Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 17-09-2004, 07:49
vwhobbyist vwhobbyist is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 176
Default versnellingsbak uitbouwen

Ja, natuurlijk.
Nog even de T2a bus afmaken en dan naar VW Euro!
Dus later,
Golf 2 uit 1989 , 5 versn valt bij draaiende motor niet meer te schakelen.
Koppeling naar z'n grootje?
Nu heb ik bij busjes en andere luchtgekoelde types wel is een bak uitgebouwd. Bij Golfjes gaat hij toch nooit stuk.....................
Inde vraagbaak staat hoe je de bak uit moet bouwen, wat wordt bedoeld met
"maak de CONSOLE los van de versnellingsbak en het RUBBER METAALLAGER"

Is er ergens een foto of plaatje te vinden waar ik die console op kan herkennen?

Alvast bedankt, alle tips welkom.

Ga ik zaterdag wel naar Euro en zondag vroeg terug.
Reply With Quote
  #2  
Old 17-09-2004, 08:48
FMA's Avatar
FMA FMA is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 877
Default

Quote:
Originally Posted by vwhobbyist
Bij Golfjes gaat hij toch nooit stuk.....................


je wil nie weten hoeveel versnellingsbakken ik al versleten heb met m'n golfje
__________________
89er Golf 2 GTi 8v (PF)
86er Polo 2 Steilheck (MH)
Reply With Quote
  #3  
Old 17-09-2004, 09:16
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Ik heb er bij mijn diesel ook al 1tje stuk gehad. Over het algemeen valt het idd wel, zeker met de diesel bakken. Maar stuk kunnen ze altijd
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
  #4  
Old 17-09-2004, 20:26
Allart-Ghetta's Avatar
Allart-Ghetta Allart-Ghetta is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 961
Default

Console zal wel de ophanging van het stangenstelsel zijn, die zit met 4 lange bouten met boutkop 13mm vast, dit deel rust op de rubbermetaalsteun oftewel de baksteun.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP
1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm
1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T
1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R
RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear
Reply With Quote
  #5  
Old 19-09-2004, 15:33
MauSeR35's Avatar
MauSeR35 MauSeR35 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,659
Send a message via MSN to MauSeR35
Default

is dat een beetje op straat uit te voeren allemaal of moet je t echt in een garage doen? zit namelijk met het zelfde probleem hier met een rotte bak..
Reply With Quote
  #6  
Old 19-09-2004, 16:30
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

Heb het al vaker op straat gedaan, maar je moet wel vriendelijke buren hebben
Reply With Quote
  #7  
Old 19-09-2004, 16:39
MauSeR35's Avatar
MauSeR35 MauSeR35 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,659
Send a message via MSN to MauSeR35
Default

dat lukt wel al komen ze er gerust heel de dag bij staan kijken als je wat aan t doen bent, maar ze doen meestal niet moeilijk
Reply With Quote
  #8  
Old 27-09-2004, 10:11
vwhobbyist vwhobbyist is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 176
Default bak inbouwen

Ik heb net een nieuwe topic ingevoerd,
wat een botte ellende is dat, die bak inbouwen.
Het wil gewoon niet lukken.
Zoals ik las in de reacties is het in- en uitbouwen bij diverse mensen zowat routine.
Reageer svp op mijn vraag, zie het niet meer zo zitten.

Krij hem niet netjes in positie.

Alle tips meer dan welkom!
Reply With Quote
  #9  
Old 27-09-2004, 21:09
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Je zit waarschijnlijk met je differentieel te kloten bij je subframe en de verscnellingsbak steun. Je moet zorgen dat je je motor zover mogelijk laat zakken, Voorste motorsteun verwijderen als je dat al niet gedaan had, en de achterse motorsteun (distributie zijde) los maken. Als de motor zover mogelijk gezakt is kun je em er van onderuit in tillen. Je moet dan zorgen dat je differentieel (waar de assen aan zitten) omhoog wijst, dan kun je em er als het ware indraaien. Het is de eerste keer een hoop gevloek en gekloot maar het kan in elk geval wel.

Als het nog niet lukt horen we het wel
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum