![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Goedemorgen,
de laatste tijd heb ik een probleem met mijn '89 Jetta 1.8i, in de file/stoplicht verkeer wordt hij aardig warm. Ook met de regen en maar 8 graden van vanmorgen staat de wijzer na 10 minuten aanschuiven ruim op driekwart. Bij het warme weer was het laatst binnen 5 minuten dat het rode lampje ging branden. Voorheen heb ik hier helemaal nooit problemen mee gehad. Een uur lang aanschuiven in Engeland met 30 graden en het wijzertje kwam amper boven de helft. Sindsdien is er wel een nieuwe (imitatie) radiator in gekomen (ook daar heb ik lange tijd zonder problemen mee gereden), maar verder is er niets veranderd. Iemand een idee wat dit probleem is en wat ik er aan kan doen? |
#2
|
||||
|
||||
![]() Ventilator springt wel gewoon aan?
__________________
Laat me met roest! |
#3
|
|||
|
|||
![]() Niet naar gekeken. Zou die ook aan moeten springen als ie stationair loopt en warm is?
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Jep.
Je hebt kans dat je thermoschakelaar kapot is. Deze zit (van bovenaf gezien) rechts onderaan op de radiator. Deze sensor stuurt je ventilator aan. Als die kapot is, zal je KVS temperatuur blijven oplopen, omdat ie niet gekoeld wordt als je stilstaat.
__________________
VWClubParkstad |
#5
|
||||
|
||||
![]() waterpomp? was bij mij de oorzaak....
__________________
Op naar de volgende dub inn! www.vwteamarnhem.com www.arnhemdubinn.nl Jetta GL 1988 verkocht.... |
#6
|
||||
|
||||
![]() het kan thermostaat zijn,waterpomp,maar ook koppakking?
Heb het allemaal meegemaakt. Ook KV lekkage kan nog,lekt ie nergens?Of een verwarde sensor. Kijk idd eerst maar of de ventilator aanslaat!
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily Last edited by Madison : 07-09-2010 at 20:18. |
#7
|
||||
|
||||
![]() opties:
thermostaat blijft dicht zitten. (slangen naar radiateur blijven koud, terwijl motor 'heet' is?) thermoschakelaar kapot. (gaat de fan wel aan bij hogere temperatuur?) waterpomp pomp niet rond. (komt er een pisstraaltje uit het dunne overloopslangetje? zo nee, schoepen afgebroken, of slipt over de as.) of erger, kop(pakking) kapot en vloeistof raakt op.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#8
|
||||
|
||||
![]() Koppakking is toch redelijk makkelijke te checken? Oliedop van motorblok eraf halen, kijken of er hele witte smurrie opzit (onderkant dop). Zoiets toch?
__________________
Laat me met roest! |
#9
|
||||
|
||||
![]() ja of overmatige druk, olie zo dun als water, rare temperatuursverschijnselen
veel oliezweet vanuit de koppakking
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#10
|
|||
|
|||
![]() Niet vol genoeg afgevuld na vervangen van de radiateur
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Er zijn meer symptomen voor een lekker koppakking, maar je hoeft ze niet allemaal te zien/ruiken. Smurrie onder de oliedop en verlies KV zie je vaak idd. Mijn Golf MK2 1.8i had geloof ik wel alle symptomen...was duidelijk dus. Vooral dat aparte zoete geurtje zal ik wel nooit vergeten.
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily Last edited by Madison : 08-09-2010 at 17:24. |
#12
|
||||
|
||||
![]() Check idd even je thermostaatje
bij mij is er ook een nieuwe radiateur in gekomen maar niet de thermostaat vervangen, bouwde overdruk op en daardoor sprong mijn kachelradiateur toen kapot..... Na vervanging van mijn (gare) thermostaat deed ie het weer helemaal super! Dingetje van een tientje en een uurtje werk kan je een hoop erger besparen ![]()
__________________
![]() * '91 Jetta MK2 GLI USA * '91 Jetta MK2 GT 16V * '85 Jetta MK2 KAMEI X1 Coupe * '93 Passat 35i "ABT" dailydruif ![]() http://www.dubkreations.forumotion.net ![]() |
#13
|
|||
|
|||
![]() De ventilator draait inderdaad niet, dus zal eens zo'n termostaatje gaan halen. Thanks!
|
#14
|
||||
|
||||
![]() ![]()
__________________
Laat me met roest! |