![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Ik ben een tijdje wat actief geweest met volkswagen. Na mijn MK1 Diesel die ik met pijn in het hard heb weg moeten doen heb ik nog een korte tijd een 96-er polo gehad. Die laatste is ingeruild voor een Ford, omdat ik snel een auto nodig had voor woon werkverkeer. Het Volkswagen-virus is echter nooit weggeweest.
Onze nieuwste aanwinst is een Golfje 2 uit 1986. Liefde op het eerste gezicht. Lekker oldskool cassettedek... Mijn vrouw heeft de foto's gemaakt. Ze zijn niet heel mooi, maar het laat een duidelijk beeld zien. De Golf is gewassen en de krasjes zijn grotendeels weggewerkt met Commandant scratchremover. De auto zat onder de krassen, vermoedelijk door te intensief polijsten van de vorige eigenaar.Hij moet nog wat beter schoon en uiteindelijk in de was, maar dat komt een andere keer. Motorisch moet er ook nog het één en ander aan gebeuren. Hij loopt stationair van hoog naar laag naar hoog enz. Dat was overigens niet zo toen we de eerste keer gingen kijken. De krassen ook niet. Toen we hem een paar weken later hebben opgehaald was hij er voor mijn gevoel slechter aan toe, waardoor we voor mijn gevoel wat teveel hebben betaald. Maarja bij het ophalen was er eigenlijk geen weg meer terug, bovendien waren we verliefd geworden op de auto. Goed genoeg gelul. Wat moet er nog gebeuren: - De motor kan wel een servicebeurt gebruiken - Nieuwe schokbrekers achter monteren (zaten er al bij) - Roest moet worden bijgewerkt - Te zijner tijd moet er een nieuwe voorruit in - Auto moet van binnen grondig gereinigd We gaan proberen alles zelf te doen. Leuk project voor de zomer. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Hee, woon je ook in de Oosterpoort? Had em al zien staan onder het viaduct.
Leuk ding hoor ![]() Controleer vacuumslangen/valse lucht bij carb via de voetplaat/pakking.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#3
|
||||
|
||||
![]() Ja de 2e3 carbs zijn omslachtig. Beetje draaien aan de stationair luchtmengselschroef en stationair toerentalschroef heeft mii geholpen om het stationair toerental strak te krijgen. Ook werd die soepeler en happiger in het pedaal.
Wat een net exemplaar!
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? Last edited by tim_j : 08-04-2010 at 20:15. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Mooie aanwinst, ziet er strak uit (in ieder geval beter dan de mijne qua lak)!
__________________
Golf MK2 1.3 CL 5-bak 1986 Verkocht! |
#5
|
||||
|
||||
![]() Mooi ding, maar die cassetespeler is nog geen 10 jaar oud (in 2000 nieuw ingebouwd in de vento van men ouders
![]()
__________________
Golf MK2 GTI 8v PB '89 Monza Blue Met. @ Zenders Ford Escort MK3 Estate 1.6 XR3 '85 Volvo S70 2.5 LPG '98 |
#6
|
||||
|
||||
![]() strakke wagen!
![]() ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() Mooie mk2
![]() Wordt ook nog belastingvrij! ![]()
__________________
Golf 1 GTI 1.8 8V (DX) 1983 Zwart Golf 2 GTI 1.8 16V (KR) 1986 Oakgroen Golf 3 GL 2.0 8V (AGG) 1997 zilvergrijs 'parttime Daily' Seat Ibiza 2 (6K1) GTI 2.0 8V (2E) 1997 rood 'parttime Daily' |
#8
|
||||
|
||||
![]() Yup wordt zeker nog Belastingvrij en idd ik woon in de Oosterpoort. Auto staat het beste onder het viaduct, want dan hebben we er zicht op vanuit huis.
Cassettedek mag dan wel uit 2000 zijn, maar het past wel bij de auto. De wielen inderdaad iets minder. Ik vind ze wel stoer, maar er zijn mooiere velgjes. Deze zijn een beetje 13 in een dozijn. Stalen velgjes had ik ook best gevonden. Met het mooie weer wat roest bij werken. Op de foto's lijkt hij mooi, maar de wielkastranden hebben veel roest en hebben nodig werk nodig. Bij één van de dorpels zit er in de wielkastrand zelfs een gat, dus dat is jammer. Morgen ga ik waarschijnlijk even een NAP paspoort aanvragen. Er staat 99500 km op de teller en volgens de verkoper is dat origineel. Omdat het een origineel Nederlandse wagen is moeten de kilometerstanden nog wel terug te vinden zijn denk ik. Meer infor volgt nog. |
#9
|
||||
|
||||
![]() leuk ding,maar die wielen zijn allesbehalve stoer
![]() ![]() het is wel een laat 86er of niet?
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Ik vind de velgjes juist wel mooi.
Mocht je ze ooit kwijt willen... ![]() Quote:
Oktober 1986. Het kán later ![]()
__________________
Golf MK2 1.3 CL 5-bak 1986 Verkocht! Last edited by Mikkem : 09-04-2010 at 20:01. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Leuk dat het liefde op eerste gezicht is! Veel plezier ermee, ben benieuwd waar het naar toe gaat!
|
#12
|
||||
|
||||
![]() Erg leuk Golfje hoor
![]() ![]() Succes met opknappen ![]()
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily |
#13
|
||||
|
||||
![]() Gaat ie ook omlaag?
![]() Onregelmatig stationair is volgens mij een beetje golf eigen. De MK2's benzine die ik tot nu toe gehad heb liepen stationair allemaal met een lichte variatie in de toeren. Zo op de foto's ziet die er nog goed uit! ![]() Ja, en die wieltjes. Setje stretch bandjes er omheen, wagen tot op de grond en wedden dat het mooi staat ![]() __________________________________________ [Advertize mode] Quote:
Ik weet nog wel iemand met zo'n setje, mocht je interesse hebben stuur even een PB dan informeer ik even voor je! [\Advertize mode]
__________________
Batracer , leuke online racegame. Last edited by Dexter : 10-04-2010 at 08:54. |
#14
|
||||
|
||||
![]() In een korte tijd weer veel gebeurd met de auto. Eén van de bandjes was lek. Het bleek ooit een montagefout te zijn geweest, waardoor er een hap uit het rubber was. Nieuw bandje erom, kosten: € 82,50. Schijnen speciale bandjes te zijn, vandaar de prijs. Ik heb de bandenspanning op aanraden van de bandenboer op 2,5 bar gezet. Hij stuurt nu een stuk lichter.
Dit weekend bezig geweest met een klein beurtje geven. De bougies hebben we vervangen (de oude waren roestig en zwart) en ook het luchtfliter en brandstoffilter zijn vervangen. Olie en oliefilter heb ik helaas de ruimte niet voor, maar de olie zag er nog mooi uit. Toen we de kap toch open hadden gelijk het koelvloeistof tankje schoon gemaakt. Er zat zwart water in. Systeem afgevuld met nieuwe vloeistof, wat aardig nodig was aangezien het tankje bijna leeg was. De motor loopt nu koud wel redelijk, alleen als hij is warm gereden dan draait hij erg hoog in toeren en nog steeds erg onrustig. Ik denk dat er het een en ander bij de carburateur afgesteld moet worden. Dat is me nog even wat te moeilijk en ik zal me daar nog eens in verdiepen. Ergens heb ik het vermoeden dat de choke niet goed werkt. Bij een koude start moet ik flink gas bij geven en als hij even draait draait hij te hoog. Mocht iemand in de buurt wonen en tijd over hebben om me te helpen met afstellen dan stel ik dat wel op prijs. Zo niet dan ga ik me er verder in verdiepen. Een nieuwe antenne en het raammechanisme van de rechterdeur staan nu eerst op de planning om te vervangen. |