Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Vraag en Aanbod > Archief
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 18-06-2012, 19:23
Wouter42's Avatar
Wouter42 Wouter42 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 1,504
Default Wouter's Golfjes

Zo, ook op de juiste plek maar eens even een draadje aanmaken Zal vanaf nu hier alles gaan bijhouden met betrekking tot de ombouw van deze auto. Ik weet dat mijn project niet zo heftig is als die van de rest hier, maar ik heb niet zo veel tijd, geld en ruimte. Ben een arme student, maar ik doe het wel.

Maar eerst, een klein verhaaltje

Op 27 maart 2009 haalde ik mijn rijbewijs, en direct deze oh zo mooie Golf! Rood of roze, ik weet niet welke kleur die had, maar ik vond hem leuk. Kon hem overnemen voor slechts 125 euro, dus daar zei ik geen nee tegen. Helaas kan ik geen foto's vinden van de dag van aanschaf.

Verschillende dingen vervangen aan deze auto, zoals de koppakking;







Goed te zien waar die stuk was. Ook het thermostaathuis bleek achteraf slecht te zijn, dus die is een tijd later ook maar vervangen:




Startmotor is ook vervangen, evenals het brandstof filter onder de auto en de complete ontstekingsmodule. Daarvoor besloot de einddemper nog even los te scheuren. Wel wat reparaties moeten doen dus, maar al met al een ge-wel-di-ge auto voor errug wenugh (Haags accent ^^)

Ook wat kleine optische dingen veranderd, het eerste wat ik kocht voor de auto waren Angel Eyes Was daar echt verliefd op, die lampen zitten er nog steeds op, en blijven ook. Verder heb ik een set heldere achterlichten aangeschaft. Embleemloze grille en een set BBS velgen van BMW zaten er ook snel onder.







Toen ik de auto een jaar, of anderhalf had, heb ik hem helaas voor een half jaar moeten schorsen. Geen geld meer, en geen tijd om meer geld te verdienen, maar verkopen was écht geen optie. Eerste auto he.

Na die (te) lange periode de Golf weer op mogen halen, en toen schoot me een belachelijk plan te binnen; Ronal Turbo velgen en een G60 bumperset!

Zo gezegd, zo gedaan







Terug naar dubbele lampen en ook maar even een zwart logootje er in:












Oja, heel fancy ook nog even van die mooie glimmende motorkap lifters gemonteerd Wel dikke foto dit. Kleurverschil is wel ernstig goed te zien op deze foto, dus afgelopen december besloten de auto te polijsten.







En met dit als eindresultaat! Moet zeggen, ben erg tevreden




Ondertussen ook knipperlichten met stadslicht gekocht, en een mooie GTI grille met heldere verstralers in elkaar geknutseld.




Toen begon de ongein! Op 17 maart 2012, na bijna 3 jaar trouwe dienst, takelde ik de 1.3 NZ motor uit mijn Golf. Toen niet wetende wat ik op mijn nek haalde. Ik wilde van mijn Golf een GTI maken, maakte me niet uit hoe! Veel mensen zeiden me toen, nu nog steeds overigens, koop gewoon een complete! Mijn antwoord was simpel, doch duidelijk; NEE!

Het eruit takelen kon beginnen:




Vanaf hier begon de onzin. Haalde een PL motor op, met van alles en nog wat, maar in de aller verste verte van compleet. De zoektocht naar onderdelen kon beginnen. Al snel bleek de tellerbak en de kabelboom verkeerd te zijn, dus kon ik daar ook een nieuwe voor gaan zoeken, evenals de versnellingsbak.

Bij het maken van deze post is het volgende aan de Golf vervangen voor de ombouw naar 1.8 16v GTI:

- Complete uitlaat van voor tot eind, origineel GTI, einddemper van MIVW



- Motorsteunen, hoofdremcilinder en complete kabelboom



- G60 lijstenset, GTI + 16v logo's en Hella GTI achterlichten ( toch wat beter he )






- Tellerbak en MFA hendel



Motorblok was kaal, echt compleet kaal toen ik deze kocht. Staat inmiddels met een complete koppeling, in- en uitlaatspruitstuk bij een motorenrevisiebedrijf hier bij mij in de buurt. Distributie wordt vervangen Koppeling gecentreerd, en komende zondag bij Redbull de juiste versnellingsbak ophalen Tevens ook een complete achteras en slangen voor het koelsysteem. Heb de radiateur, dynamo, onstekingsmodule en de bougiekabels liggen, straks (hopelijk) alleen nog een kwestie van er in tillen en alles aansluiten

Verder zal ik in dit topic mijn project gaan bijhouden, zal af en toe wat tekst zijn, maar voornamelijk foto's.



Goh Wouter, na alles wat je nu weet, zou je het zo nog een keer doen?
NEE! xD
__________________
Daily: Jaguar XF 2.2D Sportbrake '15
Project: VW Golf 1.8t GTI '99

Last edited by Wouter42 : 20-06-2012 at 15:21.
  #2  
Old 18-06-2012, 20:45
vdWal.'s Avatar
vdWal. vdWal. is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 5,439
Default

word al best een heel leuk golfje
hij vraagt alleen ernstig om een verlaging zo met die ronal's
__________________
Actieve topics:
-------------------------
vdWal's Wagenpark
Jetta Mk2 Coupe


Verkocht:
Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl
Golf Mk3 Milestone Variantje
Golf Mk2 Edition One 16vG60
Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline
  #3  
Old 18-06-2012, 21:23
Wouter42's Avatar
Wouter42 Wouter42 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 1,504
Default

Ja klopt, schroefset staat ook nog op mijn verlanglijstje, alleen kost dit project mij iéts meer dan dat de bedoeling was.

Zolang de Golf nog niet rijdt, is die schroefset ook nog niet van hoogste noodzaak, maar hij komt er zeker

Zitten nu trouwens ook 195/50/15 Pirelli banden omheen, op die foto zitten er nog 165/50/15 Potenza's omheen.
__________________
Daily: Jaguar XF 2.2D Sportbrake '15
Project: VW Golf 1.8t GTI '99
  #4  
Old 19-06-2012, 13:10
redbull's Avatar
redbull redbull is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,361
Default

ga dit project ZEKER volgen
je bent nu al zoveel keer hier geweest dat schept wel een band hahaha
maar gaat goed komen ben ik zeker van zeker met de nodige hulp van een goede 16v monteur
__________________
"de cursus omgaan met teleurstellingen gaat vandaag helaas niet door"
  #5  
Old 19-06-2012, 13:36
Wouter42's Avatar
Wouter42 Wouter42 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 1,504
Default

Grootste gedeelte komt ondertussen bij jou vandaan ja xD Maar ja dat krijg je als je niet het goede spul meekrijgt.

Vandaag weer wat onderdeeltjes bij mn werk opgehaald, heerlijk die korting daar ^^

Verdelerkap met bobinekabel, v-snaar, moeren voor de aandrijfassen in de fusee's en het kapje om de bougiekabels bij elkaar te houden.



Komende zondag bij redbull de afdichtring, geleidingbus en radiaalgolfdichtring van de 2y bak preventief vervangen, en dan neem ik direct een complete achteras en slangen voor het koelsysteem + een dynamo steun mee. Dan moet ik er wel zijn.

Morgen middag komt ook nog een leuk pakketje van de VW WOBSHOP binnen
__________________
Daily: Jaguar XF 2.2D Sportbrake '15
Project: VW Golf 1.8t GTI '99

Last edited by Wouter42 : 19-06-2012 at 13:41.
  #6  
Old 20-06-2012, 15:02
Wouter42's Avatar
Wouter42 Wouter42 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 1,504
Default

Zo, vandaag een leuk pakketje ontvangen van de VW WOBSHOP, erg tevreden.




Setje mistlampen en bumpersteunen

Broertje ook maar een set mistlampen besteld, als we toch bezig zijn he.



Verder vanmorgen mijn tweede waarschuwing gekregen. Mensen moeten eens niet zo zeiken over die auto. Maar eerlijk is eerlijk, hij staat er wel als een wrak bij, aan de openbare weg. Maandag gaat dan het blok er in, en woensdag komen ze terug, dan moet de Golf er weer als een auto uitzien.

Hoop ik niet dat ik nog op onverwachte dingen stuit. Ga er nu wel van uit dat alles goed en compleet is.
__________________
Daily: Jaguar XF 2.2D Sportbrake '15
Project: VW Golf 1.8t GTI '99

Last edited by Wouter42 : 20-06-2012 at 15:04.
  #7  
Old 21-06-2012, 21:57
Wouter42's Avatar
Wouter42 Wouter42 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 1,504
Default

Schoonmaken levert af en toe wel aparte plaatjes op.




Genoeg voor nu, morgen de huidige achteras wegbrengen, even voor genoeg geld zorgen voor komende zondag Daarna weer een update.
__________________
Daily: Jaguar XF 2.2D Sportbrake '15
Project: VW Golf 1.8t GTI '99
  #8  
Old 22-06-2012, 09:00
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Langzaam aan komt het goed . Zou wel de bumper en grill er weer in zetten na het klussen. Een maat van mij deed het ook zo en na een week en een waarschuwing was de auto verdwenen. Had stadstoezicht de auto meeggenomen want het was een wrak. Kosten: 340 euro. Dus als ie er gewoon uit ziet en je em afentoe verplaatst is er niks aan de hand.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
  #9  
Old 22-06-2012, 10:42
casss casss is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 568
Default

vergeet niet je remkrachtverdeler te monteren, die zit standaard niet op op 1.3 en standaard wel op alles met 1600 of meer motorinhoud.
  #10  
Old 22-06-2012, 10:52
Wouter42's Avatar
Wouter42 Wouter42 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 1,504
Default

Quote:
Originally Posted by casss
vergeet niet je remkrachtverdeler te monteren, die zit standaard niet op op 1.3 en standaard wel op alles met 1600 of meer motorinhoud.


Thanks voor de tip, maar die zit er al op!

@ Tim: ik heb de grille en de bumper er al wel een keer opgehad, alleen moet ik mn blok dan een stuk hoger optillen om het er in te hangen. Dus nu nog even alles er voor weg, als het blok er in zit knutsel ik alles er op, of die nou loopt of niet. Woensdag komen ze terug en dan moet die er in ieder geval uitzien als een auto.
__________________
Daily: Jaguar XF 2.2D Sportbrake '15
Project: VW Golf 1.8t GTI '99
  #11  
Old 22-06-2012, 17:48
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

even serieus,dat pik je toch niet?ik ga er even vanuit dat ie niet geschorst en gewoon verzekerd daar staat?
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
  #12  
Old 22-06-2012, 18:14
Wouter42's Avatar
Wouter42 Wouter42 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 1,504
Default

Quote:
Originally Posted by De Pul
even serieus,dat pik je toch niet?ik ga er even vanuit dat ie niet geschorst en gewoon verzekerd daar staat?


Nee ik pik het ook niet, maar als er tot twee keer toe een politie auto met 2 man voor m'n deur staat kan ik weinig he. Hij is inderdaad niet geschorst, daarom mag die daar staan. Je mag je auto wel repareren, mits het niet te groot is. ( like engine swap )

Denk dat de beurt gewoon heb lopen zeiken. Heb het idee dat die MIVW uitlaat wel kabaal gaat maken, dus dat zullen ze voelen ook.

Vandaag de achteras weggebracht, toffe kerel ontmoet die ook een Golf 1.3 aan het ombouwen was naar 1.8 16v. Heeft weer wat plek gemaakt in mijn achtertuin, en wat geld opgeleverd om de laatste onderdelen en rekening te betalen.
__________________
Daily: Jaguar XF 2.2D Sportbrake '15
Project: VW Golf 1.8t GTI '99
  #13  
Old 23-06-2012, 13:32
redbull's Avatar
redbull redbull is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,361
Default

spullen liggen klaar achteras is in zeer goede staat
en natuurlijk staat de thee altijd klaar
zie je morgen
__________________
"de cursus omgaan met teleurstellingen gaat vandaag helaas niet door"
  #14  
Old 24-06-2012, 14:09
Wouter42's Avatar
Wouter42 Wouter42 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 1,504
Default

Weer even een kleine update. Vandaag bij redbull geweest, om alle missende onderdelen op te halen. Deze keer wel een 2Y bak, heeft hij ook meteen nog wat nieuwe onderdeeltjes in gezet, dus die is zo goed als nieuw!

Verder een nieuwe achteras, compleet, in perfecte staat! Ook voor de zekerheid nieuwe aandrijfassen, zou niet weten of die van een Golf 3 bak hier ook op passen. Startmotor ook maar meegenomen, evenals het mechanisme dat aan het einde van het schakelmechanisme zit. Klinkt moeilijk, is het ook.

Omdat het blok kaler dan kaal was, ook maar een compleet koelsysteem mee mogen nemen.

Top kerel! Eerste ritje van deze GTI gaat naar Eindhoven zijn.

Fotootje:


__________________
Daily: Jaguar XF 2.2D Sportbrake '15
Project: VW Golf 1.8t GTI '99
  #15  
Old 24-06-2012, 15:56
EelcoB's Avatar
EelcoB EelcoB is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,132
Default

Zozo, jij zit ook niet stil!!

Goed bezig!
  #16  
Old 24-06-2012, 23:17
redbull's Avatar
redbull redbull is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,361
Default

hee was weer gezellig
nou snel in elkaar zettendat ding voordat je een bekeuring hebt
__________________
"de cursus omgaan met teleurstellingen gaat vandaag helaas niet door"
  #17  
Old 26-06-2012, 14:22
Wouter42's Avatar
Wouter42 Wouter42 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 1,504
Default

Nou, vandaag dus eindelijk mn blok weer opgehaald. Compleet nieuwe koppeling er in laten zetten omdat ik een beetje in tijdnood kwam.




Tadaa!

Nog maar even wat mooie plaatjes toevoegen:










Hier staat ie nog wel op assteunen, heb de stomme fusee er nog niet onder vandaan.
__________________
Daily: Jaguar XF 2.2D Sportbrake '15
Project: VW Golf 1.8t GTI '99

Last edited by Wouter42 : 26-06-2012 at 14:59.
  #18  
Old 27-06-2012, 09:53
lowrider23 lowrider23 is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 797
Default

Serieus gaaf project Wouter!
En zelfs een GTI motor, dat maakt het wel helemaal compleet natuurlijk!!
__________________
>> '91 Volkswagen Golf II 1.3i CL ''GTI - look''
  #19  
Old 27-06-2012, 16:25
Wouter42's Avatar
Wouter42 Wouter42 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 1,504
Default

Thanks man!

Vandaag weer een kleine update;

Bougieskabels aangesloten en in die kap gestopt, paar slangen van het koelsysteem vastgemaakt, gaskabel aangesloten.




Morgen ga ik de fusee's eindelijk loshalen van de stuurstangen, nieuwe fusee's er op en dan de aandrijfassen vastzetten. Daarna ga ik eens kijken wat ik met dat ding onder de luchtfilterbak moet. Had er een paar slangetjes vanaf getrokken, maar moet nu weer even uit zien te vogelen hoe dat weer aangesloten moet worden, net als de rest van de stekkers. xD

Volgende week moet die wel af zijn, nieuwe APK er op en dan naar het RDW voor een schouwing. Morgen weer meer foto's!
__________________
Daily: Jaguar XF 2.2D Sportbrake '15
Project: VW Golf 1.8t GTI '99
  #20  
Old 27-06-2012, 19:08
Dutch_Jetta_GT's Avatar
Dutch_Jetta_GT Dutch_Jetta_GT is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,801
Default

Quote:
Originally Posted by Wouter42
Eerste ritje van deze GTI gaat naar Eindhoven zijn.



Bakkie doen?


Ziet er goed uit en je bent er lekker mee bezig zo! Dat gedoe met de buurt ken ik hier ook wel, alleen kunnen ze bij mij weinig doen want ik sta mooi op mijn eigen terrein
__________________

* '91 Jetta MK2 GLI USA
* '91 Jetta MK2 GT 16V
* '85 Jetta MK2 KAMEI X1 Coupe
* '93 Passat 35i "ABT" dailydruif


http://www.dubkreations.hyves.nl/
http://www.dubkreations.forumotion.net



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum