![]() |
|
||||
|
||||
![]() hallo,
ik ben zelf op zoek naar een edition one, maar nu moet ik die ook nog verzekeren maar ik zit met een probleem !!! het zit namelijk zo, mijn pa heeft al een auto en mijn stiefma ook. als ik dan mijn gti'tje wilde kopen zou ik die op naam van mijn pa zetten vanwege de lage verzekeringskosten ![]() ![]() ![]() daarom moet ik van hem de auto op mijn eigen naam zetten. ik ben 19 1/2 en heb al 1 jaar mijn rijbewijs. maar nu heb ik gehoord dat je ook de auto op naam kan zetten van je pa met als jezelf als 2e bestuurder ![]() DUS MIJN VRAAG WAS OF IEMAND WEET OF DIT KLOPT ??? ![]() hoop dat iemand mij een verlossend woord kan schenken want ik wil egt zooo graag een auto he ![]() gtrz erik |
|
||||
|
||||
![]() Ben slim en verzeker hem gewoon op je eigen naam...Heb ik ook al gedaan vanaf mn achttiende..Kost je nu veel centen maar krijg je geen gezeik en wordt het na een aantal jaartjes echt cheap...
grtz..Vic..
|
||||
|
||||
![]() Quote:
maja een gti op eigen naam zat ik ook aan te denken maar dan betaal je hendig veel ![]() ![]() maar als het via die weg kan dan kan ik ook no-claim opbouwen zeiden ze maja dat weet ik dus niet zeker, daarom moet ik eigenlijk wat bewijs hebben, (iemand die het zelf ook zo doet of een verzekerings site waar dit opstaat) ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Op de naam van je pa (als regelmatige bestuurder), met jou als medeverzekerde, is mogelijk.
Maar mocht je een dusdanig iets veroorzaken waarbij de verzekeringsmaatschappij onderzoek gaat doen naar eventuele onregelmatigheden, en ze komen er achter dat jouw vader NIET de regelmatige bestuurder is, dan zullen ze besluiten niks uit te keren. Zo werkt het nu eenmaal, en wat mij betreft is dat erg logisch.
|
|||
|
|||
![]() Gewoon op je eigen naam zetten. Is ook niet voor niks dat als je net je rijbewijs hebt dat je moeilijk een gti op naam kunt zetten.
Heb al zoveel jonge lui in de sloot zien liggen. En die hebben niet eens een gti/gsi/vtec en weet ik veel wat nog meer. Laat staan dat ze eens echte een snelle auto krijgen. Dus net zoals Bruders al zei. Gewoon op je eigen naam. Dan wordt het in de toekomst alleen maar goedkoper.
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail Last edited by steven16v : 05-12-2005 at 15:33. |
|
||||
|
||||
![]() op eigen naam zetten..
koop een auto die minder de naam heeft, corrado en golf liggen nou eenmaal erg gevoelig bij de verzekeraars.. met een 1300 kan je ook een hoop lol hebben voor een hoop minder geld.
|
||||
|
||||
![]() "onze" polo staat op mijn naam, en is op mijn polis verzekerd, dit omdat ik via mijn werk collectiviteits korting krijg. Echter heb ik wel aangegeven, dat mijn vriending er ook regelmatig mee rijd. Nu betaal ik een klein bedrag extra in de maand, en is mijn vriendin medeverzekerde. Dit bij Centraal Beheer....
|
||||
|
||||
![]() dus dat verhaal van "ik verzeker hem op naam van mijn vader met mij als 2e bestuurder" is gwoon niet waar ?
nou dan zit er denk ik nix anders op, dan spaar ik gwoon nog ff door dat ik als een jaartje verzekeringsgeld bij mekaar heb en dan kan ik tenminste een echte auto gaan rijden ![]() heb ook gedacht om een lichtere auto te pakken (zoals een G40) maar toch trekt me dit niet zo als een echte edition one ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Je kunt em beter op je eigen naam verzekeren, kost je in t begin wat meer maar je bouwt wel je eigen no claim op.
|
||||
|
||||
![]() kan wel op naam van je vader enzovoort, maar is gewoon niet verstandig
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Een G40 is lichter, dat klopt ![]() Maar daardoor ook sneller (qua acceleratie) dan een Golf 2 < G60. Een G40 heeft niet zo de naam als een Golfje GTI naar mijn idee, maar qua kosten zal het niet veel maken.
|
||||
|
||||
![]() Heb je ook nog ergens een paar cellen zitten die 't kunnen verklaren waarom de verzekering van een GTI voor een 19,5 jarige, met 1 jaar rijbewijs wat duurder kan uitvallen dan voor een simpele 1300?
egt wel! Als je toch zo graag een eigen auto wil hebben,. betaal er dan ook gewoon voor! Wil je dat antwoord helemaal niet horen, check dan een ander forum ofzo, of vraag 't gewoon niet.
|
|
||||
|
||||
![]() een G40 is inderdaad een leuk alternatief. is niet zo duur in de verzekering als een gti. ik geloof dat ze naar motor inhoud, gewicht en omgeving kijken en aan de hand daarvan je premie bereken. en inderdaad de G40 heeft bij de verzekering nie echt een naam.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ze kijken toch ook hoe snel je auto kan.....?? of heb ik nou ook lulkoek gehoord ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Die verneuken het wel voor de rest die wel normaal wil en kan rijden ![]()
|
||||
|
||||
![]() ik begin nu ook een beetje te twijfelen, maar volgens mij kijken ze niet naar topsnelheid of hoeveel kw je auto is. correct me if i'm wrong.
|
||||
|
||||
![]() Gewoon op je eigen naam verzekeren... en waarom voor 1 jaar verzekering sparen ? je kan ook per maand betalen.. je ben dat wel ietsjes duurder uit aan het eind van de rit maar je rijd hem wel
![]() Ik rijd vanaf mijn 18de al GTI en ook op mijn eigen naam, heb ze altijd verzekerd gehad bij Unive en ben elke keer persoonlijk langs gegaan en niet telefonetisch.
|
||||
|
||||
![]() Ik heb mijn eerste Polo op naam van mijn vader verzekerd. Met mij als regelmatige bestuurder. De opgebouwde no-claim heb ik toen ik het huis uit ging en de verzekering ivm het adres op mijn eigen naam ging gewoon meegenomen.
Toen ik daarna een G40 kocht werd de verzekering iets duurder aangezien de G40 iets zwaarder is. Mijn verzekering deed wel moeilijk over mijn GTI. Die is lastiger als oldtimer te verzekeren.
|
||||
|
||||
![]() Dat zijn nog de dingen wat nog mooi is aan portugal!
Ik betaal 270 euro w.a verzekering per jaar! ![]() (ondanks ze hier alles naar strond rijden blijft het verzekeren hier laag)
|
||||
|
||||
![]() Quote:
AMEN !! Daar komt bij in t jaar dat je 24 wordt ga je ineens 3 of 4 treden korting omhoog, dus als je vanaf je 18e no-claim om bouwt heb je op je 24e al 50-60 % korting, tenminste ik wel