PDA

View Full Version : Elektrische raam werkt apart.


Poekerio
13-02-2013, 15:29
Ik weet niet of dit de goede fora is om t te posten....excuses daarvoor!

Hoi all!

Onderlaatst heb ik van mijn broer een nieuwe elektrische raam mechanisme gekregen.. en een nieuw raam.. Auto is een golf 2 uit 1987 (nieuwe type deur)
Maar ik kwam op een probleem!

Toen ik alles had aangesloten en ik deed hem omhoog, kon die niet meer naar beneden. Zelf dacht ik dat de motor kapot was, maargoed...story continues..
Toen ik de kabels van het motortje om had gewisseld naar de schakelaar toe, ging die wel omlaag maar niet omhoog!
Weet iemand hoe dit kan? En hoe het op te lossen is natuurlijk, ik ga zelf nog een keer kijken of ik wel alles goed heb aangesloten, maar voor jou informatie : 2 kabels -> aangesloten op de kabel die uit de deurs komt, -> kan omhoog en omlaag...maar alleen als je de kabels weer omwisseld....

HELP MIJ!

UPDATE Ligt dus niet aan de motor, denet 2 andere motoren geprobeerd, zelfde probleem.

Groetjes

Erik Baas
13-02-2013, 15:37
Lijkt me simpel: de schakelaar is kapot, of de draden zitten niet op de juiste aansluitingen.

Poekerio
13-02-2013, 16:53
Nou, als ik de draden omwissel, dan gaat die wel omlaag, maar niet omhoog. Ik zit te denken dat het de schakelaar is, maar hoe fix je dat? :o

tim_j
22-02-2013, 11:36
Je hebt 2 maal een plus en min de schakelaar in gaan.
Uit de schakelaar komt eenmaal een plus en min naar het raam.

De plus en min moeten boven en onder anders om staan.
Zoiets:
+-
-+
-+

De schakelaar wisselt tussen de onderste en bovenste draden.
Als het hierna wel werkt maar naar beneden drukken op de schakelaar gaat het raam omhoog, dan even de middelste plus en min switchen.

Djinn_4fun
22-02-2013, 13:53
weet niet van waar je komt maar ik heb wel een reserve schakelaar die proberen kunt

The_Maxx
22-02-2013, 15:26
Heb je originele kabelboom of zelf gefabriceerde kabelboom? Zonder stuureenheid of een setje relais krijg je dit probleem. Plus en min kun je niet omwisselen met een gewone schakelaar, die werkt namelijk OF op de plus OF op de min.

Djinn_4fun
22-02-2013, 15:36
De originele kabelboom golf 2 heeft heeft geen stuureenheid verder.
Slechts een ontlastrelais die aangaat bij op contact zetten.
Zelfde als bij m'n polo.

Maar voor TS, werkt rechts wel zoals het hoort?