PDA

View Full Version : 20vt of ABF 16v?


DareDevil
12-02-2013, 20:26
Hallo sleutelaars, ik heb een vraagje ik wil graag een andere motor in de MK1, twijfel tussen een 20vt & 2.0 16v wat raden jullie aan/zouden jullie nemen?

Mvg

Rallye
12-02-2013, 20:29
Is beide leuk.
Ik zelf ben voor 20VT maar dat is ieder zn eigen keuze.
Ook heeft het een beetje te maken wat je wensen zijn kwa vermogen.
Als je zelf veel kan zou ik voor een 20VT gaan maar als je er totaal geen kaas van gegeten heb zeg ik neem een onderhoudsvrije motor zoals een 2.0 16V.

Gr , Do

DareDevil
12-02-2013, 20:33
Bedankt voor de input Rallye, ben zelf pijpfitter en nog niet zo heel bekend met al 't sleutelwerk aan de auto's maar was me wel van plan goed in te lezen en een lijstje te maken van hoe en wat, veel opzoeken etc.

Rallye
12-02-2013, 20:46
Graag gedaan.
Maar als je zelf dingen al niet zeker weet zou ik er zoiezo niet aan beginnen.
Las in je andere topic dat je ook niet weet welke kleur je de auto wil laten spuiten.
Daar is de mening van een ander helemaal niet belangrijk want iedereen vind wat anders.
Het gaat erom wat jij van je auto vind en niet een ander ;)
Jij zelf moet bepalen welke kleur je iets wil enz.
Je zal vast een lievelingskleur hebben toch , mocht het rose zijn "nou en" so be it ;) hahaha.

Gr , Do

DareDevil
12-02-2013, 20:48
De kleur is helemaal goed gekomen, marinogelb :D

stinky
12-02-2013, 20:51
Zou ook voor de 20VT gaan, blok heeft meer potentie. En vindt het fijner rijden als een ABF.

Herm Schreurs
12-02-2013, 20:55
Neem voor je mk1 een ABF vooral als het je eerste project gaat worden. Koop een rijdende sloop Golf mk3 dan heb je alles compleet en zelfs dan heb je werk genoeg om alles uit te zoeken en aan te sluiten.
Licht vliegwiel eraan en een kortere eindoverbrenging in de bak.... Een lekkere vlotte mk1 met een hele mooie motor.

Is maar een tip, doe ermee wat wil :thumbup:
Het is jou auto en net als met de kleur is het je eigen smaak.

Tip2:
Neem de tip van Domenico goed ter harte :D

DareDevil
12-02-2013, 20:59
Wow, bedankt voor de snelle reacties hier, ik waardeer dit echt jongens hier kan ik wat mee!

Herm Schreurs
12-02-2013, 21:04
Ok mooi!

De 20 vt heeft zeker meer potentieel maar daar heb je alleen wat aan als je dat ook van plan bent, er komt heel wat bij kijken om de motor:
1: in te bouwen
2: aan te sluiten
3: lopend te krijgen
4: lopend te houden

SpeedieD
12-02-2013, 21:06
Precies daarom heb ik gekozen voor een 16v KR lekker oldskool en simpel.

20vt is leuk maar persoonlijk niet voor mij.

stinky
12-02-2013, 21:11
@herm schreurs. Je hebt zeker gelijk wat betreft de 20VT. En als het zijn eerste project is, kan hij idd beter beginnen met wat simpels, waar je ook een hoop plezier van hebt.

DareDevil
12-02-2013, 21:15
Bedankt jongens, snelle service hier!

SchokR
12-02-2013, 21:17
Een 20vt (koppel) is heel anders rijden als een atmosferische 16v (toeren) maar qua onderhoud zie ik geen verschil, heb ze beide gehad en beide hebben mij veel plezier gegeven.

Ga voor een KMS module en beide zullen lopen, en zoals reeds aangehaald door Herm een turbo motor heeft meer potentieel als je nadien nog wat meer vermogen wil.

Een ABF kan natuurlijk met extra budget ook een blazer krijgen.

Herm Schreurs
12-02-2013, 21:25
:thumbup:

Pewi Vwteam
13-02-2013, 21:33
16v is mooi maar ik zou voor een 20vt gaan persoonlijk, ik denk kwa moeilijkheidsgraad net zo moeilijk als een 16v, je bent pijpfitter dus de ic buizen en downpipe is het probleem niet denk ik. voor de rest is alles bijna zelfde als een 16v, kwa ombouw. steunen voor de ombouw kun je tegenwoordig gewoon kopen, voorbeeld epytec.de

Scully
14-02-2013, 16:38
Een ABF motor is met wat hulp ook goed naar de 200 pk te krijgen, als je een type 1 nog eens extra op dieet zet moet dit meer dan genoeg zijn toch? 300 pk op de voorwielen is volgens mij alleen leuk om hard mee rechtuit te gaan.

DareDevil
14-02-2013, 17:58
Daar zit zeker wat in..

SchokR
14-02-2013, 18:20
1 woordje "doseren"

Rallye
14-02-2013, 18:24
Als je dan toch voor 20Vt gaat , ik heb nog wel een leuke motor te koop voor niet al teveel geld.
Helemaal compleet met kabelboom enz. :D

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?p=1398978#post1398978

riendert
14-02-2013, 18:42
16v is mooi maar ik zou voor een 20vt gaan persoonlijk, ik denk kwa moeilijkheidsgraad net zo moeilijk als een 16v, je bent pijpfitter dus de ic buizen en downpipe is het probleem niet denk ik. voor de rest is alles bijna zelfde als een 16v, kwa ombouw. steunen voor de ombouw kun je tegenwoordig gewoon kopen, voorbeeld epytec.de


Goeie site, staan mooie kant en klare oplossingen op. :thumbup:

Jpmk1
14-02-2013, 22:50
Ik ben bezig met een mk1 cabrio ABF

Weet niet wat ik kan verwachten maar denk dat het in het begin voldoende is kwa vermogen

gbgolf2
15-02-2013, 20:16
Ik rij met een golf 1 2.0 16v ABF orginale 150pk en dat is genoeg voor dagelijks plezier trekt lekker zonder enig probleem, heb zelf ook een Seat Leon 1.8 20vt topsport ma kies dan liever de golf 1 twijfel de Leon 180pk heeft en het onderhoud van de ABF blok is simpel en goedkoop.

DareDevil
15-02-2013, 20:45
Bedankt heren, ga denk toch voor de 16 kleppert!