![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Er ligt een revisiesetje klaar, maar de pook gaat er niet uit: die steekt door de schakelhefboom, en die krijg ik er ook niet uit. Wat nu?
PS.: De schroeven van het onderste deel (waar de "bol" in draait) zijn los, maar dat helpt ook niet. Please hellup, 't is nogal dringend: de 5e versn. werkt nu niet! |
#2
|
||||
|
||||
![]() pook moet onderaf eruit. Dus de uitlaat moet er onder vandaan.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#3
|
||||
|
||||
![]() Ai, dát valt tegen! Enfin, dank je.
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Quote:
En het hitte schild waarschijnlijk ook.
__________________
Golf 8 GTI edition45 Clubsport ‘22 Porsche Macan ‘21 Transporter T6.1 ‘21 |
#5
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Oke, maareh wat doet het niet dan ? Is de rubberen bal in de motor ruimte afgesleten ? Of is de 5e versn. kapot in de bak ? Aan je pook kan toch weinig mankeren lijkt me? Grtz, Ramon |
#6
|
||||
|
||||
![]() De bewegende delen van het schakelmechaniek hebben veel te veel speling, ook de nylon bol onderaan de pook. Dat schakelt beroerd, en het was zo erg geworden dat ik de 5e versn. helemaal niet meer kon kiezen.
![]() Voorlopig heb ik twee van de ergste problemen opgelost: een nylon stangetje was uitgelubberd (en aan een kant gescheurd), die heb ik opgevuld met 2 lagen isolatieband en op de kogel geklemd met een ijzerdraadje, en de vijf doet het (voorlopig) weer. ![]() Als ik meer tijd heb ga ik eerst maar eens alle mechaniek onder de kap vervangen, een nieuwe pook kan later wel bij wijze van finishing touch. ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Zo heb ik ook al eens een carburateur gerepareerd met Leukoplast en een klodder (haar-)gel, een waterpomppakking geknipt uit het pakpapier van 10 pakjes zware shag, en een afgebroken uitlaat gefixt met een conservenblik en twee grote slangklemmen. Allemaal noodgevallen-op-vakantie; zo leer je wel improviseren. ![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]() Quote:
5de versnelling stang: http://www.clausvonessen.de/pi39/pd992.html Schakelbal in motorruimte: http://www.clausvonessen.de/pi39/pd993.html
__________________
Cars: VW Golf V 2.0 TDI '07 VW Golf II 1.8 GTI 8V '89 Past: VW Golf IV GTI 20VT '99 VW Polo 86c Steilheck 1.0 CL '87 VW Polo 9N 1.9 SDI '04 VW Golf I GL 1.1 '78 Toyota Corolla XLI 1.3 16V '95 Ford Fiesta Flash 1.3 '94 |
#9
|
||||
|
||||
![]() Ik ken het probleem...is ff lastig idd.
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily |
#10
|
||||
|
||||
![]() Quote:
|
#11
|
||||
|
||||
![]() en toch rijden de golfjes nog..
![]()
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#12
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Die stangetjes kan je zo kopen he bij de dealer voor een paar euro ![]() Ik zou daar toch de moeite voor nemen om daar even om te gaan, en misschien ook de omkeer as die daar ook zit met die nylon bol, maar dat de bol onder je pook is afgesleten dat is wel appart, zat er geen vet in ofzo ? P.s. foto's erbij zetten is ook altijd wel makkelijk, en leuk natuurlijk ![]() Grtz en succes, Ramon |
#13
|
|||
|
|||
![]() Die omkeerbol was bij mij ook kapot, heb zelf complete set bij claus von essen besteld.
Scheelde aanzienlijk kwa prijs vergeleken met orginel spullen, die omkeerbol koste alleen al iets van 70 euro bij de dealer (als ik me het goed kan herinneren) |
#14
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ja oke maar kwaliteit mag wat kosten he, lastig te vervangen onderdelen koop ik zelf dan altijd graag origineel net als uitlaat rubbers, die dingen van Febi bijvoorbeeld die gaan zeer snel stuk, zijn van boter ofzo ![]() Ik heb het ook al eens gehad dat hij niet meer in z'n 5 ging en later ook niet meer in z'n achteruit dat was toen ook die omkeerbol. Maar ja als je die pook er langs onder uit moet halen dan is dat best wel een rot klus hoor! Hier een plaatje misschien dat je er wat aan hebt. ![]() |
#15
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ja, dank je; een goede tekening kan goud waard zijn ! ![]() Ik zag dat Boelm een revisiesetje verkoopt met die plastic stangetjes en allerlei rubbers voor pakweg 25 euro, die zal ik er eerst maar eens in monteren, de ergste problemen zitten volgens mij onder de kap en niet eens in de pook. |
#16
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ja dat is meestal het geval, die schakel stangetjes die krijgen last van plastic moeheid, maar bij de vw zijn ze ook echt niet duur hoor en je heb er dan weer jaren plezier van, ik heb er gelijk een hele boel gekocht, mn eigen magazijn ff aanvullen ![]() Succes! Gr, Ramon |
#17
|
|||
|
|||
![]() Spanstiftje eruit drukken dan kan heel de boel uitelkaar
|