PDA

View Full Version : Hoe krijg ik een beetje sound?


peerke111
19-05-2005, 11:25
Heb van de week een remus onder mijn polo gelegd. 't ziet er wel leuk uit maar ik krijg niet echt een dikke sound zeg maar. Klinkt wel zwaarder maar niet echt hard zeg maar. De einddemper is vervangen met buiswerk tot aan de middendemper. Moet ik nu de middendemper ook nog eruit halen en vervangen door een rechte buis of heeft dat weinig zin?

Gouwe Ouwe
19-05-2005, 13:08
meestal bij vervangen van middendemper door rechte buis :D krijg je al een behoorlijke brom uit de pijp. Maar let op! Als je de wagen dagelijks gebruikt kan het op de snelweg een vervelende brom gaan opleveren. Tevens zou je kunnen gaan denken aan het verwijderen van de katalysator als je die hebt (die dempt ook behoorlijk). Je moet zelf weten als je zo ver wilt gaan. Meestal zal je dan elk jaar moeten gaan trucen voor een apk of je zal de kat moeten terugplaatsen.
Ik zou kiezen voor een pijp van de kat naar de remus (kat dus laten zitten). Redelijk geluidje doch beschaafd en geen gezeik elk jaar. :cool:

WilliamF
19-05-2005, 18:18
Misschien ook een ander luchtfilter, heb je ook al weer wat meer sound van je motor.

patrick 86c
19-05-2005, 23:10
kat verwijderen ligt aan het bouwjaar.
onder 93 kan je hem laten verdwijnen zonder gezeur bij apk.
later kwam de e2 kat en daar kunnen ze nog al moeilijk over doen.

froggy
20-05-2005, 05:35
als het geen injectie is kan je idd proberen met een zogenaamde open luchtfilter (KN of dergelijke)

als het wel een injectie is zou ik het nie wete ;) mss is dan de cat verwijdere geen slecht idee

WilliamF
20-05-2005, 10:41
Hoezo als het geen injectie is??? Bij een injectiemotor kan je toch ook gewoon een sportfilter monteren met een grotere luchtdoorlaat...!

patrick 86c
20-05-2005, 10:48
zoek eerst maar een passende adaptor voor je luchtmassa meter.

froggy
20-05-2005, 13:08
Hoezo als het geen injectie is??? Bij een injectiemotor kan je toch ook gewoon een sportfilter monteren met een grotere luchtdoorlaat...!

ja dat klopt maar dan weet ik niet of dat zoveel scheelt in sound, rij namelijk zelf me een carbu, en heb nog nooit geen injectie gehad :o :p

Skooty
20-05-2005, 19:00
Rij zelf ook met een Remus demper (90mm) en middendemper verwijderd. Geeft een mooie donkere brom, maar niet irritant ofzo. Kheb wel vanaf de kat RVS pijp met een wat grotere diameter als standaard.

peerke111
21-05-2005, 08:52
Open luchtfilter is geen optie bij mij, standaard valt er niets voor te leveren dus moet je zelf gaan zitten prutsen, dat wordt nooit niks. Heb wel een K&N luchtfilter maar die zit dus in een gesloten luchtsysteem. Je hoort er eigenlijk niks van. Ik zal eens kijken of die middendemper gemakkelijk eronderuit te krijgen is. Heb nog niet goed gekeken maar volgens mij zit de kat er in zijn geheel aan vast? Zal straks eens ff eronder gaan liggen.

patrick 86c
22-05-2005, 19:57
yep,kat zit aan het spruitstuk vast.
kun je gwoon weg halen,stukkie pijp er aan met een aansluiting voor lamdasonde.

S.Heck.Driver
23-05-2005, 12:39
of een lege kat plaatsen, middendemper houden en geen einddemper, maar mooi rechte pijp rond zoals bij mij gheghe

vwjb
23-05-2005, 14:37
heel simpel, je remus leegmaken, tussendemper en kat ertussenuit, en de hele buurt hoort je al van verre af aankomen :D
zou t voor de zekerheid pas na de APK doen, gewoon voor n jaar minder voor gezeik.

Bruders
23-05-2005, 14:55
open luchtfilter...heb dezelfde pijp gehad...en met een filter brult ie echt mooi!!!!!

peerke111
23-05-2005, 15:33
open luchtfilter...heb dezelfde pijp gehad...en met een filter brult ie echt mooi!!!!!


Ze hebben in de shop geen stuk dat past voor een open luchtfilter :mad: Ze vertelde me dat er niets passends voor te krijgen was, die koekenpan moest erop blijven zitten.

Skooty
23-05-2005, 15:58
Koekenpan zeg je? ..en zag op de foto dat t een Polo 2f is.. Grote kans dat je dan een AAV blok hebt (55pk). Om daar een open luchtfilter op te zetten zul je idd zelf aan de knutsel moeten. Misschien dat onderstaande link je daarbij helpt:

http://members.home.nl/ghulst/coupe/aav_ombouw.htm
(© Gilex)

.. suc6.. :wink:

peerke111
23-05-2005, 19:09
Koekenpan zeg je? ..en zag op de foto dat t een Polo 2f is.. Grote kans dat je dan een AAV blok hebt (55pk). Om daar een open luchtfilter op te zetten zul je idd zelf aan de knutsel moeten. Misschien dat onderstaande link je daarbij helpt:

http://members.home.nl/ghulst/coupe/aav_ombouw.htm
(© Gilex)

.. suc6.. :wink:

Heb een AAV blok, klopt als een bus. Moet ik als ik die open luchtfilter ga knutselen ook nog iets anders aanpassen? Want ik zat zelf na te denken (misschien moet ik dat niet doen, dan moet je het maar zeggen), als je meer lucht krijgt heb je ook meer bezine nodig? (benzinedruk omhoog?) :confused: Of komt dat vanzelf in orde?

Skooty
23-05-2005, 20:03
Bij alleen een open lucht filter krijg je nog niet zo snel problemen met je mengsel, dat wordt dan nog wel bijgeregeld. Ga je echt verder knutselen dan lijkt het me wel aan de orde.
Kheb zelf deze mod nooit uitgeprobeerd, je zou eventueel een PM naar Gilex kunnen sturen, die is hier ook op het forum actief.

peerke111
29-05-2005, 17:38
Na de tip van Skooty (Skooty, bedankt hiervoor!) ben ik de spullen gaan verzamelen om de open luchtfilter in te bouwen. De koekenpan is verdwenen en vervangen door een beschaafde aanzuigbuis van een Golf III. Het resultaat mag er wezen. De Remus zit er nu alleen nog maar onder voor het oog, de open luchtfilter doet de rest. Gas geven is nu nog leuker, wat brult dat lekker! :D :D :D
Heb er twee fotootjes bij gedaan. :cool:

Dennis@polo86c.nl
29-05-2005, 22:09
Mercedes luchtfilter? ;)

peerke111
30-05-2005, 08:47
Ja, bijna :D

peerke111
31-05-2005, 12:54
Ik zat ineens te bedenken, moet dat gat op de motor waar die dikke slang aan zat (die terugloopt naar de luchtfilter) dichtgemaakt worden? Of geeft dat niet als hij open is?

Sjon
04-06-2005, 10:33
.

vwjb
04-06-2005, 10:37
ziet er netjes uit zo, en zo moet het op zich ook wel lukken bij een golf 1 denk ik

peerke111
05-06-2005, 18:15
Je bedoeld dat kapje bovenop uitlaatspruitstuk?
Is bedoeld om bij extreme kou ietwat warme lucht richting injector of carburateur te krijgen, zodat ie niet bevriest.
Zomers dus sowieso nutteloos.......en extreme kou kennen we in NL de laatste jaren ook niet echt.
Mocht 't toch gebeuren: kartonnetje achter grill (warmte in motorruimte enigsinds behouden)
of originele luchtinlaat/filterbraadpan enzo terugbouwen.

Heb je dat AAV regelapparaat met ander kristal nog liggen? Als ie in orde is wil ik m wel hebben namelijk.
Groeten Pieter

Sjon
07-06-2005, 12:13
.

peerke111
07-06-2005, 17:09
Damned!

86C
09-06-2005, 20:41
Heb ook al een tijdje een K&N openluchfilter liggen voor op de polo NZ, maar de filter die ik heb is niet compleet.. aan de achterzijde van de filter is de opening voor de aansluiting naar de aanzuigbuis vierkant! zijn er speciale adapters voor op de markt zodat ik de aanzuigbuis wel op de filter kan aansluiten?
en zoja, waar kan ik die kopen?

peerke111
12-06-2005, 17:35
Heb ook al een tijdje een K&N openluchfilter liggen voor op de polo NZ, maar de filter die ik heb is niet compleet.. aan de achterzijde van de filter is de opening voor de aansluiting naar de aanzuigbuis vierkant! zijn er speciale adapters voor op de markt zodat ik de aanzuigbuis wel op de filter kan aansluiten?
en zoja, waar kan ik die kopen?

Toen ik op zoek was naar een K&N kit voor mijn polo vertelde ze dat die voor mijn type niet bestond (Motorcode AAV) Vandaar dat ik die aanzuigbuis van de Golf III had en daarbij een universele luchtfilter. Klopt idd dat die vierkant zijn, denk dat je zelf aan de knutsel moet of je gaat ff kijken bij een automaterialenzaak. Een beetje winkel weet je te vertellen of er adapters op de markt zijn of niet en kan je misschien ook wel aan een oplossing helpen.

Matheo
12-06-2005, 17:47
volgens mij kun je bij autostyle (pardon my language) van die adaptors bestellen, destijds ook eens naar gekeken voor mijn (golf) NZ. welk merk dit was weet ik niet. d8 K&N.

86C
15-06-2005, 20:16
volgens mij kun je bij autostyle (pardon my language) van die adaptors bestellen, destijds ook eens naar gekeken voor mijn (golf) NZ. welk merk dit was weet ik niet. d8 K&N.

Die moet ik dus ook hebben :)
Ook mijn luchtfilter is van K&N, en ook mijn polo heeft een 1300 cc NZ blok (dezelde als jouw golf dus)
Heren, dank voor de info!