Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 19-12-2007, 21:08
GerardMkIIVR6's Avatar
GerardMkIIVR6 GerardMkIIVR6 is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 3,815
Default LMM voor of achter de Kompressor van een VR6 wat zijn de verschillen?

Ik zie vaak bij Kompressors dat bij Z-engineering de LMM NA de kompressor zit en bij Vortech zit ie altijd VOOR de kompressor maar maakt dat wat uit is er een verschil?
__________________
Built NOT Fucking Bought
Reply With Quote
  #2  
Old 19-12-2007, 21:33
MartinGT's Avatar
MartinGT MartinGT is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,040
Default

Tja logischerwijs zou ik zeggen dat je hem na de compressor zet, want dat is de werkelijke luchtmassa die de motor tot zijn beschikking heeft. Het verschil tussen meten voor, of na de compressor, zit hem in het simpele feit dat de luchtmassa na de compressor hoger is dan voor de compressor.

Mischien dat men bij Vortech d.m.v een berekening de uiteindelijke luchtmassa ook wel kan bepalen. Als je namelijk weet wat de luchtmassa is voor de compressor, dan kan je aan de hand van de compressor gegevens, en het motortoerental bij benadering ook wel berekenen wat de luchtmassa na de compressor is.
Reply With Quote
  #3  
Old 19-12-2007, 22:56
GerardMkIIVR6's Avatar
GerardMkIIVR6 GerardMkIIVR6 is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 3,815
Default

Ok ja ik begrijp het ook nooit waarom ze dat beide anders doen ik dacht ook altijd dat na de kompressor het beste was.
Want het is wel zo als je de LMM voor de kompressor hebt en een BOV erop dan blaast ie natuurlijk wel de gemeten lucht af en dan gaan ze anders lopen daarom zit er ook altijd een divertervalve op.
Zou je de LMM na de kompressor plaatsen dan zou je dat probleem niet hebben en zou je een open BOV erop kunnen zetten.
Maar kan die LMM die meer druk aan want ja dan wordt het er met druk tegenaan geblazen.
__________________
Built NOT Fucking Bought
Reply With Quote
  #4  
Old 20-12-2007, 00:41
Roy-16VT's Avatar
Roy-16VT Roy-16VT is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,075
Default

Hey gerard alweer druk aan de klus,
Als ik logischerwijs ga denken zou ik zeggen voor de compressor omdat een vr6 ongeblazen motor is. hij meet volgens mij de lucht verplaatsing en aan de hand daarvan spuit hij dan de brandstof in. de lucht na de compressor is gecrompimeerd deze lucht is veel dichter waardoor je meer zuurstof en brandstof in de cilinders kunt persen. Doordat de lucht gecomprimeerd is heb je minder luchtverplaatsing nodig om meer zuurstof in je cilinders te persen.

en suc6 verder met de winterprojecten.
Reply With Quote
  #5  
Old 20-12-2007, 02:21
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

In mijn ogen maakt het niet uit waar je hem plaats. Ik weet echter niet of een compressor ook luchtverlies heeft? Ik neem aan van wel. Niks heeft immers een rendement van 100%. Dus stel je plaatst 2 LMM, eentje voor en eentje na de compressor. Dan zal de waarde voor de compressor iets hoger zijn als erna, dit is afhankelijk van het rendement.

Wat MartinGT zegt vind ik alleen wel een beetje vreemd. Een compressor perst lucht samen. Maar kan geen lucht aanmaken, enkele de boel onder druk zetten.

De luchtmassa verandert opzich ook niet snel. De dichtheid van lucht kan wel veranderen door de temperatuur. Gaat de T omhoog dan zet de handel uit. 1 liter lucht heeft dan minder massa. De deeltjes zitten bij een hogere T immers verder uit elkaar.

Maar een compressor stopt iets eruit onder een bepaalde druk, maar zal die lucht wel aan moeten zuigen.

Je hebt ook 2 type meters, een lucht massa meter en een lucht stroom meter. Weet je welke beide bedrijven gebruiken?


Om een lang verhaal kort te maken, het enige verschil met voor en na is verliezen in de compressor. Daarnaast gebruiken ze misschien een ander type meter. Zo zie ik het.
Reply With Quote
  #6  
Old 20-12-2007, 18:21
G-eert-40's Avatar
G-eert-40 G-eert-40 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,655
Default

bij een G40 zit de lucht stroom meter na de compressor en zelfs na de intercooler. weet niet of deze waarde er iets aan toevoegt
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt
volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht)
volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht)
volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip)
Reply With Quote
  #7  
Old 20-12-2007, 19:39
GerardMkIIVR6's Avatar
GerardMkIIVR6 GerardMkIIVR6 is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 3,815
Default

He mannen bedankt voor de reactie's.
Ik weet dat ze voor beide gewoon de LMM van een VR6 gebruiken dus geen lucht stroom meter alleen beide op een andere plaats.
Z-Engineering:


Vortech zit beneden zie je niet in het scherm:


Ga wel ff verder dokteren
__________________
Built NOT Fucking Bought

Last edited by GolfIIVR6 : 20-12-2007 at 19:45.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum