![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Hallo,
Ik heb een golf cabrio met een jh motor. Volgens mij heeft deze 100mm steekassen. 1 homokineet is slecht. IK heb nog 90 mm steekassen liggen met goede homokineten. Kan ik deze zo over zetten of hebben deze een andere maat. Is het vervangen een beetje zelf te doen? Ben een beetje bang dat ik de uitlijning van de auto verknal. Groet, Arno
__________________
Golf cabrio mk1 85 Golf cabrio mk1 82 Ducati ss750 01 |
#2
|
|||
|
|||
![]() Vervanging van homokineten is goed zelf te doen. De maat 90 of 100 mm verwijst naar de diameter van de flenzen aan je versnellingsbak, waar de homokineet aan bevestigd wordt. Die moet voor zover ik weet overeenkomen met de maat van de homokineet, omdat deze anders niet past. Je kunt dus geen 90 mm homokineet op een 100 mm bakflens monteren.
Wat betreft de gevolgen voor het de uitlijning: volgens mij moet je, om de aandrijfas te kunnen demonteren, de draagarm loshalen van het fuseestuk. Dit heeft naar mijn idee geen gevolgen voor de uilijning. |
#3
|
||||
|
||||
![]() je kan de koppen zo uitwisselen ,
![]() bakzijde kan niet , ivm snapring. succes |
#4
|
|||
|
|||
![]() Buitenste zijn ind zo te verwisselen
De binnenste zijn dikker[verschil 4 mm en groter in diameter] De buitenste is ook kleiner van diameter,maar past samen met de stofhoes er zo op Let wel dat de aanligrand het zelfde is [50 of 53mm] |
#5
|
||||
|
||||
![]() Hallo Bedankt voor de reacties. Je kan ze er zo aftikken toch?
Zit niet geborgd. Arno
__________________
Golf cabrio mk1 85 Golf cabrio mk1 82 Ducati ss750 01 |
#6
|
||||
|
||||
![]() Quote:
idd ,klap achter de kop en hij ligt eraff ![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]() Quote:
De buitenste De binnenste zit met een borgring |
#8
|
||||
|
||||
![]() Maar het los halen van de veer poot van de draag arm heeft geen effect op de uitlijning van de auto? En wat zijn de aanhaalmomenten voor de draagarmen en de centrale wiel moer?
Groet, Arno
__________________
Golf cabrio mk1 85 Golf cabrio mk1 82 Ducati ss750 01 |
#9
|
||||
|
||||
![]() zolang je niet aan de (excentrische) bout(en) komt (die 2 in de schokbreker) is er niets aan de hand. zijn vaste punten.
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Alleen de bout onder bij de fusee los maken Aanhaal moment =m8 moer met 30nm Naafmoer 230nm |
#11
|
||||
|
||||
![]() Handige informatie
![]() Mijn moment sleutel haalt de 230 niet ![]()
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#12
|
||||
|
||||
![]() ok thanks ga ik proberen.
Gewoon de naafmoer maar knijteren met een wringijzer. Arno
__________________
Golf cabrio mk1 85 Golf cabrio mk1 82 Ducati ss750 01 |
#13
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Moet je hem eens proberen los te krijgen Moet je echt wel wat meer kracht zetten als 230nm met wringijzer en een krikstang moet het lukken |
#14
|
||||
|
||||
![]() Ik had een pijp van een meter over de dopsleutel gezet en draaide ze zo los
![]()
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#15
|
||||
|
||||
![]() Homokineet gewisseld. Krijg alleen de metalen klem aan de smalle zijde (as) niet meer strak dicht. Mag dit ook met een grote tie wrap?
Arno
__________________
Golf cabrio mk1 85 Golf cabrio mk1 82 Ducati ss750 01 |
#16
|
||||
|
||||
![]() Mag wel volgens mij wel ,ik heb het toentertijd ook gedaan voor de Leon net voor de keuring en niets gehoord
![]()
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#17
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Als het vet er niet uitloopt Kan ook met 2 kleinere Heb je minder kans dat de"bobel"van de twrap ergens tegen aan komt |