PDA

View Full Version : draairichting compressor


Reaper Kustoms
20-02-2006, 23:14
maakt het wat uit of je de pully van een compressor linksom of rechtsom laat draaien?

vwmk2driver
20-02-2006, 23:45
neem aan dat ie wel richtig gebonden is, aangezien je in een lucht pomp altijd een pers en een zuig kant heb...

maar weet dit niet zeker

G-eert-40
20-02-2006, 23:52
hoe of wat zijn je bedoelingen dan met de compressor?

Golf_1_gts
20-02-2006, 23:57
Vacuüm creëeren :D

Reaper Kustoms
21-02-2006, 19:39
ja ik wil hem graag op mijn auto monteren. ik weet niet wat jij met compressors doet
;-)

dit moet toch wel iemand weten hier, dat weet ik zeker.

Jurgen Santana
21-02-2006, 20:02
Als hij de verkeerde kant op draait zuigt de compressor lucht en dat lijkt me niet de bedoeling. Je wilt een geblazen motor, geen gezogen motor;)

G-eert-40
21-02-2006, 20:06
is misschien handig om wat meer uitleg van je plannen te geven. misschien dat je 'm op een andere plaats of dergelijks wilde monteren door ruimtegebrek. daardoor krijg je misschien meer info of tips.

Marco
21-02-2006, 22:10
Als hij de verkeerde kant op draait zuigt de compressor lucht en dat lijkt me niet de bedoeling. Je wilt een geblazen motor, geen gezogen motor;)

Misschien wil ie heel snel zn uitlaatgassen uit de motor trekken?? :)

Reaper Kustoms
22-02-2006, 23:13
dus welke kant moet hij opdraaien? rechtsom? dus met de klok mee?

Reaper Kustoms
22-02-2006, 23:14
welke kant draait een g-lader op? dan weet ik genoeg.

Dennis@polo86c.nl
23-02-2006, 09:57
G-lader draait in dezelfde richting als de krukas..

sjampoo
23-02-2006, 10:17
G-lader draait in dezelfde richting als de krukas..

Mhoehahahaha!

Inderdaad: Dezelfde draairichting als de krukas, de waterpomp en het nokkenastandwiel

steven16v
23-02-2006, 10:27
ik weet niet wat jij met compressors doet

Ik draai er wielbouten mee vast, ik spuit er auto's mee. Ik straal er mee. :chair:

vwmk2driver
23-02-2006, 15:11
als je een klein beetje logisch na denkt draaid hij altijd in de richting van de motor mee omdat hij aangedreven word door de motor middel door een riem..

hij zit altijd op de motor vast gebout dus moet je alleen nog nakijken welke richting de motor op draaid waar hij van af komt en ben jij koning...

maar dat je dat niet zelf had kunnen verzinnen als je toch al met zon project bezig ben moet dat toch een appel en een ei zijn..

Reaper Kustoms
23-02-2006, 16:58
ja ja, maar ik wist bij een turbo wel dat hij maar 1 kant op kan. ik denk misshcien verschilt dat bij een compressor en dan kon ik hem makkelijker plaatsen snap je...

maar iid geval thanx voor info allemaal

G-eert-40
23-02-2006, 17:13
wat voor compressor is het?

vwmk2driver
23-02-2006, 17:29
alle pompen die bestaan hebben een zuig en pers zijde.. ( zal wel iemand zijn die er 1 weet te noeemen waar het niet zo bij is maar goed )

net als geert g40 wat voor compressor is het???

mercedes?
eaten?
of iets anders

Reaper Kustoms
23-02-2006, 23:08
eaton m45. is maar voor beetje meer power zonder veel aan te passen. ik laat ook gewoon de 90'er pully erop, dan houdt t blok het tenminste. volgend jaar pak ik het blok wel serieus aan...

G-eert-40
23-02-2006, 23:24
hee op deze site staat misschien wat nuttige info over je compressor. snel overheen gelezen, maar d8 dat er iets in staat over het andersom laten werken van de compressor.

http://www.thefang.co.uk/eaton.htm

LuNaTiK
23-02-2006, 23:28
"Spinning the shaft by hand suggests that the blower works in either direction though the larger port where the rotors can be seen is the outlet."

Maatk niet iut dus...

Reaper Kustoms
24-02-2006, 00:08
superlink! kan ik wat mee. goede info!

Dennis@polo86c.nl
24-02-2006, 08:23
"Spinning the shaft by hand suggests that the blower works in either direction though the larger port where the rotors can be seen is the outlet."

Maatk niet iut dus...

Toch zou ik nog maar even richting schoolbank gaan... ;)

Wat voor compressieverhouding heeft het blok eigenlijk waar de compressor op moet?

Reaper Kustoms
24-02-2006, 14:05
wel handige info op die site..

weet misschien iemand hoeveel bar en pk de m45 origineel geeft?

Reaper Kustoms
24-02-2006, 14:06
compressie weet ik niet zo snel. is gewoon originele 2E moter. hoezo?

Reaper Kustoms
24-02-2006, 14:23
voor de mensen met ervaring met inbouw van dit soort compressors: alle info is welkom

Isard
24-02-2006, 21:03
Een compressor werkt altijd het best 1 kant op.

Golf_1_gts
24-02-2006, 21:27
normaal met ieder soort van pomp dat ie één kant op werkt :D. Een per en een zuigkant. Daar zijn de schoepen toch ook op gekromt :)

PeterM
24-02-2006, 21:28
Als je er een compressor op gaat zetten, zou ik
toch maar de compressie van jou motor verlagen.
Dit kan je doe door andere zuigers te plaatsen, of
door de goedkopere manier , een dikke koppakking.
Vergeet ook niet het managment van jou motor....
Zal ook aangepast moeten worden

vwmk2driver
24-02-2006, 21:51
ik denk dat hij een hoop gaat vergeten bij het ombouwen van deze motor...

wat heeft zon motor standaard aan compressie??

1 op 9 ofzo?? als je dan ook nog is een baar compressor druk er op zet ofzo komt het toch niet helemaal goed denk ik zo..

Reaper Kustoms
25-02-2006, 00:27
is het een groot probleem als ik de compressie niet verlaag? de originele computer houden lijkt me niet zo een probleem; hij zal sneller zijn met een andere inderdaad, maar ik denk niet dat hij met de originele niet meer loopt.

is er ook iemand hier die ervaring heef tmet iets dergelijks en die weet wat minstens verandert moet worden? het moet niet vastlopen he daar heb ik ook niks aan.

Reaper Kustoms
25-02-2006, 00:31
weet trouwens of een g60 computer uitwisselbaar is met een 2e blok? ik kon laatst eentje kopen voor weinig geld, en ik heb gehoord dat ze die wel eens gebruiken voor een ombouw.

PeterM
25-02-2006, 01:05
weet trouwens of een g60 computer uitwisselbaar is met een 2e blok? ik kon laatst eentje kopen voor weinig geld, en ik heb gehoord dat ze die wel eens gebruiken voor een ombouw.

Dan heb je niet alleen de computer nodig, maar
ook een deel van de (motor)kabelboom.

Reaper Kustoms
25-02-2006, 10:23
Dan heb je niet alleen de computer nodig, maar
ook een deel van de (motor)kabelboom.


welk deel?

PeterM
25-02-2006, 10:29
Het deel van de ontsteking naar de computer....
En...het verlagen van de compressie naar 8:1 is ook wel verstandig.
Als je de compressie te hoog laat, is de kans
groot dat de koppakking het niet vol houd.

Reaper Kustoms
25-02-2006, 11:03
hoe kan ik 8:1 krijgen? ja ik weet met dikkere koppakking; maar hoe dik en moet het niet dikker nadat ik de kop heb laten vlakken. weet iemand die koppen vlakt daar iets vanaf, want ik wil hem sowieso ff laten vlakken als ik hem eraf haal. kan iemand zoiets berekenen?

Reaper Kustoms
25-02-2006, 11:04
Het deel van de ontsteking naar de computer....
En...het verlagen van de compressie naar 8:1 is ook wel verstandig.
Als je de compressie te hoog laat, is de kans
groot dat de koppakking het niet vol houd.

zijn die kabels niet ''om te solderen'' ?

PeterM
25-02-2006, 12:23
hoe kan ik 8:1 krijgen? ja ik weet met dikkere koppakking; maar hoe dik en moet het niet dikker nadat ik de kop heb laten vlakken. weet iemand die koppen vlakt daar iets vanaf, want ik wil hem sowieso ff laten vlakken als ik hem eraf haal. kan iemand zoiets berekenen?
Of... andere zuigers.....
Ga eens wat info zoeken over hoe en wat....
Staat genoeg op internet.
Het gaat dus niet zo makkelijk zoals jij dacht.....

Tommy
25-02-2006, 12:37
koop een G60 blok zonder lader... das altijd beter dan em zo op een 2e schroeven...(2.0 8v, 115pk toch?)

Reaper Kustoms
28-02-2006, 22:43
koop een G60 blok zonder lader... das altijd beter dan em zo op een 2e schroeven...(2.0 8v, 115pk toch?)

ja een 2.0 8v

maar dat ga ik niet doen, hij moet gewoon hier op een tijdje.

het moet me gewoon niet teveel gaan kosten ff. volgend jaar komt wel het echte werk. ik wilde ook al ervoor zorgen dat hij iets midner bar geeft dan origineel. maar die stalen koppaking zal ik dus maar gaan doen dan he. is het dan beter om meteen ff de kop te laten vlakken?

millie
28-02-2006, 22:56
ik weet niet wat jij met compressors doet


Ik draai er wielbouten mee vast, ik spuit er auto's mee. Ik straal er mee. :chair:

:giggle: :giggle:

richard-polo
28-02-2006, 23:49
:confused: wat een forum zeg.
komt iemand info vragen of kompressor inbouw en mee krijg je van die domme opmerkingen :rolleyes: volgens mij zijn we allemaal ooit eens zo begonnen of niet!
compressor met de c zijn voor lucht lak en wat dan ook.
kompressor met de k zijn de eatons :iamwithst om ma effe zoals zovele dit soort opmerkingen te geven..


denkersrichard@hotmail.com meld me even aan en ik kan je genoeg info geven die je zoekt voor je in a ombouw tot kompressor..


en voor de mensen met die opmerkingen van na de schoolbank :chair:

G-eert-40
01-03-2006, 00:25
zelf kun je ook wel een cursus nederlands en zinsopbouw gebruiken ;) verder no offence.

RubenD
01-03-2006, 01:19
Kompressor is duits, compressor is nederlands. Maargoed, wat is je budget? Als je dat een beetje wilt omschrijven zijn er genoeg die je kunnen vertellen wat realistisch is en wat niet.

Persoonlijk zou ik deze tussenstap mooi laten wezen en lekker keihard door gaan sparen en ondertussen zoveel mogelijk kennis op gaan doen! Dan kun je er zelf bijstaan en beter begrijpen wat er gebeurd!

Maar moet er meer lucht in waar je ook gebruik van wilt maken en je wilt er een jaar mee rijden (is hoeveel km en wat voor ritten?) dan is er meer nodig als alleen een turbine, zij het mechanisch of gasdruk aangedreven turbine...

Kost echt wel wat...

Maar succes!

richard-polo
01-03-2006, 10:03
zelf kun je ook wel een cursus nederlands en zinsopbouw gebruiken ;) verder no offence.



:rolleyes: wat moet ik met een cursus nederland ;) ben brabander..
er zijn mensen die meer hebben te doen dan forums af te struinen en nederlands op te krikken..


gewoon bouwen die handel een hobby kost nu eenmaal geld..

Reaper Kustoms
01-03-2006, 12:36
compressor (ik blijf hem lekker met een 'c' schrijven) komt er sowieso op. ik zal er denk ik 20.000 km mee gaan rijden. daarna is het tijd voor echte hulle (maximaal opboren en tunen, en twee turbos en 1 Compressor; owja en misschien 16 kleppen)

richard: ik zal je straks aanmelden, en ben zeer benieuwd wat je me te vertellen hebt. en ik ben het met je eens over de off-topic opmerkingen waar niemand iets aan heeft (ik wilde er aanvankelijk al niks van zeggen, maar het is al de tweede met zo een opmerking)

Black Devil
02-03-2006, 09:23
Ik snap dat je het zo goedkoop mogelijk wilt houden, maar dan kun je beter een g60 als basis nemen.

En als de kop eraf gaat van de 2.0 8v moet je natuurlijk ff de kop laten vlakken zal iets tussen de 30/40 euro kosten, en met vlakken gaat er echt maar heel weinig vanaf

PeterM
02-03-2006, 09:45
En.... een G60 blok heeft al een lage compressie.... ;)

Reaper Kustoms
02-03-2006, 12:01
En.... een G60 blok heeft al een lage compressie.... ;)

ja maar ik ga echt geen g60 blok in mijn mk3 leggen. is me teveel gedoe voor die korte periode.

ik heb er sowies principieel iets op tegen om in cc's achteruit te gaan ;)

Reaper Kustoms
02-03-2006, 12:02
mehr hubraum, mehr freude

Blue Rallye
03-03-2006, 21:33
Ik zou zeggen, koop een 1.9D onderblok met 95.5mm kruk en leef je uit...

Black Devil
04-03-2006, 07:49
Ik zou zeggen, koop een 1.9D onderblok met 95.5mm kruk en leef je uit...

Ik denk dat dit al weer tever gaat.

Kerel geloof 'ons' nou, pak het gewoon in 1x goed aan ipv goedkoop iets proberen in elkaar te klooien wat nooit goed zal lopen/lukken. Je denkt er gewoon veelste makkelijk over.

Berserker
04-03-2006, 11:05
Bjorn, open een thread, met daarin een foto van je auto en je motor+de eaton K(c)ompressor en dan vraag je gewoon hoe moet ik dit aanpakken, er zijn vast genoeg mensen die je er dan precies erdoorheen kunnen loodsen, dat lijkt me handiger dan steeds stukjes info te verzamelen.

Reaper Kustoms
05-03-2006, 00:43
Bjorn, open een thread, met daarin een foto van je auto en je motor+de eaton K(c)ompressor en dan vraag je gewoon hoe moet ik dit aanpakken, er zijn vast genoeg mensen die je er dan precies erdoorheen kunnen loodsen, dat lijkt me handiger dan steeds stukjes info te verzamelen.

hahaha zeg dan gewoon dat je mijn auto wil zien... ik moet ff w8en met fotos maken, want volgens mij heb ik me vanmiddag de koppakking (en dat zonder compressor) eruit geblazen. morgen eens ff goed kijken wat er aan de hand is.

Reaper Kustoms
06-03-2006, 12:33
gelukkig was het niet de koppakking maar gewoon een slang die gesprongen was....
was wel even schrikken... vooral toen me de vloeistof langs het gezicht afspoot hahah

Golf_1_gts
06-03-2006, 14:46
:green: :bj:

Joa joa altijd uitkijken met wat je langs het gezicht afspuit!!


:dance:

Reaper Kustoms
06-03-2006, 15:17
vooral als het kleeft moet je je langzaam beginnen af te vragen of het wel koelvloeistof is hahaha

Allart-Ghetta
12-03-2006, 15:45
als je een klein beetje logisch na denkt draaid hij altijd in de richting van de motor mee omdat hij aangedreven word door de motor middel door een riem..

hij zit altijd op de motor vast gebout dus moet je alleen nog nakijken welke richting de motor op draaid waar hij van af komt en ben jij koning...

maar dat je dat niet zelf had kunnen verzinnen als je toch al met zon project bezig ben moet dat toch een appel en een ei zijn..

Zegt de kerel die zich afvraagt watvoor slag een gaskleppositiesensor moet kunnen maken :eek:

vwmk2driver
12-03-2006, 22:40
Zegt de kerel die zich afvraagt watvoor slag een gaskleppositiesensor moet kunnen maken :eek:

waar slaat dat op???
heb ik in jouw ogen wat verkeert gedaan ofzo ?? lijkt wel of je de pik op me heb,

Reaper Kustoms
13-03-2006, 12:59
nekzwetsen en elkaar wat het leven zuur maken is de off-topic-scene voor heren...

Gert
13-03-2006, 13:02
Kinders :

Kijk eens naar buiten !!
Het zonnetje schijnt en de vogeltjes fluiten
Geniet ervan en ga elkaar lekker boze emailtjes sturen als je ervan baalt dat je binnen zit terwijl je veel liever op het strand had gelegen in het zonnetje .
Dan maakt kou niks uit ;)

Wees lief voor elkaar anders gaat het weer sneeuwen :D

jetta g40
07-04-2006, 18:34
je 2l 8v onder druk voor wijnig !!!
koop een turbo van een 1,9 tdi karterpan down pijp oielijdingen voor de turbo
gewoon de hele turbo mikmak kan er zo op 0.5 bar laad druk
met een dikke plaat tussen de kop kan je met meer druk draaien :woowoo:

René
07-04-2006, 21:03
je 2l 8v onder druk voor wijnig !!!
koop een turbo van een 1,9 tdi karterpan down pijp oielijdingen voor de turbo
gewoon de hele turbo mikmak kan er zo op 0.5 bar laad druk
met een dikke plaat tussen de kop kan je met meer druk draaien :woowoo:


cool! zuid-afrikanen op het forum! :woowoo:

Reaper Kustoms
07-04-2006, 22:58
je 2l 8v onder druk voor wijnig !!!
koop een turbo van een 1,9 tdi karterpan down pijp oielijdingen voor de turbo
gewoon de hele turbo mikmak kan er zo op 0.5 bar laad druk
met een dikke plaat tussen de kop kan je met meer druk draaien :woowoo:

en hoe weet je deze informatie? heb je dat zelf?

callaway
02-05-2006, 14:59
mehr hubraum, mehr freude

There is no substitute for cubic inches ;)
das mijn quote op diverse Corvette forums ( 5,7 liter V8 :hug: )


btw leuk project zo'n compressor op een 8v blok proppen.
maar qua kosten denk ik toch dat je beter een compleet g60 blok kan plaatsen ook al is het dan maar een 1,8 L

iig succes

Berserker
02-05-2006, 15:03
There is no substitute for cubic inches
das mijn quote op diverse Corvette forums ( 5,7 liter V8 )

zeiden ze in US totdat de kever zijn intrede deed.....
:rolleyes: