Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 20-02-2011, 00:06
veerzes veerzes is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 689
Default Rembekrachtiger MK 4 in MK 2 bouwen

Ben m,n motor compartiment aant kaalhalen om opnieuw te spuiten en wil de abs pomp vervangen voor een normaal remsysteem
Nou hoor ik regelmatig dat je voor goed stevig remmen een bekragriger van eem MK 4 moet inplanteren.
Moet dan wel hier en daar gemodificeerd worden, heeft iemand daar info over met evt wat afbeeldingen.
Zou me een stuk op weg helpen
__________________
M.I.V.W Men In Volkswagen
Reply With Quote
  #2  
Old 20-02-2011, 11:52
Bluepower Bluepower is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 935
Default

Je wilt dus van het ABS-systeem af, en tegen naar een niet-ABS systeem? Dan kun je een rembekrachtiger nemen van een Golf2 GTI zonder ABS, en dan evt de remcilinder upgraden naar een 23.2mm cilinder van de Scirocco GTI
Reply With Quote
  #3  
Old 20-02-2011, 12:50
ids ids is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 607
Default

bekrachtiger zegt het al, als je zelf harder drukt zul je meer remmen. zie het nut niet in.
Reply With Quote
  #4  
Old 20-02-2011, 13:22
ronaroot's Avatar
ronaroot ronaroot is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 2,288
Default

En dit vraagt iemand die mivw in zijn signature heeft staan
__________________
'85 Golf mk2 1.9 TDI PD "mk2 outside / mk4 inside"

vwclubparkstad https://www.facebook.com/vwclubparkstad
Reply With Quote
  #5  
Old 20-02-2011, 13:40
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Quote:
Originally Posted by ronaroot
En dit vraagt iemand die mivw in zijn signature heeft staan



Wat maakt dat in godsnaam uit??
Wanneer je een M.I.V.W lid bent maakt dat je niet direkt alwetend.
Reply With Quote
  #6  
Old 20-02-2011, 13:43
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Het is ook afhankelijk van de motor die in de auto ligt.
Niet alle motoren hebben evenveel vacuum.
Reply With Quote
  #7  
Old 20-02-2011, 13:48
ronaroot's Avatar
ronaroot ronaroot is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 2,288
Default

Quote:
Originally Posted by J-9A-N
Wat maakt dat in godsnaam uit??
Wanneer je een M.I.V.W lid bent maakt dat je niet direkt alwetend.


Dit is toch iets wat de heren van mivw zeker weten (en als ik me niet vergis al meerdere malen ook hebben toegepast)
__________________
'85 Golf mk2 1.9 TDI PD "mk2 outside / mk4 inside"

vwclubparkstad https://www.facebook.com/vwclubparkstad

Last edited by ronaroot : 20-02-2011 at 14:27.
Reply With Quote
  #8  
Old 20-02-2011, 14:17
ids ids is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 607
Default

Quote:
Originally Posted by J-9A-N
Het is ook afhankelijk van de motor die in de auto ligt.
Niet alle motoren hebben evenveel vacuum.


zodra je (plank)gas geeft valt je vacuum weg...
Reply With Quote
  #9  
Old 20-02-2011, 15:35
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Quote:
Originally Posted by ids
zodra je (plank)gas geeft valt je vacuum weg...


Dan hoef je waarschijnlijk ook niet te remmen

Wat ik ermee wil zeggen is dat de hoeveelheid vacuum ook verschil maakt.

Bv: Een motor op throttlebodies of dubbele carburateurs trekt vaak maar vacuum van 1 inlaatkanaal terwijl dit bij een "normale motor" over alle inlaatkanalen gaat , en dus een krachtiger vacuum opwekt.
Reply With Quote
  #10  
Old 20-02-2011, 19:26
veerzes veerzes is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 689
Default

Volgens mij zijn dit nog geen antwoorden die betrekking hebben op mijn vraag
En als je een MIVW lid bent is het toch wel mogelijk om om hier wat info bij derden te vergaren .

Om te antwoorden op de vraag welke motor luid het antwoord 20VT
__________________
M.I.V.W Men In Volkswagen
Reply With Quote
  #11  
Old 20-02-2011, 19:36
ronaroot's Avatar
ronaroot ronaroot is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 2,288
Default

Hallo Nico,

De mede-mivw bieden hun hulp al aan, daar moet het toch wel mee lukken

Groet Roger
__________________
'85 Golf mk2 1.9 TDI PD "mk2 outside / mk4 inside"

vwclubparkstad https://www.facebook.com/vwclubparkstad
Reply With Quote
  #12  
Old 20-02-2011, 22:16
veerzes veerzes is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 689
Default

Jullie denken dat alle MIVW ers bij elkaar in de straat wonen en elkaars werk zo ff afkijken kunnen .
Bovendien hebben de gene die het hebben in onze club het allemaal in een MK3 zitten
Ik had gehoopt hier een paar enthousiaste forumers te treffen die hier al ens zoiets hadden toegepast met foto,s en zo .
Blijkbaar heb ik het mis
__________________
M.I.V.W Men In Volkswagen
Reply With Quote
  #13  
Old 20-02-2011, 22:40
ronaroot's Avatar
ronaroot ronaroot is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 2,288
Default

Quote:
Originally Posted by veerzes
Jullie denken dat alle MIVW ers bij elkaar in de straat wonen en elkaars werk zo ff afkijken kunnen .
Bovendien hebben de gene die het hebben in onze club het allemaal in een MK3 zitten
Ik had gehoopt hier een paar enthousiaste forumers te treffen die hier al ens zoiets hadden toegepast met foto,s en zo .
Blijkbaar heb ik het mis


Nee een enthousiaste forumer die zoiets toegepast heeft ben ik niet maar wel een enthousiaste forumer die weet (en jouw verteld) waar je de info kan vinden, jawel bij je eigen club !!!!

En je hoeft niet bij mekaar in de straat te wonen, tegenwoordig bestaat ook een mobiel, msn en mail daar kom je ook behoorlijk ver mee

Serieus, neem even contact op met een van de heren en dan kom je er zeker uit.

Groet
__________________
'85 Golf mk2 1.9 TDI PD "mk2 outside / mk4 inside"

vwclubparkstad https://www.facebook.com/vwclubparkstad
Reply With Quote
  #14  
Old 20-02-2011, 22:47
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Als de bekrachtiger past op de steun van de MK3 past hij ook op de steun van de Mk2.
Het enige wat eventueel dan nog aangepast moet worden is de stang naar het pedaal. (lengte)
Deze moet zowieso een andere bevestiging aan het pedaal krijgen.
De Mk4 heeft volgens mij een kogelkop bevestiging en de Mk2 de u-beugel met de pen erdoor.
Reply With Quote
  #15  
Old 21-02-2011, 10:48
bprijs's Avatar
bprijs bprijs is offline
Volksforum Aandeelhouder - Swallowtail Junkie
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,813
Default

Als je mijn swallowtail project doorleest zie je dat ik de rembekrachtiger van een mk4 dus in een mk1 heb ingebouwd.
Ik moest een heel stuk uit de parafaan halen maar hoe dat bij de mk2 zit weet ik niet.
Heb de pedalen ook weer gebruikt van de mk4 moest de steun waar ie aan zat en de cilinder die aan het pedaal zit wel een stuk inkorten.
Dit omdat anders de pedalen zowat onder mijn stoel terecht kwamen
Ik heb de originele tdi motor van de mk4 ook ingebouwd dus met vacuum problemen kom ik niet te zitten.
Heb ook gekozen voor de mk4 rembekrachtiger omdat deze goed zijn werk doet.
__________________
Tweede swallowtail van 74 in de resto
Mijn 74er slapend project
Oud 75er swallowtail project


Cnc Frezen, custom made onderdelen ik maak het terecht voor je.
Pm me voor meer info
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum