![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ik ben van plan om audio te plaatsen in mn Golf mk2 met deurbakken.
Voorlopige setup: Er komen in de hoedenplank 2x 60w RMS ovale pioneer, versterkt door 2x 75wRMS JBL GTO752 In deurbakken 2x 65w RMS niet versterkte composet Alpine SPG 13CS en de tweeters hiervan komen op de originele speaker plek in het dashboard. Dit spulletje wordt aangestuurd door een Alpine CDE-9880R radio met 4*50w high power. Komt hier een beetje fatsoenlijk geluid uit, want heb zelf weinig ervaring met audio set-ups, graag jullie mening! De pioneers en de autoradio heb ik al, de rest moet nog aangeschaft worden. Mvg Robert
Wagenpark: Golf 2 GTI 8v 1985 ![]() Golf 2 Avance 1.3 1987 (SOLD) Passat Sportline 2.0 20V 2002 (SOLD) Last edited by Bumper83 : 16-03-2011 at 13:30. |
|
||||
|
||||
![]() zal vast wel geluid uit komen, het is ook net wat voor muziek je ermee ga draaien...
|
|
||||
|
||||
![]() mijn vrouw heeft een 9887r die via een audiosystem versterker naar 2 compo's ( cdt eurosport en cdt) stuurd.. best geluid
dus ik zou die compo ook even door een versterker aansturen ![]()
|
||||
|
||||
![]() De combinatie met die radio en composet is wel goed hoor ,zelfs zonder versterker speeld dat wel goed .
Ik heb zelf sindskort ook een alpine , en had daarvoor een kenwood , maar het verschil was echt enorm ! In combinatie met een subwoofer werkt het nog mooier ,want je kunt met de alpine de gewone speakers affilteren , dwz de high pass filter instellen ,zodat de lage bassen niet door de speakers komen , maar alleen door de sub . Ik heb er zelf een set 16cm pioneers in de deuren ,en een set 10cm in het dash (wel in een Mk3) ,gewoon op de radio , maar ik ga er geen extra versterker opzetten in mijn geval .
|
||||
|
||||
![]() ik heb altijd alpine gehad wietse.. maar stuur het maar eens aan met een knappe versterker..dan is het echt mooi
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Met een versterker speeld het iid nog mooier ,maar dat doe ik wel voor in de jetta straks , in de variant hou ik het een beetje op een simpeler systeem , met niet al teveel bekabeling en dergelijke . In de jetta komt ook een nieuwe Alpine ,daar gaat de (oude) kenwood mask eruit ! heb de verschillen mogen horen tussen de kenwood en de alpine ,met de composet op een versterker , Man, wat een gigantisch verschil !
|
||||
|
||||
![]() ik kan van de huidige modellen de 9887r aanraden..
|
||||
|
||||
![]() Dus ik begrijp uit jullie woorden dat ik het lang zo gek nog niet heb gedaan om een set-upje bij elkaar te zoeken, zonder dat ik er heel veel verstand van heb.
@ Richard, jij zegt dat ik voor nog mooier resultaat dus eigenlijk die composet ook nog via een versterker zou moeten aansturen? Ik heb wel gelezen dat je versterker in feite ongeveer 1,5x zo zwaar moet zijn dan je speakers om het mooiste geluid eruit te krijgen. Maar goed laten we die 1,5 niet zo letterlijk nemen dan zou je met 4x 80W RMS of iets in die geest al aardig voor de dag komen?! Welke versterker zit er in de auto van je vrouw? @Christiaan: welke versterker heb je te koop staan? begrijp dat dit dan een 5-kanaals is? @jettaracing: jij zegt dus feitelijk.. deze set icm Alpine radio zal nog mooier klinken met een sub erbij... aan welk wattage moet ik dan denken? en het hoeft van mij ook niet de hoofdprijs te kosten..
|
||||
|
||||
![]() ik heb een audiosystem composet direct op een alpine 9883r. Klinkt gewoon goed genoeg, hoor, hoeft van mij toch niet heel hard en heel laag en scheelt een hoop gedoe met elke keer inbouwen in een andere auto
![]() Last edited by Marcski : 17-03-2011 at 10:35. |
|
||||
|
||||
![]() Ik denk dat ik voorlopig nog geen subwoofer ga inbouwen, eerst maar eens kijken hoe het zonder klinkt.
Heeft er iemand trouwens een idee hoe ik die tweeters mooi in de oude speakergaten in het dashboard kan plaatsen? zijn daar adaptersetjes oid voor op de markt? Ik hoor het wel.. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Met een subwoofer klinkt een installatie sowieso veel 'completer' ,maar is ook maar net wat je wilt uitgeven en wat je eisen zijn kwa geluid natuurlijk . Ik heb zelf in elke auto van mij een subwoofer zitten , in verschillende zwaartes . Je kunt voor elk budget wel iets krijgen ,t is ook maar net wat de eisen zijn. Waar ik zelf mijn spullen vandaan heb kun je voor 200 euro een leuke versterker en sub kopen ,welke al erg leuk klinkt . Maar de audioset van christiaan is ook zeker niet verkeerd ! Voor de tweeters gebruiken ze vaak een geperforeerde metalen strip , welke je kunt monteren tussen de beide originele bevestigingsgaatjes van de originele speakers . Ik heb zelf al eens de oude frame's gebruikt van een oude speakers en daar de tweeters in gemonteerd , en ben ook al eens creatief geweest meteen dun plaatje MDF , en daar de tweeter ingezet , dus meteen beetje creativiteit zijn er genoeg oplossingen .
|
||||
|
||||
![]() de vrouw heeft een audiosystem twister f4-600, (de cdt eurosport es620 voorin en de cdt cl achterin) maar de set van chris is erg mooi.
tuurlijk klinkt het erg erg prima zonder versterker( veel beter dan je gewend bent ![]()
|
||||
|
||||
![]() Wederom bedankt voor jullie reacties, ik heb Chris maar eens een pm gestuurd over zn setje.. misschien wel interessante optie als ik het voor een mooi prijsje kan overnemen dan ben ik gelijk klaar... 6kanaals versterker en een sub erbij...
composetje heb ik vandaag besteld dus met een beetje geluk morgen binnen ![]()
Wagenpark: Golf 2 GTI 8v 1985 ![]() Golf 2 Avance 1.3 1987 (SOLD) Passat Sportline 2.0 20V 2002 (SOLD) Last edited by Bumper83 : 18-03-2011 at 00:14. |
|
||||
|
||||
![]() iemand nog een mooie oplossing voor het plaatsen van de scheidingsfilters?
hoor ze graag! ![]()
|
|||
|
|||
![]() Tweeters zou je het beste kunnen monteren op je "spiegel-driehoekjes", als je het geluid van de tweeters direct hoort klinken de hoge tonen beter als indirect
![]() En de compo zou ik sowieso versterken, de achterspeakers niet ! Het mooiste klinkt het als je de compo voor hebt, subwoofer achter en in de hoedenplank de ovaaltjes als "aanvulling" van het geluid. |
|
||||
|
||||
![]() die heb ik dus niet want dit is een oud type uit '85 dus spiegels zitten halverwege! Ik vind het zonde om in mn astijl te gaan schroeven, denk dat ik maar een malletje maak en daar de tweeters in leg en in mn dashboard bevestig, heb je toch de weerkaatsing via het raam...
ik heb de composet even aangesloten gehad en daar komt onversterkt al een beste bult zuiver geluid uit!! dat verschil merk je wel ivt een goedkoop setje! voor de scheidingsfilters heb ik al een mooi plaatsje gevonden achterop mn middenconsole vastschroeven... middenconsole weer aanschuiven en ze zijn weggewerkt! ps is het uberhaupt mogelijk om je handschoenvakje te verwijderen zonder dat het hele dashboard eruit moet?? het lijkt wel of ik die bocht niet kan maken omdat het vakje naar beneden wegloopt...?!
|
||||
|
||||
![]() ik heb zelf de volgende audio setup:
head unit pioneer deh p8400 mp (zeldzaam ding waar ik zuinig op ben) versterker Phoenix Gold R9.0:5 composet in dash/voorportieren Hertz Esk 165 L hoedenplankspeakers Hertz Hcx 690.4 en als subwoofer heb ik de Hertz Es 250 in een zelf uitgemeten behuizing omdat er niet echt veel ruimte is in de cabrio.... moet zeggen dat ik op het moment wel tevreden ben met het geluid mja het blijft ewen feit dat iedereen ze eigen smaak heeft qua geluid...
|
||||
|
||||
![]() Het dashboardkastje kan er niet uit , die word er in de fabriek er ingezet in twee delen ,dan IN het dashboard aan elkaar gezet en kan er niet weer uit zonder weer in tweeen te delen .
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ah gedver ![]()