Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 08-11-2013, 10:26
Sethenor's Avatar
Sethenor Sethenor is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 293
Default Golf gti start niet

Sinds dinsdag het probleem dat mijn auto niet meer start.
Ben uit mijn werk bij een tankstation gestopt om even naar het toilet te gaan, kom terug bij mijn auto, wil hem starten maar slaat niet aan. Motor draait maar wil niet lopen. Na even gezocht te hebben blijkt de brandstof pomp niet te draaien.

Als ik in de zekeringkast van relair 80 pin 30 en 87 rechtstreeks verbind dan loopt de pomp. Maar met relais erin gebeurt er niets.

Heb alle zekeringen nagelopen, alles is heel. Heb computer gewisseld, werkt niet.
Tot slot de bak onder het dashboard maar verwijderd. Zie ik ineens dat er een paar druppels water hangen en dat het links van de zekeringkast vochtig is. Nu zit daar ook nog een oud alarm dat niet meer in gebruik is, en deze is vochtig/nat.

Ga ik dit probleem nog oplossen door de auto van binnen warm te stoken zodat de hele boel opdroogt? Of is dit al een verloren zaak?

PS, 8v gti, motorcode PF, nieuw type (1989, CE2)

Last edited by Sethenor : 08-11-2013 at 11:37.
Reply With Quote
  #2  
Old 08-11-2013, 10:34
jorg-maashees jorg-maashees is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,234
Default

Ik zou ook maar eerst die lekkage lokaliseren. Vaak lekt de doorvoor van de kabel voor de motorkap open en dicht te doen daar. Met wat siliconenkit is dit zo opgelost. Vervolgens inderdaad de auto even droog stoken met een elektrisch kacheltje, en kijken wat hij dan doet. Zo niet, even verder zoeken....
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar
Golf 3 1.6 1997 beunmobiel
Reply With Quote
  #3  
Old 08-11-2013, 11:08
EelcoB's Avatar
EelcoB EelcoB is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,132
Default

Relais vervangen. Of alle polen van het relais meten op spanning.
Idd lekkage oplossen en alles droogmaken. Misschienis alles ook geoxideerd. Dan alles schoonmaken/schrappen, of vervangen.
__________________
MK1 EX-TDI > VR6 12V Build!
Reply With Quote
  #4  
Old 08-11-2013, 11:30
Sethenor's Avatar
Sethenor Sethenor is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 293
Default

Heb relais 80 al eens vervangen maar dit haalt niets uit dusver.
Ik zal eerst eens zorgen dat alles droog is en daarna verder gaan zoeken.
Reply With Quote
  #5  
Old 08-11-2013, 11:32
EelcoB's Avatar
EelcoB EelcoB is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,132
Default

Oke, maar hij kan door het water toch weer geoxideerd zijn? Probeer anders te controleren of het relais wel een goed spanning krijgt, en de massa goed is. Dan zou het relais moeten werken.
__________________
MK1 EX-TDI > VR6 12V Build!
Reply With Quote
  #6  
Old 08-11-2013, 11:35
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Ik zou het zoeken in dat alarm..Kan zomaar een soort startonderbreker zijn die zorgt dat je pomp niet inslaat. Dat alarm moet weg, zeker als je het niet meer gebruikt en als ie nat is.
Reply With Quote
  #7  
Old 08-11-2013, 11:36
Sethenor's Avatar
Sethenor Sethenor is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 293
Default

Dat het alarm weg moet ben ik helemaal met je eens. Alleen met al die draden die daarvoor doorgeknipt en doorverbonden zijn gaat dat nog een hele klus worden vrees ik.
Reply With Quote
  #8  
Old 08-11-2013, 15:34
Sethenor's Avatar
Sethenor Sethenor is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 293
Default

Zojuist even gekeken of de auto wel vonkt, dit doet hij ook niet. Vermoed nu dat het dus zoals Melvin zei een startonderbreker is die zowel de bobine als de benzine toevoer afsluit.

Nu dus maar op zoek naar schema's etc om dat ding eruit te knippen.
Reply With Quote
  #9  
Old 09-11-2013, 16:29
Sethenor's Avatar
Sethenor Sethenor is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 293
Default

Gister en vandaag hele dag bezig geweest met de auto. Alarm is eruit en alle kabels zijn weer op de originele manier verbonden.

Sleutel in het contact, omdraaien en lopen.

Even rondje gereden. Bij supermarkt geweest, wil daar wegrijden. NIETS.
Na paar keer sleutel omdraaien hoor ik de pomp weer lopen en start hij.
Thuis gekomen, maar thuis krijg ik 'm nooit meer gestart.

Wat kan dit in vredesnaam zijn?
Reply With Quote
  #10  
Old 09-11-2013, 17:16
Polo1w Polo1w is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,077
Default

Misschien gare zekerinkast? Heb ik ook gehad met de rocco, door waterlekkage. Allemaal oxidatie zat binnenin, gaf vreemde problemen.
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor
E30 320i cabrio '90 😎
Twingo 1.2 '01 extra daily
Twingo 1.2 '08 voor de vrouw
Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back!
Reply With Quote
  #11  
Old 09-11-2013, 18:20
Sethenor's Avatar
Sethenor Sethenor is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 293
Default

Kan je dat ding gewoon openmaken om dat te controleren? Of is dat geen goed idee?
Reply With Quote
  #12  
Old 09-11-2013, 18:20
dukerider dukerider is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 235
Default

Witte blokje aan het contact misschien ?
Reply With Quote
  #13  
Old 09-11-2013, 18:56
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Quote:
Originally Posted by dukerider
Witte blokje aan het contact misschien ?

Dat dacht ik ook tegelijk.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #14  
Old 09-11-2013, 21:22
hummer's Avatar
hummer hummer is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 488
Default

Quote:
Originally Posted by Sethenor
Gister en vandaag hele dag bezig geweest met de auto. Alarm is eruit en alle kabels zijn weer op de originele manier verbonden.

Sleutel in het contact, omdraaien en lopen.

Even rondje gereden. Bij supermarkt geweest, wil daar wegrijden. NIETS.
Na paar keer sleutel omdraaien hoor ik de pomp weer lopen en start hij.
Thuis gekomen, maar thuis krijg ik 'm nooit meer gestart.

Wat kan dit in vredesnaam zijn?


Ik heb exact dezelfde symptomen.Alleen gebeurde het bij mij maanden niet. Was bij mij uiteindelijk wel de relais terwijl deze wel goed leek te zijn. Ben erachter gekomen door een nieuwe relais deze in de auto te leggen. Vervolgens gewacht of het probleem zich voordeed relais gewisseld. gelijk starten. En tot op heden 3 jaar later geen enkel probleem weer gehad.
Reply With Quote
  #15  
Old 09-11-2013, 22:13
Polo1w Polo1w is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,077
Default

Bij mijn zekeringkast kon je, als je m uit de houder klikte aan de achterkant bij de bedrading/stekkers de oxidatie wel zien, ook bij sommige relais wel iets. Wel met een goede lamp kijken.. Contactblokje is idd ook een goeie om te proberen. Zou daar persoonlijk ff een nieuwe voor halen, en gewoon los aan de contactstekker hangen, en eens een middagje rondtouren met een schroevendraaier als sleutel
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor
E30 320i cabrio '90 😎
Twingo 1.2 '01 extra daily
Twingo 1.2 '08 voor de vrouw
Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back!
Reply With Quote
  #16  
Old 10-11-2013, 12:17
RamonR RamonR is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 587
Send a message via MSN to RamonR
Default

Quote:
Originally Posted by Polo1w
Misschien gare zekerinkast? Heb ik ook gehad met de rocco, door waterlekkage. Allemaal oxidatie zat binnenin, gaf vreemde problemen.



Dit herken ik! Had ik met mn gti ook!
Dan stond je voor het stoplicht en dan gingen je ruitenwissers van zelf aan, of je knipperlichten gingen spontaan hun werk doen....
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum