Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Derby, Polo MK 1,2 en 3
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 02-01-2007, 21:35
sampo11 sampo11 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 294
Default dikkere koppakking G40 gezocht

Wil graag de compressie van mijn G40 naar beneden brengen maar ben aan het zoeken maar kan geen leverancier vinden die een dikkere koppakking levert....
Iemand hier misschien een idee??
Alvast bedankt weer!
Reply With Quote
  #2  
Old 03-01-2007, 21:13
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

dikkere koppakking is er zo 123 niet
maar de diesel variant heeft verschillende diktes
standaard g40 is 1,5 mm
die van de diesel :BV480 KOPPAKKING
DIKTE 1.61MM 3 GATEN PAYEN (volgens h-base.nl)
is dus 0,11mm dikker ,nu zul je denken das niks ,scheelt dus wel en deze pakkingen zijn sterker
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #3  
Old 03-01-2007, 22:08
sampo11 sampo11 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 294
Default

Zou eigenlijk rond de 3mm moeten hebben maar ik vertrouw een dubbele pakking niet zo.....
Reply With Quote
  #4  
Old 03-01-2007, 22:15
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

of je laat een stuk ijzer 2mm dik lasersnijden in de vorm van een pakking hierbij doe je 2 koppakkingen van de motor:adx
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #5  
Old 03-01-2007, 22:22
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

maar dan ga je dus richting de 7 op[ 1 ,wil je met 2 bar overdruk gaan rijden iwm turbo ipv g-lader?
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #6  
Old 04-01-2007, 09:30
sampo11 sampo11 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 294
Default

Ik heb een lange slag krukas erin gezet met 1MM overmaat zuigers icm een G60 lader ( is nou dus een 1.5 G60 ipv een 1.3 G40). Nou had ik alles uitgerekend en 4mm van de zuiger afgedraaid. alleen de kom had ik niet dieper gemaakt omdat ik de zuigerbodem intact wilde laten ivm de sterkte. Had niet verwacht dat de compressie nu zo hoog was dat ie niet start. Heb toen een dubbele koppakking gemonteerd om te testen en hiermee start ie wel goed (de startmotor draait nog steeds moeizaam maar hij start wel goed en rijdt prima).
Zat zelf te denken aan een rvs plaat te snijden van 0,8mm dik met 2 pakkingen ( zit ik op 3,8mm dikte), ben anders bang dat ik dan weer te weinig compressie heb...... Ben programmeur van lasersnijders voor werk dus dat is geen probleem! Heb alleen geen zin om verschillende combinaties te gaan proberen en elke keer de kop weer te lichten! Zal niet zo goed zijn voor het blokje denk ik
Reply With Quote
  #7  
Old 04-01-2007, 10:01
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Je kunt een startmotor van een diesel gebruiken, die heeft minder moeite met hogere compressie-verhoudingen.

Misschien vindt je nog iets bruikbaars in dit topic: klik
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum