Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 20-05-2013, 21:35
cheese89 cheese89 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 61
Default Vuil in brandstoftank

Beste forummers,

Ik heb al een tijdje een golfje 1 gti die ik aan het opknappen ben.
Alleen ik loop nu al 2 keer tegen hetzelfde probleem aan...

Vorig jaar heb ik nadat de golf steeds slechter liep tot niet;
- Vulhals vervangen (was rot)
- tank verwijderd en vervangen door een immitatie van wezel parts (netjes met tank cure binnenkant behandelt en buitenkant met hammerrite)
- de brandstofleidingen doorgespoeld (zijn koperen?)
- brandstoffilter vervangen
- nieuwe injectoren (oude spoten te weinig na ultrasoon reinigen)

Het golfje liep daarna weer super.

Maar nu zijn de injectoren weer helemaal verstopt
Ze spuiten helemaal niks meer. Ik heb ze los gehaald en de leidingen waaraan ze vastzitten komt wel genoeg benzine uit (druk is ook goed)

Als je in de injectoren kijkt zie je ook wat roest "afzetting"

Heb ik vorige keer iets verkeerd gedaan/over het hoofd gezien?

Zou het kunnen dat de nieuwe tank nu al aan de binnenkant roest? kan moeilijk zelf controleren of de epoxy coating alles gedekt heeft (heb wel half uur met de tank lopen draaien)

Ik heb in de tussentijd nog geen 200km met de golf gereden (project fase nog)

alvast bedankt!

mvg Cees
Reply With Quote
  #2  
Old 21-05-2013, 12:56
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

Origineel zijn de brandstofleidingen niet van koper. Wel worden ze vaak vervangen door 8 mm koper omdat dit makkelijk te verwerken is.

Je hebt de tank en vulhals aangepakt dus dat kan eigenlijk geen probleem meer zijn. Tank ontluchting denk ik ook?

In de GTI tank zit een filter (op de bodem), ik neem aan dat je deze er terug in hebt zitten. Deze is voor het grof vuil en de benzine filter voor het fijn vuil. Teminste ik ga er vanuit dat je een GTI tank hebt dus zonder opvoerpomp en de aansluiting voor de pomp aan de onderkant.

Als je roest ziet in je injectoren kan het eigenlijk niet anders dat het systeem lange tijd "droog" staat. Je accumulator hoort je leidingen tot de injectoren op druk te houden. Heb je deze er nog tussen zitten? Anders moet je denken aan een kapotte accumulator of brandstof lekkage waardoor de leidingen droog komen te staan.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #3  
Old 21-05-2013, 16:35
cheese89 cheese89 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 61
Default

Ja klopt ik heb een gti.

Nee die filter in de tank heb ik niet terug geplaatst (zou ook een hoop vuil en roest deeltjes in zitten toch?)

Ik heb een imitatie tank van wezel autoparts gemonteerd en daar zat geen filter in (gewoon een slang)
tevens zijn alle flexibele slangen vervangen door nieuwe.

Voor zover ik kan zien zijn er geen lekkages (geen vlekken op de garage vloer)
De druk accumulator heb ik ook gewoon gemonteerd zitten tank>pomp>accumulator

Laatste keer dat de golf liep (en hij liep netjes en startte in 1x) was ongeveer 6 weken geleden. Hij viel toen wel uit omdat de tank leeg was (was met verlichting bezig)
heb hem toen dus ook leeg weggezet en lucht in de leidingen.

maar die "roeststof" die ik in de injector gevonden heb waar moet die dan vandaan komen? Aangezien het eigenlijk niet van de tank en vulhals etc kan komen.

alvast bedankt

mvg Cees

ps: Ik zal volgende week de druk accumulator ook eens testen.
brandstofpomp inschakelen tot die druk opgebouwd heeft, uitschakelen, uurtje wachten en dan de brandstofleiding op de spinnenkop los halen terwijl de luchtweger omhoog staat?

Last edited by cheese89 : 21-05-2013 at 16:37.
Reply With Quote
  #4  
Old 24-05-2013, 12:00
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

Hoi Cees,

De aanvoer loshalen van de kop zou voldoende moeten zijn, plunger bedienen is niet nodig.

Ik heb er een paar keer over nagedacht en het enige wat ik kan bedenken is dat het systeem over langere periodes droog moet staan. Een lekkage is het meest voor de hand omdat er dan ook zuurstof bij komt. Kijk maar wat er gebeurd bij koelkanalen in je onderblok als langere tijd geen koelvloeistof in is geweest.

Er zit wel weinig in je traject wat kan roesten maar ik heb 1 keer een spinnenkop uitelkaar gehaald en daar werd ik ook niet vrolijk van wat ik aantrof. Overigens dat niet doen krijg je niet terug in elkaar
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #5  
Old 24-05-2013, 17:17
cheese89 cheese89 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 61
Default

Hey Yuli,

Bedankt voor het mee denken!
Voorheen startte die altijd snel (wat geen teken is van een slechte accumulator) maar toch zal ik het volgende week ff checken (auto staat op andere locatie).

Een accumulator kost nieuw bij de dealer 250+ euro en 2de hands is ook maar de gok of je geen (langzaam) lekkende krijgt. (zijn de accumulator alleen op dx blokken of ook op andere blokken?)

Binnenkort ook maar eens kijken of de injectoren nog ultrasoon gereinigd konden worden, vorige waren ze te erg vervuild en was de opbrengst ongelijk. Nieuwe injectoren kosten ook weer 56 euro ps nieuw. (zijn alle k-jetronic injectors gelijk aan elkaar? vw Porsche Mercedes opel etc?)

Als het allemaal te veel tegenzit ga ik overwegen er dellorto's op te zetten

mvg Cees
Reply With Quote
  #6  
Old 24-05-2013, 19:53
Jakkie Takkie Jakkie Takkie is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 220
Default

Quote:
Originally Posted by cheese89
Hey Yuli,

Bedankt voor het mee denken!
Voorheen startte die altijd snel (wat geen teken is van een slechte accumulator) maar toch zal ik het volgende week ff checken (auto staat op andere locatie).

Een accumulator kost nieuw bij de dealer 250+ euro en 2de hands is ook maar de gok of je geen (langzaam) lekkende krijgt. (zijn de accumulator alleen op dx blokken of ook op andere blokken?)

Binnenkort ook maar eens kijken of de injectoren nog ultrasoon gereinigd konden worden, vorige waren ze te erg vervuild en was de opbrengst ongelijk. Nieuwe injectoren kosten ook weer 56 euro ps nieuw. (zijn alle k-jetronic injectors gelijk aan elkaar? vw Porsche Mercedes opel etc?)

Als het allemaal te veel tegenzit ga ik overwegen er dellorto's op te zetten

mvg Cees


is slecht starten een indicatie van een probleem met de accumulator dan? Ik dacht dat er nog ergens een terugslagklepje zou zitten. De mijne draait ook een paar keer rond voor hij aanslaat.
Reply With Quote
  #7  
Old 26-05-2013, 01:22
cheese89 cheese89 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 61
Default

De druk accumulator zorgt er voor dat er druk op je leidingen blijft staan ookal is de brandstofpomp uit.
Beetje vergelijkbaar met een terugslag klepje dus maar dan wat luxer

Zonder of met slechte drukaccumulator duurt het wat langer dat je druk opgebouwd is (en kan starten ook wat langer duren) ook deels afhankelijk van welke brandstofpomp relais je hebt, sommige gaan al aan bij contact aan en sommige pas bij het starten.
Correct me if I'm wrong.

Ik heb in de tussentijd de injectors in cola gelegd en daarna in citroenzuur. Van citroenzuur worden ze wel erg mooi schoon!
Al weet ik niet hoe dat intern zit.
Volgende week ff testen

Fijne nacht
Reply With Quote
  #8  
Old 27-05-2013, 14:44
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

Ben benieuwd! Prijzen zijn inderdaad niet mis, overigens wil je niet weten wat een warmdraairegelaar kost deze is vaak de bron van de meeste ellende. Spinnenkoppen zijn ook gevoelig en zijn niet reviseerbaar voor de hobbyist.

Zelf ga ik binnenkort over op G60 met digifant in de mk1. Ben ook behoorlijk klaar met het k-jetronic systeem.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #9  
Old 29-05-2013, 12:48
Jakkie Takkie Jakkie Takkie is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 220
Default

Ik meen op marktplaats te hebben gezien dat je compleet gereviseerde spinnenkoppen kunt kopen (ruil). Ik ben trouwens wel benieuwd met welk relais je er voor kunt zorgen dat je brandstofpomp direct begint te lopen. Dat zou ook wel schelen.
Reply With Quote
  #10  
Old 31-05-2013, 20:20
cheese89 cheese89 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 61
Default

Quote:
Originally Posted by Jakkie Takkie
Ik ben trouwens wel benieuwd met welk relais je er voor kunt zorgen dat je brandstofpomp direct begint te lopen. Dat zou ook wel schelen.


Het standaard relais dat in mijn gti zat (1983) dat loop al eventjes als je het contact aanzet

Update:
Ben weer eens bij de golf geweest. Druk op de leidingen houdt die mooi vast (over een periode van een paar dagen getest)

Mijn injectors die ik "gereinigd" heb ook getest, maar helaas zijn helemaal dood


zien er overigens wel mooi schoon uit.

maaarrr,,, ondertussen heb ik dit aangeschaft




Dellorto DHLA 40 H

Ik heb ze al gereinigd, zijn in nette staat alleen nog even een revisiesetje aanschaffen en kijken of ik ergens voor een schappelijk prijsje mooi inlaatspruitstukje scoren.
verder heb ik nog nodig; lagedruk brandstofpomp, (drukregelaar?),brandstoffilter, luchtfilters.

Kan ik trouwens de brandstofleidingen van de gti blijven gebruiken of zijn die te klein van diameter?

En wat is de beste plek om de brandstofpomp te monteren? bij de tank (op gti pomp plaats) of onder de motorkap zoals vele anderen

alvast bedankt!

Fijn weekend.

mvg Cees
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 02:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum