![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Bij wie is het volgende bekend:...........
Ik heb vernomen en gezien bij een Derby 1 dat het dak knikt ( een lichte glooiing komt erin) ter hoogte van de B-stijlen aan beide kanten. Dit zou komen door het nemen met een verlaagde / stug geveerde auto door het rijden door kuilen / gaten in de weg. De "slappe" carrosserie zou niet tegen de stijfheid van de vering kunnen en daarom door "knikken" in het dak. Hoe ernstig is dit??? iemand ervaring?
__________________
VW Derby LS '77 RIP VW Derby GLS '78 |
#2
|
||||
|
||||
![]() Het klinkt flink ernstig in ieder geval! Veerpootbruggen kunnen dan zeker geen kwaad
![]()
__________________
'86 Jetta 1.6 TD '85 Golf 1.6 GTD '82 Bus D '67 1600A Limousine |
#3
|
||||
|
||||
![]() Dat helpt niet voor je dak ben ik bang. Een rolkooi zal beter werken denk ik.
De Polo 86(C) familie staat inderdaad niet bekend om zijn stijven carroserie. Maar als het echt zo erg was hadden we er vast meer en vaker over gehoord.
__________________
WWW.MIVW.NL |
#4
|
||||
|
||||
![]() Daar hebben meerdere auto's last van die verlaagd zijn, niet specifiek het dak maar ook andere delen. Meestal niet waarneembaar. Opel Corsa B modellen hebben dat de B stijl inscheurd door extreem verlagen.
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#5
|
||||
|
||||
![]() Derby ( of Polo 1 of Audi 50 ) is qua dak constructie nog iets steviger ( heb ik het idee ) dan een Polo 2 (steilheck),
Maar goed: Na een ongeluk zit er al snel een knik in het dak rond de B stijl, en is de 'spalt' tussen de deur en de hoek A-stijl / Dak een stuk groter dan standaard hoort. Of je dat effect ook krijgt met alleen een verlagingsset en vervolgens door kuilen rijden? Dan zou je het toch wel iets vaker moeten zijn lijkt mij. Quote:
Was dat niet perongeluk een ex-schade bak? Of was de kuil niet veul groter dan je zou mogen verwachten in het nederlandse wegennet? Een flinke drempel over het hoofd zien en d'r met 80 overheen knallen met een fiks verlaagde auto, valt bij mij ook in de categorie 'ongeluk'. Het in overigens niet voor niets dat rijden op de bumpstops niet echt goed is voor wat voor auto dan ook... Veerpootbruggen helpen inderdaad niet,. en een kooi? Ja, 1 die door het dashboard heen steekt en vastgelast zit aan de voorste veerpoot-'dom'.
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Quote:
B corsa's scheuren altijd bij de b stijl ,dat is een erkende kwaal bij de dealer ,we hebben er in die jaren al een groot aantal van moeten lassen ,en dan hoeft ie niet eens verlaagd te zijn !
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Dat is mijn derby ja.
Is goedkoop verlaagd door de vorige eigenaar,(nog voor jorp) met simpele jamex veren. Nu kwam ik pas in een behoorlijke kuil in de weg, en de dempers gingen vol onderin. Remmen was niet meer mogelijk, knalde er overheen zonder dat je t zag. En sinsdien zit er een lichte glooing in het dak
__________________
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!! Last edited by polo 3 : 03-08-2008 at 10:14. |