Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 20-06-2010, 10:43
flash1 flash1 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 4
Default Golf 4: 1.4, 1.6, 1.8 of toch de 2.0

Hallo, ik ben hier nieuw en ben voorplan een 2e hands golf 4 te kopen.

Nu heb ik al wat rondgekeken en ik kan niet echt een keuze maken tussen de:
1.4, 1.6, 1.8 of de 2.0. Ik weet wel dat er wat problemen zijn met de golf 1.6 aan de versnellingsbak dus is het wel verstandig voor die te kiezen?
of heb je dat probleem niet als je er eentje koopt met een redelijk bouwjaar?

Ik heb nu een bedrag van 6000+- gespaard voor een golfje dus waar kan ik dat het beste investeren?

Alvast bedankt.

Last edited by flash1 : 20-06-2010 at 10:57.
Reply With Quote
  #2  
Old 20-06-2010, 10:58
Larsv5's Avatar
Larsv5 Larsv5 is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 4,038
Default

1,8T, V5 of V6 niets voor jou...
__________________
Dodge RAM 1500
Reply With Quote
  #3  
Old 20-06-2010, 11:08
flash1 flash1 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 4
Default

Ik denk dat dat iets teveel van het goede word
Het beste lijkt mij gewoon een v4 of iemand moet mij overhalen dat een v5 toch beter is en dat het niet al te duur word met onderhoud.

Maar bedankt voor je reactie.
Reply With Quote
  #4  
Old 20-06-2010, 11:12
Ron mk1 Ron mk1 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,176
Default

1.4 heeft ook bak problemen. Gewoon met meerdere motortype gaan rijden, dan weet je zelf wat je er van verwacht.

Het is toch altijd moeilijk om voor iemand anders een keuze te maken.

Persoonlijk zou ik voor een gti gaan , de v5 zou ik laten staan , dat zijn helemaal probleem dingen.
Reply With Quote
  #5  
Old 20-06-2010, 11:15
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

een v4?

als ik 6000 te besteden had,zou ik die investeren in een in nieuwstaat verkerende vw-oldtimer en een oud hok om als daily te dienen....
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #6  
Old 20-06-2010, 11:19
Ron mk1 Ron mk1 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,176
Default

idd, voor een 3000 euro koop je een redelijk knappe mk4 golf.

Hou je nog 3000 over om een leuke hobby auto te kopen.

Of voor 3000 euro de mk4 helemaal naar wens te maken.

Maar een knappe gti zal je wel tussen de 5-6000 gaan betalen.
Reply With Quote
  #7  
Old 20-06-2010, 12:08
flash1 flash1 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 4
Default

Oke dus ik kan beter de 1.4 en 1.6 niet nemen omdat die bak problemen hebben?
En bij de hoeveel km heb je die problemen ongeveer want als ik er eentje neem die dan vrij nieuw is dan zou het waarschijnlijk niet veel uitmaken.
En kan iemand mij vertellen wat de gti inhoud?

Ps bedankt voor de snelle reacties
Reply With Quote
  #8  
Old 20-06-2010, 12:19
Wij-be's Avatar
Wij-be Wij-be is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 425
Default

gewoon een gti 1.8 turbo zoeken heb je lekker pk`s en met normaal rijgedrag rijd je ook nog zuiniger dan een gewoone 1.8.
Reply With Quote
  #9  
Old 20-06-2010, 14:03
Just-B Just-B is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 54
Default

Gti wil zeggen:

1.8turbo of v5 moter.
Mooi recaro interieurtje
Sportonderstel
etc. etc..

Ik raad je ook de 1.8turbo aan!
Reply With Quote
  #10  
Old 20-06-2010, 14:49
SteffenUS's Avatar
SteffenUS SteffenUS is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 313
Default

Voor het bedrag wat jij te besteden hebt, sluit ik me aan bij het advies van hierboven. Ga voor de 1.8T. Heerlijke motor, die (als je je kan beheersen) redelijk zuinig kan rijden.
De 1.6 motoren zijn nu ook niet echt zuinig. En de 2.0 motoren hebben de neiging om olie te gaan zuipen.
Reply With Quote
  #11  
Old 20-06-2010, 19:17
flash1 flash1 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 4
Default

Oke en zoon tubro dat slijt niet allemaal sneller of valt dat wel mee?
En kan ik er beter eentje nemen van eind 2000 of hoger want ik heb ooit iets gelezen dat er wat kinderziektes zitten in de oudere modellen of is dat niet bij de 1.8 of de 2.0?

Bedankt voor reacties
Reply With Quote
  #12  
Old 21-06-2010, 08:34
EelcoB's Avatar
EelcoB EelcoB is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,132
Default

Turbo is altijd hoe er mee om gegaan is. Maar als jij de motor goed warm rijd, vooral de olie i.p.v. koelvloeistof, is zo'n turbo erg goed te doen. Heb je even fanatiek gereden, rij even een stuk rustig om de turbo af te laten koelen, of laat de auto even een minuutje stationair draaien. Verder zijn het heerlijke motoren.
Reply With Quote
  #13  
Old 05-07-2010, 19:18
GoAzBox's Avatar
GoAzBox GoAzBox is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 634
Default

Quote:
Originally Posted by Ron mk1
Persoonlijk zou ik voor een gti gaan , de v5 zou ik laten staan , dat zijn helemaal probleem dingen.


dit hangt er vanaf of je een 10 of 20 klepper hebt toch? 170 pk(20 kleppers) zitten minder ziektes in dan in de 150pk(10kleppers) of heb ik dat verkeerd.

persoonlijk vind ik een vijfpitter mooier en rustiger lopen dan de 20vt's. ze zuipen zeker wel meer. voor €6k kun je zeker een leuke uit beiden kiezen iig. wie probeert die weet!

grt
__________________
'12 Passat B7 Variant 1.6 TDI 110kW
'01 Golf Cabrio 85kW
Reply With Quote
  #14  
Old 05-07-2010, 19:22
Larsv5's Avatar
Larsv5 Larsv5 is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 4,038
Default

Ik zelf heb probleem los gereden met een V5 (150 pk versie). 1.8T heb ook zeker naar gekeken toen de tijd alleen (zoals als gezegd is) de staat van de turbo kan roet in het eten gooien... Dat was 1 van de redenen om te kijken voor een V5.
__________________
Dodge RAM 1500
Reply With Quote
  #15  
Old 05-07-2010, 20:47
Sjeesbeest Sjeesbeest is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,450
Default

Ik zou voor de 2.0 gaan...... lekker lui rijden in elke versnelling en redelijk wat power over in de hogere toeren. Olie zuipen doen ze zeker....... maar dat is op te lossen door normale olie te gebruiken ..... ik had longlife.. maar heb nu 10W40 en drinkt geen druppel meer.

Als je van net ff meer houdt dan moet je de 1,8T hebben, zeer lekkere motoren en vreemd genoeg ook nog betrouwbaar.

De V5-jes hebben net als de VR6 destijds problemen met de kettingspanner waardoor er vreemde storingen in de ECU tevoorschijn komen (2 van mijn maten hebben een kettingrevisie moeten hebben a 2000 euri bij ene en 600 bij de ander die hebben we zelf gedaan )

1.4-tje laten staan, hebben kantelende zuigers en slechte bakken en zijn niet erg vlotjes in een 1200 kg zware Golf

1.6 zijn bepaalde types die problemen hebben met een versnellingsbak (klinknagels lopen los) dit waren DUW-bakken..... voor de rest een lekker motortje ....... wel een soepert......
Reply With Quote
  #16  
Old 06-07-2010, 08:47
maniacmark's Avatar
maniacmark maniacmark is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,541
Default

1.6 vind ik redelijk zuinig: 1 op 15 goed haalbaar met normaal rijden, kan echt zuiniger.
Let op de codes van de versnellingsbakken ivm klinknagelbakken.
Reply With Quote
  #17  
Old 06-07-2010, 08:50
Roy 1.6's Avatar
Roy 1.6 Roy 1.6 is offline
Volksforum Aandeelhouder Beun de Beunhaas!
 
Join Date: May 2009
Posts: 1,102
Default

Bijzonder ik rijd een 1.8 20v non turbo en haal net de 1:11!
__________________
"73 Käfer
Reply With Quote
  #18  
Old 06-07-2010, 09:31
TTF's Avatar
TTF TTF is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 375
Default

Quote:
Originally Posted by maniacmark
1.6 vind ik redelijk zuinig: 1 op 15 goed haalbaar met normaal rijden, kan echt zuiniger.
Let op de codes van de versnellingsbakken ivm klinknagelbakken.


ik haal gemiddeld rond de 1 op 12 wel met de airco aan en op 18 inch

Denk als je 1 koopt met een km stand van rond de 2ton dat de bak dan al gereviseerd/omgebouwd is
__________________
Volkswagen jetta mk v tdi @ A8 stars
Citroen AX 1.6 Gti
Reply With Quote
  #19  
Old 06-07-2010, 09:43
maniacmark's Avatar
maniacmark maniacmark is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,541
Default

mijn 1.6 16v rolt momenteel op 16"-ers met 205 banden (origineel) en rijdt met warm weer natuurlijk gewoon met airco aan, radio aan, licht aan, etc etc
ik heb GEEN mijn-blue-motion project zoals joan:P

info over bakken:
De eerste versies van de Golf IV werden geplaagd door een aantal kinderziektes. Voornamelijk de sloten en het raammechanisme bij wagens met elektrische ramen moeten dikwijls vervangen worden. Ook zijn er problemen met het differentieel bij de SDI en 1.4 en 1.6 modellen. De klinknagels waarmee het kroonwiel in het differentieel bevestigd werd waren niet voorzien op het vermogen van deze motoren. De problemen doen zich voornamelijk voor bij de DUW- en DUU-versnellingsbakken. Vanaf bouwjaar 2000 werden deze klinknagels vervangen door bouten die veel steviger zijn.
Reply With Quote
  #20  
Old 06-07-2010, 10:37
SteffenUS's Avatar
SteffenUS SteffenUS is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 313
Default

ik rij met een 1.6 8v (SR blok). Maar veel verder dan 1:12 kom ik toch niet. Voor een 1.6 vind ik dat nu niet heel zuinig. Prettige van het SR blok is, dat die onderin vrijwel net zoveel trekkracht heeft als bovenin. Hij voelt dus redelijk (ja redelijk, want het is en blijft een 1.6) vlot aan. Voordeel is dat de auto lekker schakellui is. Moet er bij zeggen dat ik op 17 inch met 225 rond rij...
Nogmaals, voor het beschikbare budget zou ik voor een 1.8T gaan, maar ben persoonlijk tevreden met mijn 1.6 (scheelt me namelijk fanmail van het CJIB)

Ben wel benieuwd wat de topic starter met de info doet en of hij al rond heeft gekeken. Extra tip aan de topic starter, ga voor een highline uitvoering! Ik merk dat je aan een andere uitvoering toch gaat sleutelen en onderdelen van highline achteraf erop zet. Op termijn ben je dan veel meer geld kwijt
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 04:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum