#1
|
|||
|
|||
Gezocht: afbeelding 6n2 vaste verlaging, in de buurt van den haag een proefritje?
Ik weet dat het tegen de trend indruist, maar ik begin toch weer te denken aan een vaste verlaging.
Mijn uitgangspunt was m'n golf 1 met schroefset van Sjaak. Nu rij ik een polo 6n2 met een schroefset van Weitec. Die laatste is aanzienlijk beter/comfortabeler. Maar mijn rug (en vriending) begint te twijfelen aan het comfort, vandaar de gedacht aan weer een vaste verlaging van 60-40mm omdat ik geloof ik helemaal niet zo heel laag rij nu. Iemand suggesties qua sets voor ongeveer 300 euro? Misschien Vogtland, AP of H&R? Als je foto's hebt van verlaagde polo's, heel graag! (als t kan met info over de velg en band maat)
__________________
Golf MkI, 1.4 aex, 268 nokkenstok en spaghetti uitlaat! Last edited by guusvandevenne : 29-09-2016 at 16:52. |
#2
|
|||
|
|||
Ik rij een Lupo met een 40-40 vogtland set. Niet bunkerhard, veert keurig terug. Rijdt nog best sportief en je kunt normaal een drempel over of stad in met klinkerwegen etc. Stoep op rijden ook geen probleem. De rebound van de dempers zijn wel stevig maar het stuiteren valt mee. Ik zou 'm kunnen vergelijken met een splinternieuwe golf met een verlaagd bluemotion onderstel. want die vind ik ook best stevig afgeveerd.
Best keurig voor 280 euro. Last edited by R-oy : 29-09-2016 at 21:47. |
#3
|
|||
|
|||
Dank je wel Roy! goed om te lezen.
__________________
Golf MkI, 1.4 aex, 268 nokkenstok en spaghetti uitlaat! |
#4
|
||||
|
||||
Ik rijd met m'n Polo 6N1 met vaste verlaging 40/40. Expres voor gekozen omdat het een daily/boodschappen auto is en nog gewoon 'normaal' met de auto wil kunnen rijden
De laatste jaren eigenlijk nooit meer schroefsets gemonteerd omdat ik het niet kan laten m'n auto iedere week toch weer een stukje lager te zetten. Dus vanwege zelfbescherming maar voor vaste verlaging gegaan Ik heb overigens zo'n 'merkloos' setje verlatingsveren van een paar tientjes en ben meer dan tevreden, zit er nu al zo'n 50.000km onder. Comfort amper iets moeten inleveren, maar de auto staat gewoon een stuk netter. Denk dat die duurdere merken beter zijn omdat die vaak progressieve veren gebruiken. Zal van de week even foto maken van m'n 6N met 40/40.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#5
|
|||
|
|||
Ik dacht dat ik de enige was die toch een vaste verlaging in overweging nam, maar dat valt dus wel mee Alle foto's zijn welkom!
Misschien iemand interesse in een Weitec schroefsetje?
__________________
Golf MkI, 1.4 aex, 268 nokkenstok en spaghetti uitlaat! |
#6
|
||||
|
||||
Beste ervaring met veren heb ik toch met eibach. betaal je wat meer voor, maar het is wel vrij origineel afgeveerd.
Goedkope setjes werken trouwens net zoals een schroefset -> na een paar jaar staan ze een stuk lager dan in het begin
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#7
|
|||
|
|||
Ik zat ook al uitvoerig over Eibach veren te lezen. Dat deze toch nog veel comfort bieden. Ik zit dan te denken aan de 45/50mm verlaging voor en 35/40mm achter (als ik dat goed uit mn hoofd zeg) Maar ik denk wel dat ik daar aangepaste (kortere) dempers voor nodig zou hebben. En een complete Eibach set met Bilstein dempers is toch wel dubbel geprijsd qua initieel budget.
__________________
Golf MkI, 1.4 aex, 268 nokkenstok en spaghetti uitlaat! |
#8
|
|||
|
|||
Guus, bedenk wel; hoe lager je qua veren gaat hoe minder de veerweg is etc.
Dan ben je weer terug bij af en bok en stoot je als nog over de baan. |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Met de originele schokdempers kun je ongeveer 40mm verlagen zonder dat de veren los komen te liggen. Er zijn wel uitzonderingen, afhankelijk van hoe de fabrikant de veren heeft gemaakt. Er zijn genoeg verlagingsveren juist langer dan origineel.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#10
|
|||
|
|||
Ja ik begrijp natuurlijk dat een korte demper minder slag kan maken waardoor deze ook straffer gedempt zal zijn. Dat is ook de rede om de weitec schroefset misschien toch maar te vervangen.
Iemand ervaring met de de Bilstein B8 dempers toevallig?
__________________
Golf MkI, 1.4 aex, 268 nokkenstok en spaghetti uitlaat! |