Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 10-01-2008, 00:10
Niles's Avatar
Niles Niles is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 326
Send a message via MSN to Niles
Default sproeiers keihin 1.8 8v

Hallo naast mijn golfje 16v heb ik nu ook mijn rocco voorzien van 38 mm motorfiets carburateurs, zijn er hier meer mensen die ze op een grote 8v moter hebben?

Waar halen jullie sproeiers en wat voor maat zal ik ongeveer nodig zijn? Ik heb er nu een 2 mm boor door gehaald maar dit lijkt nog te klein

Verder kan ik de originele luchtbak niet kwijt, wat voor luchtfilters gebruiken jullie?

Het betreft trouwens een GX moter met een afgedraaid vliegwiel, hogere compressie, spaghetti pijp, nokkenas van een JH moter en de ontsteking staat op 21 graden voorontsteking

Groeten Niels



Last edited by Niles : 10-01-2008 at 00:13.
Reply With Quote
  #2  
Old 10-01-2008, 00:31
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

Ik denk dat de diameter van de carbs aan de kleine kant is.

Met mijn 1.3 rij ik op 37mm carburateurs, en dat gaat prima. Een groter 8v blok kan best op minimaal 40mm rijden denk ik zo. Heb ooit gehoord dat je het beste carbs kan nemen die gelijk zijn aan je inlaatklepdiameter. Bij een 16v zijn dat er 2 natuurlijk, maar dan zou je dat terug moeten rekenen naar 1 (grote)klep.

waar merk je aan dat ze niet groot genoeg zijn?
Witte bougies? Arm mengsel?
Geen trekkkracht bovenin?

Je kan ook een heleboel met je naaldhoogte spelen om de brandstoftoevoer beter te regelen.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #3  
Old 10-01-2008, 23:15
Niles's Avatar
Niles Niles is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 326
Send a message via MSN to Niles
Default

Quote:
Originally Posted by martiepartie
Ik denk dat de diameter van de carbs aan de kleine kant is.

Met mijn 1.3 rij ik op 37mm carburateurs, en dat gaat prima. Een groter 8v blok kan best op minimaal 40mm rijden denk ik zo. Heb ooit gehoord dat je het beste carbs kan nemen die gelijk zijn aan je inlaatklepdiameter. Bij een 16v zijn dat er 2 natuurlijk, maar dan zou je dat terug moeten rekenen naar 1 (grote)klep.

waar merk je aan dat ze niet groot genoeg zijn?
Witte bougies? Arm mengsel?
Geen trekkkracht bovenin?

Je kan ook een heleboel met je naaldhoogte spelen om de brandstoftoevoer beter te regelen.



De diameter moet groot genoeg zijn, mijn 16v loopt ook goed op 38 mm en de inlaatpoort haalt ook niet de oppervlakte van de 38 mm. Als ik volgas geef valt hij gewoon weg, verder loopt hij onderin de toeren goed en ook heel netjes stationair (700 toeren).

Dus ik ben nog opzoek naar een adresje voor grotere sproeiers, bij de meesten gaan ze niet verder dan +- maat 160. Verder ben ik benieuwd wat voor luchtfilters jullie gebruiken.

Groeten Niels
Reply With Quote
  #4  
Old 11-01-2008, 10:24
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

originele filterbak van een yamaha R6 aangepast.
Bij jou heb je niet zo heel veel ruimte, omdat het blok al zo ver achterover leunt..

Pipercross levert filters (sokjes) die je zo over je carbs kan schuiven en met een slangklem vast kan zetten.
Ook hebben ze universele filters, waar je zelf nog gaten in de montageplaat moet maken (dus alle 4 carbs op 1 filter).

Als hij bovenin toeren (meer gas) wegvalt zal hij niet genoeg brandstof krijgen. Heb je al met de naaldhoogte geexperimenteerd? Met M3 vulringen kan je de naalden een stukje hoger zetten. Bij mij hielp dat enorm veel in hogere toerengebied.
Eerst trok de auto niet verder dan 5000tpm, met naald versteld tot 7000+.

Hoe zien je bougies er uit dan? Daar moet je toch wel aan kunnen zien of hij te arm loopt. Wat voor sproeiers heeft die 16v er in zitten?

De reden dat sproeiers niet veel groter dan 160 verkocht worden heeft natuurlijk wel te maken met het feit dat er dan grotere carbs op gemonteerd worden in plaats van het steeds maar vergroten van sproeiers.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #5  
Old 11-01-2008, 19:11
Niles's Avatar
Niles Niles is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 326
Send a message via MSN to Niles
Default

Quote:
Originally Posted by martiepartie
originele filterbak van een yamaha R6 aangepast.
Bij jou heb je niet zo heel veel ruimte, omdat het blok al zo ver achterover leunt..

Pipercross levert filters (sokjes) die je zo over je carbs kan schuiven en met een slangklem vast kan zetten.
Ook hebben ze universele filters, waar je zelf nog gaten in de montageplaat moet maken (dus alle 4 carbs op 1 filter).

Als hij bovenin toeren (meer gas) wegvalt zal hij niet genoeg brandstof krijgen. Heb je al met de naaldhoogte geexperimenteerd? Met M3 vulringen kan je de naalden een stukje hoger zetten. Bij mij hielp dat enorm veel in hogere toerengebied.
Eerst trok de auto niet verder dan 5000tpm, met naald versteld tot 7000+.

Hoe zien je bougies er uit dan? Daar moet je toch wel aan kunnen zien of hij te arm loopt. Wat voor sproeiers heeft die 16v er in zitten?

De reden dat sproeiers niet veel groter dan 160 verkocht worden heeft natuurlijk wel te maken met het feit dat er dan grotere carbs op gemonteerd worden in plaats van het steeds maar vergroten van sproeiers.


Ik ga opzoek naar zon pipercross filter bedankt voor de tip en de gasnaalden ga ik ook ff proberen.

De bougies zijn wat grijsachtig. maar dat verhaal van die grotere carburateurs gaat niet op want ik 40 mmers zitten dezelfde sproeiers en een 40 mm geeft meer lucht en is dus nog grotere sproeiers nodig toch?
Reply With Quote
  #6  
Old 12-01-2008, 00:27
Niles's Avatar
Niles Niles is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 326
Send a message via MSN to Niles
Default

ik zet hem voorlopig aan de kant, heb vanavond een golf 4 TDI gekocht
Reply With Quote
  #7  
Old 12-01-2008, 09:12
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

wow.. Dat is 'even' iets anders!
Rijdt wel heerlijk een TDI'tje.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum