Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 27-05-2007, 18:21
GolfMk2gti GolfMk2gti is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 183
Default Golf Start maar niet goed..

Hey

Ik heb nu eindelijk me golf aan de praat gekregen maar hij blijft niet lopen..Wanneer hij start loopt ie heel erg kut moet het gas erop houden om hem lopende te houden zoniet valt ie uit..

Tevens tikt best wel he blok,Het blok komt uit een schade auto en heeft een half jaar stil gestaan.Ik heb hem van te voren eerst laten draaien zonder onsteking zodat de olie goed rond gepompt wordt...

Onsteking staat goed Dus nu ben ik bang dat de ketting van de nokkenas versprongen is en dus verkeerd staat want hij klinkt nu echt als een traktor..Kan er toevallig meer beschadigt zijn door de klap ...

heb hier een foto waar het blok uit kwam


ligt goed in elkaar zo te zien blok zelf is niet beschadigt uitwendig te zien maar kan het zijn dat door de klap binnenin alles verrot is ofniet
Reply With Quote
  #2  
Old 27-05-2007, 21:01
Hazy's Avatar
Hazy Hazy is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 25
Default

kan idd best wel je nokkenas zijn die een tandje te ver staat...
ik zou me de merktekens eens nachecken...

veel suc6 in iedergeval!

greets bjorn
Reply With Quote
  #3  
Old 27-05-2007, 21:19
GolfMk2gti GolfMk2gti is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 183
Default

Als ze verkeerd staan is dan groot kans dat je kleppen kapot zijn ...En hoe moeten de tekens staan bij de nokkenas,Heb nog niet gedaan bij dit type blok...
Reply With Quote
  #4  
Old 28-05-2007, 00:50
RKR's Avatar
RKR RKR is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 281
Send a message via MSN to RKR
Default

Aan je naam te zien denk ik dat het om een Golf GTI 1800 blok gaat , maar je merktekens moeten zo staan:

- inkeping van krukaspulley voor V-snaar gelijk met puntje in de tussenas op BDP
- Nokkenastandwielstreepje (binnenkant van het wiel) gelijk met de cilinderkop.

Als hij goed stond en vanuit daar is versprongen, heb je nog een aardige marge. Dus ik denk dat het allemaal nog wel heel is. Compressie test kan geen kwaad natuurlijk.
Als je je kleppendeksel eraf haalt en je kijkt of alle stoters even hoog terug komen, kan je al aardig gokken dat het spul nog heel is. Compressie test geeft volledige uitslag!

Succes
Reply With Quote
  #5  
Old 28-05-2007, 09:01
GolfMk2gti GolfMk2gti is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 183
Default

Naja driem staat perfect op tijd daar heb ik al nagekeken.Maar die ketting kan ook versprongen zijn en dan kan die nokkenas ook niet meer goed staat.Zitten op de nokkenassen ook merktekens voor de ketting zelf
Reply With Quote
  #6  
Old 28-05-2007, 09:50
GolfMk2gti GolfMk2gti is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 183
Default

Oke net effe driem op tijd gezet en toen kleppendeksel eraf geschroefd en de ketting is toch duidelijk versprongen zeker halfe tot een hele tand .En daardoor zal ie wel niet goed willen starten en lopen.Maar mijn grootste vraag Zullen de kleppen beschadigd zijn..
Reply With Quote
  #7  
Old 28-05-2007, 10:43
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Het gaat hier toch om een 16V?

En die beschadigingen. Tja dat kun je zo niet zien. Alles goed zetten. En daarna compressietest denk ik...
Reply With Quote
  #8  
Old 28-05-2007, 10:51
GolfMk2gti GolfMk2gti is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 183
Default

Jah gaat hier om een 16v kr blok.Compressie test kan ik helaas nu niet doen heb de spullen hier niet meer liggen en naar garage kan ik er nu niet mee..Dus moet echt iemand hebben die zeker weet of ze gewoon geraakt zijn of niet...

Tevens hoe zet je die nokkenas weer goed op tijd Moet je dan die ketting met speciaal gereedschap los halen
Reply With Quote
  #9  
Old 28-05-2007, 12:20
saus's Avatar
saus saus is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 258
Default

Je nokkenasketting kan nooit verspringen, dat is echt onmogelijk.
Reply With Quote
  #10  
Old 28-05-2007, 12:23
saus's Avatar
saus saus is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 258
Default

En je hebt geen speciaal gereedschap nodig, je moet de nokkenassen eruit halen, nieuwe ketting eromheen en terugplaatsen.

Maar het verspringen van die ketting kan niet. Een halve tand is al helemaal onmogelijk , het enige wat kan is dat die te slap is.
Reply With Quote
  #11  
Old 28-05-2007, 12:45
GolfMk2gti GolfMk2gti is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 183
Default

Nou ding stond toch echt niet goed hoor :P Ben nu bezig spul los halen de nokkenassen eruit en driem los halen maar begon weer te regenen...En moet er een nieuwe ketting omheen of kan ik me oude herbruiken ?

Maar als die dus versprongen is kan de kleppen nu geraakt zijn ???
Reply With Quote
  #12  
Old 28-05-2007, 14:00
saus's Avatar
saus saus is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 258
Default

Nieuwe kost 16 euro bij een automaterialen zaak. Sowieso vervangen, helemaal als die volgens jou kan verspringen. Als die versprongen is zullen je tandwielen ook wel erg gaar zijn

Echt onmogelijk anders

Welke nokkenas tandwielen heb je dan ? die met die scherpe tanden of de stompe ?
Reply With Quote
  #13  
Old 28-05-2007, 14:24
GolfMk2gti GolfMk2gti is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 183
Default

Heb met scherpe tanden.Maar Nu heb ik die nokkenassen eraf liggen maar nu kan ik dus bij sommige klepstoter indrukken Dat hoort toch niet ??
Reply With Quote
  #14  
Old 30-05-2007, 18:01
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Als je de kleppen kunt indrukken en ze komen gelijk weer omhoog is er weinig aan de hand
Compressie test kan geen kwaad
Nokkenas lagerkappen aandraaien met 15nm
Compressie 10/13 bar slijtgrens 7,5 bar
Reply With Quote
  #15  
Old 30-05-2007, 18:51
saus's Avatar
saus saus is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 258
Default

Als je klepstoters kan indrukken, dan zit er te weinig olie in. Dus lek of geen olietoevoer

Dit geeft getik.

Koop nieuwe op ebay.de en je hebt er 16 in huis voor 70 euro.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum