![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ik ben al enige tijd op zoek naar een MK V Golf. Ook ik heb de RNS-510's gezien en ben erg onder de indruk van de mogelijkheden met deze headunit. De auto welke ik nu op het oog heb, is uitgerust met een RCD-300 dubbel-din radio. Kan ik deze probleemloos vervangen met een RNS-510, of moet ik dan het nodige aanpassen?
|
||||
|
||||
![]() Volgens mij moet je bij een golf5 ouder dan 2006 een verloopkabel hebben van CAN1.6 naar CAN2.0 .
De radio/navigatie/tiptoets etc werkt gewoon, maar de navigatieaanwijzingen (navigatiestem én de pijltjes in je tellerpaneel) doen het NIET. De radio kan zonder de verloopkabel naar CAN2.0 NIET communiceren met de auto, maar de unit doet het zelf prima. De verloopkabel kost zo'n 150 a 200 euro.
|
||||
|
||||
![]() Is dat een origineel VAG kabeltje of een aftermarket iets?
En dat is dan vanaf modeljaar 2006 denk ik of niet?
|
||||
|
||||
![]() Je hebt ook een verloopkabel nodig voor de GPS antenne. Van 2 losse naar een dubbele of andersom. Is ori. VW. Weet je wel zeker dat je zo'n ding wil? Ze worden aan de lopende band uit auto's gestolen.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
He prutser, laat die dingen dan ook zitten. FF on-topic: Systeem moet ook even op de testkast 'bekend' gemaakt worden. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dat laatste is bekend idd ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Mogelijk met VAGCOM of moet je dan naar de dealer? En dat ze veel gejat worden kun je inderdaad niet omheen. Je vind via google meer gejat-verhalen dan hoe het ingebouwd moet worden
|
|||
|
|||
![]() pardon de gps antenne is geen probleem.. moet ie toch al naderhand plaatsen want een rcd300 heeft geen gps,
de fm antenne wel die moet idd een speciale verloop tussen. ook moet je even oppassen als er een cd wisselaar in zit er moet dan namelijk een draadje omgestekkerd worden.. |