Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Car Café
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #41  
Old 31-08-2009, 17:53
LuNaTiK's Avatar
LuNaTiK LuNaTiK is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,247
Default

Je kan beter je eigen polis er eens op nalezen, daar staat vast wel iets in over toertochten, races, puzzeltochten, tijdritten, en het rijden op circuits.
Reply With Quote
  #42  
Old 31-08-2009, 19:34
Darkprojectx Darkprojectx is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 425
Default

ik ben er nog nooit op geweest, maar de 20e ga ik met mn broer mee
kijken wat die bmw 335i gaat presteren
zover ik weet gaan ze met een zooi bmw's van een forum die kant op..

Ik ben benieuwd!!!!!
__________________
Golf mk7 variant 1.4tsi 2015
Reply With Quote
  #43  
Old 31-08-2009, 19:38
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Ja, heb er niet na gekeken, want ben toch niet echt hard gegaan. Wil niet dood, wil de auto niet kwijt en heb hem nog maar net

Neemt niet weg dat ik er zeker nog wel vaker ga rijden!
Reply With Quote
  #44  
Old 31-08-2009, 19:41
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Ja, heel mooi dat van die circuits e.d.

Maar de Ring is wel officieel een openbare tolweg zonder snelheidslimiet. Verder geleden alle normale regels daaro. Dus ook de gewone verkeerswet. En daarmee ook je verzekering.

Maar waarschijnlijk gaan ze wel moeilijk doen. Ik weet dat het in België wel als een circuit word gezien -> iemand had zijn wagen plat gereden. Maar hij kreeg geen cent.
Reply With Quote
  #45  
Old 31-08-2009, 20:04
cabby tdi cabby tdi is offline
Forum regular
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 86
Default

Quote:
Originally Posted by RubenD
Ja, heel mooi dat van die circuits e.d.

Maar de Ring is wel officieel een openbare tolweg zonder snelheidslimiet. Verder geleden alle normale regels daaro. Dus ook de gewone verkeerswet. En daarmee ook je verzekering.

Maar waarschijnlijk gaan ze wel moeilijk doen. Ik weet dat het in België wel als een circuit word gezien -> iemand had zijn wagen plat gereden. Maar hij kreeg geen cent.


Dit moet je gewoon aanvechten en slaat nergens op... Als je op zolder je auto tegen de vangrail zet heb je pech...

De ring is gwoon een tolweg. en belgische verzekering of rechtbank kan dat niet veranderen... In de liefkenshoek tunnel ben je toch ook gewoon verzekerd? De franse snelwegen zijn ook tolwegen... Op de snelheids beperking na geen verschil met de ring...
Reply With Quote
  #46  
Old 31-08-2009, 20:18
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

je gaat akkoord met de regels bij het kopen van een kaartje. zodra je de vangrail raakt en de vangrail gaat kapot is er geen verzekering die dit dekt
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #47  
Old 31-08-2009, 20:42
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Richard heeft de regels wel gelezen Dus ik ga er gewoon vanuit dat het klopt.

Maar hoe dan ook, ik ga toch niet een circuit op om mijn auto plat te rijden
Reply With Quote
  #48  
Old 31-08-2009, 20:56
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

laten we zeggen dat we ook wel eens een schadegeval hebben gehad en daar alles besproken hebben
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #49  
Old 31-08-2009, 20:59
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Haha, dat had ik iig wel door

Hoop niet dat ik daar of waar dan ook ooit diezelfde bespreking hoef te voeren!
Reply With Quote
  #50  
Old 31-08-2009, 21:29
cabby tdi cabby tdi is offline
Forum regular
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 86
Default

Gek, ik heb mijn E30 M3 daar ook eens iets te optimistisch door de bocht gejaagd. en heb geen cent moeten ophoesten... Alles netjes onder de omnium (all risk) geregeld... Zal dan wel aan de verzekerings agent liggen...
Reply With Quote
  #51  
Old 02-09-2009, 10:47
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Wij zijn zaterdag+zondag ook geweest:

http://vimeo.com/6383825
Reply With Quote
  #52  
Old 05-09-2009, 09:24
Herm Schreurs's Avatar
Herm Schreurs Herm Schreurs is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,044
Default

@Beetlefreak:
Thanks, ik wist eigenlijk al niet waar ik de topic moest starten.

@ Ren'e: Mooie video zeg! Lekker muziekje eronder.

Ik heb mijn bumper beschadigd bij het laatste bezoekje maar hoop dit seizoen toch nog een keer te kunnen rijden.
Reply With Quote
  #53  
Old 05-09-2009, 11:10
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Thanks Herrum..maarre, schade? Vangrail gekust?
Reply With Quote
  #54  
Old 05-09-2009, 11:10
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

of iemand anders een corrigerend tikje gegeven?
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #55  
Old 06-09-2009, 22:35
Herm Schreurs's Avatar
Herm Schreurs Herm Schreurs is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,044
Default

Nix ernstigs, trekhaak van duitser voor me. Niet op de baan.

Alleen bumper vervangen. Dan weer rijden.
Reply With Quote
  #56  
Old 06-09-2009, 22:59
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,362
Send a message via MSN to Gijs
Default

Gaaf om allemaal te lezen! Nu moet ik de diesel ook een keer de baan over slingeren
__________________

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote
  #57  
Old 10-09-2009, 13:43
Vliet's Avatar
Vliet Vliet is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 551
Default

Als het goed weer is, ga ik as zondag naar de ring
__________________
Rust = Roest
Reply With Quote
  #58  
Old 15-09-2009, 08:48
Vliet's Avatar
Vliet Vliet is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 551
Default

Vant weekend weer naar de ring geweest, was fris maar wel weer top!
Was ook een R32 club op ring, Helaas is de club een R32 armer

video:
http://www.youtube.com/watch?v=ZHKk1yfM0s4
__________________
Rust = Roest
Reply With Quote
  #59  
Old 15-09-2009, 14:26
cabby tdi cabby tdi is offline
Forum regular
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 86
Default

zo te zien een turbo R32?

Leuke donor voor project. meer is er niet over te zeggen. hopelijk ziet zijn verzekering de ring als tolweg en is dat alsnog een meevaller.
Reply With Quote
  #60  
Old 04-12-2009, 23:39
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Hallo forummers,

Gisteren ben ik vanuit mijn laatste nachtdienst met mijn vriendin naar Essen gereden. Daar was namelijk de Essen Motorshow. We hebben hier een dagje rondgelopen en `s avonds zijn we naar Adenau gereden. Ik had namelijk gelezen dat er zowat de hele week Touristenfahrt was op de Nordschleife.... :wink

Dus, de tomtom ingesteld op "Ringpension" en gas gegeven totdat Miep zei "bestemming bereikt". Even ingechecked en een gezellig kopje koffie gedronken met Arie. Omdat we maar 1 nachtje zouden slapen, kregen we een kamer in het Pension. Nadat Arie ons het pension had laten zien zijn we naar Pinochio gereden om vervolgens een lekker bordje spaghetti voorgeschoteld te krijgen.

We hebben daarna nog even een rondje door Adenau gereden, maar omdat de kroegjes er wat rustig uit zagen en ik tóch wel een klein beetje moe was (een dagje doorzetten na een nachtdienst valt soms tegen...) zijn we maar terug gereden naar het pension. Even lekker douchen, Arabische sex-advertenties kijken op de TV en dan lekker slapen.

Om 8:30 ging de wekker...maar nog steeds het gevoel dat het midden in de nacht was....super die zonwering!
Even de tandjes poetsen en schoon ondergoed aan, petje op en naar de villa om te ontbijten. Arie en Lenie waren er ook, samen met een aantal andere gasten. Ik besloot om maar even een lekkere Nürburgring toast te eten en die smaakte me toch lekker! :wink

Tussen de broodjes/bolletjes/croissantjes en ander lekker ontbijtvoedsel nog even met Arie gepraat over de Essen Motorshow en uiteraard de Nordscheife. Hij had nog even gekeken en de baan was nog gesloten i.v.m. gladheid door ijs...maar hij stelde ons gerust en zei dat de baan nog wel open zou gaan. Nadat we het ontbijt op hadden zijn we vertrokken. Aangekomen bij de auto toch eerst maar even krabben.... :|

Eerst de motor maar even lekker warmrijden door de omgeving van Adenau en vervolgens naar de ingang van de Nordschleife gereden of deze alweer geopend was...maar helaas...

Dus, maar even naar het kasteeltje van Nürburg gereden en deze bekeken...dit hebben we snel gedaan aangezien het behoorlijk koud was...haha! Daarna maar even aan het touren geweest door het Eiffel-gebied. Wat is dat toch een geweldig mooi gebied zeg..heerlijke weggetjes, schitterende bochten en ganz geile haarspeldbochtjes....`t was maar goed dat het hier en daar nog wat nat was.....anders zou het veel te hard gaan :wink

Na zo`n 25km door de omgeving te hebben gereden weer aangekomen bij de ingang van de Nordschleife en ja hoor! Hij was geopend! Dus meteen weer teruggereden naar Breidscheid want (we blijven Hollanders) we krijgen dan een 1/2 ronde gratis!
Nadat we een 4.5 ronden kaartje hebben gekocht zijn we de baan opgereden. Meteen zagen we al een aanhanger staan met flitsende lampen en een groot bord met "70" erop.....wegwerkzaamheden! Dus even rustig er langs...en wat we toen zagen; een wegwerker op zo`n speegoedauto voor peuters flink aan het rijden over het asfalt.....geweldig! De rest van de baan lag er in mijn ogen mooi bij....nog redelijk nat, maar goed te rijden...uiteraard wel rustig aan gedaan.

Toen we aan waren gekomen bij het begin, zijn we maar meteen doorgereden naar de poortjes om vervolgens te beginnen aan de eerste hele ronde. Het was heel heel rustig op de baan...we zagen maar een paar verse bandensporen op het natte asfalt liggen en we zijn werkelijk niemand tegen gekomen....

De 2e ronde heb ik even de stopwatch aan gezet...ik was benieuwd hoe zo`n tijd ik zou rijden. Ik heb deze ronde naar mijn gevoel heel mooi gereden, ook wist ik op redelijk wat punten hoe ik de beste lijn kon rijden en welke bocht eraan zou komen. Het enigste wat we toen aan mede-ringers hebben gezien was een BMW Touring die langs de kant van de baan stond.....even rustig er langs gereden om te kijken of hij schade had, maar `t leek alsof hij aan het praten was met mensen die de hond aan het uitlaten waren...ook reed hij verder nadat wij hem hadden ingehaald.

De 3e ronde ging nog mooier, de baan droogde op veel plekken al heel mooi op, zodat de snelheid op verschillende punten wat omhoog kon. Ook deze ronde ging mooier dan de vorige omdat ik toch steeds meer bochten wist en ook het stuk waar sommige mensen met 4 wielen vrij komen van het asfalt kon ik met mooie snelheid door. In deze ronde heb ik mijn mooiste lijnen gereden door de Adenauer Forst...ik kreeg het er warm van, zo lekker ging de Golf tussen de curbs door. Ook lichte glijpartijen door wat natte plekken en hier en daar wat smerig wegdek door olie of kvs werden mooi gecorrigeerd met als resultaat een heel licht driftend Golfje door een paar bochten van de Nordschleife...heerlijk!!

De 4e ronde zagen we 2 auto`s op de parking staan....een Fiat Panda en een rent-a-racecar Scirocco. Wij zijn meteen weer doorgereden naar het poortje om te beginnen aan het laatste rondje. Ook deze ronde ging heel erg mooi en de baan droogde echt flink op heel veel plekken. Maar toch blijft hij veraderlijk omdat sommige delen van bijvoorbeeld een bocht mooi droog zijn, maar er een klein stukje door schaduw van bomen/heuvels nat blijft...blijven opletten dus. De Karrousel ging deze keer naar mijn gevoel te hard...het Golfje hobbelde de vorige rondes ook flink over de betonplaten en het klonk soms ook alsof hij rechts-achter wat aanliep in de wielkast, maar deze keer voelde het gewoon niet echt tof meer...te hard dus.

Verder was het een fijne ronde en toen we op het rechte stuk zaten, zag ik in mijn binnenspiegel de witte Scirocco verschijnen...dit was samen met de BMW van de 1e hele ronde de enigste auto`s die wij vandaag op de Ring hebben zien rijden. Ik heb dus heerlijk relaxed mijn rondes kunnen rijden en alleen maar mijn eigen lijnen kunnen rijden.

Na de 4e hele ronde nog wel nagedacht over om nog een 4.5 ronde kaartje te kopen, maar omdat we vanavond nog sinterklaasfeest zouden vieren en toch wat op tijd thuis wilden zijn, toch maar naar huis gereden.

Nürburgring; tot volgend jaar! :grin:
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum