![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() En ik zit weer met een brandende vraag, waarschijnlijk zal het er niet direkt van komen maar ik ben erover aan het denken om de passat weg te doen en een Audi Coupe GT van bouwjaar 81-85 te kopen, met uiteraard een 5 cylinder.
nu wil ik graag wat meer info over de GT qua onderhoudsgevoeligheid en speciale aandachtspunten. en het allerbelangrijkste, wie heeft er ervaring met de 5 cylinder blokken en dan met name de 2 liter uit de 5e. aangezien ik nu een onverwoestbaar 1.8 carburateur blok heb, en wel van een beetje robuust spul houd. ook graag ervaringen van mensen over de snelheid van zoon wagen, ik wil er niet op achteruit gaan en het liefst een auto waarmee ik "veilig" 200 per uur kan rijden op de autobahn. Dus dattie bij dat soort snelheden niet over de weg zwabbert enzo want daar heb ik geen trek in. en dan een laatste puntje, haast goed voor een nieuw topic...maar ok. is het te doen zoon 5 cylinder in mijn passat te leggen? en wordt zoiets bij de rdw goedgekeurt, aangezien ze wel zijn geleverd origineel, maar niet te vinden. wie kan me meer vertellen :o ik weet dat er op de korte termijn niets van gaat komen, maar toch wil ik het graag weten...maar daar ist forum ook voor.. ![]()
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#2
|
||||
|
||||
![]() buiten de motor om zijn er veel verschillen te zien tussen de destijds geleverde 4 en 5 cilinderuitvoeringen. remmen, bak en een aantal andere zaken zijn anders. Ik heb nog documentatie van de 4 en 5 cilinder santana. Ik zal eens snuffelen, maar dat zal na retro worden.
|
#3
|
||||
|
||||
![]() dank je waldorf, ben wel geinteresseerd in wat meer info.
mijn passatje bevalt goed, maar sneller mag wel, alhoewel ie niet langzaam is... en ik heb geen zin in een blok met veel pekaas wat elke keer kapot is.. en aangezien het hier op de sloop vol ligt met 5 cylinder audi 80 en coupe...
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#4
|
||||
|
||||
![]() In de laatste Youngtimer staat een artikel over de audi coupe gt en met name de quattro en daar staan veel aandachtspunten bij endergelijke...
Je kunt me toevoegen op msn dan scan ik het je in en mail het je door... (of je koopt het boekje natuurlijk, ook leuk artikel over audi 50) de_jongfolkert@hotmail.com voor msn |
#5
|
||||
|
||||
![]() done :biggrin:
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#6
|
||||
|
||||
![]() Is het niet makkelijker om een gti blok in je passat te leggen? Dan heb je geen gezeik met de RDW en heb je met wat kietelwerk al snel net zo veel pk's als een 5 cylinder, maar minder gedoe. Er zijn namelijk zat 8 kleppertjes te koop voor weinig geld, en die dingen kunnen ook behoorlijk hard!! (8v fan speaking here!)
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Zo lang je kunt aantonen dat je eerlijk aan die 5 cilinder bent gekomen en alles netjes inbouwd is zo'n keuring wel te doen.
Plus als je vervolgens die 5 cilinder zou gaan kietelen ![]() ![]() ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() 5 cylindert is veel leuker....
en er zijn meer pekaas uit te halen, het mooist is een audi 200 turbo blok, maar zoon 2,3 liter 5 cylinder heeft standaard ook al 140 pk...
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#9
|
||||
|
||||
![]() Heb nog een audi 90 2.2 automaat staan, wel wat werk aan maar is zeker een leuke wagen van te maken... dat nix voor je?
![]() ![]()
__________________
Fryske Âlde Skoalle Luchtkuolle (en Wetterkuolle) Gers Jarre Memmebatsers! Quote:
|
#10
|
||||
|
||||
![]() wat voor blok? en wat voor prijs?
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#11
|
|||
|
|||
![]() @Berendd,
Heb zelf een Audi Coupe van 1986 gehad 2,3 liter 136 PK, en heb er altijd enorm veel schik mee gehad absoluut veilig tot 225 op de teller, enorme fijne en leuke auto om mee te rijden; enige puntje van aandacht was een keer de klepstoters vervangen.....net onder oliepeil rijden vinden deze motoren niet leuk...vooral bij de koude start gaf dat een enorm getik onder de kap! Verder niets dan lof voor deze auto! Kijk ff op www.acgn.nl!
__________________
FAHRVERGNÜGEN! |
#12
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Quote:
Motor: 2.2 liters 136 peekaas. Prijs: 500 euro. suntes: ![]()
__________________
Fryske Âlde Skoalle Luchtkuolle (en Wetterkuolle) Gers Jarre Memmebatsers! Quote:
Last edited by Split52 : 19-05-2005 at 22:10. |
#13
|
||||
|
||||
![]() maar dus wel een buitenlands kenteken enzo....
mmh acgn is wel een geinige site...
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#14
|
||||
|
||||
![]() Je kan ook kijken voor een complete audi 200 2.2 10VT of 20VT. Die laatste is erg moeilijk maar wel mooi
![]()
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#15
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Nee wie zegt dat? Is gewoon origineel Nederlands...20 maart 1986
__________________
Fryske Âlde Skoalle Luchtkuolle (en Wetterkuolle) Gers Jarre Memmebatsers! Quote:
|
#16
|
||||
|
||||
![]() is bijna hetzelfde bouwtijd als de passat..
maar ik heb er helaas weinig aan, ik wil of een 5 cylinder in de passat...(dan moet de geldboom ff wat kunstmest hebben) of een coupe met een 5 cylinder. een audi 90 automaat is niet echt de bedoeling, zal vast een gave bak zijn daar niet van. als je het blok kan overbouwen dan wordt het misschien al interessanter...
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#17
|
||||
|
||||
![]() Ik heb zelf een een audi GT uit '85. De 115 pk versie dan wel.
Ik moet zeggen dat ik het een hele fijne auto vind.. nooit geen problemen met de motor what so ever..Een paar jaar terug heb ik ook een audi 100 gehad met dezelfde motor erin. Ook nooit problemen mee gehad. Ik heb daar nog mee lopen crossen op ruigoord toen en dat ding was niet stuk te krijgen. Mijn GT heeft nu zo'n 240.000 op de teller staan en dat betekend dat ie dus eigenlijk net is ingereden. Wat betreft snelheden.. knock yourself out.. Je moet hem wel ff warm laten worden natuurlijk.Het geluid van een optrekkende 5 cylinder is natuurlijk geweldig. Ik heb nog nooit het gevoel gekregen dat ie niet lekker op de weg lag of dat mijn dashboard eruit trilde of zoiets dergelijks Bovendien zijn de meeste audi's een stuk luxer uit die tijd dan dat vw's toen waren. Tenminste als ik het vergelijk met een passat en mijn GT.. Ik heb deze GT ook gekocht om lekker in te cruisen en ook weleens wat sneller en comfertabeler te kunnen rijden. Ik heb verder namelijk een polo en een derby uit '77. Dus misschien vind ik het al snel luxe.. Kijk eens op www.audiforum.nl.. daar zijn heleboel mensen met een coupe of andere 5 cylinder. Dat is een iets actievere site dan het ACGN.. |
#18
|
||||
|
||||
![]() gaaf forum!
veel info, kom ik de avond wel mee door..!
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#19
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Tuurlijk is het een gave bak... 8.4 seconden naar de 100 schijnt volgens autotrader en brult leuk hoor zo'n 5 pittert ![]() ![]() Quote:
Ik, bedoel je hopelijk? ![]()
__________________
Fryske Âlde Skoalle Luchtkuolle (en Wetterkuolle) Gers Jarre Memmebatsers! Quote:
|
#20
|
||||
|
||||
![]() Quote:
bijvoorbeeld ![]() aangezien ik niet over de mogelijkheden beschik om zoon ombouw uit te voeren.... maar wat zijn de verdere specs van die audi? qua apk haalbaarheid en dergelijk, want als ie nog goed is natuurlijk zonde om te slopen.... een 5cylinder ligt hier nog wel op de sloop... niet zoon beste waarschijnlijk maar vast nog bruikbaar ![]()
__________________
sportklassiek klassieker forum |