![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Hallo allemaal,
Ik kom maar gelijk ter zake, de roetschroef (schroef om ingespoten hoeveelheid brandstof te regelen) is gebroken tijdens het afstellen (niet door strak vastdraaien o.i.d.). Metaalmoeheid...? Dit gebeurde bij een uitgeschakelde motor. De bedoeling was om de pomp (die wat te rijk stond) eens wat armer te zetten, maar toen brak de pin! Een deel van de pin zit nog in de brandstofpomp en de rest van de pin met een stukje schroefdraad en de moer eromheen, die heb ik maar netjes bewaard. Ik kan me zo geen oplossing bedenken, ik weet niet of dit te repareren valt of dat ik een nieuwe brandstofpomp moet fixen. Dit is mijn daily en daarom moet dit z.s.m. opgelost worden dus ik hoop dat iemand mij snel kan helpen aan tips of misschien een adresje waar dit probleem te verhelpen valt.
__________________
VW Golf 4 TDI PD130 VW Golf 2 GTD Special (ex) IDI TurboDiesel Tuning |
#2
|
||||
|
||||
![]() ik weet niet waar je woont maar als je in het oosten van het land woont dan even DA-BRT contacteren hier van het forum
|
#3
|
||||
|
||||
![]() ik woon zo'n beetje in het uiterst oosten bijna, thnx, ik zal hem vragen
__________________
VW Golf 4 TDI PD130 VW Golf 2 GTD Special (ex) IDI TurboDiesel Tuning |
#4
|
|||
|
|||
![]() heb je de moer mischien vastgedraaid in plaats van losgedraaid?
Je kunt het proberen uit te boren met een linksdraaiende boor..., maar als je de draad beschadigd of als er metaalsplinters in de pomp vallen ben je weer wat verder van huis... |
#5
|
||||
|
||||
![]() lasapparaat nemen (automaat), een nagel/kleine bout in de kop steken en ff de pin aantikken.
terwijl jij aantikt, duwt een 2de persoon de lastransfo uit. dan zit die nagel/bout vast gelast op die pin en kan je die er misschien uitdraaien
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#6
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Quote:
__________________
VW Golf 4 TDI PD130 VW Golf 2 GTD Special (ex) IDI TurboDiesel Tuning |
#7
|
||||
|
||||
![]() Probleem is ongeveer 2 weken geleden opgelost door Da-Brt. Auto rijdt weer lekker dus hier mag een slotje op. Allemaal bedankt voor de tips
__________________
VW Golf 4 TDI PD130 VW Golf 2 GTD Special (ex) IDI TurboDiesel Tuning |