Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 06-05-2012, 22:37
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,560
Default Golf II, 5-bak: hoe krijg ik de pook er uit ?

Er ligt een revisiesetje klaar, maar de pook gaat er niet uit: die steekt door de schakelhefboom, en die krijg ik er ook niet uit. Wat nu?
PS.: De schroeven van het onderste deel (waar de "bol" in draait) zijn los, maar dat helpt ook niet. Please hellup, 't is nogal dringend: de 5e versn. werkt nu niet!
Reply With Quote
  #2  
Old 07-05-2012, 11:08
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

pook moet onderaf eruit. Dus de uitlaat moet er onder vandaan.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #3  
Old 07-05-2012, 11:14
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,560
Default

Ai, dát valt tegen! Enfin, dank je.
Reply With Quote
  #4  
Old 07-05-2012, 11:30
Ralph's Avatar
Ralph Ralph is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 2,065
Default

Quote:
Originally Posted by tim_j
pook moet onderaf eruit. Dus de uitlaat moet er onder vandaan.



En het hitte schild waarschijnlijk ook.
__________________
Golf 8 GTI edition45 Clubsport ‘22
Porsche Macan ‘21
Transporter T6.1 ‘21
Reply With Quote
  #5  
Old 07-05-2012, 17:51
RamonR RamonR is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 587
Send a message via MSN to RamonR
Default

Quote:
Originally Posted by Erik Baas
Er ligt een revisiesetje klaar, maar de pook gaat er niet uit: die steekt door de schakelhefboom, en die krijg ik er ook niet uit. Wat nu?
PS.: De schroeven van het onderste deel (waar de "bol" in draait) zijn los, maar dat helpt ook niet. Please hellup, 't is nogal dringend: de 5e versn. werkt nu niet!



Oke, maareh wat doet het niet dan ?
Is de rubberen bal in de motor ruimte afgesleten ?
Of is de 5e versn. kapot in de bak ?
Aan je pook kan toch weinig mankeren lijkt me?

Grtz, Ramon
Reply With Quote
  #6  
Old 07-05-2012, 18:01
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,560
Default

De bewegende delen van het schakelmechaniek hebben veel te veel speling, ook de nylon bol onderaan de pook. Dat schakelt beroerd, en het was zo erg geworden dat ik de 5e versn. helemaal niet meer kon kiezen.
Voorlopig heb ik twee van de ergste problemen opgelost: een nylon stangetje was uitgelubberd (en aan een kant gescheurd), die heb ik opgevuld met 2 lagen isolatieband en op de kogel geklemd met een ijzerdraadje, en de vijf doet het (voorlopig) weer.
Als ik meer tijd heb ga ik eerst maar eens alle mechaniek onder de kap vervangen, een nieuwe pook kan later wel bij wijze van finishing touch.
Reply With Quote
  #7  
Old 07-05-2012, 23:26
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,560
Default

Quote:
Originally Posted by Erik Baas
... opgevuld met 2 lagen isolatieband en op de kogel geklemd met een ijzerdraadje, en de vijf doet het weer ...

Zo heb ik ook al eens een carburateur gerepareerd met Leukoplast en een klodder (haar-)gel, een waterpomppakking geknipt uit het pakpapier van 10 pakjes zware shag, en een afgebroken uitlaat gefixt met een conservenblik en twee grote slangklemmen. Allemaal noodgevallen-op-vakantie; zo leer je wel improviseren.
Reply With Quote
  #8  
Old 08-05-2012, 08:37
Djdewit Djdewit is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 195
Default

Quote:
Originally Posted by Erik Baas
De bewegende delen van het schakelmechaniek hebben veel te veel speling, ook de nylon bol onderaan de pook. Dat schakelt beroerd, en het was zo erg geworden dat ik de 5e versn. helemaal niet meer kon kiezen.
Voorlopig heb ik twee van de ergste problemen opgelost: een nylon stangetje was uitgelubberd (en aan een kant gescheurd), die heb ik opgevuld met 2 lagen isolatieband en op de kogel geklemd met een ijzerdraadje, en de vijf doet het (voorlopig) weer.
Als ik meer tijd heb ga ik eerst maar eens alle mechaniek onder de kap vervangen, een nieuwe pook kan later wel bij wijze van finishing touch.


5de versnelling stang:
http://www.clausvonessen.de/pi39/pd992.html

Schakelbal in motorruimte:
http://www.clausvonessen.de/pi39/pd993.html
__________________
Cars:
VW Golf V 2.0 TDI '07
VW Golf II 1.8 GTI 8V '89

Past:
VW Golf IV GTI 20VT '99
VW Polo 86c Steilheck 1.0 CL '87
VW Polo 9N 1.9 SDI '04
VW Golf I GL 1.1 '78
Toyota Corolla XLI 1.3 16V '95
Ford Fiesta Flash 1.3 '94
Reply With Quote
  #9  
Old 08-05-2012, 09:49
Madison's Avatar
Madison Madison is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,245
Send a message via MSN to Madison
Default

Ik ken het probleem...is ff lastig idd.
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project
Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily
Reply With Quote
  #10  
Old 08-05-2012, 12:15
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,560
Default

Quote:
Originally Posted by Djdewit
Dat was inderdaad de grootste boosdoener. Sorry dat ik het zeg, maar het is ook wel een knullige constructie hoor...
Reply With Quote
  #11  
Old 08-05-2012, 13:54
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

en toch rijden de golfjes nog..
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #12  
Old 08-05-2012, 18:16
RamonR RamonR is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 587
Send a message via MSN to RamonR
Default

Quote:
Originally Posted by Erik Baas
De bewegende delen van het schakelmechaniek hebben veel te veel speling, ook de nylon bol onderaan de pook. Dat schakelt beroerd, en het was zo erg geworden dat ik de 5e versn. helemaal niet meer kon kiezen.
Voorlopig heb ik twee van de ergste problemen opgelost: een nylon stangetje was uitgelubberd (en aan een kant gescheurd), die heb ik opgevuld met 2 lagen isolatieband en op de kogel geklemd met een ijzerdraadje, en de vijf doet het (voorlopig) weer.
Als ik meer tijd heb ga ik eerst maar eens alle mechaniek onder de kap vervangen, een nieuwe pook kan later wel bij wijze van finishing touch.



Die stangetjes kan je zo kopen he bij de dealer voor een paar euro
Ik zou daar toch de moeite voor nemen om daar even om te gaan, en misschien ook de omkeer as die daar ook zit met die nylon bol, maar dat de bol onder je pook is afgesleten dat is wel appart, zat er geen vet in ofzo ?
P.s. foto's erbij zetten is ook altijd wel makkelijk, en leuk natuurlijk

Grtz en succes, Ramon
Reply With Quote
  #13  
Old 08-05-2012, 18:46
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Die omkeerbol was bij mij ook kapot, heb zelf complete set bij claus von essen besteld.
Scheelde aanzienlijk kwa prijs vergeleken met orginel spullen, die omkeerbol koste alleen al iets van 70 euro bij de dealer (als ik me het goed kan herinneren)
Reply With Quote
  #14  
Old 08-05-2012, 19:09
RamonR RamonR is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 587
Send a message via MSN to RamonR
Default

Quote:
Originally Posted by Spierings
Die omkeerbol was bij mij ook kapot, heb zelf complete set bij claus von essen besteld.
Scheelde aanzienlijk kwa prijs vergeleken met orginel spullen, die omkeerbol koste alleen al iets van 70 euro bij de dealer (als ik me het goed kan herinneren)



Ja oke maar kwaliteit mag wat kosten he, lastig te vervangen onderdelen koop ik zelf dan altijd graag origineel net als uitlaat rubbers, die dingen van Febi bijvoorbeeld die gaan zeer snel stuk, zijn van boter ofzo
Ik heb het ook al eens gehad dat hij niet meer in z'n 5 ging en later ook niet meer in z'n achteruit dat was toen ook die omkeerbol.
Maar ja als je die pook er langs onder uit moet halen dan is dat best wel een rot klus hoor!

Hier een plaatje misschien dat je er wat aan hebt.


Reply With Quote
  #15  
Old 08-05-2012, 23:09
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,560
Default

Quote:
Originally Posted by RamonR
Hier een plaatje misschien dat je er wat aan hebt.]

Ja, dank je; een goede tekening kan goud waard zijn !

Ik zag dat Boelm een revisiesetje verkoopt met die plastic stangetjes en allerlei rubbers voor pakweg 25 euro, die zal ik er eerst maar eens in monteren, de ergste problemen zitten volgens mij onder de kap en niet eens in de pook.
Reply With Quote
  #16  
Old 09-05-2012, 21:43
RamonR RamonR is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 587
Send a message via MSN to RamonR
Default

Quote:
Originally Posted by Erik Baas
Ja, dank je; een goede tekening kan goud waard zijn !

Ik zag dat Boelm een revisiesetje verkoopt met die plastic stangetjes en allerlei rubbers voor pakweg 25 euro, die zal ik er eerst maar eens in monteren, de ergste problemen zitten volgens mij onder de kap en niet eens in de pook.


Ja dat is meestal het geval, die schakel stangetjes die krijgen last van plastic moeheid, maar bij de vw zijn ze ook echt niet duur hoor en je heb er dan weer jaren plezier van, ik heb er gelijk een hele boel gekocht, mn eigen magazijn ff aanvullen haha

Succes!

Gr, Ramon
Reply With Quote
  #17  
Old 10-05-2012, 19:34
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Spanstiftje eruit drukken dan kan heel de boel uitelkaar
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum