 maanden geleden.

Compleet GTI Interieur met stoelverwarming.
Dual zone climate control
4 motion (2 motion ondertussen )
Xenon koplampen
6 versnellingen natuurlijk
En een mooie RNS mfd2 radio/navi
Erg luxe uitvoering voor een VW golf 5

Nu staat er op de auto ondertussen 288.000km en heb ik de volgende dingen ontdekt:

* 4 motion storing (geen verbinding met CANBUS AWD)
* moeilijker starten bij warme motor (2.0tdi kwaal?)
* Kvs moet iedere 2500km 100ml bijgevuld worden.
* Koppeling ontkoppelt niet goed, vooral in zijn 1,2 en achteruit.
* Brommen en trillen onder hoge last bij lage toeren.

Verder stuurt, remt en gaat de auto goed vooruit!

Iemand ervaring met 4 motion storingen?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum