PDA

View Full Version : Accu in kofferbak


Reaper Kustoms
11-04-2006, 09:51
ik vroeg me af hoe je het beste de accu naar de kofferbak kunt verplaatsen...

hoe kun je deze goed vastzetten zonder heftig te gaan boren in de bodem. :eek:

verder vroeg ik me af of het niet link is mbt accuzuur. gaat dit niet snel lekken of zo?

kortom wie heeft dit al eens gedaan en hoe kun je dit het beste doen?
welke kabels kun je het beste gebruiken om naar voren te leggen?

Christiaan
11-04-2006, 11:11
Er zijn vloeistof dichte bakken te koop, waar je accu inpast....

Erik
11-04-2006, 11:12
verder vroeg ik me af of het niet link is mbt accuzuur. gaat dit niet snel lekken of zo?

k kan je zeggen dat als je een normale accu hebt die egt niet snel zullen lekken, als ze zouden lekken zou dit ook slecht zijn voor de motorruimte ;)
maar het is zker normaal te doen in je kofferbak, alleen het vastzetten wordt een probleem.

OakgreenVR6
11-04-2006, 11:39
Omtrent dit onderwerp zijn er al eerder (uitgebreide) topics geweest, ff zoekfunctie gebruiken.

Reaper Kustoms
11-04-2006, 13:23
Er zijn vloeistof dichte bakken te koop, waar je accu inpast....

idee waar je die bakken krijgt?

Reaper Kustoms
11-04-2006, 13:25
hoe zit dat eigenlijk bij bmw's? hebben die ook bakken waar de accu in zit? die hebben namelijk standaard achterin.

dan kan ik me een sop de sloop gaan orienteren.

Christiaan
11-04-2006, 14:24
idee waar je die bakken krijgt?

Lang leve google...

Dit is de eerst die ik tegenkom... er zullen er vast meer zijn..

http://www.biesheuvel.nl/shop/detail/2297

Reaper Kustoms
11-04-2006, 14:32
Lang leve google...

Dit is de eerst die ik tegenkom... er zullen er vast meer zijn..

http://www.biesheuvel.nl/shop/detail/2297

super... haha heb ik je toch zover gekregen dat ik niet zelf heb hoeven zoeken. :tongue:
thnx!

Richard
12-04-2006, 20:35
http://www.cleaned.be/forum/index.php?showtopic=37088

15 euro

Lexo
24-04-2006, 11:16
Er zijn vloeistof dichte bakken te koop, waar je accu inpast....


de ruimte waar je je accu in zet (bv die vloeistof dichte bak) moet wel ventileren (met volgens mij d ebuitenlucht) ivm de mogelijke opbouw van zogenaamd knal gas..

een gel accu is volledig dicht en heeft hier geen last van, die mag je dus overal plaatsen! zelfs in een zijscherm mocht dat passen..

PluRRie
24-04-2006, 22:47
en gewoon een onderhoudsvrije accu plaatsen? die heeft geen bak nodig want die lekken echt niet(doen de meeste accu's zowiezo niet)

en voor het vastmaken iets van spanbanjes aan een van de zeikanten in je achterbak?

sjampoo
25-04-2006, 07:39
en gewoon een onderhoudsvrije accu plaatsen? die heeft geen bak nodig want die lekken echt niet(doen de meeste accu's zowiezo niet)

en voor het vastmaken iets van spanbanjes aan een van de zeikanten in je achterbak?

Ze lekken wel. Geen vloeistof, maar gas. En dat gas (knalgas / H2) mag niet in het interieur van de auto terecht komen. Slangetje d'r aan, ik weet t, maar goed: Zonder lek/beschembak mag ie niet zo achterin in de auto staan. Ook niet aan de zijkant: APK afkeur.

BTW: Spanbandje? in geval van een ongeluk, waar denk je dat die accu heen vliegt?

M.I.V.W
25-04-2006, 07:57
Ik heb al jaren een accu achterin staan,gewoon een optima gel accu nemen ,die kan je ook nog eens op zijn kant zetten bij mij staat hij op zijn kant onder mijn achterlicht.
Als je hem in een bak moet zetten met ontluchting hou je weinig meer over van je kofferbak.
Gebruik goede dikke kabels anders gaat het goed fout en plaats een hoofdstroom schakelaar mocht de kabel ergens kortsluiting maken kan je de accu makkelijk uit schakelen.

Succes

sjampoo
25-04-2006, 09:44
Precies: een GEL accu mag dus wel zo in de kofferbak staan (of elders in het interieur): deze zijn, in tegenstelling tot onderhoudsvrije accu's, dus wel volledig gesloten.

Lexo
25-04-2006, 11:40
Precies: een GEL accu mag dus wel zo in de kofferbak staan (of elders in het interieur): deze zijn, in tegenstelling tot onderhoudsvrije accu's, dus wel volledig gesloten.


zoals ik al vermelde dus :D

VolkswagenRacing
27-01-2008, 16:01
Nu wil ik wegens ruimte gebrek van de 20vt de accu in de koffer plaatsen. Nu heb ik hier een aantal vragen over.

Wat is de minimale dikte die de + moet hebben van voor naar achter zonder dat ik me auto in de brand steek?

Is het verstandig om een apparte massa te leggen wanwege storingen of geeft het carroserie zelf geen probleem?

Begrijp dat het verstandig is om hem toch te zekeren maar omdat de startstroom er natuurlijk ook overheen moet wat voor zekering? of iets anders kan ik hier het best voor gebruiken?

In iedergeval alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen. Groet Marald

VolkswagenRacing
27-01-2008, 19:00
iemand, dan kan ik hier en daar wat bestellen.

Ben vooral bang dat als ik hem zeker, ik bij elke keer starten mij zekering kan vervangen.

OakgreenVR6
28-01-2008, 17:15
Marald,
Er zijn al meerdere topics over dit onderwerp. Zoekt en gij zult vinden!

VolkswagenRacing
28-01-2008, 18:21
Kwam met het zoeken uit op dit topic, en kon ik mijn info niet echt vanaf halen.
Maar zal nog eens verder zoeken ;)