PDA

View Full Version : Verzekering op naam ???!!!!


Erik
05-12-2005, 12:37
hallo,

ik ben zelf op zoek naar een edition one, maar nu moet ik die ook nog verzekeren maar ik zit met een probleem !!!

het zit namelijk zo, mijn pa heeft al een auto en mijn stiefma ook. als ik dan mijn gti'tje wilde kopen zou ik die op naam van mijn pa zetten vanwege de lage verzekeringskosten :rolleyes: . nu heeft mun pa laatst met een man wat al onze verzekeringen voor ons regeld. Deze wist hem te melden dat hij niet een golf gti op zijn naam moest zetten omdat hij dan ongeldig bezig was, want de auto moet op naam staan van de "meest regelmatige bestuurder". :drill: , ik zelf vind dit egt maar b*llsh*t :screwy:
daarom moet ik van hem de auto op mijn eigen naam zetten. ik ben 19 1/2 en heb al 1 jaar mijn rijbewijs.

maar nu heb ik gehoord dat je ook de auto op naam kan zetten van je pa met als jezelf als 2e bestuurder :confused: maar dat heb ik alleen maar gehoord van een paar mensen maar ik kan het zelf nergens vinden op de verzekering sites.
DUS MIJN VRAAG WAS OF IEMAND WEET OF DIT KLOPT ??? :)

hoop dat iemand mij een verlossend woord kan schenken want ik wil egt zooo graag een auto he :cool:

gtrz erik

Bruders
05-12-2005, 12:40
Ben slim en verzeker hem gewoon op je eigen naam...Heb ik ook al gedaan vanaf mn achttiende..Kost je nu veel centen maar krijg je geen gezeik en wordt het na een aantal jaartjes echt cheap...
grtz..Vic..

Erik
05-12-2005, 12:43
Ben slim en verzeker hem gewoon op je eigen naam...Heb ik ook al gedaan vanaf mn achttiende..Kost je nu veel centen maar krijg je geen gezeik en wordt het na een aantal jaartjes echt cheap...
grtz..Vic..
maja een gti op eigen naam zat ik ook aan te denken maar dan betaal je hendig veel :( , moet ik nog verder gaan sparen damn :rolleyes:
maar als het via die weg kan dan kan ik ook no-claim opbouwen zeiden ze maja dat weet ik dus niet zeker, daarom moet ik eigenlijk wat bewijs hebben, (iemand die het zelf ook zo doet of een verzekerings site waar dit opstaat) ;), maar het zou me iig veel geld sparen

Dennis@polo86c.nl
05-12-2005, 13:10
Op de naam van je pa (als regelmatige bestuurder), met jou als medeverzekerde, is mogelijk.
Maar mocht je een dusdanig iets veroorzaken waarbij de verzekeringsmaatschappij onderzoek gaat doen naar eventuele onregelmatigheden, en ze komen er achter dat jouw vader NIET de regelmatige bestuurder is, dan zullen ze besluiten niks uit te keren.
Zo werkt het nu eenmaal, en wat mij betreft is dat erg logisch.

steven16v
05-12-2005, 13:27
Gewoon op je eigen naam zetten. Is ook niet voor niks dat als je net je rijbewijs hebt dat je moeilijk een gti op naam kunt zetten.

Heb al zoveel jonge lui in de sloot zien liggen. En die hebben niet eens een gti/gsi/vtec en weet ik veel wat nog meer. Laat staan dat ze eens echte een snelle auto krijgen.

Dus net zoals Bruders al zei. Gewoon op je eigen naam. Dan wordt het in de toekomst alleen maar goedkoper.

berendd
05-12-2005, 13:32
op eigen naam zetten..

koop een auto die minder de naam heeft, corrado en golf liggen nou eenmaal erg gevoelig bij de verzekeraars..

met een 1300 kan je ook een hoop lol hebben voor een hoop minder geld.

Christiaan
05-12-2005, 13:45
"onze" polo staat op mijn naam, en is op mijn polis verzekerd, dit omdat ik via mijn werk collectiviteits korting krijg. Echter heb ik wel aangegeven, dat mijn vriending er ook regelmatig mee rijd. Nu betaal ik een klein bedrag extra in de maand, en is mijn vriendin medeverzekerde. Dit bij Centraal Beheer....

Erik
05-12-2005, 15:40
dus dat verhaal van "ik verzeker hem op naam van mijn vader met mij als 2e bestuurder" is gwoon niet waar ?

nou dan zit er denk ik nix anders op, dan spaar ik gwoon nog ff door dat ik als een jaartje verzekeringsgeld bij mekaar heb en dan kan ik tenminste een echte auto gaan rijden ;) .
heb ook gedacht om een lichtere auto te pakken (zoals een G40) maar toch trekt me dit niet zo als een echte edition one :wuv: , ben nu eenmaal verliefd geworden :D

Marco
05-12-2005, 18:19
Je kunt em beter op je eigen naam verzekeren, kost je in t begin wat meer maar je bouwt wel je eigen no claim op.

berendd
05-12-2005, 18:23
kan wel op naam van je vader enzovoort, maar is gewoon niet verstandig

Dennis@polo86c.nl
05-12-2005, 20:27
dus dat verhaal van "ik verzeker hem op naam van mijn vader met mij als 2e bestuurder" is gwoon niet waar ?

nou dan zit er denk ik nix anders op, dan spaar ik gwoon nog ff door dat ik als een jaartje verzekeringsgeld bij mekaar heb en dan kan ik tenminste een echte auto gaan rijden ;) .
heb ook gedacht om een lichtere auto te pakken (zoals een G40) maar toch trekt me dit niet zo als een echte edition one :wuv: , ben nu eenmaal verliefd geworden :D

Een G40 is lichter, dat klopt ;)
Maar daardoor ook sneller (qua acceleratie) dan een Golf 2 < G60.
Een G40 heeft niet zo de naam als een Golfje GTI naar mijn idee, maar qua kosten zal het niet veel maken.

sjampoo
05-12-2005, 20:31
Heb je ook nog ergens een paar cellen zitten die 't kunnen verklaren waarom de verzekering van een GTI voor een 19,5 jarige, met 1 jaar rijbewijs wat duurder kan uitvallen dan voor een simpele 1300?

egt wel!

Als je toch zo graag een eigen auto wil hebben,. betaal er dan ook gewoon voor! Wil je dat antwoord helemaal niet horen, check dan een ander forum ofzo, of vraag 't gewoon niet.

G-eert-40
05-12-2005, 21:49
een G40 is inderdaad een leuk alternatief. is niet zo duur in de verzekering als een gti. ik geloof dat ze naar motor inhoud, gewicht en omgeving kijken en aan de hand daarvan je premie bereken. en inderdaad de G40 heeft bij de verzekering nie echt een naam.

Mister Cool
05-12-2005, 21:58
een G40 is inderdaad een leuk alternatief. is niet zo duur in de verzekering als een gti. ik geloof dat ze naar motor inhoud, gewicht en omgeving kijken en aan de hand daarvan je premie bereken. en inderdaad de G40 heeft bij de verzekering nie echt een naam.

Ze kijken toch ook hoe snel je auto kan.....?? of heb ik nou ook lulkoek gehoord :confused:

Mister Cool
05-12-2005, 21:58
Heb al zoveel jonge lui in de sloot zien liggen. En die hebben niet eens een gti/gsi/vtec en weet ik veel wat nog meer. Laat staan dat ze eens echte een snelle auto krijgen.

Die verneuken het wel voor de rest die wel normaal wil en kan rijden :chair:

G-eert-40
05-12-2005, 22:15
ik begin nu ook een beetje te twijfelen, maar volgens mij kijken ze niet naar topsnelheid of hoeveel kw je auto is. correct me if i'm wrong.

vwleusden
05-12-2005, 22:30
Gewoon op je eigen naam verzekeren... en waarom voor 1 jaar verzekering sparen ? je kan ook per maand betalen.. je ben dat wel ietsjes duurder uit aan het eind van de rit maar je rijd hem wel ;)

Ik rijd vanaf mijn 18de al GTI en ook op mijn eigen naam, heb ze altijd verzekerd gehad bij Unive en ben elke keer persoonlijk langs gegaan en niet telefonetisch.

Jurgen Santana
05-12-2005, 22:40
Ik heb mijn eerste Polo op naam van mijn vader verzekerd. Met mij als regelmatige bestuurder. De opgebouwde no-claim heb ik toen ik het huis uit ging en de verzekering ivm het adres op mijn eigen naam ging gewoon meegenomen.

Toen ik daarna een G40 kocht werd de verzekering iets duurder aangezien de G40 iets zwaarder is.

Mijn verzekering deed wel moeilijk over mijn GTI. Die is lastiger als oldtimer te verzekeren.

millie
05-12-2005, 22:54
Dat zijn nog de dingen wat nog mooi is aan portugal!

Ik betaal 270 euro w.a verzekering per jaar!;)

(ondanks ze hier alles naar strond rijden blijft het verzekeren hier laag)

Marco
06-12-2005, 00:46
Gewoon op je eigen naam verzekeren... en waarom voor 1 jaar verzekering sparen ? je kan ook per maand betalen.. je ben dat wel ietsjes duurder uit aan het eind van de rit maar je rijd hem wel ;)

Ik rijd vanaf mijn 18de al GTI en ook op mijn eigen naam, heb ze altijd verzekerd gehad bij Unive en ben elke keer persoonlijk langs gegaan en niet telefonetisch.

AMEN !!

Daar komt bij in t jaar dat je 24 wordt ga je ineens 3 of 4 treden korting omhoog, dus als je vanaf je 18e no-claim om bouwt heb je op je 24e al 50-60 % korting, tenminste ik wel

berendd
06-12-2005, 01:01
ik ben 22 en heb bijna 2 jaar no-claim..

ok it's not much, maar wel zelf verdiend, dus ben er dubbel trots op. mijn oldtimer kost me niet veel aan verzekering, maar ik heb wel 1 1/2 jaar een 86er passat gereden. Verzekering wordt vaak bepaald adv nieuwwaarde, gewicht en vermogen..

g40 of polo gt is een goede optie qua verzekering....

oldtimer is nog beter.

Zestienkleppen
06-12-2005, 09:13
ik ben 19 1/2 en heb al 1 jaar mijn rijbewijs.Beste Erik, je bedoelt dat je pas 1 jaar je rijbewijs hebt. Als je een GTItje wilt rijden horen daar ook de kosten bij. De verzekeringspremie is daar een onderdeel van, je auto verbruikt ook benzine en heeft onderhoud nodig, twee zaken die bij een GTI relatief zeker meer geld kosten ;)

Een leuke optie zou zijn om een niet-gti te kopen, daar eens wat aan te knutselen en te profiteren van de lagere kosten, en het opbouwen van no-claim. tzt kun je dan overgaan op een gti, of je eigen golf ombouwen naar gti-specs. Uiteraard kan ik begrijpen dat geduld oefenen in zown situatie niet makkelijk is, het is ook niet mijn sterkste punt...:rolleyes:

Erik
06-12-2005, 12:24
Heb je ook nog ergens een paar cellen zitten die 't kunnen verklaren waarom de verzekering van een GTI voor een 19,5 jarige, met 1 jaar rijbewijs wat duurder kan uitvallen dan voor een simpele 1300?

egt wel!

Als je toch zo graag een eigen auto wil hebben,. betaal er dan ook gewoon voor! Wil je dat antwoord helemaal niet horen, check dan een ander forum ofzo, of vraag 't gewoon niet.
tis gwoon maar een vraag hoor :woowoo: , ik weet ook wel wat een gti voor reputatie heeft en het is hier een forum waar je vragen kunt stellen en als je een vraag van iemand niet respecteerd dan antwoord je toch gwoon niet :confused:
het is niet zo dat ik nooit op de weg kom, voor mijn werk zit ik gemiddeld wel 5 a 6 uur per dag op de weg en regelmatig richting A'dam dus kilometers maak ik genoeg.
verder kan ik het geld (nog) niet 1..2..3 neerleggen want sommige mensen zitten ook nog met betalen van eigen appartement...

verder bedankt voor wel positieve advies :D op mijn vraag.
ik moet nog even kijken hoe ik het doe want moet zowiezo nog een buffertje sparen en dan komt die gti ( heel misschien G40) er wel ;) tegen het begin van de zomer

Griffin
06-12-2005, 13:30
wat ik vooral lullig vind is dat de regels zo inflexibel zijn. Ik werd uitgelachen over de telefoon door de maatschappij waar wij onze 1e auto al 2 jaar schadevrij hadden verzekerd toen ik melde dat ik n gti erbij had gekocht. En ik was 'nog maar' 25!! :confused: Rijd al 5 jaar schadevrij... uiteindelijk ben ik ook bij unive uitgekomen, maar goedkoop is t nog steeds niet :mad:

Erik
06-12-2005, 13:44
dus jullie doen het via unive, enige probleempje is dat als ik het via internet probeer te berekenen hoeveeel mijn premie word dat ze zeggen dat ik die niet af kan sluiten, maar zou dat anders kunnen zijn als je het via de telefoon afsluit of gwoon naar het kantoor gaat ??

Griffin
06-12-2005, 16:00
ja dan bellen dus jongen. blijkbaar kan dat programma de combi jonger dan 20, gti en geen schadevrije jaren niet aan... :rolleyes:
succes, want ik ben bang dat t lastig wordt vooral ivm je leeftijd.

berendd
06-12-2005, 16:12
via een tussenpersoon gaat het altijd beter dan via internet.

ff bij zoon verzekeraar langsgaan en laten zien dat je liefhebber bent blabla en dan is er meestal wel een mouw aan te passen.

oneillboy
06-12-2005, 16:30
hey Erik

Ik ben altijd verzekerd geweest op men moeder haar naam toen ik pas men rijbewijs had op 17 en 9maanden en das nooit een probleem geweest, ik moet er wel bijzeggen dat ik nooit een ongeluk heb gehad waarin ik in fout was, wel 2 waarbij de tegenpartij in fout was en der heeft de verzekering nooit problemen over gemaakt. Op men 25 heb ik dan de verzekering op mijn naam genomen, de auto echter staat nog op naam van men moeder maar ik rij ermee.

Dat ik de verzekering op mijn naam heb genomen was ook i v m een oldtimer die ik aangekocht had en dan moet je ook een dagelijkse wagen op jouw naam verzekerd hebben.
Op je vader of moeder haar naam kan je wel heel wat uitsparen natuurlijk maar dan moet je er rekening mee houden zelf niet teveel brokken te gaan maken en goed overeen komen met je vader of moeder.

In ieder geval succes ermee, en laat je niet tegenhouden te genieten van je eigen wagen

jan

Neill_s
06-12-2005, 17:03
Kijk ook eens bij een rabobank in d buurt. Op m'n 19e had ik een type 1 gti waar ik bij m'n verzekering 200 gulden WA p/m moest gaan betalen. Navraag bij een maat van me die ook een 1 gti reed bleek dat de rabobank een speciaal jongerenplan had omdat er bij ons in de buurt weinig problemen waren met zulk soort auto's/verzekering. Toen kostte de premie in 1x 90 gulden. Daarmee naar m'n eigen verzekering gegaan en toen kon ik ineens wel voor dat bedrag - m'n no claim verzekeren! Was in 1x voor 65 gulden WA klaar... (praat over 6 jaar geleden...) Misschien werkt dit nu nog wel..

Grz Niels

Erik
06-12-2005, 19:31
ja ik heb eens via interpolis gekeken en dan betaal ik voor een 2 16v iets van 886 euro voor een jaar maar dan komt er wel nog een beetje bij voor registratiekosten bij, dus maar ik ga iig eens wat rond kijken hier in de buurt of er misschien nog wat regelingen zijn ;), bedankt voor de tip!! het duurt tog nog ff voordat ik egt tot kopen over ga (komende zomer), maar ik ga tog ff al wat rondsnuffelen