Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 22-05-2012, 14:20
luukx20 luukx20 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 6
Default

Quote:
Originally Posted by Sinaasboom
Ik had inderdaad precies dezelfde problemen, het ene moment loopt hij als een zonnetje en de andere keer denk je dat je nooit op bestemming aan komt. Gebruik je de auto trouwens veel? Mijne had bij aanschaf zeker 1,5 jaar stil gestaan, misschien dat alles goed doorgesmeerd moest worden?

En de laatste tijd ben ik weer overgestapt op 95 octaan. Dat geeft veel en veel meer knallen uit de uitlaat, maar het haperen is bij mij weg.
Het klinkt misschien vreemd maar alsof ik de motor heb doorgespoeld met 98 een tijdje lang, en dat nu ook de 95 het goed doet.

Op het knallen na loopt de wagen echt super!


Toen ik de mijne kocht (vorige zomer) zei de beste man dat de auto 15 jaar in de schuur stil heeft gestaan. Dus inderdaad net wat je zegt, ik dacht ook dat het een kwestie van even veel rijden was en dat dan alle problemen zich weer zouden oplossen.

Vorige zomer ben ik er misschien 3x meer naar het strand gereden (totaal misschien 200km), daarna heeft ie de hele winter weer stil gestaan in de schuur.

Maar nu rij ik er zeker elke week 20-40km mee, en dat voor de afgelopen 2-3 maanden, maar ik ga als de tank leeg is gewoon een keertje 98 tanken en kijken wat er gebeurt.


Ook heb ik verder nog op het forum rondgekeken en allerlei tips van mensen op een rijtje gezet die ik ook nog wel na zal lopen als ik er tijd voor heb.


In ieder geval bedankt voor je reactie
Reply With Quote
  #22  
Old 21-05-2013, 13:55
Sinaasboom's Avatar
Sinaasboom Sinaasboom is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 476
Default

Laatst heeft de auto nog een keer goed gestotterd, toen heb ik een tip van iemand gekregen dat ik de lucht volume meter even moest nakijken. Bij het olie pijlen even gekeken naar deze meter, motor laten lopen en gerammeld en getikt tegen de luchtvolume meter en opeens begon de auto te stotteren en haperen. Even een paar goede tikjes op de meter gegeven en de contactpunten goed schoongemaakt.

Hij loopt nu al weken als een zonnetje en ik denk dat het uiteindelijk ook het euvel is geweest voor de auto.

&

Afgelopen zaterdag viel de auto uit tijdens het rijden gelukkig gebeurde het in de nacht op een rotonde waar een parkeerplaats in de buurt was.
Zondag gelijk naar de auto gekeken, het opvoerpompje in de tank maakte geen geluid dus al snel geconcludeerd dat deze defect is. Vandaag een nieuwe gehaald maar deze deed het ook niet. Althans aangesloten zoals het moet deed hij het niet, op + en - doet hij het wel. Dus even de stroom nagegaan tot aan de zekeringskast, en relais 80 vervangen. Had nog een klein overzichtje liggen van de relais en nummers. Na nummer 80 vervangen te hebben deed hij het nog niet, zekeringskast los gehaald en kabels nagekeken hier zat uiteindelijk een stekkertje los.

Met het terugzetten van de zekerinskast is relais 53 los geraakt, wat volgens mijn schema is voor de mistlampen. Zonder dit relais wilde de golf ook niet starten, of het moet al toeval zijn? 2x relais 53 op z'n plek gezet en hij starte weer perfect! Achja en nu hebben we weer n pompje reserve!

Hier het overzichtje:

Zekeringkast relais golf:
53 (2x) = mistlampen (deze zijn ook nodig voor draaien opvoerpompje?)
80 = brandstofpomp
18 = x-relais
19 = interval ruitenwisser
31 = ventilator naloop
42 = Koelvloeistof tekort indicator
21 = knipperlicht

Ik wilde dit even met jullie delen voor in de toekomst!

Groetjes Sinaasboom!

Last edited by Sinaasboom : 21-05-2013 at 14:10.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 03:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum