![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() ik vroeg me af hoe je het beste de accu naar de kofferbak kunt verplaatsen...
hoe kun je deze goed vastzetten zonder heftig te gaan boren in de bodem. ![]() verder vroeg ik me af of het niet link is mbt accuzuur. gaat dit niet snel lekken of zo? kortom wie heeft dit al eens gedaan en hoe kun je dit het beste doen? welke kabels kun je het beste gebruiken om naar voren te leggen? |
#3
|
||||
|
||||
![]() Quote:
k kan je zeggen dat als je een normale accu hebt die egt niet snel zullen lekken, als ze zouden lekken zou dit ook slecht zijn voor de motorruimte ![]() maar het is zker normaal te doen in je kofferbak, alleen het vastzetten wordt een probleem.
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One '10 Audi A4 B8 Avant |
#4
|
||||
|
||||
![]() Omtrent dit onderwerp zijn er al eerder (uitgebreide) topics geweest, ff zoekfunctie gebruiken.
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 |
#5
|
||||
|
||||
![]() Quote:
idee waar je die bakken krijgt? |
#6
|
||||
|
||||
![]() hoe zit dat eigenlijk bij bmw's? hebben die ook bakken waar de accu in zit? die hebben namelijk standaard achterin.
dan kan ik me een sop de sloop gaan orienteren. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Lang leve google... Dit is de eerst die ik tegenkom... er zullen er vast meer zijn.. http://www.biesheuvel.nl/shop/detail/2297
__________________
Cabby |
#8
|
||||
|
||||
![]() Quote:
super... haha heb ik je toch zover gekregen dat ik niet zelf heb hoeven zoeken. ![]() thnx! |
#9
|
||||
|
||||
![]()
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#10
|
||||
|
||||
![]() Quote:
de ruimte waar je je accu in zet (bv die vloeistof dichte bak) moet wel ventileren (met volgens mij d ebuitenlucht) ivm de mogelijke opbouw van zogenaamd knal gas.. een gel accu is volledig dicht en heeft hier geen last van, die mag je dus overal plaatsen! zelfs in een zijscherm mocht dat passen..
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects. ||Corrado G60|| |
#11
|
||||
|
||||
![]() en gewoon een onderhoudsvrije accu plaatsen? die heeft geen bak nodig want die lekken echt niet(doen de meeste accu's zowiezo niet)
en voor het vastmaken iets van spanbanjes aan een van de zeikanten in je achterbak? |
#12
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ze lekken wel. Geen vloeistof, maar gas. En dat gas (knalgas / H2) mag niet in het interieur van de auto terecht komen. Slangetje d'r aan, ik weet t, maar goed: Zonder lek/beschembak mag ie niet zo achterin in de auto staan. Ook niet aan de zijkant: APK afkeur. BTW: Spanbandje? in geval van een ongeluk, waar denk je dat die accu heen vliegt?
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#13
|
||||
|
||||
![]() Ik heb al jaren een accu achterin staan,gewoon een optima gel accu nemen ,die kan je ook nog eens op zijn kant zetten bij mij staat hij op zijn kant onder mijn achterlicht.
Als je hem in een bak moet zetten met ontluchting hou je weinig meer over van je kofferbak. Gebruik goede dikke kabels anders gaat het goed fout en plaats een hoofdstroom schakelaar mocht de kabel ergens kortsluiting maken kan je de accu makkelijk uit schakelen. Succes |
#14
|
||||
|
||||
![]() Precies: een GEL accu mag dus wel zo in de kofferbak staan (of elders in het interieur): deze zijn, in tegenstelling tot onderhoudsvrije accu's, dus wel volledig gesloten.
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#15
|
||||
|
||||
![]() Quote:
zoals ik al vermelde dus ![]()
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects. ||Corrado G60|| |
#16
|
||||
|
||||
![]() Nu wil ik wegens ruimte gebrek van de 20vt de accu in de koffer plaatsen. Nu heb ik hier een aantal vragen over.
Wat is de minimale dikte die de + moet hebben van voor naar achter zonder dat ik me auto in de brand steek? Is het verstandig om een apparte massa te leggen wanwege storingen of geeft het carroserie zelf geen probleem? Begrijp dat het verstandig is om hem toch te zekeren maar omdat de startstroom er natuurlijk ook overheen moet wat voor zekering? of iets anders kan ik hier het best voor gebruiken? In iedergeval alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen. Groet Marald
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04 - Audi A3 8p '04 1.9 TDI - Seat Arosa S '03 1.4 - VW Caddy 3k '10 1.9 TDI http://www.krasendeukservice.nl |
#17
|
||||
|
||||
![]() iemand, dan kan ik hier en daar wat bestellen.
Ben vooral bang dat als ik hem zeker, ik bij elke keer starten mij zekering kan vervangen.
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04 - Audi A3 8p '04 1.9 TDI - Seat Arosa S '03 1.4 - VW Caddy 3k '10 1.9 TDI http://www.krasendeukservice.nl |
#18
|
||||
|
||||
![]() Marald,
Er zijn al meerdere topics over dit onderwerp. Zoekt en gij zult vinden!
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 |
#19
|
||||
|
||||
![]() Kwam met het zoeken uit op dit topic, en kon ik mijn info niet echt vanaf halen.
Maar zal nog eens verder zoeken ![]()
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04 - Audi A3 8p '04 1.9 TDI - Seat Arosa S '03 1.4 - VW Caddy 3k '10 1.9 TDI http://www.krasendeukservice.nl |