![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Sinds dinsdag het probleem dat mijn auto niet meer start.
Ben uit mijn werk bij een tankstation gestopt om even naar het toilet te gaan, kom terug bij mijn auto, wil hem starten maar slaat niet aan. Motor draait maar wil niet lopen. Na even gezocht te hebben blijkt de brandstof pomp niet te draaien. Als ik in de zekeringkast van relair 80 pin 30 en 87 rechtstreeks verbind dan loopt de pomp. Maar met relais erin gebeurt er niets. Heb alle zekeringen nagelopen, alles is heel. Heb computer gewisseld, werkt niet. Tot slot de bak onder het dashboard maar verwijderd. Zie ik ineens dat er een paar druppels water hangen en dat het links van de zekeringkast vochtig is. Nu zit daar ook nog een oud alarm dat niet meer in gebruik is, en deze is vochtig/nat. Ga ik dit probleem nog oplossen door de auto van binnen warm te stoken zodat de hele boel opdroogt? Of is dit al een verloren zaak? PS, 8v gti, motorcode PF, nieuw type (1989, CE2) Last edited by Sethenor : 08-11-2013 at 11:37. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Ik zou ook maar eerst die lekkage lokaliseren. Vaak lekt de doorvoor van de kabel voor de motorkap open en dicht te doen daar. Met wat siliconenkit is dit zo opgelost. Vervolgens inderdaad de auto even droog stoken met een elektrisch kacheltje, en kijken wat hij dan doet. Zo niet, even verder zoeken....
![]()
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel |
#3
|
||||
|
||||
![]() Relais vervangen. Of alle polen van het relais meten op spanning.
Idd lekkage oplossen en alles droogmaken. Misschienis alles ook geoxideerd. Dan alles schoonmaken/schrappen, of vervangen. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Heb relais 80 al eens vervangen maar dit haalt niets uit dusver.
Ik zal eerst eens zorgen dat alles droog is en daarna verder gaan zoeken. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Oke, maar hij kan door het water toch weer geoxideerd zijn? Probeer anders te controleren of het relais wel een goed spanning krijgt, en de massa goed is. Dan zou het relais moeten werken.
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Ik zou het zoeken in dat alarm..Kan zomaar een soort startonderbreker zijn die zorgt dat je pomp niet inslaat. Dat alarm moet weg, zeker als je het niet meer gebruikt en als ie nat is.
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Dat het alarm weg moet ben ik helemaal met je eens. Alleen met al die draden die daarvoor doorgeknipt en doorverbonden zijn gaat dat nog een hele klus worden vrees ik.
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Zojuist even gekeken of de auto wel vonkt, dit doet hij ook niet. Vermoed nu dat het dus zoals Melvin zei een startonderbreker is die zowel de bobine als de benzine toevoer afsluit.
Nu dus maar op zoek naar schema's etc om dat ding eruit te knippen. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Gister en vandaag hele dag bezig geweest met de auto. Alarm is eruit en alle kabels zijn weer op de originele manier verbonden.
Sleutel in het contact, omdraaien en lopen. Even rondje gereden. Bij supermarkt geweest, wil daar wegrijden. NIETS. Na paar keer sleutel omdraaien hoor ik de pomp weer lopen en start hij. Thuis gekomen, maar thuis krijg ik 'm nooit meer gestart. Wat kan dit in vredesnaam zijn? |
#10
|
|||
|
|||
![]() Misschien gare zekerinkast? Heb ik ook gehad met de rocco, door waterlekkage. Allemaal oxidatie zat binnenin, gaf vreemde problemen.
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor E30 320i cabrio '90 😎 Twingo 1.2 '01 extra daily Twingo 1.2 '08 voor de vrouw Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back! ![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]() Kan je dat ding gewoon openmaken om dat te controleren? Of is dat geen goed idee?
|
#12
|
|||
|
|||
![]() Witte blokje aan het contact misschien ?
|
#13
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dat dacht ik ook tegelijk.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#14
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik heb exact dezelfde symptomen.Alleen gebeurde het bij mij maanden niet. Was bij mij uiteindelijk wel de relais terwijl deze wel goed leek te zijn. Ben erachter gekomen door een nieuwe relais deze in de auto te leggen. Vervolgens gewacht of het probleem zich voordeed relais gewisseld. gelijk starten. En tot op heden 3 jaar later geen enkel probleem weer gehad. |
#15
|
|||
|
|||
![]() Bij mijn zekeringkast kon je, als je m uit de houder klikte aan de achterkant bij de bedrading/stekkers de oxidatie wel zien, ook bij sommige relais wel iets.
![]() ![]()
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor E30 320i cabrio '90 😎 Twingo 1.2 '01 extra daily Twingo 1.2 '08 voor de vrouw Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back! ![]() |
#16
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Dit herken ik! Had ik met mn gti ook! Dan stond je voor het stoplicht en dan gingen je ruitenwissers van zelf aan, of je knipperlichten gingen spontaan hun werk doen.... ![]() |