Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 01-04-2013, 22:39
Hight's Avatar
Hight Hight is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,356
Default

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
Gloeit dit model nog over het contactslot? Dwz de sleutel beethouden in de gloei stand, of gloeit dit model al bij ingeschakeld contact? Zoals de latere typen.


goeie vraag, misschien heb je er iets aan als ik je vertel dat ik een óude type zekering kast heb, dus nog met staafzekeringen...
__________________
1984 VW Golf mk1 GTI Pirelli Schrick turbo

2000 Seat Arosa 1.4MPI
Reply With Quote
  #22  
Old 02-04-2013, 16:58
Hight's Avatar
Hight Hight is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,356
Default


__________________
1984 VW Golf mk1 GTI Pirelli Schrick turbo

2000 Seat Arosa 1.4MPI
Reply With Quote
  #23  
Old 02-04-2013, 17:53
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

Quote:
Originally Posted by Hight
goeie vraag, misschien heb je er iets aan als ik je vertel dat ik een óude type zekering kast heb, dus nog met staafzekeringen...


Helaas, dat heeft er niks mee te maken. Tot en met 8/82 heeft de golf namelijk nog deze staafzekeringen en toen hadden ze allang het nieuwe gloeisysteem. Ik weet ook niet zeker of je het oude of nieuwe gloeisysteem hebt, maar het lijkt me dat ze de 1.5 met het oude, en de 1.6 met het nieuwe hebben uitgerust. Dat is dus tot 8/80 het oude systeem, en erna het nieuwe. Die datum zou ook bij 8/79 kunnen liggen als ze het laatste productiejaar van de 1.5 met het nieuwe hebben gezet. Daar kan ik me wel iets bij voor stellen, omdat in modeljaar '80 best een aardig aantal detail veranderingen in de kabelboom zijn doorgevoerd t.o.v. modeljaar 79 en daarvoor. Bijvoorbeeld bij de standaard versies met enkele teller een tweetal controlelampjes voor de watertemperatuur van de motor, een gele voor een koude motor en een rode voor een te warme. Hiervoor had je alleen een lampje dat oplichtte wanneer je motor oververhit was, wanneer het te laat was dus...
Reply With Quote
  #24  
Old 02-04-2013, 22:10
Hight's Avatar
Hight Hight is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,356
Default

Nou dat het lampje niet werkt komt iig door een breuk in die 'flexibele printplaat' aan de achterzijde van de teller, als ik hem eruit heb een een stukje beweeg doet de gloeilamp en de oliedruk lamp het wel.
__________________
1984 VW Golf mk1 GTI Pirelli Schrick turbo

2000 Seat Arosa 1.4MPI
Reply With Quote
  #25  
Old 03-04-2013, 15:06
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

Als je interesse hebt, kan ik wel eens kijken of ik nog zo'n plaat heb liggen. Ik heb nog een stapel van een stuk of 20 nos van die dingen, hij zal er vast wel bij zitten.
Reply With Quote
  #26  
Old 03-04-2013, 16:20
Hight's Avatar
Hight Hight is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,356
Default

Quote:
Originally Posted by Barn171
Als je interesse hebt, kan ik wel eens kijken of ik nog zo'n plaat heb liggen. Ik heb nog een stapel van een stuk of 20 nos van die dingen, hij zal er vast wel bij zitten.


als je zou willen, graag.
__________________
1984 VW Golf mk1 GTI Pirelli Schrick turbo

2000 Seat Arosa 1.4MPI
Reply With Quote
  #27  
Old 03-04-2013, 16:34
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,561
Default

Is het niet veel simpeler om even een soepel stukje draad over het gebroken printspoor heen te solderen?
Reply With Quote
  #28  
Old 03-04-2013, 16:44
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

Quote:
Originally Posted by Erik Baas
Is het niet veel simpeler om even een soepel stukje draad over het gebroken printspoor heen te solderen?


Kan, maar is niet echt netjes en vaak ook wat kwetsbaarder. Soleren gaat sowieso niet op zo'n dunne plaat, dan moet je met een speciale zilververf aan de gang. Dat gaat wel (ik heb het ook wel gedaan), maar is echt een pekinees werkje...

@ Hight: Als je een vw-nummer hebt voor me, is dat wel handig. Ik ga sowieso nu ff kijken.
Reply With Quote
  #29  
Old 03-04-2013, 17:05
Hight's Avatar
Hight Hight is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,356
Default

Quote:
Originally Posted by Barn171
Kan, maar is niet echt netjes en vaak ook wat kwetsbaarder. Soleren gaat sowieso niet op zo'n dunne plaat, dan moet je met een speciale zilververf aan de gang. Dat gaat wel (ik heb het ook wel gedaan), maar is echt een pekinees werkje...

@ Hight: Als je een vw-nummer hebt voor me, is dat wel handig. Ik ga sowieso nu ff kijken.


ga k regelen voor je
__________________
1984 VW Golf mk1 GTI Pirelli Schrick turbo

2000 Seat Arosa 1.4MPI
Reply With Quote
  #30  
Old 03-04-2013, 21:07
Hight's Avatar
Hight Hight is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,356
Default

171 919 059 Af
__________________
1984 VW Golf mk1 GTI Pirelli Schrick turbo

2000 Seat Arosa 1.4MPI
Reply With Quote
  #31  
Old 03-04-2013, 21:14
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

Zo, dit is wat er ligt:



VDO




VDO




motometer




motometer

Even goed kijken naar het aantal aansluitingen bij de hoofdstekker, en hoeveel controlelampjes er in zitten. Het merk van de print valt met de juiste print als het goed is samen met met het merk van je tellers

Dat is dan i.p.v. het nummer, die foto's
Reply With Quote
  #32  
Old 03-04-2013, 21:22
Hight's Avatar
Hight Hight is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,356
Default

ik ga morgen kijken! iig bedankt!
__________________
1984 VW Golf mk1 GTI Pirelli Schrick turbo

2000 Seat Arosa 1.4MPI
Reply With Quote
  #33  
Old 03-04-2013, 21:28
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

Reply With Quote
  #34  
Old 07-04-2013, 18:51
Hight's Avatar
Hight Hight is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,356
Default

Hij is iig van VDO maar stat niet bij de foto's die je gemaakt heb.
heb hem nu zo goed als dat kan gerepareerd, hij werkt weer.

tevens vandaag even een voor spoiler gemonteerd, verlagingssetje en een zooi kabels onder de motorkap vandaan getrokken.

mvg Mike
__________________
1984 VW Golf mk1 GTI Pirelli Schrick turbo

2000 Seat Arosa 1.4MPI
Reply With Quote
  #35  
Old 09-04-2013, 16:20
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

Mike heeft mij gister gevraagd om eens lijstje te maken van de details die niet juist zijn aan zijn golf. Dus hierbij;

Exterieur:
- Kuiprandjes horen er niet op, deze zaten alleen op de GTI uitvoeringen, later ook op de GTD. Ze zitten er vaak omheen om roest aan de randen te verbergen zodat het wagentje nog een keer door de keuring getrokken kan worden. Schrik dus niet als je ze er dadelijk afschroeft.
- De bumpers horen een chroom biesje in te hebben. Dus geen stalen chromen bumpers, maar plastieken met een chromen bies in.
- Er hoort een chroom lijstje onderaan de achterklep te zitten, die ontbreekt ook.
- Smalle onderlip aan het voorfront ontbreekt.
- De mistlampjes natuurlijk, die horen er ook niet op zitten.
- De grill is ook niet helemaal correct. Het diesel plaatje hoort er niet in. Deze bestond pas vanaf 8/81 en heeft precies 1 heel jaar in de grillen van de golf gepronkt. Dat betekend ook dat de grill niet helemaal juist is, je moet er namelijk een hebben waar de twee rechthoekige gaatjes waarin het diesel plaatje zit geklemd, ontbreken. Detail, je ziet ook maar zelden een juiste in zo'n oude diesel steken.
- Er zitten vol chromen lijstjes op de flanken. Deze horen er niet op. In de plaats ervan moeten er chromen lijstjes op zitten met een enkele rubberen stootlijst.
- De rechter buitenspiegel had hij blijkbaar niet af fabriek. De GL- uitvoering heeft standaard een van binnenuit verstelbare buitenspiegel, maar alleen links. Als de eigenaar na een aantal jaar zich toch wel begon te storen aan het ontbreken van een exemplaar aan de rechter zijde, werd er heel vaak een dun exemplaar gemonteerd, zoals ook hier het geval is. Dat was natuurlijk veel gemakkelijker te monteren dan zo'n van binnenuit verstelbaar exemplaar en veel goedkoper. Ik vind het altijd wel karakter als er een golf rond rijdt origineel zonder de rechter spiegel, maar je mist hem wel...
- De velgen, je zult deze wel laten zitten verwacht ik (en gelijk heb je), maar origineel zaten er, geloof het of niet, 4,5J brede sloffen onder. Met 155 bandjes. En dat dan op de GTI na duurste uitvoering van de golf, lekker... Rolt ook een stuk meer in de bocht, die smalle wieltjes.
- Je achteruit wisser is een optie. Deze hadden ook de meest luxe golfjes toen nog steeds niet standaard. Maar hij verkeert in jouw golf niet helemaal in top conditie. Ze horen namelijk rechtop te staan in ruststand, maar als het asje wat begint te roesten en meer wrijving ondervindt, blijft hij zo halverwege staan. Moet je gewoon ff in zijn geheel vervangen, ik heb er nog wel eentje voor je liggen voor 15 euro.

Interieur:
- Je vloermat zit links voor niet goed
- De stoelen zijn uit een GL- uitvoering tussen 8/76 en 8/78. Je hoort ze te hebben gelijk ze in deze steken. Gewoon marktplaats in de gaten houden, zo komen wel eens voorbij.
- Die rommel op de middenconsole hoort er ook niet in.
- Onder de stuurkolom, over de zekeringdoos hoort een stukje bekleding te zitten. Dat is een voorgevormd paneeltje, zwart fluffig bekleed.
- Rechts hoort onder het dashboard nog een "plankje" te zitten. Als je beneden op de link naar mijn '77er klikt, kun je zien wat ik bedoel.

Motorisch kan ik niets vinden behalve die elektriek kabels, dat niet origineel is. Het blok zelf is een 1.5, te zien aan het luchtfilter, olievuldop en vooral de karterontluchting. Dat was destijds een modificatie vanuit volkswagen omdat ze zonder die extra slang nog wel eens de neiging hadden om op hol te slaan...
En je linker voorscherm is eens vervangen geweest. De rechter is wel de originele.

Zo kun je wel weer even vooruit denk ik?!

PS: mensen gaan nu bijna gegarandeerd beweren dat Barn171 dit of dat niet juist heeft, bespaar de moeite. Ik kan iets over het hoofd hebben gezien, maar wat er staat is juist, geen twijfel mogelijk.
Reply With Quote
  #36  
Old 09-04-2013, 16:55
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

klopt helemaal Barn...
denk ook eerlijk gezegd dat het van oorsprong een Belgische GLD is geweest..
plaatje van D'ieteren op het voorfront..
op hol slaan deed een oud 1500 dieseltje van mij ooit ook ,zelfs met die carterontluchting..was een gevalletje exit zuigerveren toen..
dan loopt ie wel (heel even),de teller plat..
hoe zit dat met de rembekrachtiger eigenlijk?..ik heb een 77er GLD gehad met CAV pomp ..en die had geen servo erop zitten..
bouwjaar?..
Reply With Quote
  #37  
Old 09-04-2013, 17:08
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

Klopt, is inderdaad een originele belg. Dat plaatje is idd van de fabriek in brussel, en hebben alleen de wagens die daar gemaakt zijn.

Dat ze met modificatie nog steeds op hol slaan heb ik nog nooit gehoord. De 1.5 GLD uit '77 die mijn opa ooit nieuw kocht is ook wel eens op hol geslagen, maar na de modificatie nooit meer. Wel sprong er om de ton de koppakking eruit. Dat was tijdens dat mijn opa eigenaar was al 5 keer...

Rembekrachtiger is deels bouwjaar gerelateerd, maar het ligt ook aan het type motor. Alle 37 kW motoren (1.1 benzine en 1.5 diesel) hadden standaard tot 8/80 geen rembekrachtiger. Ongeacht de uitvoering. Mijn '79 GL 1.1 heeft ook geen rembekrachtiger, en dat is toch wel serieus harder stampen!
Reply With Quote
  #38  
Old 09-04-2013, 17:12
Hight's Avatar
Hight Hight is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,356
Default

wtf, waar haal je t vandaan!

paar dingen zijn al gebeurt:
achtermistlicht weg,
ruitenwisser voor gefixt, asjes helemaal dicht geroest.
kabels eruit getrokken onder de motorkap
middenconsole eruit (helemaal verkloot met die schakelaars erin)
gloeilamp en oliedruklamp gemaakt
verlaagd en 14" pirelli wielen eronder.

vanavond even de toeter maken, werkt namelijk niet zonder sleepring...

iig bedankt Rik!

edit: hoe zit dat met die mistlichten, er zit wel een originele schakelaar in met een kabel die rechtstreeks uit de kabelboom komt...
__________________
1984 VW Golf mk1 GTI Pirelli Schrick turbo

2000 Seat Arosa 1.4MPI

Last edited by Hight : 09-04-2013 at 17:15.
Reply With Quote
  #39  
Old 09-04-2013, 17:24
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

Je mistachterlicht was waarschijnlijk wel origineel... Zet maar gauw terug! Maak even een foto van die kabels, en ook eentje van de stekkers bij de koplampen en bij het mistachterlicht. Dan kan ik je direct vertellen of het ori is of niet.

Je moet wel een middenconsole terug zetten he, een bruine. Hoort wel bij een GLD.

En waar ik het allemaal vandaan haal? Er staan hier al 15 golfjes, ik heb nooit iets anders dan golf 1 (en t3 dan, want dat is handig voor ondelen op te halen ) gereden, net als mijn pa. Dan hebben wij er nog tientallen gesloopt, maar alleen op de sloop (toen ze er nog lagen). We hebben er nooit gekocht om te slopen, dat is en blijft sonde. Ongeacht bouwjaar of uitvoering. We hebben er ook 1 gerestaureerd en een aantal volledig herzien. Er ligt een schuur vol met delen, waar het steeds meer worden. En als ik het echt niet meer weet heb ik nog een groot aantal originele werkplaatsboeken en de complete folder verzameling van 4/74 t/m 8/83 om op terug te vallen. Van alle folders die vw ooit heeft uitgegeven over de golf 1, ontbreekt alleen die van 1/80 nog.

Daarvan!
Reply With Quote
  #40  
Old 09-04-2013, 17:27
Hight's Avatar
Hight Hight is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,356
Default

haha, nice

ben idd ontbrkende bruine interieur delen aan het speuren!

thnx!
__________________
1984 VW Golf mk1 GTI Pirelli Schrick turbo

2000 Seat Arosa 1.4MPI
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 04:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum