Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 21-07-2008, 11:55
madieke madieke is offline
Forum regular
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 68
Default

Ik heb een 1.3 golf het zelfde probleem
zeker met dit nat weer
Reply With Quote
  #22  
Old 26-08-2008, 22:08
cork81's Avatar
cork81 cork81 is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2007
Posts: 109
Default

Jaaa bekend probleem !! Heb er met mijn GTI 16V (KR) ook last van. Alleen bij warme motor, bij koude blijft ie netjes draaien. Heb de bobine, bougiekabels en de bougies al vervangen. Ook heb ik alle klemmen van het luchtinlaatsysteem al vervangen of aangedraaid. Gister het inlaatspruitstuk vervangen van een dunne naar een dikke en daarbij ook de gasklep overgezet.

Ga deze week dus eff checken of het probleem over is. Het viel me wel op dat het oude inlaatspruitstuk en de gasklep behoorlijk smerig waren. Ook een paar compleet verzadigde rubberen slangen gezien dus die gaan er ook nieuw op.

Wat ik trouwens altijd doe is vlak voordat je stilstaat de koppeling nog eff op laten komen, dan slaat ie ook direct weer aan namelijk.

Verder heb ik ook problemen met de remdruk. Hij zit echt schokkend laag, maar blijft wel keihard en remt op alle wielen. Is hier een verband tussen ?! Heb de hoofdremcylinder ook al vervangen, maar dat hielp niets.

Ben erg benieuwd of iemand nog ideeen heeft over dit probleem ?!
Reply With Quote
  #23  
Old 27-08-2008, 12:11
Wahnsinn's Avatar
Wahnsinn Wahnsinn is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 923
Default

Klinkt inderdaad als hetzelfde probleem. Ideeën en suggesties zijn nog steeds welkom
__________________
Driving:
Scirocco GTX 16v 1986
Golf 7 1.6 TDI (Lease)

Old Car:
Golf 2 GTI 1984
Golf 3 TDI 140pk 1997 (Chipped)
Audi A4 Avant Pro Line TDI 2005
Reply With Quote
  #24  
Old 27-08-2008, 22:55
joostvw's Avatar
joostvw joostvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,779
Default

ik heb een automaat, maar als ik afrem gaat ie bokken en als ik stil ga staan valt hij uit (beschreven in mijn eigen topic (joostvw's 1.6 8v AUT)
het kan zijn dat ik hetzelfde probleem heb,
maar ik heb eigenlijk alle mogelijke plekken waar hij valse lucht kan trekken vervangen.
hij had bijv. eerst een scheur in de slang van inlaat naar rembekrachtiger.
deze heb ik het rotte stiuk afgesneden en er opnieuw opgezet.
verder alle vaccuum slangetjes vervangen en pakking tussen carb en inlaat.

het vreemde bij mij is wel dat hij dit niet altijd doet.
toen ik naar vag-fest reed had ik geen probleem. en daarnet een stukje van 5 km gereden en toen had hij het wel

ik heb trouwens een pierburg 2E. een hele oude versie die maar weinig is gemaakt.
en er zit ook niet echt een stappenmotor op. er zit wel iets op dat er op lijkt.,
daar loopt KVS doorheen en 2 vacuum slangen, en vanbinnen is het net een G lader.
kan iemand mij vertellen hoe het klepje dat dit ding aanstuurd in rust positie moet staan? en waneer dit klepje iets doet (of moet doen?")
__________________
Scratch the surface!

-Golf 2 '841.9TDI
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum