Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 01-05-2007, 14:35
Bega_louie's Avatar
Bega_louie Bega_louie is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 135
Default

Heel mooi gedaan!! Ziet er echt super uit... Ennuh de omgeving van de foto's ook super!
__________________
http://www.dtcsurhuisterveen.nl/
VW Golf MK1, 1982 vijfdeurs
VW Golf MK1, 1982 3 deurs automaat
VW Golf MK1 Cabrio, 1989
VW Golf MKVI, 2010 vijfdeurs
VW Touran, 2007
Reply With Quote
  #22  
Old 01-05-2007, 17:02
Sjoes 85
Guest
 
Posts: n/a
Default

Hey Yal,

supervette prachtige mooie GTI heb je daar! helemaal zelf gerestaureerd? mijn complimenten hoor, echt een verschil van dag en nacht tussen aankoop en nu!
Reply With Quote
  #23  
Old 01-05-2007, 21:56
Siem's Avatar
Siem Siem is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 1,459
Send a message via AIM to Siem
Default

Super golf 1 gti, en een pareltje

__________________
Golf 1 '83
VW haaksbergen
Reply With Quote
  #24  
Old 01-05-2007, 22:32
yal yal is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 586
Default

Quote:
Originally Posted by Sjoes 85
Hey Yal,

supervette prachtige mooie GTI heb je daar! helemaal zelf gerestaureerd? mijn complimenten hoor, echt een verschil van dag en nacht tussen aankoop en nu!



Alles zelf gedaan, alleen de cilinderkop hebben de ouders van mn vriendin mee naar Nederland genomen.
Deze is in Nederland geflowd, nieuwe kleppen erin incl zetels en vlakken en zag eruit, zo mooi.. dat ik m bijna in een vitrine wilde zetten.....

Als ik foto's tegenkom van de revisie dan post ik ze wel.
Hier en daar de puntjes op de I en dan is ie idd wat mij betreft af, en er komen ook oranje knipperlichten op, nadat er gele platen op zitten.

Bedankt voor de reacties
Fijne avond,
grtn yal
Reply With Quote
  #25  
Old 09-08-2007, 21:32
yal yal is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 586
Talking

weer wat gedaan, bijna zo goed als nieuwe deurpanelen gemonteerd van een pirelli gti met armsteunen en speakers erin.






nieuwe orginele A-styl spoilers gemonteerd, nieuwe orginele spatbordverbreders achter gemonteerd, en nieuwe 8delige strippen set gemonteerd





nog ff een zij aanzicht.

Tevens zit er nu een nieuwe orginele carterpan onder, met nieuwe pakking en schroeven natuurlijk, heb ik iso stekkers gesoldeerd voor de radio, radio erin gezet met cd speler en speakers aangesloten in de nieuwe deupanelen. Verder nog flink aan t tectyleren geweest.

Daarna na de keuring geweest, de eerste dag dat ik weer rond reed werd me al 3 keer gevraagd of ik hem wilde verkopen........ oa door de keurmeester

Toen de magazijnman van vw de gti zag, wilde hij de verkoopprijs van mij horen.Tja, die is er niet......, heeft allemaal veel tijd en moeite en veeeel geld gekost en wil eerst genieten en lol maken

hier nog een zij aanzicht, auto is hier wel stoffig maar dat heb je toch gauw hier. Heb heerlijk een paar tanks benzine kunnen leegjagen , en kost hier iets minder dan in nl, euro 98 voorf 1,19€ p/liter.





Ben ook nog aan crossen geweest tegen een vriend van me met een golf mk4 TDI 130pk gechipt naar 165pk, waren zeer verrast over de prestaties van de mk1 gti, deze was zeker niet langzamer.......integendeel

grtn yal

Last edited by yal : 09-08-2007 at 21:40.
Reply With Quote
  #26  
Old 09-08-2007, 21:44
SlimMasterShady's Avatar
SlimMasterShady SlimMasterShady is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 836
Default

Hele mooie gti ziet er allemaal super uit

En die benzine dat is echt gin geld! denk dat ik ook maar naar spanje verhuis, goedkopere benzine, lekkerder weer, en alles roest niet zo snel...

Wat moet je nu nog doen? want hij ziet er redelijk af uit toch?
__________________
Jetta MK 1.5 automaat '83 PROJECT
Reply With Quote
  #27  
Old 09-08-2007, 21:45
Theowob's Avatar
Theowob Theowob is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 1,248
Default

ziet er zeer mooi uit.
Reply With Quote
  #28  
Old 09-08-2007, 21:57
yal yal is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 586
Default




zoek nog een orginele voorbumper in perfecte staat, deze is een beetje beschadigt, rechter deel van de onder spoiler is iets krom.

Ook wil ik velgen opnieuw in de orginele kleur laten spuiten, deze velgen zaten er orgineel onder toen de dealer de auto nieuw leverde aan de eerste eigenaar, heb zelfs een 5de exemplaar in de kofferbak liggen.
(zijn gehomologeerd in het kenteken, met alle vw nummers erbij)

En de auto moet eigenlijk professioneel gepoetst worden en de lak beschermen of laten verzegelen met protech ofzo want rood verschiet hier snel met al die zon.

grtn, en bedankt voor de reacties
Reply With Quote
  #29  
Old 09-08-2007, 22:04
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Dat is dan weer het nadeel van Spanje.....

Ziet er goed uit Yal...echt een supermooie GTI!
Reply With Quote
  #30  
Old 09-08-2007, 22:07
yal yal is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 586
Default

en wil er een nieuw rood gestreept interieur in, een dashboard zonder boorgaten, en een mfa.(cockpitje met t knopje voor stand 1&2,hendel,bedrading,sensors kortom een compleet setje met schakelindicatie
etc
En verder komt de koppeling nog aan de beurt als ik een 9a versnellingsbak vind die geen bijgeluiden maakt zoals mijn bak doet(giert in de 4de versnelling)

Dus volgende vakantie hoef ik me niet te vervelen, als ik tenminste de onderdelen vind........

Dus wie weet iets van de boven genoemde delen te koop liggen, laat t mij aub ff weten!!!!

alvast bedankt,
grtn yal
Reply With Quote
  #31  
Old 10-08-2007, 09:29
Bonito Driver's Avatar
Bonito Driver Bonito Driver is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 114
Default

Quote:
Originally Posted by yal

Achterkant gti, met lelijk slot voor t alarm(nu dichtgelast) en beun spoiler, de gaten van de bevestiging waren aardig aan t rotten(stuk uit de klep gezaagd en nieuw metaal in gelast









ehh... die "beun" spioler die je eraf hebt gehaalt is een accesoires van vroeger!! lijkt mij redelijk zeldzaam!





Greetzz
Reply With Quote
  #32  
Old 10-08-2007, 13:37
yal yal is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 586
Default

Quote:
Originally Posted by Bonito Driver
ehh... die "beun" spioler die je eraf hebt gehaalt is een accesoires van vroeger!! lijkt mij redelijk zeldzaam!





Greetzz



, weet ik. Was van KAMEI, maar was gescheurd en vastgezet met kit, en met schroeven er dwars doorheen gebooord, zo de achterklep in
Spoiler was erop gebeunt, ding opzich zag er wel ok uit al is het niet mijn smaak.

Schroeven zijn in de loop der jaren gaan roesten en hadden het omliggende plaatwerk van de achterklep weer aangetast......
Toen heb ik er maar een stuk uitgeslepen en er nieuw metaal in gelast.
Plaatje zegt meer dus...




De lampen in de spoiler waren ooit extra remlichten, alleen deden die het niet meer......dat krijg je als je draden aan elkaar taped, dat laat vanzelf los......

Alarm dat erin zat zal ook wel uniek zijn geweest in die tijd, stond op dat het uit 1984 was, met startonderbreker en interieur sensors, die zaten mooi op het dashboard geboord ........
Het gat waar de slotcilinder van het alarm in zat onder het linker achterlicht is ook weer mooi dichtgelast.

grtn yal
Reply With Quote
  #33  
Old 10-08-2007, 17:40
Lieuwe's Avatar
Lieuwe Lieuwe is offline
No personal life
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,870
Default

Ik heb een Zender spoiler achterop gehad .. dingen zitten ook vast met een paar schroeven in de carrosserie

Auto ziet er echt super uit
Reply With Quote
  #34  
Old 12-08-2007, 19:37
Golf 1979's Avatar
Golf 1979 Golf 1979 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 211
Default

schitterende mk1 en dat kleurtje ga zo door
__________________
T5 tdi werkbussie
Golf 1979 (daily) TE KOOP
Porsche 924s 1976 in restauratie
Chevy pickup 5.7 automaat. (daily)
golf 1976 in restauratie verkocht
Suziki swift gs 1993 TE KOOP
Mazda 323 f 1.5 1997 TE KOOP
Reply With Quote
  #35  
Old 12-08-2007, 20:34
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by Lieuwe
Ik heb een Zender spoiler achterop gehad .. dingen zitten ook vast met een paar schroeven in de carrosserie


Klopt idd.
IK heb ook zo.n 1 op mijn Pirelli GTI. Als hij ooit eens wordt gespoten dan gaat hij eraf. Maar hij is nog te mooi om te spuiten.

Reply With Quote
  #36  
Old 13-08-2007, 21:48
yal yal is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 586
Default

vind zo'n Zender spoiler heel mooi, en zou er ook wel 1 willen monteren maar dan absoluut zonder schroeven!

Indien er een Zender spoiler op mijn gti zat, dan had ik de schroeven verwijderd om roest te voorkomen.

grtn yal
Reply With Quote
  #37  
Old 14-08-2007, 20:09
yal yal is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 586
Default

Quote:
Originally Posted by Toink
Yal, het dash is inmiddels door een andere freak opgehaald omdat ik de ruimte echt nodig had. Mijn GTI loopt momenteel niet lekker sinds de motorombouw maar Jeroen is er druk mee bezig om het op te lossen. Maw: afwachten dus. Goed om te zien dat er wederom vorderingen zijn!

Een bak heb ik nog wel liggen hier waarvan ik je met zekerheid kan zeggen dat alleen de hoofdlager zoemt als je gas los laat. Schakelen doet ie verder vlot maar hij moet voor het zoemen moet ie eigenlijk uit elkaar. De bak kost verder dan ook niets maar het is wel een bak waarvan je weet wat je eraan hebt. Hij komt nl uit mijn Golf



Aaai, das jammer! Had graag het dashboard van je overgenomen, maar kreeg geen antwoord van je en wist je verder niet te bereiken.
De versnellingsbak zou ik graag laten reviseren, is die van jou een 9A bak(met brede stekker voor de achteruitrijlichten).

Later wil ik ook mfa erin bouwen, vandaar dat ik weer een 9A bak wil.

Heb de inbouw van je motor gevolgd, ziet er goed uit! Zeker dat je een koudere thermostaat hebt gemonteerd in de oliekoeler is super.Mijn olie wordt ook te heet als ik ff ga planken in de bergen, omdat de themostaat pas open gaat bij 110 graden en ik geen andere erin kan zetten.

Sucess met je motor probleem, heb je de brandstoftank weleens gereinigd???
De troep die zich in de loop der jaren daarin verzameld is niet normaal en veroorzaakt een hoop narigheid.

grtn yal
Reply With Quote
  #38  
Old 14-08-2007, 20:11
corrado-usa corrado-usa is offline
6k and counting...
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 6,561
Default

mooie auto zo ga zo door.
__________________
Reply With Quote
  #39  
Old 21-10-2007, 01:16
yal yal is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 586
Default Eindelijk, foto's gevonden

cilinderkop eraf, aardig rijk mengsel gehad.....




nieuwe kleppen en geleiders etc







opbouw van de kop




mooi laagje hittebestendige verf over het Supersprint spruitstuk




Gasklephuis gepolijst




Berg originele vag delen.




Deze foto's was ik kwijt, en stonden op een oude harde schijf

grtn yal
Reply With Quote
  #40  
Old 21-10-2007, 11:16
yal yal is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 586
Default

onderblok en zuigers etc ook weer mooi schoon




Mooie nieuwe drukaccumulator




Nieuwe waterpomp, met grotere onderste koelslang aansluiting, omdat de slang met 2 verschillende maten niet meer verkrijgbaar is




grn yal
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum