Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 10-12-2013, 14:37
Kurt123 Kurt123 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2013
Posts: 9
Default golf 2 1.3 benzine verwarming werkt niet volledig

hallo , mijn verwarming van de auto wordt alleen een beetje lauw op stand 1 ,als k op stand 2 en naar 3 ga blaast ie koude lucht , heb alles al geprobeerd nieuw schuim (in dit geval ducktape) overal waar nodig , ventilator uitgekuist , radiator uitgekuist , nieuwe thermostaat gestoken want andere was kapot ,koelsysteem volledig gespoeld, darmen worden allemaal warm , nieuw waterpomp steekt er ook in , koelvloiestof is zeer helder , zekeringen ook nagezien , en is het normaal dat deze wagen bedrijfstemperatuur van 105 heeft ?? ,en dat de fan pas aanslaagt nadat de meter over de helft staat , heb bijna alles geprobeerd maar niets helpt , ben ik iets vergeten ??? wie kan mij helpen want de winter komt eraan en zonder verwarming brrrr
alvast bedankt kurt
Reply With Quote
  #2  
Old 10-12-2013, 14:45
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,560
Default

Reply With Quote
  #3  
Old 10-12-2013, 15:04
Kurt123 Kurt123 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2013
Posts: 9
Default

okay thx , ja had ik ook al gevonden :-)
maar ik geraak er echt niet uit wat of hoe het zou kunnen zijn pfff :-(
Reply With Quote
  #4  
Old 10-12-2013, 15:34
VdubMKII's Avatar
VdubMKII VdubMKII is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 917
Default

Gezien je alles al vervangen hebt blijft alleen de kachelradiator nog over, zit onder je dashbord thv de middenconsole, je kan tevens nog eens je thermostaat in een pannetje met kokend water leggen om te zien of die wel werkt, kan best zijn dat je nieuwe thermostaat ook kapot is.
__________________
2003 Bmw e39 530D
Golf MK3 Cabrio -> Zomercruiser
Golf MK3 GTI -> Ringtool

Follow me on facebook MW Photography
Instagram VamossDetailing
Reply With Quote
  #5  
Old 10-12-2013, 15:38
Kurt123 Kurt123 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2013
Posts: 9
Default

Okay , z'n ja idd heel de nest is er al eens uitgeweest voor de radiator te spoelen en zag er nog vrij goed uit dus ma ja kan zijn e , en ja de thermostaat kan natuurlijk zijn e :-(
Reply With Quote
  #6  
Old 10-12-2013, 16:17
CAR-POOL CAR-POOL is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 1,494
Default

Gewoon achterste klep dichtplakken met ducktape is voldoende! Nooit weer problemen gehad met de kachel is nog nooit zo warm geweest!
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year
- Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project.
- Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven
Reply With Quote
  #7  
Old 10-12-2013, 16:45
Kurt123 Kurt123 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2013
Posts: 9
Default

Je bedoelt de klep aan de radiator toch e ? In het kachelhuis ? Is ook al gedaan
Reply With Quote
  #8  
Old 10-12-2013, 17:00
VdubMKII's Avatar
VdubMKII VdubMKII is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 917
Default

Heb je het systeem goed ontlucht? dop eraf laten > kachel op warm zetten > laten lopen > af en toe een verhoogd toerental totdat de ventilator aanspringt > bijvullen tot de max en de dag erna nog even controleren / bijvullen wanneer nodig is.
__________________
2003 Bmw e39 530D
Golf MK3 Cabrio -> Zomercruiser
Golf MK3 GTI -> Ringtool

Follow me on facebook MW Photography
Instagram VamossDetailing
Reply With Quote
  #9  
Old 10-12-2013, 17:13
Kurt123 Kurt123 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2013
Posts: 9
Default

Ja normaal gezien is het goed ontlucht , maar mss toch iets fout gedaan kan altijd natuurlijk , hoe kan ik dit nog eens doen gewoon dop er volledig aflaten of beetje losdraaien ?
Reply With Quote
  #10  
Old 10-12-2013, 17:25
VdubMKII's Avatar
VdubMKII VdubMKII is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 917
Default

dop helemaal eraf en dan doen zoals hierboven staat.
__________________
2003 Bmw e39 530D
Golf MK3 Cabrio -> Zomercruiser
Golf MK3 GTI -> Ringtool

Follow me on facebook MW Photography
Instagram VamossDetailing
Reply With Quote
  #11  
Old 10-12-2013, 17:27
StefTurboDiesel StefTurboDiesel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2013
Posts: 340
Default

Dop helemaal eraf laten, goed laten warm lopen, soms beetje gas bijgeven als je het snel op temperatuur wil krijgen, de koelfan 1 Ă* 2 maal laten aanspringen, en normaal moet het dan in orde zijn. Bijvullen indien nodig.
Reply With Quote
  #12  
Old 10-12-2013, 17:29
Kurt123 Kurt123 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2013
Posts: 9
Default

Okay zal ik eens proberen se heb dit wel gedaan hoor , maar de dop gewoon los gedraaid niet eraf dus mss is dat een van de problemen
Reply With Quote
  #13  
Old 10-12-2013, 18:23
Kurt123 Kurt123 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2013
Posts: 9
Default

Mmm k heb nog eens goed rond gekeken aan de motorblok rondom en ben tot de conclusie gekomen dat hij koelvloeistof lekt links onder de carbu dus waterpomp terug kapot ???of ben ik verkeerd ken er nog niet alles van dus :s
Reply With Quote
  #14  
Old 10-12-2013, 18:41
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

Zou kunnen. De waterpomp loopt idd wel over de distributie met deze motoren.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #15  
Old 10-12-2013, 18:47
Kurt123 Kurt123 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2013
Posts: 9
Default

Ah ha mss probleem opgelost dan als k ze vervang e
Reply With Quote
  #16  
Old 10-12-2013, 20:41
bprijs's Avatar
bprijs bprijs is offline
Volksforum Aandeelhouder - Swallowtail Junkie
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,813
Default

Heb je nog een extra bypass zitten voor het schutbord?
Dus als het ware een brug tussen de aan en afvoer leiding naar de kachel radiator in het kachelhuis.
Als dit het geval is dan is waarschijnlijk daar je thermostaat kapot.
Want hier zit ook een thermostaat in.
Deze is er voor dat het water in de kachelradiator niet te heet word.
Omdat de radiator nog wel eens wou ploffen.
De bypass zorgde er voor dat als het water te heet werd het rechtstreeks terug ging en niet door de kachelradiator.
Deze thermostaten willen nog wel eens stuk gaan en wat je dan krijgt is dat ie bij 90 graden temperatuur al de boel om gaat leiden.
En je kachel radiator alleen heel in het begin een beetje warm word.

Het is een heel verhaal maar zeker het kijken waard.
__________________
Tweede swallowtail van 74 in de resto
Mijn 74er slapend project
Oud 75er swallowtail project


Cnc Frezen, custom made onderdelen ik maak het terecht voor je.
Pm me voor meer info
Reply With Quote
  #17  
Old 10-12-2013, 20:56
Kurt123 Kurt123 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2013
Posts: 9
Default

Nope daar zit niets tussen de slangen dus
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum