Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Luchtgekoeld > Type 2 (bus '49-'67) (bus '68->)
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #41  
Old 09-06-2005, 14:08
krukab krukab is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,682
Default

Quote:
Originally Posted by Bussie komt zo
Nou nou, jij durft zo net voor je vakantie!!

Het zal wel moeten Bussie .. maar ja,ik sta liever hier thuis met pech dan ergens in Frankrijk.


Quote:
Originally Posted by Bussie komt zo
helaas geen proefrit dan op korte termijn. :frown:

Je kan wel komen proefzitten ... heeft Luuk afgelopen zaterdag ook gedaan


Quote:
Originally Posted by primer-look
Hee kruk , ik heb toevalig ook net m,n koelhuis,uitlaatkoker, en borstplaat aangepast voor een typ4 koeler.
heb je al een koeler? en vergeet vooral de langere draadeinden niet!!.

Koeler heb ik .. heb ergens nog een NOS type4 koeler liggen


Quote:
Originally Posted by primer-look
Ik heb je al een paar x gb'd en gemaild maar ik hoor weining van je wat doe ik fout (of vind je me gewoon niet aardig)

Ik weet niet wat je fout doet,maar ik heb nog geen pb of mail van je gezien
Ik stuur je wel een pb ... hoef jij alleen maar te antwoorden ... wil ook graag een keertje in
je hangar/werkplaats komen kijken ... ik neem dan wel nog een ander vliegtuiggek(je) mee !!
Reply With Quote
  #42  
Old 09-06-2005, 20:37
Bussie komt zo's Avatar
Bussie komt zo Bussie komt zo is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,233
Send a message via MSN to Bussie komt zo
Default

Quote:
Originally Posted by skywalker
Hij heeft me gedwongen hoor BKZ!
En nu zit (ja, zit -letterlijk- niet sta) ik weer voor een dilemma.

Kruk bedankt hoor! :frown:


Ik wou net zeggen en dat vond jij erg :biggrin:
Ik zat in Meetlint zijn PANORAMA en die heeft een Capri stoel erin, moet eerlijk zeggen dat die ook perfect zit..
__________________
Airride kan dan wel net als siliconeborsten zijn.
Nep!!
But i like it!!!

Last edited by Bussie komt zo : 10-06-2005 at 07:34. Reason: Rook heeft een pano ipv een spijl
Reply With Quote
  #43  
Old 09-06-2005, 21:25
(B)ruud's Avatar
(B)ruud (B)ruud is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 228
Default

heej al@in,

succes met de engine...
en ja....beter hier met 'pech' dan in frankrijk...

Greetz Ruud
Reply With Quote
  #44  
Old 09-06-2005, 23:49
Beetlefreak's Avatar
Beetlefreak Beetlefreak is offline
6k and counting...
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 6,355
Send a message via MSN to Beetlefreak
Lightbulb

Quote:
Originally Posted by Bussie komt zo
Ik zat in Meetlint zijn spijlbus...

Rijdt die al dan???
__________________
:: Meeting Gallery '07 / '08 / '09 ::

Flickr

Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers!
Reply With Quote
  #45  
Old 10-06-2005, 06:16
krukab krukab is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,682
Default

Bussie is nog steeds een beetje de kluts kwijt na het rondje in Rook's panorama !!

Geeft niks hoor Bussie ... ik zal je zaterdag nog eens goed het verschil tussen een spijl en pano laten zien :p
Reply With Quote
  #46  
Old 10-06-2005, 07:32
Bussie komt zo's Avatar
Bussie komt zo Bussie komt zo is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,233
Send a message via MSN to Bussie komt zo
Default

Quote:
Originally Posted by kruk@b
Bussie is nog steeds een beetje de kluts kwijt na het rondje in Rook's panorama !!

Geeft niks hoor Bussie ... ik zal je zaterdag nog eens goed het verschil tussen een spijl en pano laten zien :p


Tjezus,weet even niet waar ik de laatste tijd mee bezig ben

Leg ik je morgen wel uit!!
__________________
Airride kan dan wel net als siliconeborsten zijn.
Nep!!
But i like it!!!
Reply With Quote
  #47  
Old 13-06-2005, 10:57
krukab krukab is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,682
Default schade valt mee ...

Zaterdag de motor weer uit de westfalia gehad,en kaalgepelt ... 's middags kwam Brian mij
helpen, en na het verwijderen van de cilinderkop bleek er gelukkig geen schade te zijn !!
Wel heeft -doordat de kleppen van de 2e cilinder open zijn blijven staan- de 2e cilinder erg
staan "spoelen", waardoor alle koolaanslag ook weg was,en dat verklaarde de verminderde
compressiedruk op de 2e cilinder.
Alles zaterdag ook weer in elkaar gezet,en net vanmorgen de laatste ontbrekende delen bij
Richard (werkt bij de Wittebrug ) besteld.
Nu maar hopen dat alles morgen binnen is,dan kan de motor weer afgemaakt en gemonteerd worden !!

Zaterdag kwam Gillian ook nog langs om te helpen om pappa's bus weer rijdend te maken.

Reply With Quote
  #48  
Old 13-06-2005, 11:04
Airtime's Avatar
Airtime Airtime is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,813
Default

Hij heeft wel de goeie lengte! Kan rechtop in de motorruimte rondlopen!

Beter dat de schade meevalt!
__________________
The UnDutchaBles
Reply With Quote
  #49  
Old 13-06-2005, 11:10
wakebus-m's Avatar
wakebus-m wakebus-m is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2005
Posts: 303
Send a message via MSN to wakebus-m
Default

Zo je hebt wel de perfecte hulp zie ik..... :biggrin: :biggrin:


Gr. michiel
__________________
www.WakeBus.com
Live 2 Ride!!!
Reply With Quote
  #50  
Old 20-06-2005, 08:06
krukab krukab is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,682
Default Hij doet het weer !!

Vrijdagmiddag de laatste onderdelen bij de Wittebrug opgehaald ... de O-ringetjes waren binnen
(zitten in mijn stoterstangpijpjes),en bij Goodridge nog twee oliefilterslangen laten maken (ik heb
een Fram HP1 onder de auto,maar de rubberen leidingen daarvoor waren aardig uitgedroogd)

Zaterdagmorgen om 07:00 begonnen,en om 11:30 zat hij weer in de daarvoor geschikte ruimte,en
om een uurtje of 15:00 was ik zover dat ik een proefrondje kon gaan rijden ...
Viel al met al toch nog aardig tegen ... ben er de ochtend langer mee bezig geweest dan ik dacht,
en ook de kleine aanpassingen die ik aan de bus wilde doen kosten me meer tijd dan gedacht

Heb nu ook een remreservoirtje in de bus (van een Porsche 911),ipv eronder,en nu kan Stefan zijn
bus (zie fotogallery van vwasteland) ook rijdend gaan maken.
Voorst heb ik de onderste torsiestaaf één tandje lager gezet,in de hoop nog meer iets veercomfort
te krijgen,en ik moet zeggen,de rit naar Budel ging probleemloos .. nu zitten de Porsche 914 stoelen
ook erg lekker (beter iig dan die balen hooi wat er normaal in een bus gemonteerd zit)

Met nu nog een kleine 3 weekjes te gaan (wij vertrekken 9 July) kan ik me eindelijk weer eens druk
gaan maken om het interieur en de uitrusting van de bus
Reply With Quote
  #51  
Old 05-07-2005, 13:20
krukab krukab is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,682
Default nog een paar dagen werken ...

De bus is er klaar voor !!

Nadat ik zaterdag nog in de spijlbus voor onderdelen in Veenendaal en Wageningen ben geweest,
is vanmorgen de taxateur langsgeweest .. ik wilde het vorig jaar ook al doen, maar toen was ik
blij dat ik hem op tijd rijdend kreeg :o
Nu nog ff de verzekering bellen dat ze eindelijk de taxatiewaarde op de polis in kunnen vullen :p
Afgelopen week ook wat "gespeeld" met de indeling,en een plekkie voor het koelkastje gemaakt,
een 12volt contact aansluiting voor de diverse opladers (fotocamera,telefoon,koelkast,buitenlamp
en dvd camcorder) gemonteerd.
Ben helaas niet (vanwege de motorproblemen) aan de montage van mun Autometer instrumenten toegekomen

Hopelijk is het dadelijk in Zuid Frankrijk een beetje weer, zodat Miss L. lekker met de safari's
open kan filmen
Reply With Quote
  #52  
Old 05-07-2005, 13:31
SplitBien's Avatar
SplitBien SplitBien is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,741
Default

NOG 3,5 DAGEN!!!!! Schiet lekker op zo!! Alvast HEEEEEL veel plezier en wens hetzelfde aan gillian en lorraine!!
Reply With Quote
  #53  
Old 05-07-2005, 17:45
vwspijlbus's Avatar
vwspijlbus vwspijlbus is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 682
Default

Fijne vakantie gewenst!
__________________
Frank
1967-er Nederlandse SO-42
Reply With Quote
  #54  
Old 05-07-2005, 21:53
Beetspeed Beetspeed is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 444
Default

Quote:
Originally Posted by kruk@b
Nadat ik zaterdag nog in de spijlbus voor onderdelen in Veenendaal en Wageningen ben geweest,

Hey, zie je topic nu pas
Nog bedankt voor het 914 2 liter blok sjouwen :biggrin:
en een zeer goeie vakantie gewenst!

CU,
Walter
Reply With Quote
  #55  
Old 06-07-2005, 07:28
krukab krukab is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,682
Default Bosbranden in Zuid Frankrijk ..

Duizenden evacuaties na bosbranden Frankrijk

Gepubliceerd op woensdag 06 juli 2005

Als gevolg van een hevige bos- en heidebranden in Zuid-Frankrijk zijn duizenden mensen geëvacueerd, onder meer van zes campings bij het Zuid-Franse Fréjus. Een woordvoerder van de Franse brandweer meldt dat de brandhaarden inmiddels grotendeels onder controle zijn.
De ANWB kon geen nadere gegevens verstrekken over Nederlanders die mogelijk zijn geëvacueerd. Franse media berichtten woensdagochtend dat de evacués terug naar hun campings konden. De brand heeft naar schatting duizend hectare in de as gelegd. De autosnelweg A8 (Nice - Aix-en-Province) werd in beide richtingen afgesloten.

Aangestoken
Vorige week al ging ruim vierduizend hectare in Zuid-Frankrijk en Corsica in rook op in een groot aantal branden. De meeste ervan zijn volgens de brandweer aangestoken.

De ontruiming van zes campings in de buurt van Fréjus betrof enkele honderden, hoogstens duizend mensen, aldus de woordvoerstervan de gemeente Fréjus dinsdagavond. "De mensen zijn uitsluitend uit voorzorg geëvacueerd en ondergebracht in een gemeentelijk sportcentrum aan de haven, aan zee, aan de andere kant van de stad dan waar de branden woeden.''

"We hebben daartoe besloten om de brandweer rustig zijn werk te laten doen. Het is heel goed mogelijk dat de kampeerders in de loop van dinsdagavond weer naar hun tent of caravan kunnen'', liet ze 's weten. Op beelden op de Franse televisie was overigens te zien dat enkele stacaravans in vlammen zijn opgegaan.

Hevige brand
Het ging wel om een hevige brand. Er werden blusvliegtuigen ingezet. Er is sprake van woningen, die inmiddels zijn afgebrand, maar de autoriteiten konden dat tot dusver niet bevestigen.

Ongeveer 45.000 huizen in en rond Fréjus zaten urenlang zonder stroom, Dat kwam onder meer, omdat hoogspanningsleidingen naar beneden waren gekomen door de brand, maar vooral omdat een belangrijke stroomleiding werd afgesloten om blusvliegtuigen de gelegenheid te geven zonder gevaar water te lozen. Rond 23.00 uur hadden alle huizen weer stroom.

bron;planet.nl



Hopelijk zijn dadelijk de ergste branden weer geblust, maar uit ervaring in het verleden dat we in Frankrijk waren,
weet ik dat het best een tijdje kan duren voordat het getroffen gebied weer vrijgegeven wordt voor verkeer.
Wij zitten vanaf onze tweede week (18 t/m 22 july) in het desbetreffende gebied ...
Reply With Quote
  #56  
Old 06-07-2005, 07:32
Airtime's Avatar
Airtime Airtime is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,813
Default

Hmmm, is minder mooi nieuws, natuurlijk! Hoop voor jullie (en de bewoners enzo) dat de grootste problemen voorbij zijn!
__________________
The UnDutchaBles
Reply With Quote
  #57  
Old 06-07-2005, 07:58
danielle's Avatar
danielle danielle is offline
Postwhore
 
Join Date: May 2004
Posts: 1,080
Send a message via MSN to danielle
Default

Da's balen dit nieuws. Hopelijk snel weer goed nieuws vanaf die kant... en dan vakantie... zal voor jullie duimen!
__________________
Kever Club Nederland Regio Zuid-Holland
www.keverclubzh.nl
Reply With Quote
  #58  
Old 06-07-2005, 08:00
Bruders's Avatar
Bruders Bruders is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 1,240
Default

Goeie vakantie maar toegewenst dan!!!!!en het vuur is alweer onder controle hoor....
En heb met mn T3 al heel frankrijk gehad..een zou graag net als jullie dit wel willen in een t1!!!!!!!!!
greetz..Vic...
Reply With Quote
  #59  
Old 06-07-2005, 09:35
Humby's Avatar
Humby Humby is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 151
Default

Ik vertrek vrijdagmorgen heel vroeg naar Fréjus...

Dus ik weet niet wat het daar allemaal gaat worden, straks even een telefoontje doen naar de camping om te vragen of alles er nog staat...

We gaan er onze vakantie zeker niet door laten vergallen...

Aircooled greetz,

Humby
Reply With Quote
  #60  
Old 06-07-2005, 19:31
Polle van Jut Polle van Jut is offline
Forum regular
 
Join Date: May 2005
Posts: 58
Default

Ginder optreden?Polle
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum